Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä enää töihin

Vierailija
11.08.2019 |

24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä kuulemma enää ikinä töihin Suomessa. Hän perustelee työttömänä oloaan sillä, että ei halua tukea nykyistä Euroopan poliittista tilannetta verorahoillaan. Väittää myös ettei heidän sukupolvensa muka tulisi ikinä edes saamaan eläkkeitä. Mikä neuvoksi? Tuleeko poikani vielä järkiinsä ja onko tuo vaan nuoruuden kapinallisuutta? :/

Kommentit (341)

Vierailija
181/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju pitäisi lähettä Antti Rinteelle. Tämän pitäisi inspiroida TURBO aktiivimalliin jossa jokainen työkykyinen kannetaan töihin väkisin.

Aktiivimallihan on tavallaan kommunismia. Siinä työntekijä tekee tukien varassa saman työn mitä virassa oleva saa palkkaa moninkertaisesti.

Siksi aktiivimalli on mullistava vasemmistolainen keksintö patistaa voittoa laskelmoivat tekemään työtä yhteisiin talkoisiin hyvinvointimallin hyväksi.

Minä itse sosialistina kannatan kovaa työttömien aktivointia. 

Lopputuloksena on se että jokainen työntekijä koko maassa tekee työnsä tukien varassa ja palkkoja ei pian maksella kenellekään. 

Käsittämätöntä että oikeisto ajaa kommunistisia arvoja. Asiat ovat ihan päälaellaan Suomessa. 

Myös yksilönvapauksia ajetaan enemmän vasemmiston tai vihreiden puolelta. 

Meidän poliittinen kenttä arvojen suhteen on kamala sekasikiö.

Toki kauttaaltaan vasemmistolainen. Suomessa oikeistoa ei oikein ole olemassakaan.

Vierailija
182/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pummi, mutta työtön sellainen. Olen vasta nuori ja todellakin mietin sitä miten ikinä pääsen kunnolla töihin. Opiskelemaan olen hakenut, mutta ei sekään ainakaan vielä ole onnistunut. Lukion sain käytyä, mutta siihen tyssäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lopetat hänen paapomisensa tähän paikkaan, jos sinä sitä olet tehnyt! Sanot vaan pojallesi kylmän viileästi, että hänen on mentävä töihin. Sitten nuo hänen perustelut työttömyydelleen, Euroopan poliittinen tilanne ja itseasiassa Suomenkin tilanne on kyllä aika huono ja ei sitä kieltämättä teekään mieli tukea, mutta kylmä fakta on vain on se että töitä pitää silti tehdä elättääkseen itsensä. On todella ikävää ja väärin, että verorahat menevät ihan vääriin tarkoituksiin mutta ei se ole yhtään hyväksyttävä syy jättäytyä työelämästä pois tukien varaan. ja tuo eläkejuttukin, niin sekin on ikävä totuus mutta onneksi palkasta voisi aina säästää eläketilille.

Oletko jo ehdottanut pojallesi, että muuttaisi töihin ulkomaille jos häntä ei kiinnosta Suomessa työnteko? 

Vierailija
184/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret eivät enää jaksa ahdistua töiden etsimisestä. Jos ei pyydä palkkaa, voi saada töitä.

Kannattaisi ihan oikeasti tehdä niitä ilmaisia töitä mikäli tilanne sitä vaatii, nimittäin ilmaistöiden kautta saa taitoja ja kokemusta (ehkä jopa suhteitakin!), joilla saa parempipalkkaisia duuneja myöhemmin. Olen itsekin tehnyt aikanaan nöyränä ihmisenä ilmaiseksi töitä, no sehän johti sitten loppupeleissä vakinaistamiseen ja palkkalistoille pääsemiseen. Elinkustannukset rahoitin pikavipeillä ja myymällä kaiken turhan tavaran pois, ja lopulta kun pääsin töihin niin selvisin myös veloistanikin aika nopsaan. Tukia en nostanut missään vaiheessa eikä olisi tullut mieleenkään tehdä niin.

Vierailija
185/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usalainen näkee meidän pakollisen asevelvollisuuden kommunismina.

[/quote]

Ei ole jenkki minun mielestä välttämättä ihan väärässäkään. Asevelvollisuutta voi tosiaan luonnehtia näinkin. Esimerkiksi Milton Friedman muistaakseni piti parhaana saavutuksenaan sitä että oli mukana lakkauttamassa asevelvollisuutta Yhdysvalloissa. Tässä olisi pohtimista Elina Lepomäelle, Björn Wahlroosille ja monelle muulle "vapauden ystävälle".

Vierailija
186/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän teen töitä, sitä vähemmän prosentuaalisesti saan palkkaa.... V-tu-ttaa suuresti nämä liitelijät. Maksan pirusti veroja (asianajaja olen). Nyt siellä joku urputtaa, että tuloni niin kovat että pitääkin maksaa.... Olisitte itse lukeneet saman ammatin. 

Olen jo alkanut harkitsemaan muuttoa. Tietenkin ongelma se, että osaan Suomen lainsäädännön..... Pitäisi löytää suomalaiset asiakkaat ulkomailta. Espanja todennäköisin.....

F

Asianajaja on sosialistinen ammatti. Eli ei tee taloudellista voittoa vaan syö veronmaksajien kuormasta.

Eli jenkit ovat helvtin sosialistisia?

Ei jenkeissä makseta sosialistisille alojen työntekijöille mitään useiden tonnien palkkoja.

Eihän opettajatkaan vedä sielä mitään suurta liksaa, jos vertaa Suomeen.

Yritä nyt vaan hyväksyä se että se on sosialistinen ammatti ja tukee byrokratiaa.

Luulisi että noin oppinut olisi edes jotenkin kartalla asioista.

No, tyhmää pitää ojentaa. Miltä tuntuu äänestää näennäistä oikeistoa ja kuvitella olevansa ei vasemmistolainen, vaikka sosialistinen ammattihan tuo on. Vedät voittoa tekevien rahahanoista itselle paksua siivua. Jenkkien silmissä olet eräänlainen loinen.

Vierailija
187/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret eivät enää jaksa ahdistua töiden etsimisestä. Jos ei pyydä palkkaa, voi saada töitä.

Kannattaisi ihan oikeasti tehdä niitä ilmaisia töitä mikäli tilanne sitä vaatii, nimittäin ilmaistöiden kautta saa taitoja ja kokemusta (ehkä jopa suhteitakin!), joilla saa parempipalkkaisia duuneja myöhemmin. Olen itsekin tehnyt aikanaan nöyränä ihmisenä ilmaiseksi töitä, no sehän johti sitten loppupeleissä vakinaistamiseen ja palkkalistoille pääsemiseen. Elinkustannukset rahoitin pikavipeillä ja myymällä kaiken turhan tavaran pois, ja lopulta kun pääsin töihin niin selvisin myös veloistanikin aika nopsaan. Tukia en nostanut missään vaiheessa eikä olisi tullut mieleenkään tehdä niin.

Minkälaisissa ilmaistöissä olit jos et tukiakaan nostanut? Talkootöissä? Mikä firma uskalsi ottaa ilmaiseksi töihin ilman minkäänlaisia vakuutuksia? Työkkärin työkokeilijoilla on vakuutukset työkkärin maksamina. Vai jätitkö vain työttömyyskorvaukset nostamatta vaikka sinulla olisi ollut niihin oikeus?

Vierailija
188/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on hieno mies

Olen samaa mieltä ja olen 25v nainen.

Mielummin kuolen vaikka poliisin luoteihin kun he repivät väkisin orjahommiin, kuin teen jollain naurettavalla palkalla töitä rikastuttaen niitä jotka ovat jo satojen vuosien ajan olleet rikkaita.

Nuorilla on moraalinen VELVOLLISUUS olla menemättä noihin 9€/pv orjahommiin ja töihin joista jää vähemmän käteen kuin tuista.

Jos yhteiskunta ei pysty työn ja koulutuksen kautta edes tarjoamaan siedettävää elintasoa sen nuorille ihmisille, se ansaitsee kaatua omaan mahdottomuuteensa tai väkivaltaan. Minä en töitä tee 1800 eurolla sillä aikaa kun joku perintökakara repii firmasta osinkoja 500 tonnia joka vuosi sormea nostamatta.

Mikä ihmeen yhteiskuntasopimus? En minä tällaiseen järjestelyyn ole suostumustani antanut. Minut on pakotettu syntymään tänne köyhänä, enkä edes yo-tutkinnosta huolimatta saa muuta kuin näitä matalapalkkaisia töitä.

Minulla vähän sama tilanne. Tosin olisin kyllä valmis johonkin inhimilliseen työhön, vaikka sillä 1600 euron palkalla jos se kuitenkin olisi sitä oikeaa työtä, eikä mikään harjoittelu tai kokeilu. Olen ollut esim siivoamassa ja saanut tuon verran palkkaa ja tykkäsin siitä työpaikasta, kun kaikki oli kuitenkin vielä melko hyvää ja pieni paikka olla töissä. Johonkin isoon firmaan ( Sol yms) en lähtisi. Olen myös köyhän perheen lapsi ja äitini ollut työttömänä pitkään ja isällä muuten pieni palkka. Hekin olivat aikoinaan köyhistä perheistä. Oikeastaan molemmat tienaavat yhteensä joku  4200 euroa maksimissaan. Ja ainahan voi sanoa, että mikseivät opiskelleet, mutta isälle se oli täysi mahdottomuus ja oli pakko mennä töihin nuorena. Äitini vähän opiskeli vanhempana. Molemmat tosin jäivät niihin pienipalkkaisiin töihin "loukkuun" koko työuransa ajaksi. Kun olen heidän arkeaan katsonut niin varsinkin äitini alkaa olemaan ihan loppu töissään niin fyysisesti kuin ihan henkisestikin. En haluaisi itselleni samaa.

Minulla myös yo-tutkinto alla, mutta ainakaan vielä en ole päässyt yliopistoon ja pelkään miten jatkossa käy, kun en kuulu niihin joille se todistusvalinta olisi mikään plussa. Amiksessa taas paljon sellaisia aloja ja töitä ( kuten vanhempani alat) joita en haluaisi edes ajatella. Muuten en vaadi paljon ja olen monesti harkinnut pienipalkkaisiakin aloja ( ollut esim vähän aikaa työkkärin siivousopinnoissa) mutta en tahtoisi luovuttaa vielä ja koen etten kestäisi sitä, että pitäisi esim siivota koko ikä. Ihan mukavaa työtä joskus, mutta se palkka ja kiire sekä monet huonot firmat eivät innosta. Sama juttu monen amisalan kanssa. Puutarhuriksi haluaisin myös opiskella, mutta olen tajunnut alan pienipalkkaisuuden ja työpaikkojen vähyyden. Oikeastaan tällä hetkellä olisin silti kiitollinen, että pääsisin töihin, kun työkkäri todellakin painostaa ja olen ollut karenssissa ja aika vaikeita aikoja ollut. Tosin en ole ainoa ja tiedän esim yhden työttömän leipurin, joka tahtoisi töihin eikä pääse mihinkään ja hakee myös opiskelemaan, mutta ei meinaa päästä. On välillä todella vaikeaa. Olen siis pakolla pummi tällä hetkellä ja loppua ei näy. Toisaalta en myöskään itse ole koskaan ollut mikään  sellainen ihminen, joka on "työnorja" ja pitää sitä niin tärkeänä elämässä. Tukien varassa eläminenkin on silti välillä aika "pelottavaa" ja epävarmaa.

Vierailija
189/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juur eilen tein tänne avauksen kuinka minäkin aion jättäytyä hetkeksi yhteiskunnn elätiksi.

Olen tehnyt nyt yhteensä 5v määrä aikaisuuksia joista 3v nykyisessä firmassani. Uusi sopimus kirjoitetan 6kk välein mutta vakipaikkaa ei heru, eikä vakinaisen tekijän etuja/palkkaa.

Nyky yhteiskunnassa työntekijä on firmalle kuin tykkimies armeijalle, kun 1 lähtee seuraava ottaa paikan. Mikään muu ei firmoja kiinnosta kuin osakkeen omistajien maksimaaliset voitot työntekijän kustannuksella. Ei riitä 20miljoona voittoa vuodessa vaan työtahtia on pakko kiristää että saadaan 21miljoonaa!

Lisäksi maailmassa on velkaa enemmän kuin itse rahaa, ja valtioiden velkoja ei KOSKAAN tulla maksamaan pois. Perehtykää asiaan.

Teidän veroista ei kustanneta pskaakaan vaan velalla maksetaan koko lysti ympäri pallon. Se on ainoa tapa ylläpitää "hyvinvointia".

Omat vanhempanikin ovat tätä "työtä on tehtävä hautaan asti" tyyppiä ja oksennuksen maku nousee suuhuni kun kuuntelen heidän turhanpäiväisiä löpinöitään.

M26 ja talouspuolella töissä.

Ei kannata. Voin sanoa, että työttömän vaikea deittailla tai perustaa perhettä, lainaa ei saa, elämää omassa pikkukopperossa, ei harrastuksia, ei varaa mennä yksityiselle jos sinua ei hoideta, ei varaa nähdä ystäviä, jne. "Vapaa" ei tunnu vapaalta, koska et ole saanut mitään aikaan eikä varaa tehdä tuolla kaikella ajalla mitään. Siihen päälle työkkärin velvollisuudet. Elämä tuntuu hyvin epäsäännölliseltä, kun ei tiedä onko seuraavaksi palkkatyössä ja kuinka kauan vai onko työkkärin kurssilla. Lisäksi aika tuntuu valuvan hukkaan ja tuntuu että ihmiset halveksii minkä kerkiää (mikä vain masentaa ja saa luovuttamaan) tai kyselee työpaikoista.

Paljon mielummin töissä. Paljon mielummin. Vakipaikka mieluiten, että tietäis ett haa, tuolla minäkin olen vuoden päästä ja vois vaikk ostaa asunnon tai edes opiskella siinä sivussa. Työttömyys on jotenkin masentanut ja jotenkin vaikuttanut myös itsetuntoon.

T. N29v, valmistumisesta 4v ja työkokemusta alle vuosi yhteensä pienistä pätkistä. En ole edes vaikeasti työllistyvällä alalla.

Perheen perustamiseen ei rahaa vaadita. Valitettavasti.

Vierailija
190/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässynlässynlää... Naurettavaa debattia.

Vaikeaa muuttaa ajatusmaailmaa vaikka faktat tuodaan eteen ja oma arvomaailma kokee kolauksen. 

Ymmärrän kyllä tunteen. Toki aasi pistää säkin päähän ja uskoo edelleen omiin harhoihinsa. Sielä omassa kuplassa on niin turvallista ja hyvä olla.

Vierailija
191/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksu idea mutta pidemmän päälle todella ankea. Kannattaa aatten miehen kasata muut aatteen miehet ja naiset ryhmäksi ja alkaa harjoittamaan politiikkaa. Ei ne asiat muuten muutu.

Vierailija
192/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on hieno mies

Mielummin kuolen vaikka poliisin luoteihin kun he repivät väkisin orjahommiin, kuin teen jollain naurettavalla palkalla töitä rikastuttaen niitä jotka ovat jo satojen vuosien ajan olleet rikkaita.

Nuorilla on moraalinen VELVOLLISUUS olla menemättä noihin 9€/pv orjahommiin ja töihin joista jää vähemmän käteen kuin tuista.

Jos yhteiskunta ei pysty työn ja koulutuksen kautta edes tarjoamaan siedettävää elintasoa sen nuorille ihmisille, se ansaitsee kaatua omaan mahdottomuuteensa tai väkivaltaan. Minä en töitä tee 1800 eurolla sillä aikaa kun joku perintökakara repii firmasta osinkoja 500 tonnia joka vuosi sormea nostamatta.

Mikä ihmeen yhteiskuntasopimus? En minä tällaiseen järjestelyyn ole suostumustani antanut. Minut on pakotettu syntymään tänne köyhänä, enkä edes yo-tutkinnosta huolimatta saa muuta kuin näitä matalapalkkaisia töitä.

Voisin rakastua tuollaiseen naiseen, jo pelkästään ideologian takia.

193/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonaan tuo malli opitaan. Sulle on kelvannut varmaankin lapsilisät jne

Vierailija
194/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on hieno mies

Eipä sitä yleensä saakaan muuten kuin amk- tai yliopistotutkinnolla. Kannattaa opiskella.

Kirjoittaja sanoi että hänellä on yliopistotutkinto, luetun ymmärtäminen?

Yo-tutkinto = ylioppilastutkinto

Vierailija
195/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elämäntapatyöttömät pitäisi pakkosiirtää maaseudun tyhjiin taloihin ja vaatia ne elämään omavaraistaloudessa.

Vierailija
196/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsekin näen tämän laajemmassa yhteiskunnallisessa konstekstissa.

Kyse on ennenmuuta yhteiskunnallisten normien rikkomisesta. 

Työ on määrittänyt miestä kautta ihmiskunnan historian. Samaan tapaan siis kuin esimerkiksi vaimous tai äitiys naista. Kahleet ovat murtumassa myös miehiltä. Miehen mitta on ollut, ja on yhä edelleen, hänen suorittamansa työ. Rooli yhteiskunnan rakentajana ja kuuliaisena muurahaisena keossa. Työttömyyttä suurempaa häpeää ei ole mies voinut osakseen saada. Monihan on riistänyt itseltään hengen työttömyyden myötä - tai ainakin vetäytynyt häveten syrjään.

Tämä on nyt murroksessa. 

Yhä useampi nuori mies ei enää määrittele itseään tekemänsä työpanoksen kautta. Miehenkin elämässä voi olla muuta. Kaikki eivät enää tahdo maksimoida aineellista hyvinvointiaan tai saada tunnustusta kekoon kantamansa korren mitassa. 

No, antiikin Kreikassa työ oli kylläkin orjien hommaa. Vapaat miehet eivät käsiään työssä lianneet. Työ ei ole mikään vakio, minkä näkee jo ihan siitäkin, että about 100 vuotta sitten tehtiin 12-tuntisia työpäiviä.

Suomessa työntekoon liittyy taas luterilainen eetos raatamisesta; työn ei ole tarkoitus olla helppoa, vaan ihmisen on tehtävä työtä ihan sinne elämän ehtoopuolelle saakka, mieluiten kärsien. Kun muualla mietitään automatisaatiota ja työn helpottamista, suomalaiselle tulee huoli, jääkö sitä (raskasta ja likaista) työtä laisinkaan tehtäväksi? En usko, että sen enempää tekoälyä kuin kehruujennyäkään olisi keksitty Suomessa, koska suomalainen mieluummin kehrää villat ja laskee laskut laskutikulla, koska työtä pitää tehdä. Nimenomaan Suomessa ajatellaan, että se raskas ja likainen työ jalostaa ihmistä jopa niin paljon, että ihmisiä passitetaan (kuntouttavaan) työtoimintaan :D

Ihmisen arvo määriteltiin aikoinaan agraariyhteiskunnassa työn perusteella. Vieläkin näkee vanhoja ihmisiä, joiden on mahdotonta pysyä paikoillaan. Jotain on pakko tehdä, koska muuten voitaisiin epäillä laiskuudesta... Kirkonkylillä kaikki tiesivät paikkansa; oli pappi, kansankynttilä, apteekkari, vallesmanni, talollinen ja torppari. Työnkuva määritti yhteiskunnallisen aseman.

Kaupungeissa ja tehtaissa opittiin vasta näkemään, että työ on kauppaa, missä työsuoritteen myyjä ja ostaja kohtaavat toisensa. Työ on suorite, jonka arvo määräytyy kaupan kautta, eikä mikään ihmeellinen ihmistä määrittävä tekijä; elämä on jossain muualla kuin sorvin ääressä, ja aika erikoista se olisikin, että sorvinvääntäminen määrittelisi ihmisen tekemiset vapaa-ajalla. Maaseudulla sen sijaan palkka oli toissijainen juttu, torpparit suorittivat taksvärkit ja kylät rakennettiin talkootöillä. Siellä kyylättiin tarkkaan, ettei kenelläkään jäänyt naulat naulaamatta ja laudat kantamatta, kun pystytettiin taloa.

Sääliksi käy, sillä asenteet eivät oikein seuraa teknologisen ja yhteiskunnallisen kehityksen perässä. Maaseutu ja kirkkovaisuus istuvat suomalaisessa mentaliteetissa tiukassa.

Vierailija
197/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jotain yksinpuhelua vai ihanko oikeasti mammat täällä menee näin naurettavaan helppoon persuprovoon?

Eipä taida olla provo. Olisikin! Mullakin on tällainen tapaus lähipiirissä.[/quote

Ei oo provo, itellä just samanikäinen poika ja sama asenne työntekoon. Eikä oo pelkoo, että pääsee lisääntymään. Risuparta ja pitkätukka, reikäset yhdet ainoat kengät.

Vierailija
198/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas tunnen enemmän niitä nuoria jotka tekevät työharjoittelua työkkärin rahoilla yrittäjille ilmaiseksi mieluummin kuin ovat tukien varassa. Ovat aina kertoneet että hauskaa kun on puuhattavaa ja jotain tekemistä. Eivät keksisi mitään järkevää työttöminä.

Kyllähän siinä terveellä ihmisellä tulee aika pitkäksi. 

Siksi usein työttömät ovat juurikin niitä jotka ajattelevat talous edellä että kannattaako ottaa työtä vastaan (eräänlaista markkinataloudellista ajattelua). 

Työväenluokan ajattelussa työnteko ja talkoohenki tulee aina ensiksi. Ei yhteiskunnassa ajatella omaa etua, koska eletään yhteiskunnassa eikä yksöiskunnassa.

Tietenkin yhteiskunnassa tulee aina olemaan menestyneitä kapitalisteja jotka perustavat yrityksiä ja menestyvät ja sitten niitä jotka eivät menesty ja laskelmoivat että tuet ovat taloudellisesti kannattavammat kuin työnteko tai yrittäminen.

Sosialisti menestyy aina, koska on luonteeltaan sosiaalinen ja tekeminen on verenperimässä. He myös takaavat yrittäjille pohjan menestykseen.

Pitää olla todellinen tyhjä pää, jos ei keksi itselleen mitään tekemistä työttömänä. Mulla ainakin on niin paljon kaikkea kivaa tekemistä työnulkopuolella

Vierailija
199/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämän murros päällä.

Vierailija
200/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te reppanat ymmärrätte, että jos hyväksytään tämä ideologinen työttömyys tai edes se, "että työtä ei vain ole kaikille", niin se tulee 100%:n varmuudella vaikuttamaan juuri työttömien ja muiden sosiaalietuuksilla elävien elintasoon. Nykyinen tukipajatso ei yksinkertaisesti vain pysy pystyssä nykyiselläkään työntekijämäärällä. Sanokaa adios nykyiselle asumisellenne. Sanokaa adios nykyiselle käteen jäävälle rahamäärälle ym. Siinä ihan alkeellista matematiikkaa.

Toisekseen palatakseni tuohon, kuinka moni näistä työtävälttelevistä pitää itseään jonkin sortin älykkönä, niin muistutettakoon, että olette syntyneet Suomeen eli maahan, joka on tarjonnut teille suunnilleen kaikista maailman maista parhaat edellytykset tehdä mitä vain elämällänne ja tapauksessanne lopputulos on täydellinen epäonnistuminen, niin en kyllä ihan hirveän kummoisista järjenlahjoista puhuisi.