Hävettääkö muita ostaa kerralla viikon ruuat?
Ei mene rahaa eikä ruokaa hukkaan kun tekee viikon ruokalistan ja ostoslistan ja pysyy niissä MUTTA hävettää sinkkuna ihan p i r u s t i ostaa kauhea kasa ruokaa. Ei auta että kaikki on terveellistä ja olen hoikka vaan kassalle mennessä tahdon vaan jättää kaiken ja juosta pois ettei kukaan katso että olen joku rohmu tuhlari. Mitä ajattelet jos näet kaupassa nuoren naisen täyden kärryn kanssa? Pelkään aina että joku tuttu näkee tai myyjä kommentoi.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Tästä aloituksesta tulee hyvin ilmi suomalaisten naisten itsetunto. Tai sen puute.
Missä kohtaa se tulee ilmi? Kun yksi häpeää ja muut ei?
Ei hävetä. Enemmän hävettää ostaa pieniä satseja täytettä jääkaappiin, jolloin ostoksista on helpompaa tehdä tyhmiä johtopäätöksiä.
Saatan ostaa viikon safkat kerralla mutta yleensä pitää täydentää lihaa ja juustoja. Saatan sitten käydä kerran viikossa ostamassa lähikaupasta tyyliin pekoni, jauheliha, juustopaketti ja jotain naposteltavaa. Näyttää varmaan tosi freshiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei niinkään hävetä se ruoan määrä, mutta meillä menee pariskuntana aina käytännössä 100 euroa siihen viikottaiseen ruokakauppa käyntiin, sisältäen tarvittavat kotitaloustarvikkeet. Sitten lukee miten muilla menee niin paljon vähemmän. Jopa puolet vähemmän!
Ennen kylläkin kulutettiin vielä enemmän kun käytiin tiheään kaupassa on eikä suunniteltu.
Mutta tuo 100 e on aika vakio. Sen lisäksi käydään jotain leipää tai muuta satunnaista hakemassa.Toki meillä mies työskentelee kotona ja syö siis lounaan aina kotona. Itsekin otan omat eväät töihin 2-3krt viikossa.
Meillä on vakio, että vähintään satanen menee viikonlopun ruokiin+juomiin. Toiset pääsee halvemmalla, mutta meillä menee nyt tuon verran. Siinä on herkut, paremmat lihat ja veskipaprut yms. Alkuviikko pärjätään todella paljon vähemmällä.
Kerran lapsen kaveri oli ollut meidän takana kaupassa ja oli snapissa laittanut muksulle viestiä, että "mitäääh?!? sun mutsi ja faija osti 120 eurolla ruokaa!!!! V*ttu 120 euroa!!!!" Sen jälkeen ovat alkaneet pitää meitä rikkaina. Se on ollut hämmentävää.
Ap taitaa olla aika itserakas kun kuvittelee että kaikki katsovat ja arvostelevat juuri häntä ja hänen ostoksiaan. Ei niitä muita voisi vähempää kiinnostaa mitä ap ostaa, eikä kukaan mieti hänestä mitään, ihmiset ovat niin keskittyneitä omiin asioihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei hävetä. Enemmän hävettää ostaa pieniä satseja täytettä jääkaappiin, jolloin ostoksista on helpompaa tehdä tyhmiä johtopäätöksiä.
Saatan ostaa viikon safkat kerralla mutta yleensä pitää täydentää lihaa ja juustoja. Saatan sitten käydä kerran viikossa ostamassa lähikaupasta tyyliin pekoni, jauheliha, juustopaketti ja jotain naposteltavaa. Näyttää varmaan tosi freshiltä.
Tämä!
Tää omien ostosten liukuhihnakyttäys on mulle tullut palstan ketjuista. :D Mitähän jengi mahtaa ajatella nyt, kun ostin kurkun ja kaksi siideriä. ;) Tai juurikin, että kermaa, pekonia, juustoa, maitoa, sipsiä, luita.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla aika itserakas kun kuvittelee että kaikki katsovat ja arvostelevat juuri häntä ja hänen ostoksiaan. Ei niitä muita voisi vähempää kiinnostaa mitä ap ostaa, eikä kukaan mieti hänestä mitään, ihmiset ovat niin keskittyneitä omiin asioihinsa.
AP nyt oli tavallinen porvoolainen, mutta sä olet aivan järkyttävä tosikko.
Malawissa asuessa hävetti, kun maksoi vaikkapa 80 euron ruokaostokset ja maksun otti vastaan kassatyöntekijä, jonka kuukausipalkka oli n. 30 euroa.
Nyt asun maassa, jossa keskipalkka on 500€ ja meidän kahden aikuisen talouden ruokakauppakulut kuussa saman verran. En tajua, miten ihmiset selviää köyhissä maissa.
Itse olen vaan mielissäni siitä, ettei tarvi joka päivä käydä. Yleensä ei mene muutenkaan liikaa rahaa kauppaan, kun ostaa kerralla. Välillä tosin joku unohtuu ja silloin ärsyttää mennä uudestaan.
No ei oo kyllä ikinä käynyt mielessäkään että pitäis tuollaistakin asiaa hävetä. Ostan aina viikon ruuat kerralla ja sinkku olen. Nyt toi on ihan sun omassa päässäs.
Vierailija kirjoitti:
Malawissa asuessa hävetti, kun maksoi vaikkapa 80 euron ruokaostokset ja maksun otti vastaan kassatyöntekijä, jonka kuukausipalkka oli n. 30 euroa.
Nyt asun maassa, jossa keskipalkka on 500€ ja meidän kahden aikuisen talouden ruokakauppakulut kuussa saman verran. En tajua, miten ihmiset selviää köyhissä maissa.
Sama juttu minulla. Tosin en itse asu ulkomailla, mutta eräs tuttuni asuu. Hänelläkin palkka euroissa alle 500 ( ei ole eu maa) ja mietin todella välillä miten hän pärjää siellä. On siis sen maan kansalainen itse myös. On kyllä kertonut paljon sitä, ettei ole oikein rahaa ruokaankaan ja ostaa kaikkia halvempaa. Kuului niihin vähän köyhempiin ihmisiin siellä ja palkka sen maan pienemmässä luokassa.
Pitäisi muistaa olla kiitollinen siitä, että kaupassa on ruokaa ja ihmisillä rahaa ostaa sitä ruokaa. Nämä eivät ole mitään päivän selviä asioita, kun tarkastellaan asiaa koko maailman mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu minulla. Tosin en itse asu ulkomailla, mutta eräs tuttuni asuu. Hänelläkin palkka euroissa alle 500 ( ei ole eu maa) ja mietin todella välillä miten hän pärjää siellä. On siis sen maan kansalainen itse myös. On kyllä kertonut paljon sitä, ettei ole oikein rahaa ruokaankaan ja ostaa kaikkia halvempaa. Kuului niihin vähän köyhempiin ihmisiin siellä ja palkka sen maan pienemmässä luokassa.
Pitää vielä tähän jatkaa, että meillä menee kyllä kahdelta vaan maksimissaan 250 euroa ruokaan täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sinkun viikko-ostokset kovin suuret ovat. Mitä ja millaisia määriä oikein ostat, jos oikein hävetä pitää?
Äkkiä tulee kärry täyteen kun ostaa viikon HeVit. Pussi banskuja, päärynöitä ja omenoita, kesäkurpitsoja, kukka- ja parsakaalia, salaatteja, vesimelonia ja bataattia kilo tai puoli kutakin niin näytää isolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sinkun viikko-ostokset kovin suuret ovat. Mitä ja millaisia määriä oikein ostat, jos oikein hävetä pitää?
Äkkiä tulee kärry täyteen kun ostaa viikon HeVit. Pussi banskuja, päärynöitä ja omenoita, kesäkurpitsoja, kukka- ja parsakaalia, salaatteja, vesimelonia ja bataattia kilo tai puoli kutakin niin näytää isolta.
Mulla vei kesällä ihan vaan hedelmät puoli kärryä!
Väittää voi mitä vaan mut ite uskon että kassat juoruaa kavereilleen jos jollakin on jotenkin silmiinpistävät ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Väittää voi mitä vaan mut ite uskon että kassat juoruaa kavereilleen jos jollakin on jotenkin silmiinpistävät ostokset.
Ei väliä mitä sanoo ku pomo tai asiakas itse ei kuule
150€/VK yhdelle. Ei hävetä. Tykkään ostaa eksoottisia hedelmiä ja laatusuklaita.
Kuukauden ruokia kassa kyllä ihmetteli..
Vierailija kirjoitti:
150€/VK yhdelle. Ei hävetä. Tykkään ostaa eksoottisia hedelmiä ja laatusuklaita.
Mangot ja avokadot vie paljon tilaa mut niitä ostan itekin
Tilaan kotiinkuljetuksena, koska se on helppoa ja vaivatonta. Vihaan kaupoissa haahuilua ja jonottamista yli kaiken.