Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2134)

Vierailija
1821/2134 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syöt karkkia ja muita herkkuja, dopamiiniryöppy tulee. Jos dopamiinia saisi muutenkin ei varmaan tarvis mussuttaa.

Itsekin huomaan että kun väsyttää ja rasittaa työpäivän jälkeen on "pakko" vetää jotain hyvää että tulee hyvä olo. Olen tällä hetkellä normaalipainoinen mutta täytyy orjallisesti vahdata vaakaa. Silloin kun vuosia sitten olin tosi masentunut, olin hieman ylipainoinen. Sitä hyvää oloa vaan on vaikea vastustaa. Työpäivän jälkeen ei jaksa enää mennä harrastaa liikuntaa ja viikonloppu menee töistä palautumiseen. Olen kyllä edelleen masentunut mutta kuntouduin tarpeeksi että pystyn käymään töissä. Mutta sympatisoin muita ihmisiä...

Toi sokerin tarve tulee just tuosta sokerin syömisestä. Äly hoi!

Vierailija
1822/2134 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitarjonta kohtaa typerän ja heikon ihmisen, ei se sen ihmeellisempää ole, miksi tehä mitään kun kaikki tulee valmiina (ja vähän päälle), hyvä kunto ja terveys vaatii töitä ja itsekuria, se taas tarkottaisi sitä että ihminen joutuisi itse tekemään jotain mikä on ihan ehdoton NO NO 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/2134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti he lihovat, kun lihottavat itseään.

Vierailija
1824/2134 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nykynainen on lihottanut itsensä hedelmättömäksi. Se on monille yllätys, että ylipaino estää hedelmöittymisen.

Vierailija
1825/2134 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset lihovat koska ovat tyhmiä ja tyhmyydestä sakotetaan

miksi kukaan on läski kun on lääkehoitoa/leikkauksia 

läski on lihavan lisäksi tyhmä

Vierailija
1826/2134 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin amerikkalaista lihavista kertovaa tosi-tv-sarjaa. Eräs ERITTÄIN lihava mies söi 7000 kilokalorin iltapalan (mm. litra jäätelöä), mutta silti hän heräsi nälkään ja tankkasi keskellä yötä saadakseen taas unenpäästä kiinni. Päivät hän oli väsynyt ja tankkasi sokeria ja herkkua läpi päivän. Ihmettelen vaan millä rahoilla jenkeissä nää työkyvyttömäksi itsensä lihottaneet tilaavat hirveät määrät roskaruokaa kotiin (KEITTIÖÖN!) kuljetettuna?

Vierailija
1827/2134 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene uimarannalle. Sillähän siitä pääsee. 

Vierailija
1828/2134 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa a. En itse ole huomannut ilmiötä enkä oikeastaan katsonut edes. Oletko ap matkustellut paljon? Jos matkustelisit niin huomaat, että sitä lihavuutta on samalla tavalla muissakin maissa.

T: hoikka

Suomi on eurooan top 2 ylipainoinen maa

Se näkyy myös katukuvassa ihan selkeästi. Mikä se Euroopan top 1 on?

-ulkosuomalainen

Vierailija
1829/2134 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ääliö niin kuin ketjun nostanutkin.

Denialismia.

Vierailija
1830/2134 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin amerikkalaista lihavista kertovaa tosi-tv-sarjaa. Eräs ERITTÄIN lihava mies söi 7000 kilokalorin iltapalan (mm. litra jäätelöä), mutta silti hän heräsi nälkään ja tankkasi keskellä yötä saadakseen taas unenpäästä kiinni. Päivät hän oli väsynyt ja tankkasi sokeria ja herkkua läpi päivän. Ihmettelen vaan millä rahoilla jenkeissä nää työkyvyttömäksi itsensä lihottaneet tilaavat hirveät määrät roskaruokaa kotiin (KEITTIÖÖN!) kuljetettuna?

Jenkeissä roskaruoka on sikahalpaa. Olen myös käsittänyt, että työkyvyttömyyseläke, jota sairaalloisen lihavat voivat saada, on ihan hyvä. Tästä syntyy vähän nurinkurinen tilanne: lihavana olemisesta tulee työ, ja laihtuessa voi olla vaarassa sekä oma että läheisen elanto. Usein näissä tv-sarjoissa näytetään, miten läheiset sabotoivat laihtumisyrityksiä, sillä muuten he menettäisivät omaishoitajan työn.

Vierailija
1831/2134 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ei tarvitse lukea tällaisia, siksi poistoon!

Vierailija
1832/2134 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja nuoret syövät suur määriä karuskia ja limpskaa ja jäätelöä sipsiä enerkia juomia SIINÄ SYY, aikuiset kaljaa sidukkaa lonkkeroa pitsukkaa, SIINÄ SYY

Liikunnan puute yhdistettynä tuohon herkuttelukulttuuriin.

Vierailija
1833/2134 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene uimarannalle. Sillähän siitä pääsee. 

Suosittelen tätä ohjetta kaikille lihaville.

Vierailija
1834/2134 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavana esiintyminen uimarannalla on häiriökäyttäymistä ja aiheuttaa julkista pahennusta.

Vierailija
1835/2134 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.helsinginuutiset.fi/teemat/8211529

Laihtuminen on vaikeaa ja sen jälkeen tervepainoisena pysyminen äärettömän vaikeaa. Kilot tulevat korkoineen takaisin.

Vierailija
1836/2134 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikahan ei ole yhtään siinä, että ihmiset syövät liikaa suhteessa kulutukseen.. 😂

Vierailija
1837/2134 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä roskaruoka on sikahalpaa. Olen myös käsittänyt, että työkyvyttömyyseläke, jota sairaalloisen lihavat voivat saada, on ihan hyvä. Tästä syntyy vähän nurinkurinen tilanne: lihavana olemisesta tulee työ, ja laihtuessa voi olla vaarassa sekä oma että läheisen elanto. Usein näissä tv-sarjoissa näytetään, miten läheiset sabotoivat laihtumisyrityksiä, sillä muuten he menettäisivät omaishoitajan työn.

Lyhyt ilo tuokin on, koska sairaalloisen lihavat kuolevat alle 40-vuotiaina.

Vierailija
1838/2134 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähän lihonut johtuen töistä, en syö paljon mutta liikunta jää minimiin kun töiden ja mahdollisen kauppakäynnin jälkeen ei jaksa kotona liikkua vaan on liian helppoa jäädä sohvalle makaamaan ja lepäämään työpäivän jälkeen. Viikonloppuna taas ei tule liikuttua kun en halua yksin lähteä lenkille vaan tulee sama rutiini mikä työpäivinä eli kotitöiden lisäksi sohvalla makoilua ja tv:n katselua/tietokoneella tai puhelimella roikkumista.

Vierailija
1839/2134 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamisessa ainakin 80% perustuu syömiseen, loppu liikkumiseen. Turhaa kiduttaa itseään pakkoliikunnalla, jos ei vaan jaksa. Työ, lapset ja koti on pakko hoitaa, muuta tehdään jaksamisen mukaan. Ketään toista ihmistä ei kiinnosta lihavien tai laihojen lähimmäisten liikkuminen.

Vierailija
1840/2134 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nykynainen on lihottanut itsensä hedelmättömäksi. Se on monille yllätys, että ylipaino estää hedelmöittymisen.

Onkohan noin? Ja miehiähän tämä ei koske?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi