Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?
Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...
Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.
MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!
Kommentit (2119)
Ihan ensimmäiseksi, syökää hitaammin. Ja vain pöydän ääressä ateria-aikoina, eikä koko ajan ja joka paikassa. Mitä ihmettä on tämä kävellessä syöminen ja juominen? Uskon, että syöminen yksin telkkaria tuijottaen tai somea selaillen aiheuttaa suuren osan niistä ylikiloista.
Lisäaineet, keinotekoinen ruoka. Lisäksi täällä alkaa sama meininki olla kuin Amerikassa sipsejen,makeisten yms suhteen; rivihyllyjen täydeltä kaikkea makeaa ja vähän vihanneksia ja hedelmiä ja nekin suurilta osin homeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavilla on masennusta ja sairauspoissaoloja paljon enemmän kuin normaaleilla ihmisillä. Tämän olen huomannut työurani aikana. En tiedä jäävätkö herkemmin pois, mutta kovasti sairastelevat.
Kannattaisi lopettaa se lihavien ihmisten kiusaaminen. Jo pullukat esiteinit tiedostavat kyllä kokonsa ja joutuvat kiusatuiksi. Kuka sen kiusaamisen ja nimittelyt opettaa muille lapsille? Omat vanhemmat. Kotoa lähtee kaikki.
Tämähän se aiheuttaa masennusta ja sairauspoissaoloja. Siis ei itse lihavuus, vaan kiusaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Yli 80-vuotiaat ovat hoikkia, koska lihavat eivät elä niin vanhaksi.
Kuolema korjaa läskit.
Hieman ylipainoiset vanhukset kuitenkin elävät vanhimmiksi. Siksi vanhuksille on nykyään eri bmi-taulukot kuin muille.
Missäpäin maailmaa olet uimarannalla? Suomessa rannat tyhjiä, koska siellä paleltuisi.
Aamulla luin uutisista, että suomalaiset ovat lihottaneet itseään vain lisää viime vuosien aikana. Mikähän järki tuollaisessa on?
No siis meitähän on täällä liikaa, luonto kyllä keksii millä liikapopulaatiota hallitaan. Toiset kuolee sairauksiin toiset lihavuuteen. Vahvin selviää. Tulis joku pandemia ja harventais kunnolla kansaa. Loppuis vikinä.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla luin uutisista, että suomalaiset ovat lihottaneet itseään vain lisää viime vuosien aikana. Mikähän järki tuollaisessa on?
Rahalla saa, miksi ei saisi nauttia?
Ja siis mikä teitä muita vaivaa että pitää haukkua muita. Olen sinut itseni kanssa, etkö itse ole kun pitää päivitellä muiden ulkomuotoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksei nautita laadusta koskaan? aina määrä ratkaisee, halvinta fazerin sinistä syödään yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni ei ainakaan nauti, kun on lihottanut itselleen uniapnean, särkyjä ja menkkakivut pitävät viikon sängyssä ja liikkuminen on muutenkin vaikeaa ja häpeää olemustaan eikä enää poistu asunnoltaan kuin pakon edessä. Että sellaista "nautintoa" tuo itsensä lihottaneiden elämä voi olla...
Vierailija kirjoitti:
Ja siis mikä teitä muita vaivaa että pitää haukkua muita. Olen sinut itseni kanssa, etkö itse ole kun pitää päivitellä muiden ulkomuotoa...
Katsopas! Itsekin koet sanat "lihava" ja "lihominen" negatiivisena. On tämä maailma mennyt kummaksi, jos lihavaa ei enää saisi sanoa lihavaksi. Kohta varmaan sinistäkin pitää alkaa sanomaan punaiseksi....
Luulen ja tiedän että ihmiset syövät liikaa ruokaa. Kun tunkee kurkusta alas herkkuja kuin heikkomielinen niin ei tarvitse ihmetellä kun muuttuu norsun kokoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulen ja tiedän että ihmiset syövät liikaa ruokaa. Kun tunkee kurkusta alas herkkuja kuin heikkomielinen niin ei tarvitse ihmetellä kun muuttuu norsun kokoiseksi.
Juu ja vielä kun Wolt tuo ruoan ovelle eikä liikuta omin voimin niin varmasti itsensä lihottaminen onnistuu!
Vierailija kirjoitti:
Lisäaineet, keinotekoinen ruoka. Lisäksi täällä alkaa sama meininki olla kuin Amerikassa sipsejen,makeisten yms suhteen; rivihyllyjen täydeltä kaikkea makeaa ja vähän vihanneksia ja hedelmiä ja nekin suurilta osin homeessa.
Ultraprosessoitu ruoka ei pidä nälkää. Sitä voi mättää vaikka kuinka paljon tulematta kylläiseksi niin pitkäksi aikaa, että kestäisi olla syömättä välipalaa 3-5 tunnin ateriavälin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavilla on masennusta ja sairauspoissaoloja paljon enemmän kuin normaaleilla ihmisillä. Tämän olen huomannut työurani aikana. En tiedä jäävätkö herkemmin pois, mutta kovasti sairastelevat.
Kannattaisi lopettaa se lihavien ihmisten kiusaaminen. Jo pullukat esiteinit tiedostavat kyllä kokonsa ja joutuvat kiusatuiksi. Kuka sen kiusaamisen ja nimittelyt opettaa muille lapsille? Omat vanhemmat. Kotoa lähtee kaikki.Tämähän se aiheuttaa masennusta ja sairauspoissaoloja. Siis ei itse lihavuus, vaan kiusaaminen.
Tuo on totta. Kiusaaminen syrjäyttää tehokkaammin kuin ylipaino tai lihavuus. Aikuisilla on vastuu ja pitää ryhdistäytyä. Minkä vuoksi ylipäänsä muutenkaan pitäisi saada kiusata yhtään ketään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 80-vuotiaat ovat hoikkia, koska lihavat eivät elä niin vanhaksi.
Kuolema korjaa läskit.
Hieman ylipainoiset vanhukset kuitenkin elävät vanhimmiksi. Siksi vanhuksille on nykyään eri bmi-taulukot kuin muille.
Niin, heillä se asteikko on BMI 24-29.
Vierailija kirjoitti:
Tämä elämänmuoto ruutujen ääressä kököttämisineen ja lyhentyneine yöunineen ei sovi ihmiselle. Suomalaiset aikuiset nukkuvat noin 0,5-1,5 tuntia vähemmän kuin 1990-luvulla.
Tekosyitä. Yksinkertainen vastaus on, että ei viitsitä ottaa selvää asioista ja syödä oikein. Ja tähänkin tekosyy, että ei kiinnosta tarpeeksi. Surullista miten vähän se omaulkonäkö kiinnostaa. Lukenut paljon,että ei edes peilistä enää katsota leukaa alemmas. Vähän sitä itsearvostusta saisi ihmisillä olla enemmän. Ja kehopositiivisuus höpinät vähemmälle. Saa olla läski mutta läski tekee rumaksi ja huonontaa näin elämää. Jos on erimieltä niin copee