MARRASMAMIT JA MA-KE JUTUT
Heipä hei kaikille täältä Irlannista. Täällä ollaan kohta kuukausi asuttu ja nyt vasta sain aikaiseksi kirjoitella. Lueskelin tuossa viikonloppupinoa ja siellä näytti ruoista olevan keskustelua. Meillä syödään aamulla luumukaurapuuro klo 8:30, 12:00 liha-ateria, 17:00 kasvisateria ja illalla klo 21:00 aprikoosi- tai päärynäkaurapuuro. Olen innostunut itse tekemään ruoan ja pakaste on pullollaan kaiken näköisiä mössöjä. Jotenkin kivempi, kun kaupan jutuissa meni osa roskikseen ja aina piti seurailla niitä millon on avannut jne. Nyt vain ottaa päiväannoksen kätevästi edellisenä iltana sulamaan ja siinä se tuupi sitten onkin =) Ostin kirjan Superfoods for Babies and Children, kirjoittaja Annabel Karmel ja siinä on kivasti kirjoitettu mitä mikäkin ruokalaji sisältää esim. kuivatut aprikoosit (ei keltaiset, koska niihin on lisätty väriainetta vaan ruskeat) sisältävä runsaasti rautaa ja kuituja, vitamiineja unohtamatta. sitten vain liotan niitä keitetyssä vedessä jonkin aikaa, mössään sauvasekoittimella ja pakastan jääkuutiorasiassa, josta siirrän ne sitten muovipussiin. Otan aina kaksi kerralla sulamaan tai itseasiassa ne jäähdyttää kivasti puuron jäisenä eli heitän ne vain kaurapuuron sekaan ja nam, maistuu jopa mullekkin =) Anteeksi, mutta kuten huomaa olen todella innostunut asiasta. Tänään ostin muuten puoli lohta ja keitin sitä 15 minuuttia kattilassa, lisäsin tilliä sekaan ja hyvin uppos poitsulle, toinen leppari on rosmariini kana. Eilen oli muuten eka päivä, kun huomasin poitsun tunnistavan banaanin ja ilmaisevan haluavansa sen. Aloitin itse syömään banaania ja söin sitä pojan edessä ja sitten käännyin lähtiäkseni keittiöön, niin hirmu vinkuminen ja huuto alkoi, kun käännyin takaisin levis hymy ensi kasvoille ja sitten pikku suu aukes ammolleen ja poju tuijotti mun banaania =) Kyllä nauratti.
Ostin muuten tripp trapp syöttötuolin, hieman ollaan kokeiltu, mutta kun tyynyt ja turvavyöt ei ole vielä tulleet, niin en uskalla sen enempää käyttää. Konttaamista meillä harjoitellaan, että avustan pojua nostamalla rintakehää ylös ja sitten se heiluu innoissaa eteen taakse ja kiljuu riemusta.
Okei pitänee lopetella, että ette heti kyllästy mun lorinoihin. Sori, jos tuli kirjoitusvirheitä, mutta en jaksa tarkistaa tekstiä enää, kun veny näin pitkäksi.
Hirmusti terkkuja kaikille. Mun mies sai muuten töitä jo nyt. Hieno homma.
Le Cheile ja Kaapo Einari 6 kktta ja 1 vko
[color=purple] noema: Luulin paljon vanhemmaksi sua, mistä lie sekin tullut :)
tiituliitu: Äh, älä huolestu ulkonäöstäsi! Itellä on vielä 13vuotta aikaa kuluttaa itseäni.
Nyt nukkumaan, öitä!
Peltopyy: En nyt muista irc-gallerian nikkiäsi. Laita viestiä niin ehkä se muisti palautuu!