Hävettääkö muita ostaa kerralla viikon ruuat?
Ei mene rahaa eikä ruokaa hukkaan kun tekee viikon ruokalistan ja ostoslistan ja pysyy niissä MUTTA hävettää sinkkuna ihan p i r u s t i ostaa kauhea kasa ruokaa. Ei auta että kaikki on terveellistä ja olen hoikka vaan kassalle mennessä tahdon vaan jättää kaiken ja juosta pois ettei kukaan katso että olen joku rohmu tuhlari. Mitä ajattelet jos näet kaupassa nuoren naisen täyden kärryn kanssa? Pelkään aina että joku tuttu näkee tai myyjä kommentoi.
Kommentit (68)
Mitä ihmettä nyt taas. Ihan normaalia on ostaa ruokakaupasta ruokaa.
Voi hyvä tavaton! Kaikkea sitä ihmiset miettiikin. Ei tosiaan hävetä, eikä ole tullut mieleenikään, että joku ostoksistani yhtään mitään ajattelisi.
Noh, mä olen paksu ja pyylevä neljän nälkäisen teinin äiti. Enää ei edes pysty käymään kaupassa kerran viikossa kun ei tavarat mahdu kärryihin millään, niin paljon ne syövät... kärry on joka kerta kukkuroillaan, eikä hävetä yhtään.
Mistä se kassa tietää että olet sinkku? Ehkä ostat ruokaa suurperheelle päiväksi.
Ei hävetä eikä ole tullut edes mieleen että pitäisi hävettää. Höh.
Vierailija kirjoitti:
Noh, mä olen paksu ja pyylevä neljän nälkäisen teinin äiti. Enää ei edes pysty käymään kaupassa kerran viikossa kun ei tavarat mahdu kärryihin millään, niin paljon ne syövät... kärry on joka kerta kukkuroillaan, eikä hävetä yhtään.
Enkä yleensä kerkiä muiden ostoksia vilkuilla. Jos ehdinkin, niin mitä se minulle kuuluu mitä kukin ostaa ja kuinka paljon.
Sinun ehkä kannattaisi hakea ihan ammattiapua, jos häpeät kaupassakäyntiä. Ja ammattiapu tarkoittaa tässä tapauksessa nuppitohtoria.
Tästä aloituksesta tulee hyvin ilmi suomalaisten naisten itsetunto. Tai sen puute.
Ainoastaan silloin hävettää ja silloinkin vain vähäsen, kun kärry on täynnä sipsiä, juomia, karkkia ym... Silloin tekis mieli sanoo kaikille että "meillä on juhlat, ei me normaalisti näin.."
Ei, mutta nolottaa se yksinäinen saunakalja, kun muilla on salkullinen tai kaksi. Päättelevät heti siitä, että tuon täytyy olla pahoin vaimonsa tossun alla.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan silloin hävettää ja silloinkin vain vähäsen, kun kärry on täynnä sipsiä, juomia, karkkia ym... Silloin tekis mieli sanoo kaikille että "meillä on juhlat, ei me normaalisti näin.."
Miksi? Ei sitä kassaa kiinnosta!!!
No ei ! :D Käyn myös työkseni kaupassa muille. Kyllä ne nyt varmaan Prismassa ihmettelee kun syön niin plajon1
Luulisi että hävettäisi enemmän jos se kassa näkisi sinut joka päivä ja ostoksena olisi joka kerta joku mikroateria ja yksi jogurtti. Kyllä minusta tavoiteltavin tilanne on se, että aikuisen ihmisen ei tarvitse joka päivä hankkiutua kauppaan että saa pidettyä itsensä ruokittuna.
Itsellä hävettää välillä, kun käyn 4-6 kertaa viikossa. Kolme teiniä, ja polkupyörällä teen ostokset.
Mitä helvettiä :D kuinka huono itsetunto voi olla että edes miettii tuollasta? En ole ikinä tullut ajatelleeksi että jotain ostoksia tulisi hävetä, ihan häiriintynyt ajattelutapa. Ja kuka muka oikeasti miettii jonkun random ihmisen ostoksista yhtään mitään. Tulee vaan mieleen nyt että jos osaa kaupassakäynnistäkin tehdä jonkun häpeän aiheen niin silloin voi olla muillakin elämän osa-alueilla aika suuria ongelmia.
Kyllä minäkin voisin hävetä kun ostan hoikalla urheilijan kropalla pari kertaa viikossa lähikaupasta karkkia tai sipsiä, että kaikki luulevat minulla olevan bulimia kun syön niin paljon herkkuja mutta olen silti hoikka. En kuitenkaan häpeä koska A en usko kenenkään kiinnittävän huomiota mitä ostan ja B vaikka joku katsoisikin ja luulisi näin niin ei kiinnosta koska tiedän itse totuuden :D
Mä olen ylpeä, jos viitsin suunnitella ja ostaa kerralla viikon ruoat :)
Voisinkin täydentää varastoja taas sen varalta, etten ehdi tai jaksa käydä kaupassa. Sillä tavoin saan aikaan todella muhkeat ostokset.
Yhden ihmisen ja yhden koiran talous :)
Hävettää niin paljon, että tilaan ruokaostokset kotiinkuljetuksena.
No en ajattele mitään erityistä ja minua itseä ei vastaavassa tilanteessa hävetä yhtään.