Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2134)

Vierailija
1701/2134 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmen päivän lomareissulla. Kaksi lämmintä ateriaa ja aamupala sekä iltapäiväkahvit. Lihoin 1,5 kiloa. Tulin kotiin. Palasin yhteen lämpimään ateriaan ja puhdetöihin. Laihduin 1,5 kg päivässä. Puhdetöitä lisäämällä ja ateriakokoa pienentämällä, laidun helposti 1 kg lisää aina tarvittaessa. 

Vierailija
1702/2134 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju täynnä vihapuhetta ja kiihotusta kansanryhmää vastaan. Silti annetaan olla. Mitä se kertoo ja kenestä?

No jos ei ri haittaa palstaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/2134 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vaihdevuodet teki sen, että alkoi kiloja karttumaan. Ennen niitä olin hoikka reilu 40v. asti. Siinä tuli lisäksi muita stressitekijöitä reippaasti ja kortisolitasot huiteli reippaasti yli viiterajojen. Elämäntilanne edelleen sellainen, etten mitään ketoja jaksa, mutta nyt olen jo pitempään syönyt terveellisesti, paljon vihanneksia ja marjoa ja liikun enempi. Odottelen vielä jos alkaisi näkyä jossain. 

Vierailija
1704/2134 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vaihdevuodet teki sen, että alkoi kiloja karttumaan. Ennen niitä olin hoikka reilu 40v. asti. Siinä tuli lisäksi muita stressitekijöitä reippaasti ja kortisolitasot huiteli reippaasti yli viiterajojen. Elämäntilanne edelleen sellainen, etten mitään ketoja jaksa, mutta nyt olen jo pitempään syönyt terveellisesti, paljon vihanneksia ja marjoa ja liikun enempi. Odottelen vielä jos alkaisi näkyä jossain. 

Vaihdevuodet laskevat naisen yleistä aktiivisuutta. Kaikenlainen arjen liikkuminen ja "riehuminen" vähenee. Energiankulutus pienenee. Vastaavasti on enemmän tilanteita, joissa voi syödä ja sen takia energian saanti nousee.

Molemmissa asioissa kun tapahtuu pieni muutos, summa on iso ja paino ampuu vuosien saatossa kohti taivaita.

Vierailija
1705/2134 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kolmen päivän lomareissulla. Kaksi lämmintä ateriaa ja aamupala sekä iltapäiväkahvit. Lihoin 1,5 kiloa. Tulin kotiin. Palasin yhteen lämpimään ateriaan ja puhdetöihin. Laihduin 1,5 kg päivässä. Puhdetöitä lisäämällä ja ateriakokoa pienentämällä, laidun helposti 1 kg lisää aina tarvittaessa. 

Kyse ei ole laihtumisesta vaan suolen sisällön määrästä ja nesteestä.

Huoh,,, jos tietäisit miten iso homma olisi laihduttaa 1,5 kiloa rasvaa eli 10 500 kilokaloria.... Se on viiden päivän energiantarve eli viisi päivää pitäisi olla täysin syömättä, mutta silti elää normaalisti.

Vierailija
1706/2134 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh,,, jos tietäisit miten iso homma olisi laihduttaa 1,5 kiloa rasvaa eli 10 500 kilokaloria.... Se on viiden päivän energiantarve eli viisi päivää pitäisi olla täysin syömättä, mutta silti elää normaalisti.

15 kiloa ylipainoa tarkoittaa 50 päivää syömättä.

30 kiloa 100 päivää

60 kiloa 200 päivää syömättä.

Vierailija
1707/2134 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat valmiita kantamaan ylimääräistä painoa 24/7 lyhyiden ohikiitävien nautintojen takia.

Eihän nykyajan ruokakulttuurissa ideana ole ravinnon vaan nautinnon saaminen. Ruoantuottajat käyttävät hyväksi ihmisten aivoissa olevia reseptoreita ja ihmisten luontaista mieltymistä energiapitoiseen ruokaan.

Vierailija
1708/2134 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 kiloa 100 päivää

7,5 kiloa 25 päivää syömättä

3,75 kiloa  12 päivää

1 ,8 kg  6 pv ??

Yyyyyyyy..ääääää...ööööööö???

Vierailija
1709/2134 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 kiloa 100 päivää

Kuinka monta päivää pitää syödä että lihoaa

7,5 kg??,,

Vierailija
1710/2134 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos syö 12 tuntia ja paastoaa 12 tuntia?

Vierailija
1711/2134 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja nuoret syövät suur määriä karuskia ja limpskaa ja jäätelöä sipsiä enerkia juomia SIINÄ SYY, aikuiset kaljaa sidukkaa lonkkeroa pitsukkaa, SIINÄ SYY

Vierailija
1712/2134 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos syö 12 tuntia ja paastoaa 12 tuntia?

12 tunnissa ehtii tunkea niin paljon energiaa kurkusta alas, ettei sitä mitenkään ehdi kuluttaa 12 tunnin aikana (eli käytännössä nukkuessa).

Vierailija
1713/2134 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttakaa, siat!

Vierailija
1714/2134 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakulttuuri on huonontunut 1970-luvun jälkeen. Silloin syötiin ruoka-aikoina ja välipalat ja pullakahvit olivat kohtuullisia. Työläisperheiden tuloista suuri osa meni ruokaan eli ruoka oli ennen paljon kalliimpaa suhteessa tuloihin. Tunnesyömiseen ei ollut niin paljon mahdollisuuksia eikä syöminen ollut niinkään etusijalla, kuten nykyään. Kaikkea valmista syötävää oli vähemmän ja ruokapaikkojakin oli vähemmän eivätkä kaupat olleet auki koko ajan. Suhtautuminen esim. suklaaseen, jäätelöön tai jogurttiin oli erilaista. Ei niitä hommattu kiloa aikuista kohti, kuten nykyään.

Vierailija
1715/2134 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiskauneuden katselun voi unohtaa. Naiskauneutta ei ole enää. Jos haluaa nähdä naiskauneutta, pitää mennä Aasian suunnalle. Siellä on ruuasta puute, niin eivät ole päässeet lihomaan. Nyt on vielä muodissa perseuimapuku. On se hirveän näköistä, kun lihava selluliitti akka kävelee perse paljaana, vain naru vaossa.

Aasialaiset naiset ovat pääasiassa ihan helvetin rumia.

Vierailija
1716/2134 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. Oikea ruoka ei ikävä kyllä selitä. Ei kaikki läskit ei syö keksejä tai perhepitsoja.

Minä olen yli 140kg (pituus 191cm). En todellakaan syö keksejä enkä kakkuja..inhoan kaikkea makeaa. Kaikki limsat, jos niitä juon, aina sokerittomana.

Vielä 13 vuotta sitten painoin 68kg. Silloin söin todella paljon pullaa, keksejä, sipsiä, pastaa, kermaa..

Vierailija
1717/2134 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Aasiassa on vielä kauniita naisia.

Vierailija
1718/2134 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. Oikea ruoka ei ikävä kyllä selitä. Ei kaikki läskit ei syö keksejä tai perhepitsoja.

Minä olen yli 140kg (pituus 191cm). En todellakaan syö keksejä enkä kakkuja..inhoan kaikkea makeaa. Kaikki limsat, jos niitä juon, aina sokerittomana.

Vielä 13 vuotta sitten painoin 68kg. Silloin söin todella paljon pullaa, keksejä, sipsiä, pastaa, kermaa..

Älä nyt yritä siirtää huomiota syömiseen ja siihen miten syöt muihin tai entisiin aikoihin verrattuna vaan uskalla tunnustaa, että saat liikaa energiaa suhteessa kulutukseen. Vähennät energiansaantia tai lisäät kulutusta, mutta mieluummin tee molemmat.

Vierailija
1719/2134 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, koska tervepainoisen naisen haluava mieshän matkustaa Aasiaan.

Onhan täällä Suomessakin tervepainoisia naisia (aika iso osa aasialaisia), mutta kun ne tahtovat kaikki olla jo varattuja tai liian kova kilpailu.

Vierailija
1720/2134 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisen ihmisen on vaikea liikkua. Kenen tahansa liikkuminen vaikeutuu, kun kannettavaksi laitetaan kymmenien tai jopa yli 100 kilon kuorma. Hapenottokyky ei riitä, lihakset kipeytyvät, nivelet ovat kovilla ja on jopa vaara loukata itsensä. Myös jalkovälin hankautuminen ja iho-ongelmat ovat ylipainoisilla yleisiä.

Kyvyttömyys tuntea kylläisyyttä. Vaikka ylipainoinen kiduttaisikin itseään lähes jatkuvassa nälässä, hän voi silti syödä liikaa, koska elimistö ei kykene välittämään kylläisyydentunnetta.

Rasvasolun muisti. Rasvasolu pyrkii kaikin konstein palaamaan suurimpaan aikaisempaan kokoonsa mikä tarkoittaa, että elimistö pyrkii palaamaan korkeimpaan aikaisempaan painoonsa. Laihduttamisen jälkeinen loputon nälkä kestää vuosia ja loppujen lopuksi hyvin harva kestää sitä ja lopulta sortuu ahmimiseen. Nälän voima on uskomaton.

Ylipaino väsyttää. Paksu rasvakerros erittää ainetta, joka aiheuttaa elimistössä tulehdustilan. Tulehdus väsyttää ja vie voimat. Toinen vaikutusmekanisti on hoitamaton uniapnea, joka on lihavilla pikemminkin sääntö kuin poikkeus ja suurin osa sairastaa sitä tietämättään.

Rasvan suuri energiamäärä. Kilossa rasvaa on energiaa 7000 kilokaloria. Ei siis olen ihan sattumaa, että elimistö varastoi energian rasvana. Yhden rasvakilon energiamäärä vastaa kolmen aktiivisen päivän energiankulutusta tai yli kahden maratonin juoksemista. Kymmenien rasvakilojen polttaminen on erittäin pistkäkestoinen projekti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä