Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤SYYS-04-loppuviikkoa¤¤

11.03.2008 |

Maaliskuun alun muheva pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12587851&p=1&mpage=6&tmod…

En voinut vastustaa kiusausta joten linkitin ja aloitin uuden pinon:)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea väsy ollu koko päivän. Töissä on nyt niin hiljaista kun on niin rikkonainen kuukausi. Jotenkin motivaatiota vähemmän kuin esim. viime viikolla, jolloin oli hiihtoloma! No silloin piti kaikki vähäset työt tehä itte, nyt sitten ei tarvi. Oon vaan tuijotellut eteeni ja miettinyt asioita töissä. Ja aamulla kattonut sivusilmällä Tunteita ja tuoksuja:) Tuo sarja oli silloin 3v sitten ihan ykkönen. Aina tuohon aikaan, aamu 9 jälkeen, oltiin Onnin kans just herätty ja mä imetin sitä sohvalla samalla ku katoin sarjaa.

Kyllä oli lyhyt talvi. Täällä on satanu vettä nyt pari päivää ja se on kyllä laskenut lunta aika kovasti:( Ja liukasta on joka paikassa.

Viikonloppuna oli tosiaan niitä kirkossa käymisiä. La oli ristiäiset ja sit sunnuntaina oli kummitätini hautajaiset. On se kumma, että vaikka hän oli vanha ja jo varmasti osuutensa tähän maailmaan antanut, silti sitä suree niin kovasti. Kai se on enemmän sitä ikävää, kun se itku tulee. Onnekseen sai loppuun asti olla ihan täysissä järjissään. Sen mun kotipaikan kirkkoherra, oikeastaan on ihan meidän " sukupappi" kun hautaa kaikki sukulaiset ja on asunut vuosikymmeniä siinä " kirkonkylällä" , niin se pappikin kertoi muistotilaisuudessa paljon mukavia asioita kummistani. Tuli (menee aiheen vierestä nyt kyllä) semmonen olo, että tuo missä mun kotipaikka on, sehän oli vielä parikymmentä vuotta sitten ihan kirkonkylän nimellä ja on säilynyt kahden asutusalueen välissä omana " pikku pikku kylänä" . Niin jotenkin tuli mieleen semmonen entisajan meininki, kun pappi puhui vainajan suvusta ja sen perinnöstä ko. seurakunnalle... No en osaa selittää mutta kuitenkin ymmärsin jotain itselle tärkeää... Semmonen yhteisöllisyyden tunne... Voiko noin sanoa. Kun muistotilaisuus oli vieläpä vanhassa pappilassa eikä seurakuntatalolla.

No joo kukaan ei ymmärrä nyt mitä meinaan, tuskin itsekään. Joten lähden tästä katseleen unia.

Pitäsköhän alkaa miettimään, josko Onni vois jättää päikyt pois tarhassa. Ei taida vieläkään nukkua kun on tänään nukkunut tarhassa. Ja 9h päästä pitäs olla jo hereillä.

T-P sekavin selostuksin:)

Vierailija
2/26 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko ilman nettiä, hui ;). On tästä vaan hyötyä ja hupia tästä netistä, vai mitä ystävät! Ikävä oli.

Meillä on tapahtunut sellaista kummaa, että sain itsestäni irti lopettaa nuo yöimetykset. Meni yllättävän kevyesti, eka yönä pari itkuntirahdusta, tokana yksi ja sen jälkeen ei mitään. Heräilyä edelleen, mutta parempaan suuntaan mennään. Hyvissä ajoin ennen 1-v-synttäreitä lopetin, nimittäin viikkoa ennen :DD

Ylihuomenna Pikku-Myy siis täyttää vuoden! Naurava ja tanssiva tyttösemme, jolla ei päätä tunnun paljon paleltavan mitä kiipeilyyn tulee. Nauttii huomion keskipisteenä olosta. Isosiskon paras kikatuskaveri. Ihana tyyppi. Osaa jo tahtoa huudon kera.

Pilelle pikaista paranemista! Kylläpä valitsivat taudit ajankohdan teidän perheessä! Ideapark näyttää kulmillenne tulevan, kertoi HS tänään.

Saamuskalle hali täältäkin.

Nyt unille.

- tea -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuneesta syystä ymmärsin vallan hyvin selostuksesi. Ja vaikka tavallaan elän yhä pienessä kylässä ja keskellä yhteisöllisyyttä, niin välillä tulee silti " muukalaistunne" , kun omat juuret on vähän toisaalla ja moni on nimenomaan täältä ja tunteneet jo pitkään.

Muuta asiaa: Neitillä kova kuume ja Iikan silmät rähmii pahasti, jos ei huomenna nuo silmät rupea rauhoittumaan, täytyy soittaa varmaan lääkäriin. nyt on kyllä kaikenlasta tautia liikkeellä eikä töhrykelit yhtään paranna asiaa :(

T@hti

Vierailija
4/26 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijä täällä. Pari päivää ollut aivan vetämätön olo. Nyt vähän virkeämpi, kun pyöräilin töihin. Kunnon päälle käy toi polkeminen, ei riitä kerta viikossa. Koitan silti pitää kiinni pyöräilystä, jotta sitten myöhemmin lasten ollessa isompia pääsen useammin polkemaan.

T@hti, vie ihmeessä Iika lääkäriin, että saatte pojan kuntoon. Silmätulehdus kun on aika tarttuva.

Pile, alkaako tauti hellittää?

T: Ynis

Vierailija
5/26 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on sopparia nyt virallisesti jatkettu elokuun loppuun! Ja palkkaneuvottelut sujui pikaisesti ja hyvin:) Tai ihan viimeinen siunaus puuttuu mutta mun lähin esimies, jonka kanssa syksyllä " tappelin" että olenko tes:n palkalla vai tuunko töihin ollenkaan, se oli sitä mieltä että vaatimukseni on kohtuullinen ja perusteltu.

Mua on väsyttänyt tätä nykyä. Mä oon ajatellut että vois pyöräillä kans töihin parina päivänä viikossa mutta tänä aamunakin teki tiukkaa nousta ylös. Siinähän sitä piristyis tietysti. Tosin täälllä on niin liukkaat kelit ettei hirveä lähteä. Mies tosin polkas tänään töihin, pitkästä aikaa. Ollu vähän sairastelua niin on kulkenut mun kyydillä autolla.

Perjantaina tuun kyllä pyörällä kun tuun vasta kympiksi töihin. Meille tulee aamulla lukkomies. Meidän ulko-oven lukko on vikuroinut, ehkä enemmän pakkasella. Ei lähde auki kunnolla vaan sitä pitää väännellä ja käännellä sitä lukon nappulaa ja sitten se jossain vaiheessa aukeaa. Aika vaarallinen, jos sattuis tulipalo tai jotain.

Omanapaisest ja lyhyesti tällä kertaa.

T-P

Vierailija
6/26 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä työreissulle taas. Iltakoneella lähden tänään liikkeelle ja puolen yön kieppeillä olen Zadissa ;) vai mikä se iso kirkonkylä taas olikkaan...?

Jos siis vahingossa törmäillään, en ole kangastus. Tiukka aikataulu taas perjantai-iltaan asti. Perjantai-illalla tapaan opiskelukaverini, menen hänen luokseen vielä yöksi ja lauantaiaamutuimaan sitten taas ilmaan ja takaisin lumen keskelle.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Saamuska♥

Vierailija
7/26 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti helpottaa, mutta kaksi sairaslomapäivää tarkoittaa, että loppu viikko vedetään aamusta iltaan. Mummi ja vaari hakevat huomenna tarhasta ja ottavat lapset yökylään. Itse tule myöhään ja lähden seuraavan aamuna aikaisin.

Juuri kun Ynis kyseli ostoksista, niin julkistettiin, että nurkille tulee ostoshelvetti. Itse olisin kaivainnut miellummin oman kylän palveluiden kehittämistä. Nyt tämä Suomen suurin ostoskeskus tulee 5 km päähän kylältä ja toivotaan, ettei kylä ihan autioidu. En siis ole järin innoissani ;-). Mitä tyllää Ramika?

Meillä lapset saavat katsoa Barbabaa iltasaduksi. Laiskana ja väsyneenä tiedän, että ne nukahtavat siihen.

Ompa kivaa, kun mies tulee ylihuomenna. Lauantaina olisi tyttöjen ilta, en oikein raaskisi lähteä, vaikka tuulettuminen tekisi hyvää. Johonkin teatteriin ja syömään oltiin menossa. Katotaan mitä teen.

Tämmöstä täällä. Mukavaa loppuviikkoa.

Pilet

Vierailija
8/26 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennelmä moista:) Saamuska taitaa mennä samoille kinkereille kuin meidänkin töistä kolme rouvaa huomenissa.

Meisti tyttö se otti ja siivosi koko huushollin kun tulin töistä. Pölyjä en ihan joka paikasta (=kirjahylly) pyyhkinyt kun olen sen aika vasta tehnyt. Onni auttoi mua ja sanoikin sitten: Äiti me ei olla siivottu pitkään aikaan.

Lapsikin sen jo huomaa:) Ennen joulua olen viimeksi kaikki matot yhtäaikaa käyttänyt kartanolla.

T-P

Vierailija
9/26 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitin kuume ei oo tänään noussut, mutta Iikan silmät ei rauhoittuneet kotikonstein. Lääkäriinkään ei nyt päässyt, vaan on soitettava huomenna heti aamulla. Vain päivystävä paikalla, niin ei voinut antaa aikaa huomiselle. Ja niin kävi, että neitinkin silmä rupes rähmimään :( Monta rähmimistä oon saanut hoideltua hyvällä puhdistuksella, mutta nyt ei. Neitillä on kyllä muutenkin herkät silmät. En oo saanut vaan selvitettyä, mihin niitä pitäis mennä näyttämään. Viimeksikin flunssan yhteydessä oireili ja näin keväisin yleensäkin, mutta ei se lääkäri ainakaan ees kattonut niitä eikä sanonut mitään, vaikka kysyin.

Syksyllä kovasti suunnittelin, että viedään tyttö yksityiselle allergiakokeisiin... mutta niin se vain jäi kaiken muun tohinan alle.

Oon koittanut olla positiivisella mielellä reissun suhteen, mutta nyt meinaa kyllä epätoivo iskeä.

T-P. Onnittelut työsopparista!

Saamuska sai mut jo hämättyä, mutta viimein hoksasin.

Pile. Muista pitää huolta itestäsi ja sanoa ei tarvittaessa!

T@hti

Vierailija
10/26 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopska böö - TiPi, mikä on kartano? Vai luinko mää jotenkin väärin illan vikana tuntina...

Saamuskan zadin kyllä tulkkasin ihan sujuvasti.

Työelämässä ihanainen vaihe, asiat ovat reilassa :-) Se on kivaa, sopivasti hommaa, hirveän mielenkiintoista, sopivasti kotia, että työnteko ei töki. kopkop. uskaltaakohan tätä onnea edes hehkuttaa, jos menee pois puhumalla?

Isä on sairaalassa, aivoissa verisuonten tukkeutumista. En tiedä mitä ajatella, vaikuttaa olevan hyvässä hoidossa, lääkkeet ilmeisesti auttavat. Pieniä vaikeuksia oman itseni kanssa tämä ilmeinen muistutus jokaiseen elämään kuuluvasta lopusta. Kun välit eivät ole koskaan olleet mitenkään erityisen lämpöiset, niin isän sairastaminen romauttaa monella tapaa elämäni peruspilareita. Ja en ei ole mitään kauniita rakkauden tunteita ne peruspilarit.

Tasapuolisesti paranemista ja hyviä vointeja kaiikille.

Kukkuu ja luuruu

Voe Lempi, kurkkaa jo tänne ja kerro masukista!

Vierailija
11/26 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mää en ole kuulluut mitää moisesta ostarista.

Vissiin lehdet vähä lukematta?

Ei tykkää ei...

Just tulin siirtovuorosto toisesta hallista.

Täällä on kiiiihkeät play offsit käynnissä!

Go IFK GO!!

Meillä on pienemmä iitan kanssa ongelman poikasta,

ei tottele varsinkaa ei sanaa.Läpsii hilmaa,heittelee ruokaa+tavaroita.

Huoh

Hilma on niiin enkeli toisen rinnalla.Pakko joku roti silleki löytyä!

En vaan tiedä et miten ja milloin.

Tosi epistä Hilmaa kohta kun aivan erisäännöt hänen mielestä..

Jooooh

Mä lähren nukkuu

Ihanaa et täältä selvis tää ostoskeskus juttukin,ei tarvis missää muilla sivuilla käydäkään :)

Vaikka olenkin niin kaukana niin olen hengessä mukana Puss ja Kram kaikille :)

Ramika ja irmat

Vierailija
12/26 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä päin heitetään jotain kartanolle tai mennään itse kartanolle, heitetään jotain siis pihalle tai mennään itse pihalle:) Meidän perheessä (siis lapsuuden perheessä) tätä ilmaisua käytetään paljonkin. Varsinkin tämä vasta kuollut kummitätini käytti tätä ilmaisua. Liekö joku paikallinen sanonta..?

Tulin tänään pyörällä töihin. Nyt olen oppinut pahoille tavoille ja olen alkanut torkuttaan kännykkää aamulla sen yhden 10 minuuttisen. Olis taas väsyttänyt ihan turkasen paljon vaikka kympin jälkeen olen nukahtanut ja nukkunut kuin tukki. Ekaa kertaa kuukausiin en oon tajunnu mitään kun Onni on tullu viereen. Sitte heräsin joskus yöllä kun se poika pyöri ja huuteli äitiä. Ihan hetkeksi tuli semmonen olo, että uni karkas ja pakko oli siirtyä toiseen huoneeseen. Sitte oon nukkunut taas ku tukki.

Oon opettanu itteni kai siihen, että jos herään tai edes havahdun Onniin kesken yön, jään kuunteleen, nukahtiko se enkä saa itte unta ellen siirry toiseen huoneeseen..

No pyöräily piristi kyllä. On jo ihan valoisaa kuuden pintaan kun lähden polkemaan, sekin auttaa huomattavasti. Illalla menen työkaverin kanssa pumppiin sitten. Ajattelin vähän välillä antaa lihaksille muutakin ärsykkeitä ku kovaa punttista. Tekee varmaan ihan hyvää.

Nonni, tässäpä tätä.

T-P

Vierailija
13/26 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ongelma, työaikojen kanssa. Tai onhan mulla joustava työaika, mutta kun miehen menot ja lasten päiväkotipäivä ei jousta. Eikä esikoisen erinäiset terapia- yms. tutkimuskäynnit. Minä en ehdi tehdä täyttä työviikkoa ja miinuksiakin pitäis saada vähennettyä:( Just nyt ahdistaa aika paljon ja suklaan kaipuu on kova. Tuntuu, että yhtä hyvin voisin tehdä lyhennettyä työviikkoa. 6h päivässä ois helppo saavuttaa.

T: Omanapainen Ynis

Vierailija
14/26 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kirjoittaa huomenta, vähän kuin vastaukseksi Ynikselle.

Kukkuulle halaus. Tekisi mieleni sanoa paljon enemmän, mutta en osaa.

Tää ois väsynyt. Pesukoneessa kyytiä saavat sohvatyynyjen päälliset, rungon kangas odottaa vuoroaan. Väkkärä huolehtii siitä, ettei äidillä tule aika pitkäksi.

Omatuntoa kivistää, kun en ole jaksanut tehdä lapsille kunnollista ruokaa. Tänään saivat kaupan kirjolohikiusausta, se on sentään melkein kuin itsetehtyä. Nyt on lihamakaronilaatikko uunissa, huomenna syödään sitä - perheen herkkuruokaa.

Ihanaa, että mies tulee huomenna työmatkaltaan! Aamut ottaa aikas koville hoitaa yksin, minä en ole ihan kuningasluokkaa heräämisessä... Mies hoitaa aika tuntuvasti lasten aamutoimia, nyt kun olen ollut aamut yksin, pienet ovat täpärästi ehtineet aamiaiselle tarhaan ja olen ollut vähän myöhään töissä. Onneksi meillä on liukuma - vaikka sitten täytyy liukua toisessakin päässä.

Minulta hukkui ajatukset, joten hyveli yöteli!

Vierailija
15/26 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiennyt, mutta taas opin uutta kun tuliaisiksi tuli pehmopingviinit. Lapset olivat niin suloisia, kun iskä tuli kotiin. Nyt koko posse nukkuu pitkin olohuonetta ;-). Lapsilla tulee nykyään uni melko yllättäien, ja tosi usien, nukahtavat ennekuin ehditään sänkyyn.

Mies tuli siis kotiin, kaksi viikkoa oli pois, tuntui että parikolme päivää. kertoo varmaan jotain elämän hektisyydestä.

Iloinen ylläri (lapsille) jäätelöauto käy pihassa, ja nyt on pakastin täynnä jäätelöä.

Enpä tässä mitää uutisoitavaa ole, mutta kun ei kukaan muukaan kirjoita mitään.

Huomenna mene liikkumaan, kynsihuoltoon ja illalla olisi joku teatteri. Vika ei huvita, mutta tavallaan huvittais nähdä ystäviä.

Nyt kannan lapset sänkyyn ja menen itsekin.

Pilet

Vierailija
16/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Myyn synttärit vietetty. Puolet vieraista joutui perumaan, joten meitä oli täällä ihan sopivasti ;) Virpomisoksatkin saatiin eilen värkättyä, Venna odottaa huomista kuin kuuta nousevaa. Toivottavasti ei vaan nouse kuumekin, tänään alkoi nuha. Taidetaan mennä pikku kuumeessakin virpomaan, ihan oma taloyhtiö vaan kierretään talon lapsien kanssa.

Ramika, meidänkin kakkosessa alkaa enemmän ja enemmän näkyä merkkejä tuollaisesta " mahdottomuudesta" . Kaikkea kokeilee ja eitä ei usko, liekö vielä ymmärtääkään. Tuo sujuva kävely hämää, jotenkin ajattelee tyypin vanhemmaksi kuin on. Tänään puraisi Vennaa kylkeen, tosi lujaa. Hurjan näköinen verinen mustelma tuli :(

Kukkuulle halaus.

Nyt Pikku-Myy haluaa täyden huomion. Nukkui muuten viime yön heräämättä!!! Itse heräsin tavan vuoksi klo 00 ja 05 :DD

- tea, itsepuolustus-yh tänään -

Vierailija
17/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörsky yskii ja on äkäinen, äiti yskii ja on ärtyisä. Pah.

PiLe taitaa olla tänään kavereiden kanssa jossain? Toivottavasti on kivaa!

Miten voi Myy olla jo kokonaisen vuoden?!

Kukulus, miten isäsi voi? *halaus*

Missä piileksitte, huhuu?

Vierailija
18/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masussa asuva Irmeli aiheuttaa edelleen huonoa oloa eli virta on vähän vähissä eikä ajatus kovin kirkas tai kukkea. Kaikki kuitenkin kunnossa, ultrattu on ja lääkärineuvolassakin käyty. Jospasetästäjoskus, toivotaan niin, muuten musta tulee tympeän masentunut, huonokuntoinen ja tosi paksu melko nopeesti (oon jo niitä kaikkia jossain määrin).

-Lemponen rv 15, melkein unessa

Vierailija
19/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä takaisin palattu. Teillä siellä etelässä oli aika syksyinen ilma ;)

Anoppi tuli tänään myös kylään, joten heti lentokoneelta kiirehdin siivoamaan. Virpomisoksat hakematta ja tekemättä. Kerroin siis lapsille, että huomiset virpomiset jäävät väliin. Herätti pientä masennuksen poikasta, mutta eipä kai tuo nyt sitten ole kuolemaksi. päätin tämän olevan yksi elämän " turvallisista vastoinkäymisistä" ja vaiensin huono äiti marmatukset päästäni. Huomenaamulla kylvemme rairuohot. Onneksi tarhassa ja tokaluokalla ainakin on tehty ruohoa ja yksi virpomisoksa, koristeeksi ainakin.

Kyllä minäkin olen tainnut aina (vai vasta täällä pohjoisessa?) käyttää ilmaisua " kantaa kartanolle" " potkaista kartanolle" jne. Hauskoja uusia ilmaisuja olen täällä kyllä oppinut viimeisen runsaan kymmenen (vai kolmentoista?) vuoden aikana. Yksi mukavimmista on vasiten :-) Se on oikein monimuotoinen ilmaisu, jota voi käyttää vasiten tai sitten vasiten.

Kukulukselle *halaus*. Voisin jopa kuvitella, että tiedän, mitä tarkoitat. Juuri yksi päivä mietin, jotta mitä sitten, jos vanhemmilleni sattuu jotakin. Niin vähän tunnen etukäteen tunteita ja sitten kuitenkin, että mitä sitten. Olin kohta mukamas hautaamassa heitä mieluummin, kuin anoppia, mutta eipä kai. Tämän vuodatuksen tarkoitus oli siis kertoa, että kai ymmärrän.

Paljon muutakin oli, mutta muistanko, en. T@hden populalle ainakin parantumista! Ja Lempolle mahajaksamista ja mitä vielä..?

Piti kertomani: Hyvä ystäväni (jonka luona ehdin eilen käväistä), ja joka on opiskelukaverini ja esikoisen kummitäti saa kuin saakin tänä keväänä adoptiotytön :) Ystäväni on 38 v. ja miehensä 48 v. ja luulivat jo, ettei heille ehkä lapsia suodakaan. Omistavat mm. todella hyvät ammatit ja kauniin, tilavan talon. Nyt he ovat menossa tapaamaan kohta Venäjälle 3-vuotiasta tyttöä, jonka pitäisi olla sitten heidän tyttönsä.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

t.Saamuska ja popula kera anopin :)

Vierailija
20/26 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta on tosiaan maassa, asteet on tosin plussalla, joten eipä se kauana kestä. Mutta sen verran, että lapset innostuivat pihalle tekemään lumitöitä.

En lähtenyt eilen mihinkinkään, ja hyvä niin koska uuvahdin jo ennen kymppiä. Ensin ajattelin, että pakko mennä kun olen maksanu lipunkin, mutta toisaalta näin säästyi varmasti rahaa, kun oltais menty johonkin parille ja ainahan mulle tulee nälkä.

Omassa olossa huomaa, että leppä kukkii. Täytyy vissii alkaa lääkitä itseään. VAlmakin on niin ärtsy, mutta sitä vaivaa varmaan korvat. Torstaina on operaatio, johon iskä menee tytön kanssa.

Suunnittelin juuri huomisen aamun luentoa. Pistin kaikki diat uusiksi ja tekstin sijaan näytän vain kuvia. Olen huomannut, etteivät ihmiset muista montaakaa asiaa tunnin luennosta, mutta jos kuvat auttaisivat. Itse olen ainakin innoissani ;-).

Nyt menen silittämään Hama-helmikuvioita. Ovat muuten hauskoja, jos ette ole vielä tutustuneet.

Pilet