Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMAMIT JA MA-KE JUTUT

29.05.2006 |

Heipä hei kaikille täältä Irlannista. Täällä ollaan kohta kuukausi asuttu ja nyt vasta sain aikaiseksi kirjoitella. Lueskelin tuossa viikonloppupinoa ja siellä näytti ruoista olevan keskustelua. Meillä syödään aamulla luumukaurapuuro klo 8:30, 12:00 liha-ateria, 17:00 kasvisateria ja illalla klo 21:00 aprikoosi- tai päärynäkaurapuuro. Olen innostunut itse tekemään ruoan ja pakaste on pullollaan kaiken näköisiä mössöjä. Jotenkin kivempi, kun kaupan jutuissa meni osa roskikseen ja aina piti seurailla niitä millon on avannut jne. Nyt vain ottaa päiväannoksen kätevästi edellisenä iltana sulamaan ja siinä se tuupi sitten onkin =) Ostin kirjan Superfoods for Babies and Children, kirjoittaja Annabel Karmel ja siinä on kivasti kirjoitettu mitä mikäkin ruokalaji sisältää esim. kuivatut aprikoosit (ei keltaiset, koska niihin on lisätty väriainetta vaan ruskeat) sisältävä runsaasti rautaa ja kuituja, vitamiineja unohtamatta. sitten vain liotan niitä keitetyssä vedessä jonkin aikaa, mössään sauvasekoittimella ja pakastan jääkuutiorasiassa, josta siirrän ne sitten muovipussiin. Otan aina kaksi kerralla sulamaan tai itseasiassa ne jäähdyttää kivasti puuron jäisenä eli heitän ne vain kaurapuuron sekaan ja nam, maistuu jopa mullekkin =) Anteeksi, mutta kuten huomaa olen todella innostunut asiasta. Tänään ostin muuten puoli lohta ja keitin sitä 15 minuuttia kattilassa, lisäsin tilliä sekaan ja hyvin uppos poitsulle, toinen leppari on rosmariini kana. Eilen oli muuten eka päivä, kun huomasin poitsun tunnistavan banaanin ja ilmaisevan haluavansa sen. Aloitin itse syömään banaania ja söin sitä pojan edessä ja sitten käännyin lähtiäkseni keittiöön, niin hirmu vinkuminen ja huuto alkoi, kun käännyin takaisin levis hymy ensi kasvoille ja sitten pikku suu aukes ammolleen ja poju tuijotti mun banaania =) Kyllä nauratti.

Ostin muuten tripp trapp syöttötuolin, hieman ollaan kokeiltu, mutta kun tyynyt ja turvavyöt ei ole vielä tulleet, niin en uskalla sen enempää käyttää. Konttaamista meillä harjoitellaan, että avustan pojua nostamalla rintakehää ylös ja sitten se heiluu innoissaa eteen taakse ja kiljuu riemusta.

Okei pitänee lopetella, että ette heti kyllästy mun lorinoihin. Sori, jos tuli kirjoitusvirheitä, mutta en jaksa tarkistaa tekstiä enää, kun veny näin pitkäksi.

Hirmusti terkkuja kaikille. Mun mies sai muuten töitä jo nyt. Hieno homma.

Le Cheile ja Kaapo Einari 6 kktta ja 1 vko

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin kutkuttavia keskustelun aiheita etten millään malta pysytellä pois. :-) Nyt on poika hereillä joten tulin vain pikaisesti piipahtamaan.

Noema: Nimimerkkini perusteella voisin luoda itsestäni samanlaisen mielikuvan kuin sinä. ;-) Mulla itseasiassa nimimerkki perustuu siihen että poika on saanut alkunsa Teneriffalla eli hän on meidän ikioma ihana auringonkukkamme. :-) Mulla on keskiruskeat, hieman punertavat hiukset jotka ulottuu vähän olkapäiden yli. Nykyään niitä joutuu pitämään aina ponnarilla kun poika on muuten innoissaan tukistelemassa. Silmät mulla on ruskeat. Sinusta Noema mulla on sellainen mielikuva että olet tumma ja tulinen. :-) Eli tummanruskeat / mustat hiukset ja tumman ruskeat silmät.

Kotivaatteista: Sisällä yleensä päällä jotkut urkkapökät ja lyhyt- tai pitkähihainen t-paita. Farkkuja käytän myös paljon. Ei ole pitkään aikaan tullut ostettua itselle uusia vaatteita, mutta ennen kuin menen takaisin töihin, täytyy vaatevarastoa hieman uudistaa. Nyt ei viitsi uusia hankkia kun ne on kuitenkin heti pukluissa. ;-)

Ja nyt puuhastelemaan pojan kanssa. Vaikka tyytyväisenä tuo tuossa vieressä istuskelee ja syö Liberokerhon sammakkoa ja leikkii varpaillaan. Ja joka kerta kun katson poikaan päin, hymyilee mulle niiiiiiin nätisti. :-)

Vierailija
62/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nappiin osui veikkaus, punatukkainen olen! Mutta hiusten pituus on sellainen ylikasvanut lyhyt, yritän kasvattaa, monta vuotta menikin lyhyessä mallissa. Nyt ei kukkaro anna myöden käydä 6vkon välein kampaajalla.

Ihana ilma! Oltiin pojun kaa kyläilemässä ja vaunuttelemassa, oli aivan mahtava keli ulkoilla. Tosin liikaa oli päällä. Nyt poju yrittää hakea unta pinniksessä, kun on nukkunut tänään kovin vähän. Tiukassa tuntuu olevan..olen alkanut nukuttamaan päikkäreitä kotona ollessa sisällä, kun tuntuu nukkuvan silloin paremmin, siis noin 1,5h, kun ulkona tuppaa heräämään 30-40min päästä. käydään sitten ulkoilemassa hereillä ollessa, rattailla tai rintareppukävelyllä.

Viime yö olisi ollut kolmas peräkkäinen kokonaan nukuttu yö, mutta kävin syöttämässä aamuyöstä nukkuvan pojan! Heräsin siis siihen että sänky oli aivan märkä maidosta...poju äännähti ja ajattelin, että josko tuo söisi niin ei tarvitsis lähteä alakertaan pumppaamaan. Toivottavasti en tehnyt karhunpalvelusta itselleni, että poju alkaa taas akipaamaan maitoa yöllä...mutta en oikein tiedä, miten nuo tissit saisi samaan rytmiin pojun kanssa? Kun ei viitsis kauheasti pumppaillakkaan kun kysyntä hiipuu koko ajan.

Meillä poju kääntyilee unissaan koko ajan mahalleen. Viime viikolla vielä heräsi itse siihen aina kun kääntyi, kun ei pääse itse vielä takaisin selälleen. Nyt sitten osaa jo nukkua mahalleen. Mutta yöllä saattaa ilmoittaa, että pitää käydä kääntämässä, jatkaa kyllä unia heti.

Le_Cheile: meillä istutettiin jokunen viikko sitten myös pojalle luumupuu pihalle! Ja päätimme, että jokainen lapsi saa oman puun. Siis sitten, jos muita meille vielä siunaantuu...

Meillä on Samsoniten matkasänky. Kovin on kätevän oloinen ja menee varmaan " kesäpesänäkin" ulkona. Halusin sen, kun se on umpinainen, itse inhoan kaikki ökkömönkiäisiä ja niitä mökillä kuitenkin riittää. Poju ei ole vielä sitä testannut, mutta isi mahtui sinne hyvin :o) Siis säkkyrällä tietenkin. Siinähän on joku paino/pituusraja.

Omista vaatteista: mulla oli alkuun sellainen verkkari/T-paita linja, mutta nyt kun tuo paino on tipahtanut jo alle " lähtöpainon" ja päälle mahtuu sellaisiakin vaatteita, joita ei ole tarvinnut vuosiin pitää, niin on ihan kulkea kotonakin farkuissa ja kivoissa kesähousuissa, capreissa ym. Paitoina edelleen T-paita, pidemmällä tai lyhyemmällä hihalla. Tuo rintavarustus vie vielä sen verran tilaa, ettei kaikkia paitoja vielä voi käyttää, kun napa vilkkuu naapuriin.

Meillä oli eilen rokotustutkimuskäynti, verikoe olisi pitänyt ottaa. Mutta ei onnistunut :o( Kumpaakin käsivartta kokeiltiin, mutta ei pisaraakaan verta tullut. Kamala huuto ihan turhan takia.

Eilen poju oli ekaa kertaa kuntosalin muksulassa. Hyvin viihtyi. Tai siis ei ainakaan äitiä kaivannut :o) Poju onkin sellainen seurailija, tykkää katsella muiden touhuja. Paitsi äiti on tietenkin tylsä, pitäisi välillä jos vaikka mitä sirkustemppua esittää, että viihtyisi!

Poju ei vieläkään ryömi, konttausasentoa hakee kyllä kovasti. Liikkuminen tapahtuu edelleen itsensä ympäri pyörimällä ja peruuttamalla.

Tämmöistä tänne Suomen toiseksi suurimpaan kaupunkiin!

Terkuin marrasfantti ja poju (joka muuten nukahti!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuvaa kun paljon on tullut juttuja...mihinkähän kaikkeen sitä pitikään kommentoida =) on kyllä nykyään niin laho pää että kaikki kyllä menee korvasta sisään ja toisesta ulos :D

le_cheile sua piti ainakin onnitella hmm..olikos se nyt tontista vai talosta...no, kuitenkin :)

kotivaatteina mulla on kans jotkut lököhousut ja paita, monesti miehen t-paita =) noita pukluja ja kuolaa tulee siihen tahtiin äipänkin päälle, että ei oo jaksanut kauheesti panostaa. samoin kotona ollessa en koskaan meikkaa ja hiuksetkin on korkeintaan ponnarilla. varsin hehkeä ilmestys siis... :D

kaupungille kun lähden tai muuten on menoa, niin sit laitan farkut ja jaksan vähän tällätäkin joskus. se piristää mieltä, et välillä ees näyttää ihmiseltä, hih.

hiuksista puheenollen, mulla on nyt melko vaaleat ja pitkät hiukset. että pituus meni noema sulla oikein, mut väri ei. tosin, mulla on kyllä monesti ollut punaisetkin hiukset. sut kuvittelisin myös melko pitkähiuksiseksi ja ehkä ruskeat? onpas vaikea arvuutella. :)

meillä vauva syö siis soseita suht hyvin, puolisen pilttipurkkia menee kerralla. mut puuroa en saa sit millään syömään. johtuiskohan siitä kun ei oo niin sileää tavaraa..? Ootteko hienontaneet hiutaleita vielä pienemmäksi muruksi? täytyy ehkä kokeilla jos se auttaisi asiaa.

mulla on tänään hieroja. ihanaa :) voitteko kuvitella, mä en oo ikinä käynyt sellaisella, vähän jänskättää. sain joululahjaksi lahjakortin, onkin jo korkea aika käyttää pois!! ei oo mukamas kerennyt tähän mennessä.

täällä paistaa aurinko.

gerda

Vierailija
64/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelija76, ihan varmasti kirjoitin susta kuvauksen, mihin ihmeessä se hävis! Piti oikein käydä tarkistamassa, eikä siellä viestissä tosiaan sua mainittu. No sulla on " mun maailmassa" vaaleat pitkät hiukset ja olet itsekin pitkä.

Mulla tosiaan on ihan tosi tummat ruskeat hiukset, ihan luonnostaan. Vähän olen vaaleita raitoja laittanut itse. Olen tulinen kyllä kanssa ja silmät ovat siniset, mutta niin tummat, että erään ystäväni äiti kysyi kerran, että ovatko silmäni todella mustat :D Ruskeaksi kaikki niitä luulevat.

Mä heilun kanssa kotona verkkareissa :) Nytkin jalassa verkkarit ja päällä hihaton sporttipaita ja päässä lippis. Lenkkarit heitän jalkaan ja lähden Jumboon. Pukeudun kyllä monesti muuloinkin sporttisesti, joten eipä tällä mammalla paljoa design kuteita nää kuin joskus ja jouluna. Kävin tuossa muutama kuukausi sitten ostamassa oikein vartavasten uusia kivan näköisiä ververeitä, paitoja ja collegeja urheilukaupasta. Huomasin, että täällä kotona tulee tosiaan viihdyttyä rennoissa vaatteissa ja päätinkin sitten satsata kivan näköisiin kotivaatteisiin. Ostelen aina vaatteita, joita käytän kerran viikossaja sitten kotona vetelen vanhoilla kamalilla. Nyt on kiva, kun ei näytä ihan seinästä repäistyltä kotonakaan. Kai.?

Kaiken lisäksi mulla on kamala tapa painella ovesta ulos sen kummemmin ihmettelemättä mitä mulla on päällä. Tampereella kun asuttiin, niin äitini käski minua äkkiä hakemaan jouluaattona kauralyhteitä. Siltä siunaamalta lähdin autolla tahmelasta ja huristin keskustaan. Stockan parkissa muistin, että mulla oli nallepyjamahousut jalassa. Ihan pokkana kävelin hakemaan lyhteet :D Loppuraskauden aikoihin mietin jo itsekin, miltä mahdan näyttää kun vetelin ihan muina miehinä kaiken maailman pyjamahousuissa koirien kanssa aamulenkkiä. Eikä asuta missään metsässä, vaan Helsingissä :D Monesti riepaisin vaan kumpparit jalkaan, kun ei jaksanut puhista kenkien kimpussa. Woe woe, olen minä aika mahoton epeli!

Vierailija
65/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Noema ja olit kyllä siinä määrin oikeassa että melkein koko ikäni mulla on ollut pitkät vaaleet hiukset mutta nyt kun tukkaa on lähtenyt oon lyhentänyt...vähän yli olkapään kerroksittain leikatut ja ite oon värjännyt viimeks ruskeeks ja muutama raita mutta kampaajaa taas tarvis :)

Aika nappiin on arvailut mennyt,onko Noemalla joku piilokamera ;)

Kotiasusta vielä...lököhousut,t-paita tai pitkähihainen puuvillapaita,ulos lähtiessä yleensä sitten nään enemmän vaivaa ja jos neiti nukkuu hyvin päivällä niin saatan innostua meikkaan ja laittaan enemmän hiuksia.

Kohta tulee mies kotiin ja saan neidin sen syliin,ei oo taas viihtynyt juuri yhtään lattialla....

Vierailija
66/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli ihan pakko tulla kirjoittamaan kuulumisia kans täältä Pohjanmaalta. Oli niin pitkä ketju, että kyllähän kesti lukea ;)

Ja ku meillä on tämä näkijä täällä joukossa ;)

Mulla on aika tosi kortilla, kun teen lopputyötä ja suoritan kursseja ja aikaa on vuoden loppuun saakka. Kaikenlisäksi tuo poika vie nykyisin ihan valtavasti aikaa. Nukuu kolmet unet päivän aikana 1/2-11/2h.

Illalla nukkumaan 20-21 ja ylös 6-7.

Syö hyvin sosetta ja lihaa 2xpvä n.1prk kerrallaan ja puuroa 2xpvä. Maitoa menee n.800ml pvä ja hedelmäsosetta n 1prk.

Hyvin siis kasvaa.

Eteenpäin ei mennä, mutta pakki löytyy ja kiereskellään kovasti. Puhuu ihan tajuttoman paljon jo, siis ihan ku sillä olis oikeesti asiaa. Ja iloinen, nauravainen, äänekäs, viihtyy ihmisten ilmoilla, ei vierasta ja tärkein; mun oma ;)

Meillä vaatekoko 74, jotain 68 menee.

Mulla tarkoitus jäädä hoitovapaalle vuoden loppuun saakka. Sit on auki joko poika perhepäivähoitajalle tai mummun luokse hoitoon.

Mitäs vielä.. mulla kotona kans raskausajan housuja ja t-paita. Ja hiukset miten sattuu.. hyvä jos muistaa peiliin kattoo, mikäli ei ole lähdössä ihmisten ilmoille.

Mitäs Noema veikkaa mun ulkonäöstä ? Mielenkiintoista... Oikeesti sitä tulee jonkinlainen mielikuva nimimerkeistä.

Lueskelen teidän kuulumisia lähes päivittäin, mutta oma aika tosiaan tahdo riittää kirjoitteluun.

Nyt tarttee taas mennä.. Lähdetään pojan kans saunaan. Ammeeseen vettä ja amme lauteille ja poika istumaan sinne. Vesilelut mukaan ja vettä tuttipulloon ja poika tykkää ;)

Vauva-uinnissa käydään joka viikko ja altaanreunalta ollaan tehty sukelluksia. Ei sentään ihan itte vielä ui ;)

Mukavaa kesän alkua kaikille!

Ja kiva kun Le_Cheile kertoilee millaista Irlannissa elämä on.

Marica ja poju 6,5kk

Vierailija
67/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä herätään syömään vielä öisin 2-3 krt. Syökö muiden vauvat vielä yöllä monta kertaa ?

Vierailija
68/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] odottelija ja noema: KYLLÄ! Tummat silmät, ruskea tukka.. Tosin hiukseni ovat olkapäille, syksyllä ne olivat lyhyet.

Omat kuvitelmani: odottelija on vaaleahko hiuksinen, pitkä. Le_Cheile vaalea myös, hildaliinalla tummat hiukset, rapuäidillä vaalean ruskeat, kittykatilla vaaleat, ollin_äiti tumma, marica on mielestäni tumma.

Olikos vielä muita, varmasti oli..

[color=green] peltopyy: puhutkos minusta?

[color=aqua] Ollin_äiti: Huijaan poikaa aina välillä avaamaan suuta. Nauratan tms, tai hoen aaaaaa.. niin johon suu aukeaa. Joskus on meilläkin hankala saada suuta auki. Ei poju onneksi sylje meilläkään ruokaa veke, kun sinne sen saa.

[color=pink] meillä on vaatteissa käytössä 74-80cm vaatteet. Housut ovatkin vielä 68cm-70cm

Omat vaatteet ovatkin kotona ollessa mitä ovat :D

verkkaria, t-paitaa yms..

[color=orange] oi auringonkukka, ihana juttu, Voin kuvitella auringon laskun ja..

Itellä ei ole mitään hajua, että millon oma lapsemme on saanut alkunsa :(

[color=VioletRed4] marrasfantti: Missä salissa käyt? Onko minkä hintasta?

[color=indigo] noema: *nauraa* nallehousuissa kaupungila :D tosin, itekkin käyny monesti ulkona pyjamahousuissa.. mitä lie naapurit ajatelleetkaan..

[color=MediumAquamarine] meijän pojukin nukkui viime yön kokonaan, toivottavasti tahti jatkuu!

[color=red] noh, kirjottelemisiin, miekonen haluaa koneensa takaisin.

Vierailija
69/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://irc-galleria.net/view.php?nick=MinDelSon&image_id=34422095

[color=green] eli meikäläisen irc-galleria sivusto

Vierailija
70/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toivon, ettei nimimerkkiäni aleta jakaa aihevapaalla tms..

Vierailija
71/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kaks: Näin kuvittelin että sinä se olit... :)

Ei tietenkään jaeta,missään.

Marica28: Kyllä meillä herätään monta kertaa yössä, valitettavasti.

Tää kirjoittaminen on aivan toivotonta kun likka hakkaa näppistä...

Oli kiva jumppari käynti likalla, tunti odotettiin ja sit saatiin kuulla; Anteeksi,Anteeksi, jumpparilla onkin vapaa päivä. Että näin lahden keskussairaalan lapsipolilla :)

<bn0+k..,åååååååååååå

ei tuu mitää

palaamme, kun neiti Ei ole sylissä...

Vierailija
72/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ollut tänään! Pääsin koneelle kun Anni suostuu olemaan isänsä sylissä. Välillä on rauhassa vaan mun sylissä, tai isänsä sylissä jos olen näkyvillä... Edistystä tämäkin! Aijemmin siis viihtynyt...

Noema: tummat hiukset kyllä, mutta pitkät. Ja pitkä olen itekkin... Hertta nimimerkki tulee Annin lasketusta ajasta... Mutta aika hyvin kuvaukset osu!

Le_Cheile: Onnea talosta!

Tintta-liisa: meille suositeltiin velliä neuvolassa. En koskaan aloittanut, mutta jos pullosta juotat niin kait eka 20 ml ja seuraavana päivänä enemmän jne. Mä ostin kaupasta riisihiutaleita ja huomenna keittelen niistä puuroa ja jatkan hedelmäsoseella. katsotaan uppooko.

Annin terveiset tähän väliin, kiukuttelu alkoi isän sylissä...:

n nn rrrr f <CCCCCCCCCCCCCC

Vain vauvat ymmärtävät tuota kieltä...

Kotivaatteista: verkkarit ja T-paita on pop. Farkut jalkaan jos lähikauppaa kauemmas meen. Muuten tahtoo toi peiliin vilkaisu unohtua...

Jotain piti vielä... ei nyt muista.

Palailen vielä illalla kun Annilta pääsen!

t: Hertta ja Anni 6kk 26pv

Vierailija
73/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä, ei nimiä muista. En siis todellakaan muista salin nimeä (enkä pääse tästä nyt korttia hakemaan...), vasta kerran siellä käynyt, mutta jotain niitä CMS " ketju" klubeja. Ostin kymmenen kerran kortin, 77¿. Lähinnä varmaan tulee käytyä bodypump tunneilla.

marrasfantti, valvoo pojun yöunille nukahtamista

Vierailija
74/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuui, kuinka ihanan paljon juttuja!! Ja vasta joku " manasi" meitä hiljaisiksi:)

Oma korsi kekoon:

Oltiin tytön kanssa koko päivä lietsussa kun mulla oli hieroja ja oltiin samalla mummon luona. Unista oli puhetta, meillä nukutaan nykyään sisällä paremmin kuin ulkona joten vaunuttelut on jääny vähäisiksi. Jospa saisi laitettua ratasosan paikalleen niin voisi kärräillä ihan tytön hereillä ollessa raittiissa ilmassa.

KIITOS Noemalle, tosi hauskoja nuo mielikuvajutut! Omalta osalta meni fifti siksti:) Olen ristiverinen (silmät tummat, väriltään vihreät, tukka maantienvärinen, ollut värjättynä tummaksi mutta näin mammana on helpompaa kun se on vain raidoitettu) ja tukka ulottuu puoleen selkään.

Menkat on ollu kahdesti, tulivat eka kerran huhtikuussa. Onhan se kivaa, että hedelmällisyys on palannut...

Kotivaatteet on nukkavieruja oloasuhousuja, jotka eivät meinää jalassa pysyä kun postia hakee:) Yläosassa mielellään joku vetoketjullinen neuletakki tms., jotta saa tissit helposti esiin:) Ja piiloonkin välillä. Voisi kai tuota vähän enemmän panostaa kotilookkiin mutta nautin suuuuuunnattomasti tästä meikittömyydestä vauvan kanssa!

Yöheräämisistä kirjoitinkin jo aikaisemmin eli meillä ne ovat lisääntyneet ja niitä on yleensä kolme. Eka heräys on jo kympin maissa, toinen yhden kahden välillä ja vimppa on ns. aamumaito viiden maissa.

Onko marrasmameissa muita tissillä nukuttajia...? Minä olen ollut alusta asti enkä missään vaiheessa ole kokenut sitä ongelmaksi mutta muut tuntuvat kovasti jopa paheksuvan. Siitä johtuen olen välillä jo ahdistuksissa hoitoon viemisen kanssa vaikka aikaa on liki puoli vuotta ja hyvinkin tyttö voi oppia nukahtamaan ilman tisua siihen mennessä. Kun en millään hentoisi alkaa huudattamaan kun se tissillä nukuttaminen on ihana läheisyyshetki myös minulle. Ja helppoa. Kommentteja:)?

Nyt suihkuttelemaan, syömään ja nukkumaan!

:)mammakka

Vierailija
75/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muistin mitä piti kommentoida. Eli kuukautiset alko kun Anni täytti 5kk täysimetyksestä huolimatta. Kerran on sen jälkeen tullut ja eiköhän taas kohta... tuskinpa tässä tärppiä olis käynyt " miehen kalsareita viikkamalla" .

Mammakka: Minä myös nukutan tissillä ihan samasta syystä. On helppoo ja läheinen hetki neitin kanssa. tuntuu että muiden mielestä tämän ikäisen pitäis jo osata nukahtaa yksin. Ajattelen kuitenkin, että jos olisin Annin alusta asti jättänyt yksin nukahtamaan ,niin nyt ei olisi näin reippaasti ja iloisesti uusiin asioihin suhtautuvaa neitiä. Nämä vauvat ehtii sitten nukahtaa yksin kun ovat siihen kypsiä.

Nyt lähen tästä iltatissiä tytölle antamaan!

Hertta

Vierailija
76/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensimmäiseksi Noemalle osuit nappiin tummat lyhyet(2vk sitten lyhyeksi leikatut) hiukset :))))) aikamoinen näkijä olet

pikaisesti silmäilin pinon ja verkkareissa meilläkin päivisin ollaan,toisinaan en muista ees tukkaa kammata kui kauppaan lähen..ounou...

mie annoin maissivelliä jo 4kk iässä ja fifty-fifty velliä ja ämaitoo, ei mitään vaivoja. tissilakon toi meidänkin epeli teki jo 3viikkoo sitten ja olen siitä asti lypsäny ja antanu pullolla, mutta nyt tuli 6kk täyteen niin eiköhän sitä pikkuhiljaa vois lopetella :)) neuvola meillä on vasta ens viikolla että saamme sitten viime hetken päivitykset...

liikuta meillä ei, ei edes konttausasentoa jalkansa vasta löysi ja niitten kanssa onkin sitten ollut hupia kerrakseen...

nytpä en ehikkään enenpää täytyy rientää viemään koirat iltapissalle ja sitten suihkuun :))

Vierailija
77/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marica28, sulla on tumma tukka, puolipitkä, lähinnä sellainen polkka. Itse olet noin 165 cm :)

Juu ei sitten mitään av riepotusta.

Peltopyyllä on ihan tosi vaalean ruskeat, sellaiset kauran väriset pitkähköt hiukset mun kuvitelmissa.

Väsäsin itselleni kanssa tuon irc-sivun ja tässä on linkki sinne. http://irc-galleria.net/view.php?nick=OnninÄiti

Tulin siis ulos kaapista :)

Kymppikaks, kuvittelin sut juuri sellaiseksi kuin olet!

Meillä oli poitsu nukahtanut yöunille kun tulin Jumbosta. Iski kamala paniikki, että mites nyt tehdään iltatissin kanssa! Vaikka poika oli kyllä syönyt rintaa juuri ennen lähtöäni ja sitten oli iskän kanssa syönyt vielä puuroakin ennen petiin menoa. Mies yritti rauhoitella mua ja sanoi, että eiköhän Onni selviä ilman tissiä yhden yön. No, onneksi sitten heräsi sen verran, että sain lykättyä tissin suuhun. tänään on ollut niin lämmin päivä, että alkoi vähän jännittämään, josko pikku-ukko on saanut tarpeeksi juodakseen. Vettä olen tosin kyllä tarjonnut. Eli meillä ei ilmeisesti tule olemaan ongelmaa sen tissin pois jätöstä illalla sitten joskus kun sen aika tulee.

Menin käymään makkarissa 10 minuuttia sen jälkeen kun Onni oli nukahtanut ja poika oli vaihtanut itse tutin. Onni on oppinut sen taidon vasta pikkuhiljaa. Nyt osaa laittaa jo tutin itse suuhun :)

Vähän jäi sellainen höhlä olo siitä, ettei poika olisikaan tarvinnut iltatissiä nukahtahttp://www.asiakaspalvelu.sanomamagazines.fi/tarjous/tarjous.asp?tarnro…

http://www.asiakaspalvelu.sanomamagazines.fi/tarjous/tarjous.asp?tarnro…. Toki tiedän, että parempi näin. Omituinen on tämä äidinrooli.

Vierailija
78/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le_Cheile: Kertoile ihmeessä kuulumisiasi, niitä

on mukava lukea!

Pitääpä testata tuota nenän tukkimista,

meillä nimittäin myös pureskellaan tissiä niinkuin

monella muullakin ...

nia: Mukava kuulla sinustakin! Ja onneksi Noora on

jo selvinnyt vauvarokosta. Meidänkään neidillä ei

sukat pysy jalassa. Mutta luulenpa että se on sama

homma kaikilla marrasvauvoilla, vai kuinka?? ;)

marica28: Ajattelinkin jo että pidänkö Pohjanmaata

täällä yksinään pystyssä :) Kun tuntuu olevan

Tampereelta niin paljon porukkaa paikan päällä.

Hertta05: kerroppas kuinka Anniin upposi riisipuuro.

Mä en tiedä aina mitä tekis kun neuvolantätsyt antaa niin

erilaisia ohjeita.

mammakka: Täältä löytyy myös tissille nukuttaja **huiskuttaa iloisesti** Helppoa on!

touko79: meillä sama tilanne, eli mä hoidan 75 % ja

mies 25 %, olisihan se tosiaan ihanaa kun joskus

saisi ottaa rennommin ja maata sohvalle hetki :)

Aamunukkumisia kaipaan mielettömästi (oon aamu-uninen,

ja yllättäen iltavirkku kuten huomaa mihin aikaan

vielä koneella oon ...) Mies on kerran tänä aikana

vkonloppuna ottanut Lotan aamusta aamutissin jälkeen

hoiviin ja oon saanut jatkaa unia.

Matkasängystä vielä, isovanhemmat olivat citarista ostaneet

ihan kätsyn oloisen matkasängyn, olikohan ABC-merkkinen

tai jotain. Odottavat jo kovasti että saisivat Lotan

yökylään/hoitoon :))

Onko muuten muilla sama tilanne, että iltaisin jos

äitiä ei näy niin alkaa melkoinen meteli? Mä en voi

mennä yksin edes vessaan vaan pakko ottaa Lotta mukaan

että huomaa etten katoa minnekkään.

Kuukautisia ei onneksi vielä ole kuulunut, enkä niitä

kaipailekkaan.

Öitä meilläkään ei vielä nukuta, joskus herätään 0

kertaa, joskus 4 kertaakin. Enkä tiedä kyllä mistä

johtuu, no, eihän noista pirpanoista aina tiedä mitä

meinaavat ;)

Vaatteista: Naperon vaatteissa ollaan onnistuttu

hankkimaan ihan hyviä (Ollin_äitille kun oli

sattunut huonommat kokemukset niistä). Mutta Tutta-

vaatteet on mun mielestä ihan syvältä ... ekan pesun

jälkeen jo ihan nukkaisia ja joskus saumatkin repeilleet.

H&M:n vaatteisiin oon myös ollut tosi tyytyväinen, ja

Kappahlista+Lindexistäkin on löytynyt myös hyviä.

Pinniksessaä nukutaan ihan kummallisissa asennoissa, ei äiti jymmärrä, ei, ja aamulla viimeistään jalka tulee suojan päälle

retkottamaan.

Mutta nyt yöunille ja huomenna taasen uusi päivä edessä!

ÖITÄ!

Vierailija
79/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noema ja 10kaks kivat on teidän sivustot. Ja jotenkin mieletöntä nähdä teitä. Koen kyllä itteni samalla vanhukseksi kun naamataulu on jo veltostunut ja ikääkin jo 33 v! Itse olette jotenkin niin nuoria ja raikkaita. Mä vaan kuvittelen olevani sitä. Kuuntelen hevimusaa ja rokkia, ja naimisissa pitkätukan kanssa kohta 9 vuotta :) Heh!

Kotipukeutuminen on aivan samaa täällä. Sitten meikkiä ei tule laitettua kuin pari kertaa kuukaudessa. Pikkasen aina kaupoilla harmittaa kun törmää johonkin tuttuun, ja naamataulu on kuin petolinnun peppu. Sitten mulla sellaset väsyneenruskeat luonnontaipuisat pitkät hiukset joita olen jo vuosia värjänny ite punaisiksi. Noh, nyt on sellanen kuuden viikon hehkee juurikasvu ja tietenkin tukka niskassa tiukalla ponnarilla. Voi tylsyys! Tää äippä tarttis kyllä vähä piristystä.

Meijän likka on kiukutellut koko viikon. Sillä on kyllä nuhaa, joten en sitten tiedä johtuuko siitä, mutta onpahan hiukka paljon rasittavaa. Tyttö kun on luonnostaan varsin huumorintajuinen ja hymyileväinen.

Ihanna Le_Cheile sulla siellä Irlannissa. On tää netti silleen mahtava juttu, ettei tämä ystävyys kysy maantieteellisiä rajoja.

Mitäs vielä. Kittykattia piti lohduttaa surkean neuvolakäynnin tuloksena, että ei meijänkään likka tavuttele yhtään mitään. Mölisee, karjuu ja kiljuu kyllä kaikki vokaalit´, mutta yhtään konsonanttia ei tule. Esikko kyllä pisteli tulemaan tuon ikäisenä jo vaikka mitä juttua, mutta niin ne vauvat on vaan yksilöitä. Isoveljeni ei ole osannut istua ilman tukea vielä 8-kuisenakaan. Sulla tainnut olla vähän liikaa keskiarvotilastoihin kangistunut terkka.

Onko muuten kukaan lukenut Marian Keyesin kirjoja? Oon joteskin tykästynyt ja sellainen odottaa mua nytkin tulla yöpöydällä, joten ei muuta kuin hyvät yöt! Toivottavasti joku nyt lukee tän, huomennahan uusi pino.

Vierailija
80/81 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kyllä mikään sukkahousuhevin, tai oikeastaan minkään laisen, ystävä ole, mutta raskaampi, ehkä vähän surullinen musiikki iskee muhun. Cmx, Radiohead, Kotiteollisuus, Doors, Alice in Chains, Foo Fighters jne.