Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettääkö muita ostaa kerralla viikon ruuat?

Vierailija
12.08.2019 |

Ei mene rahaa eikä ruokaa hukkaan kun tekee viikon ruokalistan ja ostoslistan ja pysyy niissä MUTTA hävettää sinkkuna ihan p i r u s t i ostaa kauhea kasa ruokaa. Ei auta että kaikki on terveellistä ja olen hoikka vaan kassalle mennessä tahdon vaan jättää kaiken ja juosta pois ettei kukaan katso että olen joku rohmu tuhlari. Mitä ajattelet jos näet kaupassa nuoren naisen täyden kärryn kanssa? Pelkään aina että joku tuttu näkee tai myyjä kommentoi.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei mieti muiden ostoksia niin paljon.

Minua ihmetyttää kyllä, että kuinka viikon ostokset mahtuvat jääkaappiin?

Vierailija
22/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti, kun on riittävän iso kaappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hieman naftisti, kun on tuommoinen puolikas malli täällä yksiössä, mutta pienellä suunnittelulla onnistuu.

T. 1 ihminen + 1 koira

Vierailija
24/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kerran kuukaudessa kylillä asioilla ja ostan kuukauden tarvikkeet kerralla. Eikä hävetä yhtään. Mulla on kaksi ostoskärryä täynnä tavaraa, ruokaa ja muuta.

Vierailija
25/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kassana kun joku nainen tuli kassalle ostoskärryllinen täynnä tavaraa. Mä aloin ensin tirskua ja sitten aloin hohottaa. Piti soittaa kelloa ja nousta seisomaan osoittamaan ostoskärryjä. Koko kauppa kääntyi kattomaan sitä. Ei hitsi mikä dorka :D

Vierailija
26/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaiken tarvitse mahtua jääkaappiin. Onhan niitä muitakin kaappeja. Niinku pakastin ja sit semmoiset kaapit missä säilytetään huoneenlämmössä säilyvät.

Vierailija
27/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä kaurahiutaleita, 700g jauhelihaa ja muutamat pakastevihannespussit niin siinä on melkein viikoksi ruuat. En tiedä mitä häpeämistä siinä on.

Vierailija
28/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kassana kun joku nainen tuli kassalle ostoskärryllinen täynnä tavaraa. Mä aloin ensin tirskua ja sitten aloin hohottaa. Piti soittaa kelloa ja nousta seisomaan osoittamaan ostoskärryjä. Koko kauppa kääntyi kattomaan sitä. Ei hitsi mikä dorka :D

Sinä senkin byhyy en enää ikinä tuu teiän kauppaan :

Vierailija
29/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä kaurahiutaleita, 700g jauhelihaa ja muutamat pakastevihannespussit niin siinä on melkein viikoksi ruuat. En tiedä mitä häpeämistä siinä on.

A -luokan ilmastorikos

Vierailija
30/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei niinkään hävetä se ruoan määrä, mutta meillä menee pariskuntana aina käytännössä 100 euroa siihen viikottaiseen ruokakauppa käyntiin, sisältäen tarvittavat kotitaloustarvikkeet. Sitten lukee miten muilla menee niin paljon vähemmän. Jopa puolet vähemmän!

Ennen kylläkin kulutettiin vielä enemmän kun käytiin tiheään kaupassa on eikä suunniteltu.

Mutta tuo 100 e on aika vakio. Sen lisäksi käydään jotain leipää tai muuta satunnaista hakemassa.

Toki meillä mies työskentelee kotona ja syö siis lounaan aina kotona. Itsekin otan omat eväät töihin 2-3krt viikossa.

Vierailija
31/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei niinkään hävetä se ruoan määrä, mutta meillä menee pariskuntana aina käytännössä 100 euroa siihen viikottaiseen ruokakauppa käyntiin, sisältäen tarvittavat kotitaloustarvikkeet. Sitten lukee miten muilla menee niin paljon vähemmän. Jopa puolet vähemmän!

Ennen kylläkin kulutettiin vielä enemmän kun käytiin tiheään kaupassa on eikä suunniteltu.

Mutta tuo 100 e on aika vakio. Sen lisäksi käydään jotain leipää tai muuta satunnaista hakemassa.

Toki meillä mies työskentelee kotona ja syö siis lounaan aina kotona. Itsekin otan omat eväät töihin 2-3krt viikossa.

Ei toi ole ees paha

Vierailija
32/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi ole ees paha

Mulla menee 150/kk mut yhdelle.

Vierailija
33/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi ole ees paha

Mulla menee 150/kk mut yhdelle.

Tääl 150/kk kahdelle :D :D

Vierailija
34/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä korkeintaan 100e viikko, 4 hengen perhe.

Vierailija
35/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todella ja ostan 4-henkisen perheen viikon ruuaat kerralla, kärry on melko täynnä.

Vierailija
36/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin juuri ostaa viikon ruoat ettei tarvitsisi käydä melkein joka päivä kaupassa ja miettiä mitä syö. Siinä vaan tulisi sitten niin paljon ostoksia ja vaikea kantaa jne. Eli ei hävetä, päinvastoin.

Vierailija
37/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa joo AIVAN SIKANA mitä muut ajattelevat ostoksistani.

Not.

Vierailija
38/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinkun viikko-ostokset kovin suuret ovat. Mitä ja millaisia määriä oikein ostat, jos oikein hävetä pitää?

Vierailija
39/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihaillen välillä kattelen kassalla. Itse en osaa suunnitella elämääni noin "pitkälle". ;)

Viime torstaina katselin, kun perheen vanhemmat huhki KAHDEN kukkuroillaan olevan kärryn kanssa kassalla. En tiedä oliko normaalit viikonlopun ostokset vaiko seuraavan viikon. Ei se mulle kuullu, mutta se on vaan siistiä, että ihmiset osaa suunnitella. Eikä tarvis ravata kaupassa.

Vierailija
40/68 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan yleensä kahden viikon ruuat kerralla eikä todellakaan hävetä yhtään.