Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maaseudun ja syrjässä asuvat oikein syövät?

Vierailija
12.08.2019 |

En keksi muuta kuin kaikkea epäterveellistä eli viljoja, maitotuotteita ja sokeria. Ystäväni on muuttamassa miehen perässä tuppukylään, nainen joka asuu vielä hetken Helsingin ydinkeskustassa ja on tottunut ostamaan erikoisuuksia. En usko, että kyseisiä tuotteita saa maalta tai pikkukylistä.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa saa, monia erikoisempia ruokatuotteita tosin voi tilata myös netistä. 

Vierailija
2/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista ruokaa. Kasviksia, hedelmiä, lihaa. Kolme kaupunkia 25km säteellä. Kaks isompaa 80km. Jos nälkään kuolee niin oma moka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaankin lihaa ja kalaa, itse pyydettyä. Eettisintä mitä voi olla ja aika vähärasvaistakin kait. Viljaakin ehkä, perunaa omasta maasta. Itse viljeltyjä vihanneksia ja juureksia. Marjoja pihasta, talveksi pakkaseen myös. Sieniä. Hedelmiä kaupasta.

Vierailija
4/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maallakin on kauppoja. Tuliko yllätyksenä?

Vierailija
5/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan kaupasta, ihan kuten kaupungissakin. Ette kai te luule, että kaikki maalla asuvat kasvattaa itse ruokansa? :D

Vierailija
6/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa me täällä syödään. Monesti lisäaineetonta. Luomutilallisena itsekasvatettua nautaa on pakkasessa, maitokin saadaan tankista. Munia kanoilta. Leivät ja pullat leivon itse, tarvikkeet joudun viel ostaan kaupasta mutta ei lisättyä sokeria. Marjoja ja sieniä kerään metsästä (hilla, vadelma ja mustikka kerätty nyt). Kasvimaalla kasvaa vihannekset ja juurekset. Maakellari on joten potut, sipulit ja porkkanat säilyy, punajuuret ja kurkut säilötään. Mehua keitän monenmoista.

Soijalattea on kyl hankala saada. Myönnän.

Vierailija
7/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen jatkaa, että niin joo kauppoja on täällä, 10km matkaa. Niissäkin tulee käytyä ja täydennettynä.

Vierailija
8/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla kaupassa myydään vain viljaa, maitoa ja sokeria. Näinhän se on.

Vierailija
9/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisiä käpyjä ja pettuleipää. Älä vain tule tänne sieltä Helzinkin ydinkestustasta. Noin onneton tapaus ei täällä pärjää.

Vierailija
10/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein semmoista perinteisempää suomalaista kotiruokaa. Itse olen vegetaristi ja tykkään paljon esim. kiinalaisesta, thairuoasta ja meksikolaisesta, harvoin syön mitään tyypillistä suomalaista. Kyllä pienten kylien ja kaupunkien kaupoista on vaikea saada kaikkea tarvittavaa. Kasvissyöjä sinänsä pystyisi kyllä olemaan niidenkin tarjonnalla, jos tykkäisi maultaan perinteisemästä suomalaisesta.

Vierailija
11/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi asuttiin maallmaalla. Lähin Sale oli 10 km päässä, muuten cittari ja prisma 35 km päässä. Kerran viikossa ostettiin ruoat kaupungista. Sieltä Salesta ei kyllä juuri mitään saanut, hedelmätkin yleensä vanhoja. Samaa ruokaa syötiin kuin missä tahansa muuallakin asuessamme. Perus kotiruokaa. En ole ikinä soijalattea maistanut, enkä edes avokadoakaan. Ei houkuta.

Vierailija
12/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn työni puolesta syrjäkylissä ja maalla, joten ei mutta siellä ei ole erikoistuotteita joita minä ja ystäväni käytämme. Tuliko tämä sinulle yllätyksenä? :)

Vierailija
13/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn työni puolesta syrjäkylissä ja maalla, joten ei mutta siellä ei ole erikoistuotteita joita minä ja ystäväni käytämme. Tuliko tämä sinulle yllätyksenä? :)

Minä taas teen työni  kaupungissa, josta voisin ostaa erikoistuotteita, jos niit kaipaisin.

Mutta pidän enemmän siitä, että voin käyttää ruuanlaitossa mahdollisimman puhtaita , lähellä tuotettuja raaka-aineita.

Vierailija
14/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin meidän k-kauppias tilaa mitä vain pyydetään.

Vierailija
15/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs erikoistuotteita olet vailla?

Vierailija
16/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Jäisiä käpyjä ja pettuleipää. Älä vain tule tänne sieltä Helzinkin ydinkestustasta. Noin onneton tapaus ei täällä pärjää.

Maalla ei näköjään enää opetata lukemaan. ;) Kyse ei ole minusta vaan ystävä muuttaa miehen perässä. Minä käyn pari kertaa viikossa työn takia maalla ja syrjäseudulla, mutta en asu maalla.

Vierailija
17/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kauhistelen sitä, mitä kaupungissa voi syödä. Lisäaineita, torjunta-aineita, säilöntäaineita on ruuassa enemmän kuin ravintoaineita.

Täällä voi syödä sellaisia lähiruokaherkkuja kuin vasikanaivot tai possunposket puhumattakaan piilotetuista kananmunista.

Vierailija
18/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita, lanttuva, nauriita ym. omasta pellosta. Marjoja ja sieniä poimin metsästä ( omasta metsästä). Kalat kalastan itse ja ammun hirven itse.

Maitoa lypsän omasta lehmästäni, siitä sitten kirnuan voita ja teen juustot.

Kahvini on korviketta jota teen puunkuorista.

Vierailija
19/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi asuttiin maallmaalla. Lähin Sale oli 10 km päässä, muuten cittari ja prisma 35 km päässä. Kerran viikossa ostettiin ruoat kaupungista. Sieltä Salesta ei kyllä juuri mitään saanut, hedelmätkin yleensä vanhoja. Samaa ruokaa syötiin kuin missä tahansa muuallakin asuessamme. Perus kotiruokaa. En ole ikinä soijalattea maistanut, enkä edes avokadoakaan. Ei houkuta.

Mitä syötte? Ai maitotuotteita, pelkkää sokeria ja vehnää sekä jauhoja? Ei houkuta. Kaverini kiljuisi jos ehdottaisit moista sontaa.

Vierailija
20/101 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset rahat se tuhlaa niihin "erikoistuotteisiin"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä