Ovikello soi, koira singahtaa haukkuen ylös ja juoksee ovelle - mitä teet?
Eli seuraava siirtosi?
Menet avaamaan ovea, missä koira on? Saako se haukkua edelleen?
Kommentit (31)
Meidän koira tottelee kyllä kun käsken omalle paikalle ja pysymään siellä mutta haukkumista en ole onnistunut poistamaan.
Käsken koiran omalle paikalleen ja avaan oven pippurisumute toisessa kädessä. Täällä lähiössä harvemmin ovikelloa soittaa kukaan täyspäinen hyvissä tarkotusperissä.
Otan koiran kainaloon ja käsken sen oven pimputtelijan häipyä huitsin nevadaan. Ihme touhua ettei tuollaista rauhan häirintää saa hoidella. Tajuattehan "hoidella".
Koira haukahtaa muutaman kerran ja hiljenee, kun huomaa minun reagoivan ovikellon ääneen. En avaa heti ovea vaan katson ikkunasta kuka pimputtaa ja vasta tämän jälkeen avaan jos huvittaa. Koira kipittää perässäni haukkumatta. Mikäli avaan oven koira istuu vieressä, mikäli en avaa koira palaa kanssani esimerkiksi olohuoneeseen mikäli siellä olimme. Jos ovikelloa pimputetaan uudestaan koira haukahtaa taas pari kertaa ja juoksee ovelle jääden sinne katsomaan kiinnostunko tulemaan,mikäli jään muihin hommiin enkä avaa ovea koira palaa taas lähistölle.
Mä oon ihan varta vasten valinnut rodun, joka ilmoittaa vieraat. Tosin semmoinen juttu, että meillä ei ole ovikelloa.
Oikein hyvä koira vahtii ettei sitä ovikello tulla pimputtelemaan.
Käsken koiran hiljaa. Koira odottaa eteisessä kun avaan oven. En päästä ovelle/ tuulikaappiin ilman lupaa.
En avaa ovea. Haukottelen ja jatkan tekemisiäni ja koira jatkaa myös :)
Riipuu siitä, kuka tulee. Jos tiedän että on tulossa kaveri/tuttu joka tykkää koirista, avaan oven ja koira on takanani. Annan sille luvan tervehtiä tulijaa. Jos en tiedä kuka on tulossa tai tiedän, ettei tulija erityisemmin tykkää koirista, käsken koiran paikalleen ja se pysyy siellä kunnes sanon että saa tulla pois.
Meillä ei ole ovikelloa, mutta koirat huomaavat kyllä tulijat ennen minua. Kurkkaan ikkunasta kuka siellä ovella on ja tyypistä riippuen avaan oven tai menen koirien kanssa hakemaan vieraan ulkoa tai lokeroin toisen koiran olkkariin portin taakse ja käyn sitten avaamassa oven. Toinen koiristani ei toivota vieraita ollenkaan tervetulleiksi tontillemme joten se vaatii vähän erityisjärjestelyjä.
Haen koiran viereeni ja nuhtelen että noin ei käyttäydytä kylässä. Meillä ei ole kotona ovikelloa.