Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei usko, että minua (avopuolisoa) ei ole kutsuttu häihin

Vierailija
11.08.2019 |

Kutsussa luki vain ja ainoastaan miehen nimi, ei ”Matti perheineen” tai ”Matti + avec”. Sanoin, että silloinhan hän menee yksin, mutta ei usko. Hääpari tietää, että Matilla on avovaimo, mutta eivät silti kutsuneet kuin Matin.

Mies vastasi tekstarilla, että ”Tulossa ollaan!”, ja luulee edelleen että olen lähdössä mukaan kuokkimaan.

Suuttuu, jos en lähde - ja minähän en lähde. Häät ovat ensi viikonloppuna, ja nyt pitäisi saada mies uskomaan, että mi-nu-a ei o-le kut-sut-tu.

Auttakaa, av-mammat.

Kommentit (205)

Vierailija
201/205 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita itse viesti hääparille ja pyydä vahvistus asiaan, jos teillä ei miehen kanssa kommunikaatio pelaa.

En viitsi, en tunne heitä. Miestä kyllä kehotin tekemään juuri niin, mutta on niin itsepäinen: ”TIETENKIN kutsu tarkoittaa molempia!”

Ap

itse asettaisin ehdoksi että mies soittaa ja tarkistaa, muuten en lähtisi mihinkään.

Vierailija
202/205 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita itse viesti hääparille ja pyydä vahvistus asiaan, jos teillä ei miehen kanssa kommunikaatio pelaa.

En viitsi, en tunne heitä. Miestä kyllä kehotin tekemään juuri niin, mutta on niin itsepäinen: ”TIETENKIN kutsu tarkoittaa molempia!”

Ap

itse asettaisin ehdoksi että mies soittaa ja tarkistaa, muuten en lähtisi mihinkään.

Jos kutsu on ollut vain miehelle niin se on sitä ollut, eikä siinä tilanteessa tarvitse erikseen soitella ja kysellä yhtään mitään.

Hävekööt hääpari itsekseen omalla ajallaan, jos he ovat etukäteen pitäneet miehen avopuolisoa niin itsestäänselvyytenä, etteivät ole älynneet mainita myös häntä / avecia virallisessa hääkutsussaan.

Olisi tosi junttia soitella tarkistussoittoja ja kysellä, että onko "Leenakin" kutsuttu, jos kutsussa ei kerran selkein sanoin lue hänen nimeään tai "avec". Pelaa mieluummin varman päälle ja toimii kuten kutsussa on sanottu. Eiköhän se ei-kutsuttu avopuoliso osaa olla itsekseen sen yhden päivän ajan, jos toinen aikoo häihin lähteä. Tuskin suhde sellaiseen kaatuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/205 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni provohan tämäkin oli. Häät meni ja Ap katosi.

Jos joku joskus tällaiseen tilanteeseen joutuu niin....

Mikäli kutsussa ei lue Pekka Pörö ja Avec se koskee vain Pekkaa.

Mikäli kutsussa lukee Pekka Pörö ja Avec se koskee Pekkaa ja hänen seuralaistaan.

Mikäli kutsussa lukee Pekka Pörö perheineen se koskee Pekkaa, hänen puolisoaan ja heidän lapsiaan, ei kuitenkaan enää kotoa pois muuttaneita aikuisia lapsia. Vaan heille tulee ja kuuluu lähettää oma kutsunsa heidän osoitteeseensa, mikäli heidät halutaan kutsua. Ja taas kutsun heille pitää sisältää kohdan joko Avec tai ilman avecia tai perheineen tai ilman perhettä.

Vierailija
204/205 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, menitkö mukaan? Oliko sinulle paikkaa istua?

Vierailija
205/205 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni eli kaiketi sitten avopuolisoni.. kun yhdessä asutaan, niin veli meni naimisiin jokunen vuosi sitten ja vain hänet kutsuttiin häihin.Sekä sittten, kun tämä mieheni veli vaimoineen teki anopin mieliksi vauvan vain mieheni kutsuttiin ristiäisiin.

Että näin meillä. Ja sitten tulevat vain kylään meille kun jotain tarvivat..eikä mua pyydetä esim niille kylään vain miestä pyydetään

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni eli kaiketi sitten avopuolisoni.. kun yhdessä asutaan, niin veli meni naimisiin jokunen vuosi sitten ja vain hänet kutsuttiin häihin.Sekä sittten, kun tämä mieheni veli vaimoineen teki anopin mieliksi vauvan vain mieheni kutsuttiin ristiäisiin.

Että näin meillä. Ja sitten tulevat vain kylään meille kun jotain tarvivat..eikä mua pyydetä esim niille kylään vain miestä pyydetään

Eikä miehesi osaa sanoa asiasta mitään kenellekään heistä näin vuosienkaan jälkeen, vaan mennä lompsottaa kilttinä poikana yksikseen sukuloimaan, niinkö? Sori vaan, mutta jos noin on, niin ei ei kyllä ole ihan tervettä touhua!

Täytyy sanoa, että sinulla on kyllä hyvät hermot, kun siedät tuollaista kaltoinkohtelua vuodesta toiseen. Minua ärsytti valtavasti pelkkä kokemuksiesi lukeminen 😤  Oletko koskaan pistänyt hanttiin anopillesi ja hänen hovinarreilleen? 

Toinen juttu: kuinka hiton  t y h m ä  voi olla, että tekee vauvan  a n o p i n  m i e l i k s i??

Elääkö miehesi veljineen ja veljenvaimoineen elämäänsä alistuen äitinsä/anoppinsa sananvallan alle? Entä onko anoppisi ihan tervejärkinen ihminen? Vaikuttaa nimittäin hieman vinksahtaneelta. Tuskinpa lapsikaan kasvettuaan on kovin imarreltu, jos/kun kuulee että hänet tehtin vain anopin mieliksi... 🙄