Miksi tämäkin hallitus kuvittelee, että kaikki työttömät haluavat mennä töihin?
Taas on isot otsikot jostain työllisyysasteen nostosta ja työllistämistoimenpiteissä, mutta eipä näköjään taskaan ole vaivauduttu selvittämään haluaako työttömät edes mennä töihin. Mitä jos työttömiä ei kiinnostakaan mennä töihin ja ne páskat nakkaavat hallitusken työpolitiikalle? Eikö silloin kannattaisi vaihtaa prioriteetteja ja tehdä politiikkaa sen eteen, että työttömien elämästä tehdään mukavampaa nimenomaan työttömänä?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Kellään ei ole oikeutta heittäytyä muiden veronmaksajien elätettäväksi tahallaan.
Hyvinvointivaltio perustuu yhteiskuntasopimukselle - jokaisella on velvollisuus kykynsä mukaan tehdä työtä ja js maksaa veroja, jotta olisi yhtristä kakkua, jota voidaan jakaa niille, jotka esim sairastuvat tai muuten eivät kykene osallistumaan kakun leipomiseen. Jos elättejä tulee liikaa suhteessa maksajiin, koko hyvinvointivaltio kaatuu. Eli kyse on siitä, että halutaan säilyttää hyvinvointivaltio ja se edellyttää, ettei ole vapaamatkustajia kuten ap.
Mikä hyvinvointivaltio??
Sitäpaitsi, kaikki julkisen sektorin työntekijät ovat myös loisia, jotka elävät verorahoilla. He eivät tuota mitään.
En tuota minäkään, vaikka maksan veroja. Olen sairaseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Löysin vanhan talon seinien sisältä sanomalehden 50-60 luvulta, jossa oli hieman erilainen näkökanta työttömyyteen. Olikohan tyttömiä jo 80 000 ja oltiin rehellisesti huolissaan siitä ettei ole töitä tarjolla, eikä yritetty kääntää asiaa työttömien syyksi. Suomi on innokas maksamaan käsi ojossa tuhansia euroja ulkomaan tulijaisille, mutta omat kansalaiset yritetään orjuuttaa (kuten aikaisemminkin historiassamme). Veronmaksajia ollaan kuitenkin kaikki, paitsi kaikista rikkaimmat herrat ja rouvat ja miksei myös muunsukupuoliset.
Silloin ei maksettu tukia vaan hätäaputöitä,saattaa vaikuttaa asenteisiin.
Mistä ihmeestä olet tällaisen ajatuksen saanut päähäsi? Totta kai tämäkin hallitus tietää että on työttömiä jotka eivät halua työelämään vaan nimenomaan olettavat saavansa elää yhteiskunnan piikkiin täysin vastikkeettomasti. Siksihän nämä aktiivimallit on kehitetty että herätellään näitä itsekkäitä tajuamaan ettei yhteiskuntamme kestä heidän loikoiluaan. Siitä sitten kärsii samalla ne oikeasti töitä etsivät työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä olet tällaisen ajatuksen saanut päähäsi? Totta kai tämäkin hallitus tietää että on työttömiä jotka eivät halua työelämään vaan nimenomaan olettavat saavansa elää yhteiskunnan piikkiin täysin vastikkeettomasti. Siksihän nämä aktiivimallit on kehitetty että herätellään näitä itsekkäitä tajuamaan ettei yhteiskuntamme kestä heidän loikoiluaan. Siitä sitten kärsii samalla ne oikeasti töitä etsivät työttömät.
Aivan hyvin budjetti kestäisi vaikka kaikkien loikoilun. Kenenkään ei tarvitse tehdä töitä, se pitäisi melkein kieltää.
Rahat siihen voi ottaa veroina yrityksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Elättäkööt jokainen itsensä. Mitä me veronmaksajat olemme sitä tekemään.
Kuukauden päästä sinäkin voit olla työtön tai työkyvytön. Kenenkään työ tai terveys ei ole varmaa.
Paljon on työttömmiä jotka haluasivat palkka duuniin.
Lähetelleet satoja hakuja ilman tulosta .
luovuneet pelin
Mika.rajala mikarajala
Käyttäjä27830 kirjoitti:
Paljon on työttömmiä jotka haluasivat palkka duuniin.
Lähetelleet satoja hakuja ilman tulosta .
luovuneet pelin
Minäkin laitoin paperit vetämään kun haettiin johtajaa erääseen valtion laitokseen.
Ei valittu joten luovutin.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Itsehän en aio mennä töihin, sillä eihän minulla olisi sitten lainkaan aikaa harrastaa ja tehdä niitä asioita mistä tykkään. En usko, että jaksaisin edes nousta niin aikaisin kuin mitä työssäkäyvät heräävät. Näin on hyvä.
Älä sitten nosta sosiaaliturvaakaan, jos nostat olet pummi. Sosiaaliturvaa ei ole tarkoitettu jatkuvaksi vaan väliaikaiseksi. Tähän mennään vielä enenevässä määrin kun siipeilijöitä tulee lisää ja maksajat vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan hyvin budjetti kestäisi vaikka kaikkien loikoilun. Kenenkään ei tarvitse tehdä töitä, se pitäisi melkein kieltää.
Et oo ajatellut hakea taloustieteen Nobel-palkintoa?
En osaa sanoa haluanko töihin vai en sillä minä haluan terveen mielen ensin ja se ei tule töitä tekemällä sillä se töiden teko osittain sairastutti mieleni. Lapsiorjatöitä rangaistusten uhalla pakotettuna vuoden ympäri usean vuoden putkeen lastensuojelulaitoksessa samaan aikaan kun te muut esimerkiksi kesälomilla uiskentelitte järvissä ja sen sellaista kivaa.
Minä saatana kiersin jo polvenkorkuisena ympäri kyliä lumikolan kanssa myymässä aurauspalveluja samaan aikaan kun pullamössökakarat istui kotona pleikkarin ääressä.
Joten älkää tulko minua sanomaan laiskaksi. Olen sairas, muiden ihmisten sairastuttama joten muut ihmiset sitten saavat maksaa minun surkean elämiseni kun ette sitä hoitoakaan anna.
Vierailija kirjoitti:
Elättäkööt jokainen itsensä. Mitä me veronmaksajat olemme sitä tekemään.
Kyllä työttömätkin on veronmaksajia, tollo. Veroprosentti heillä 20-25. Paljo sulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellään ei ole oikeutta heittäytyä muiden veronmaksajien elätettäväksi tahallaan.
Sori, mutta Suomessa kaikki Suomen kansalaiset ovat nimenomaan oikeutettuja sosiaaliturvaan. Sä et määrittele sitä onko joku oikeutettu vai ei.
Etkö ole kuullut? Lakimuutos etenee. Ensi vuoden alussa jokainen tulee toimeen omillaan. Veroaste putoaa todella alas. Kunnon kansalaiset hurraavat.
Oisko linkkiä tähän? Ei kiinnosta toimeentulotuki tai asumistuki. Ainoastaan ansiosidonnainen...
Ensin te teitte minusta sairaan ja sitten te haluatte minut töihin missä provosoida lisää? Nyt me maksatte korvauksia siitä mitä teitte mulle. Mulla on oikeus olla kotona. Eläkää te sitä vtun hienoa elämäänne, mutta antakaa mun olla rauhassa. Niin on parempi kaikille.
oho kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo ajatellut hakea taloustieteen Nobel-palkintoa?
No nyt kun kysyit niin olen toivonut että piilevät kykyni vielä huomataan mutta että oikein Nobel?
Oletko oikeasti sitä mieltä vai kiusaatko vain? Minulla on keskivaikea SnowFlake-diagnoosi joten en oikein kestä kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Ensin te teitte minusta sairaan ja sitten te haluatte minut töihin missä provosoida lisää? Nyt me maksatte korvauksia siitä mitä teitte mulle. Mulla on oikeus olla kotona. Eläkää te sitä vtun hienoa elämäänne, mutta antakaa mun olla rauhassa. Niin on parempi kaikille.
Kerro nyt edes osoite mihin voimme laittaa kortteja matkoiltamme? Dubai kutsuu alkutalvesta joten pikapuoliin olisi postia tulossa!
Niin, eivät ne työhaluiset työttömät ole kovinkaan kauan todellisuudessa työttömiä.
Kortistoissa on paljon monisairaita, mielenterveysongelmaisia ja heikkolahjaisia ihmisiä.
Jos työhaluja löytyy, niin omat vaatimukset ja työnantajapuolen odotukset eivät kohtaa.
Ihmiset voivat olla niin monella tavalla "työttömiä".
Osalle ihmisistä joku pari päivää kuussa tukitöitä on just hyvä. Pitää vähän aktiivisena, mutta antaa tilaa kaikelle muulle elämälle. Jotkut tietysti ovat täysin tyytyväsiä siihenkin, että voivat vain olla öllöttää.
Sana "työtön" kuvaa oikeasti ihmisen tilannetta yhtä hyvin kuin sana "ihminen".
Nimenomaan tämä hallitus, edellinen juuri tiesi tämän ja yritti saada näitä töihin ja vähän siinä onnistuikin. Siitä suuttui vasemmisto ja nyt yritetään vai yritetäänkö? Jotain taikatemppua vai nostetaan meidän jo töissä olevien veroja?
Jos ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi te-toimistoon, samalla ilmoittaa olevansa myös työmarkkinoiden käytettävissä. Jos työt eivät huvita, ilmoita te-toimistoon, että et hae enää töitä. Työttömyystukia et luonnollisestikaan saa, mutta saat olla ainakin rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ole sinä vaan rauhassa, mutta ei ole kenenkään muun velvollisuus maksaa sinulle senttiäkään siitä. Teitä laiskoja uhriutuja mahtuu kolmetoista tusinaan.
Kyllä sitä saa ihan rauhassa olla työtön. En minäkään työkkärin hakijana ollut kun hetken olin työttömänä. Rauhassa katselin kiinnostavia työpaikkoja.