Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2134)

Vierailija
1801/2134 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset lihottavat itsensä. Siksi.

Vierailija
1802/2134 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a. En itse ole huomannut ilmiötä enkä oikeastaan katsonut edes. Oletko ap matkustellut paljon? Jos matkustelisit niin huomaat, että sitä lihavuutta on samalla tavalla muissakin maissa.

T: hoikka

Suomi on eurooan top 2 ylipainoinen maa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/2134 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kohdistat vihasi vain suomalaisiin? Kaikkialla lihotaan yhtä paljon, ellei enemmänkin.

Suomalaiset ovat Euroopan lihavin  kansa

Vierailija
1804/2134 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koska nykyään liikuntaa on sekin, kun nousee kolme kerrosta portaita. :D

Siis käsitys liikunnasta on muuttunut täysin 20 vuodessa.

Tämä! Kävin masennuksen takia psykiatrilla ja se sanoi että pitäisi liikkua 20 min 3 kertaa viikossa! :D Ja siis myös kävely lasketaan. Liikun itse paljon enemmän onneksi, mut mit vit... Ja osa ihmisistä lihoo juuri mt-ongelmien vuoksi.

Vierailija
1805/2134 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina etsitään syytä jostain lääkkeestä tms. Kyllä ne on kalorit mitkä lihottaa, ja varmasti esimerkiksi mielenterveyden häiriöt vaikuttavat sitten niin, ettei nyt tuo itsrstä huolehtiminen oikein onnistu. Mutta nyt te muut: TE SYÖTTE LIIKAA, lopettakaa se.

En ole lihava enkä kärsi mielenterveysongelmista, mutta kyllä esimerkiksi minulla löytyy ihan endokrinologin tekemänä Kannasta kirjaus, että Ketipinor (unilääkkeenä 25mg/ilta) on veriarvojen ja oireiden perusteella aiheuttanut minulle väliaikaisen kilpirauhasen vajaatoiminnan ja rasva-aineenvaihdunnan häiriön. LDL-kolesteroli vain ampaisi nousuun, vaikka en syönyt lähes lainkaan kovaa rasvaa tai punaista lihaa. Jos olisin jatkanut lääkitystä, olisi ihan endokrinologinkin arvion mukaan ollut todella ihme, jos olisin pysynyt normaalipainoisena, sillä kilpirauhasen vajaatoiminta sai minut niin väsyneeksi, että liikuntaharrastusten jatkaminen ja terveellinen ruokavalio ja valmisruokien välttäminen vaativat järjettömiä ponnisteluja aiempaan verrattuna. Hän piti muuten isona virheenä sitä, että työterveyslääkäri oli ylipäänsä määrännyt Ketipinoria minulle pelkkään nukkumiseen.

Onneksi minun kohdallani tilanne korjautui täysin, kun en ehtinyt syödä Ketipinoria kuin 3 kuukautta ja lopetin siihen. Siihen mennessä tulleet lisäkilotkin katosivat aivan itsestään muutaman kuukauden aikana: nyt jouluna laskin mm. syöneeni kolme tai neljä Fazerin konvehtirasiaa tuhdin juhlaruoan päälle, ja silti olen laihtunut 500 grammaa ja vyötäröltä on kadonnut sentti. Ja minä ihan tosissani yritän lihoa ja saada painoa, sillä tavoitteenani on kasvattaa lihasmassaa, ja sitä on helpompi saada, jos syö pienillä ylikaloreilla. Se rasva laihdutetaan sitten aina pois välissä, ja lihasmassa jää. Eli olen esimerkki siitä, että oikealla lääkityksellä läpipaskon bodarinkin saa lihomaan vasten tahtoaan.

Tunnen kyllä runsaasti ihmisiäkin, joilla lihavuuden syy on todennäköisimmin ihan siinä omalla lautasella. Esimerkiksi yksi tuttavaperhe pupeltaa jatkuvasti jotakin. Tuhdilta päivälliseltä siirrytään telkkarin ääreen, jossa on tietty kulhossa suklaata ja sipsiä ja voihan sitä vähän olutta ja viiniäkin ottaa. Kun olen heillä käymässä, syön sitä, mitä he tarjolle laittavat, ja he ihmettelivät kerran ääneen, miten voin syödä niin paljon suklaata ja pysyä hyvässä kunnossa. Eivät näe sitä, että se suklaan syönti on mulla sitä, että käyn kerran kuukaudessa heillä kylässä, ja sitten omaan kotiin ostan ehkä kerran viikkoon suklaata.

Vierailija
1806/2134 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät mahda mahtua avantoon uimaan

Vierailija
1807/2134 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laihtuvat, kun OIKEASTI syövät vähemmän kuin OIKEASTI kuluttavat.

Vierailija
1808/2134 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua olet tehnyt tämän aloituksen yli viisi vuotta sitten etkä ole vieläkään parantunut!!!Kuinka kauan ajattelit vielä sitkiä tuskissasi? Tämän täytyy olla joku ennätys!!!

Se viimeinen ratkaisu..?

Vierailija
1809/2134 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua olet tehnyt tämän aloituksen yli viisi vuotta sitten etkä ole vieläkään parantunut!!!Kuinka kauan ajattelit vielä sitkiä tuskissasi? Tämän täytyy olla joku ennätys!!!

Se viimeinen ratkaisu..?

Aihe on aina vain ajankohtaisempi, koska yhä useampi suomalainen on lihottanut itsensä ylipainoiseksi.

Vierailija
1810/2134 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisella on huonot eväät laihduttamiseen. Kuulostaa hullulta, mutta näin se vain on. Ei ole fyysistä kuntoa eikä kroppa kestä liikkumista. Elimistön sairas tila saa jatkuvasti sairaalloisen nälän pintaan. Kroppa ei kestä matalaa verensokeria eikä rasva-aineenvaihdunta toimi kuin yhteen suuntaan.

Todella lihavat ovat ehkä asia erikseen, mutta kyllä "hieman lihavissa" on paljon liikuntaa harrastavia. En tiedä mistä tulee tämä käsitys, että yhtään lihavat vain makaavat. Miehen kaverille oli tullut ylipainoa ja lääkäri kehotti aloittamaan liikunnan tyyliin puoli tuntia rauhallista kävelyä muutaman kerran viikossa. Todellisuudessa tämä kaveri oli juossut jotain maratoneja. Ei se liikunnan lisääminen aina mitään auta, jos syö väärin.

Vierailija
1811/2134 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuutta peräänkuulutetaan.

Eli kehotetaan tyytymään lihavuuteen. Helpompaa on elämä ilman liikakiloja.

Hirveän paljon on todella lihavia nuoria. Naisia sekä miehiä.

Kehopositiivisuus on syvältä. 

Vierailija
1812/2134 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki laihtuvat, kun OIKEASTI syövät vähemmän kuin OIKEASTI kuluttavat.

Ei se "vähemmin" syöminen auta, jos ei tajua mitä kannattaa syödä.

Vierailija
1813/2134 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eivät mahda mahtua avantoon uimaan

Avantouinti on kalorien polttamiseen huono laji ellei sitten satu olemaan poikkeusyksilö joka pystyy uimaan tunnin verran avannossakin. :)

Vierailija
1814/2134 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

RRRÖYH!!

Vierailija
1815/2134 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen jo deittimarkkinoilla havaitsi, että aika monella vastakkaisen sukupuolen edustajalla oli hieman eri käsitys liikkumisesta kuin itsellä. Itse treenaan 4-6 viikossa ja toisen osapuolet liikkuva elämäntapa on vaikka sunnuntai kävely ja kaupassa käynti.

Vierailija
1816/2134 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on niin vaikea ymmärtää, että lihomiseen on monia syitä ja suurimmat niistä ovat elintarvikkeiden jatkuva tarjonta (esim. makeisia saa nykyään varmaan jo vaatekaupoistakin) ja makujen manipulointi erilaisilla aromeilla. Oli helppoa kieltäytyä ruoasta 70-luvulla, kun se ei maistunut kovin kummoiselta ja ainoat "makeiset" olivat appelsiinit ja hillot sekä sokeripalat. Ei ollut elintarvikkeiden postimyyntiä saati 24h kauppoja.

Ei ihmisillä tosiaan ollut sen parempi itsehillintä ennen. Nykyään on tarjontaa, elämä jossain määrin stressaavampaa (suorituskulttuuri), jopa niinkin pieni asia kuin skuuttien olemassaolo vähentää esim. arkiliikuntaa.

Totta kai voi alkaa parantaa tapojaan, mutta pointtini on että ei itsehillintä ja älykkyys sen parempaa ollut ennen. Tavat ja tottumukset muuttuu vuosien saatossa.

Vierailija
1817/2134 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syöt karkkia ja muita herkkuja, dopamiiniryöppy tulee. Jos dopamiinia saisi muutenkin ei varmaan tarvis mussuttaa.

Itsekin huomaan että kun väsyttää ja rasittaa työpäivän jälkeen on "pakko" vetää jotain hyvää että tulee hyvä olo. Olen tällä hetkellä normaalipainoinen mutta täytyy orjallisesti vahdata vaakaa. Silloin kun vuosia sitten olin tosi masentunut, olin hieman ylipainoinen. Sitä hyvää oloa vaan on vaikea vastustaa. Työpäivän jälkeen ei jaksa enää mennä harrastaa liikuntaa ja viikonloppu menee töistä palautumiseen. Olen kyllä edelleen masentunut mutta kuntouduin tarpeeksi että pystyn käymään töissä. Mutta sympatisoin muita ihmisiä...

Vierailija
1818/2134 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa a. En itse ole huomannut ilmiötä enkä oikeastaan katsonut edes. Oletko ap matkustellut paljon? Jos matkustelisit niin huomaat, että sitä lihavuutta on samalla tavalla muissakin maissa.

T: hoikka

Suomi on eurooan top 2 ylipainoinen maa

Katsoppas tilastoja uudestaan, aika moni Euroopan maa on meitä edellä.  

Vierailija
1819/2134 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syöt karkkia ja muita herkkuja, dopamiiniryöppy tulee. Jos dopamiinia saisi muutenkin ei varmaan tarvis mussuttaa.

Itsekin huomaan että kun väsyttää ja rasittaa työpäivän jälkeen on "pakko" vetää jotain hyvää että tulee hyvä olo. Olen tällä hetkellä normaalipainoinen mutta täytyy orjallisesti vahdata vaakaa. Silloin kun vuosia sitten olin tosi masentunut, olin hieman ylipainoinen. Sitä hyvää oloa vaan on vaikea vastustaa. Työpäivän jälkeen ei jaksa enää mennä harrastaa liikuntaa ja viikonloppu menee töistä palautumiseen. Olen kyllä edelleen masentunut mutta kuntouduin tarpeeksi että pystyn käymään töissä. Mutta sympatisoin muita ihmisiä...

Sokerin liikakäyttö on erittäin varma tapa hankkia itselle väsymys.

Vierailija
1820/2134 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten katselu on surkeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi