Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2134)

Vierailija
1481/2134 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lihon koska syön vaikeaan masennukseeni. Olen miettinyt tänäkin talvena, että en tiedä jaksanko enää tämän talven yli. Ei kiinnosta enää ulkonäkö, eikä mikään. Olen pystyyn kuollut. Terveyteni on pilalla ja se on yksi osa masennusta. Ei johdu syömisestä ne terveysongelmat. En jaksa enää ja haluan pois. Aivan sama miltä näytän uimarannalla, enpä sielläkään enää käy. Elämä on yhtä kärsimystä minulle.

Jos saan lohtuni siitä että ahdan ruokaa suuhuni niin so be it.

Mulla on varmaan vähän sama, paitsi että syön stressiin. Mutta mikäpä siihen avuksi? Ei voi olla täysin syömättäkään. Kaikki dieetit menee aina mönkään. 

Vierailija
1482/2134 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat pursuaa koukuttavaa epäterveellistä roinaa, jolla jotku sitten tienaa rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2134 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat pursuaa koukuttavaa epäterveellistä roinaa, jolla jotku sitten tienaa rahaa

Jokainen tekee kuitenkin itse päätöksen ostaako vaiko ei. 

Vierailija
1484/2134 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lihon koska syön vaikeaan masennukseeni. Olen miettinyt tänäkin talvena, että en tiedä jaksanko enää tämän talven yli. Ei kiinnosta enää ulkonäkö, eikä mikään. Olen pystyyn kuollut. Terveyteni on pilalla ja se on yksi osa masennusta. Ei johdu syömisestä ne terveysongelmat. En jaksa enää ja haluan pois. Aivan sama miltä näytän uimarannalla, enpä sielläkään enää käy. Elämä on yhtä kärsimystä minulle.

Saat lohtua, että tuhoat terveyttäsi, jonka huononeminen on ajanut sinut tähän kierteeseen. Hyvästi.

Vierailija
1485/2134 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee kuitenkin itse päätöksen ostaako vaiko ei. 

Se on totta. Vaan jos ihmisten ostovalinnasta kilpaillaan epäterveellisellä ja ravinteellisesti hyödyttömällä roinalla, niin ei silleen yllättävää, että löytyy niitä jotka niitä valitsee kuluttaa. Minusta tuo on olennainen pointti, kysymykseen jossa ihmetellään lihomista.

Varsinkaan lapsia ja nuoria ei voi pitää täysin vastuussa valinnoistaan noiden suhteen. Eri alojen (aikuiset) ammattilaiset on yhdessä kehitelly mahdollisimman houkuttelevan näköisiä tuotteita kilpailemaan kuluttajan huomiosta. Ainesosat on myös valittu tarkkaan ihmisen luontaisia mekanismeja hyväilemään. Tämmöisten juttujen vuoksi aikuisellakin voi olla vaikea vastustaa noita, keskenkasvuisista puhumattakaan. Vähän niin kuin somealustojen kans myös, nekin on koulutettujen ammattilaisten ja tutkimustiedon avulla saatu rakennettua mahdollisimman koukuttaviksi.

Vierailija
1486/2134 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö/juo enemmän kuin kuluta niin lihot. Yksinkertainen kaava.

Vierailija
1487/2134 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no koska ihmiset syövät enemmän kuin kuluttavat. siksi.

Vierailija
1488/2134 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni menehtyi koska ylipainon takia häntä ei voitu leikata. hänelle annettiin mahdollisuus pudottaa painoa, mutta ei kyennyt ja sitten oli jo myöhäistä. saattohoidossa nukkui pois. nuorena lähti.

Vierailija
1489/2134 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Aasiasta löytyy hoikkia naisia. Kaikki miehet eivät näes satu tykkäämään pullukkanaisesta.

Vierailija
1490/2134 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä arvostele tuntemattomia ylipainosta ellet tunne taustojaan. Itselleni on kehittynyt muutamassa vuodessa todella iso pinkeä vatsa.En herkuttelee, syön pieniä tai kohtuullisia annoksia, rakastan liikuntaa ja terveellistä ruokaa. Ähkin kivusta kun laitan kengät jalkaan. Myös kävely on usein kivuliasta ja siksi liikun huonosti ja ihmiset varmasti ajattelevat että onpa huonokuntoinen lihava ihminen.

Totuus on että minulla parantumaton syöpä vatsassa joka pingottaa vatsaa isoksi. Elinaikaa minulla ei ole välttämättä kauaa.

Vierailija
1491/2134 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tän ihme woke-p****n syytä. Kun uskotellaan että lihava ihminen on yhtä kaunis ja terve kuin laiha

Vierailija
1492/2134 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Älä arvostele tuntemattomia ylipainosta ellet tunne taustojaan. Itselleni on kehittynyt muutamassa vuodessa todella iso pinkeä vatsa.En herkuttelee, syön pieniä tai kohtuullisia annoksia, rakastan liikuntaa ja terveellistä ruokaa. Ähkin kivusta kun laitan kengät jalkaan. Myös kävely on usein kivuliasta ja siksi liikun huonosti ja ihmiset varmasti ajattelevat että onpa huonokuntoinen lihava ihminen.

Totuus on että minulla parantumaton syöpä vatsassa joka pingottaa vatsaa isoksi. Elinaikaa minulla ei ole välttämättä kauaa.

Taas hyvä esimerkki siitä että iso maha ei ole terveyden merkki. Kiitos.

Vierailija
1493/2134 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki on tän ihme woke-p****n syytä. Kun uskotellaan että lihava ihminen on yhtä kaunis ja terve kuin laiha

Kehopositiivisuus on niin hieno asia, että sen puolesta kannattaa uhrata oma terveys.

Vierailija
1494/2134 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus on suurin huijaus, mitä ulkonäköasioissa on keksitty.

Kenen etu on väittää, että lihava voi olla terve ja vielä kauniskin, harvemmin on. 

Vierailija
1495/2134 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva tietää miksi nykyajan lihavat äidit vaappuvat kylpylän uima-altaaseen istumaan ja istuvat siellä naama mutrussa koko kylpylässä olon ajan. Sitten raahaudutaan "ansaitulle" jättilounaalle vetämään buffetiin överit. Eikö juuri lihavien pitäisi liikkua ja opetella olemaan aktiivinen? Lapset tykkää, kun heidän kanssa peuhaa.

Vierailija
1496/2134 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan vähän sama, paitsi että syön stressiin. Mutta mikäpä siihen avuksi? Ei voi olla täysin syömättäkään. Kaikki dieetit menee aina mönkään. 

Minäkin syön stressiin. Pakko se vaan on myöntää. En osaa käsitellä niitä tunteita terveellä tavalla. 

Vierailija
1497/2134 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin syön stressiin. Pakko se vaan on myöntää. En osaa käsitellä niitä tunteita terveellä tavalla. 

Menkää pääkopan hoitoon. Lihavasta päästä kärsii koko kroppa.

Vierailija
1498/2134 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihminen on parempi ja hyväksyttävämpi, kun hän kantaa mukanaan kymmenien kilojen ylimääräistä painolastia. Näin siitä huolimatta, että tuo käy lopulta terveyden ja hengen päälle.

Vierailija
1499/2134 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Opeteltu tapahan tuo on,ja siitä voi oppia pois.

Vierailija
1500/2134 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta kerron jos joku sattuu tän vielä lukemaan. Oon taistellut painoani alaspäin ja voin kertoa yllättyneeni siitä kuinka vähän energiaa tarvitsenkaan ja kuinka paljon energiaa ruuat sisältääkään. Luulenpa että en ole harvinainen ääripää joka ei tietäisi. Siksipä veikkaan että monilla muillakin lihomisen syynä on vääristynyt käsitys kulutuksestaan ja tietämättömyys energiasisällöistä, tässä mennään kiireessä ja stressissä hatelikkoon.

Syyttömiä ei tokikaan ole myöskään mättötehtaat mainoksineen ja kaupat jotka altistavat kurjat (usein) nälkäiset kauppailijat himoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme