Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?
Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...
Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.
MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!
Kommentit (2134)
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri Italiassa lomalla ja jeesus että ihmiset näyttivät kauniilta ja hoikilta. Luulen että osittain selittyy sillä että heidän tapoihinsa kuuluu syödä ateriat täsmällisesti tiettyihin aikoihin. Lisäksi he syövät toistensa seurassa.
Suomen kaupoissa on järkyttävän suuret karkkihyllyt, syömme välipaloja paljon ja suuressa kuvassa ruuasta sekä yhdessä syömisen nauttimisen kulttuuri puuttuu.
Kyllä meillä sellainen kulttuuri oli vahvana, mutta se katosi siinä vuosituhannen vaihteessa.
70-luvulla syötiin aina kaikki yhdessä aina samaan aikaan kaikki samaa ruokaa, eikä aterioiden välillä naposteltu mitään.
On surkeaa katsottavaa kun ihmiset lihoo. Menin kesällä uimarannalle katsomaan hyvännäköisiä tissejä ja perseitä, siellä oli paljon lihavia naisia, kaikki hoikat ja sporttiset naiset näytti olevan ulkomaalaisia, varmaan Ukrainalaisia.
Vierailija kirjoitti:
On surkeaa katsottavaa kun ihmiset lihoo. Menin kesällä uimarannalle katsomaan hyvännäköisiä tissejä ja perseitä, siellä oli paljon lihavia naisia, kaikki hoikat ja sporttiset naiset näytti olevan ulkomaalaisia, varmaan Ukrainalaisia.
Täällä kaikki naisen näköiset ovat aasiattaria.
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri Italiassa lomalla ja jeesus että ihmiset näyttivät kauniilta ja hoikilta. Luulen että osittain selittyy sillä että heidän tapoihinsa kuuluu syödä ateriat täsmällisesti tiettyihin aikoihin. Lisäksi he syövät toistensa seurassa.
Suomen kaupoissa on järkyttävän suuret karkkihyllyt, syömme välipaloja paljon ja suuressa kuvassa ruuasta sekä yhdessä syömisen nauttimisen kulttuuri puuttuu.
Toisaalta olin Italiassakin näkevinäni useampia ylipainoisia lapsia.
Outoa. Itse olin myös Italiassa lomalla ja katselin, että ihmiset oli sielläkin aikamoisia pullukoita. Tosi harva keski-iän ylittänyt oli hoikka.
Tuntuu, että useimmat eivät edes ymmärrä olevansa ylipainoisia. Normaalipainon raja on hämärtynyt. Kamalaa katseltavaa on yleiskuva tuolla kaupungilla.
Kansainvälisten tutkimusten mukaan etätyöt ja ruoan ostaminen ovelle lihottavat.
Viikonloppuna kylpylässä pisti silmään jo pientenkin lasten lihavuus. Alakouluikäisillä isoja roikkuvia mahoja. Koko kroppa hyllyi kävellessä. Millainen onkaan tulevaisuus näillä.
ärsyttävää veetuilua!!! no miksi lapsen pitäisi olla kuin urheilija kun ei kuitenkaan aio isona urheilijaksi??!?!? ei nyky ihmisen tarvi kärvistellä missään nälässä.
ihmiset eivät halua enää huolehtia terveydestään, nojataan liikaa lääketeollisuuteen jne, kaikkeen valheeseen :(
Moni on tietämättään lihottanut itsensä uniapneapotilaaksi. Siitä ei ole paluuta ilman cpap-hoitoa.
syöminen on sen arvoista. RÖYH!
Hoikkuus ei vaan tunnu niin hyvältä kuin miltä ruoka maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Tiestikö, että hoikatkin syövät? Yleensä voivat syödä jopa enemmän, koska aktiivisen liikkumisen ansiosta energiankulutus on suurempi.
Lihomisessa on nykyisen käsityksen mukaan kyse huonosta suolistofloorasta. Huono ruoka ja lääkitykset saavat aikaan huonon suoliston bakteerikannan. Tämä on testattu tieteessä jo moneen kertaan.
Ihmiset laihtuvat kun heihin siirretään laihan ihmisen ulostetta. Floora vaihtuu.
Antibiootit, mielialalääkkeet, särkylääkkeet, huono ruoka, jne tuhoavat suoliston flooraa, ja ihminen lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiestikö, että hoikatkin syövät? Yleensä voivat syödä jopa enemmän, koska aktiivisen liikkumisen ansiosta energiankulutus on suurempi.
Ei kaikki hoikat liiku.
Vierailija kirjoitti:
Kate Moss oli päinvastaista mieltä; Mikään ruoka ei maistu yhtä hyvältä kuin tunne siitä kun mahtuu nollakoon farkkuihin taisi olla kuuluisa lause noin suunnilleen suomennettuna.
Itse nautin ruoasta nyt hoikkana paljon enemmän. Nimenomaan ruokaa, karkit ja mössöt ja sokeriliemet ovat jääneet pois, ei niitä ole tehnyt mieli enää vuosiin. :) Samalla väsymys jäi pois.
Ylilihavuus on kammottava ilmiö. Luotan onneksi laihdutuslääkkeiden (Wegovy ym) tuovan tähän muutoksen lähivuosina. Itsellänikin ainakin 20 kg liikaa.
Suomi on menossa Jenkkilän suuntaan. 200-kiloiset ihrakasat täristävät kaupoissa menemään isoilla sähköskoottereilla, koska eivät enää kykene kävelemään.
Kaupasta hakevat jättikokoisia limupulloja, jätskiä, sokerikuorrutettua sitä ja tätä ja kotiin tilaavat roskaruokaa useita kertoja päivässä ja kerran yölläkin.
Itse olen tämän nähnyt, kun siellä kävin. Hyi saa....! :(
Käyn joka päivä kaupassa, usein monessa kaupassa samalla reissulla.
Lähes aina edessäoleva ostaa 12 olutta, ja takanatuleva samoin.
Ihmiset lipittävät nykyään kaljaa päivittäin ja paljon. Se on ehdottomasti yksi syy.
Toinen on se että kaikkeen on lisätty nykyään sokeria. Sinappikin on yhtä sokerimössöä.