Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä enää töihin

Vierailija
11.08.2019 |

24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä kuulemma enää ikinä töihin Suomessa. Hän perustelee työttömänä oloaan sillä, että ei halua tukea nykyistä Euroopan poliittista tilannetta verorahoillaan. Väittää myös ettei heidän sukupolvensa muka tulisi ikinä edes saamaan eläkkeitä. Mikä neuvoksi? Tuleeko poikani vielä järkiinsä ja onko tuo vaan nuoruuden kapinallisuutta? :/

Kommentit (341)

Vierailija
141/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

massatuote, ylivoimainen enemmistö tuon ikäisistä ovat työarkoja  Eikä paljoa tarvitse asiaa funtsia, sossu on aivan liian antelias jotta työpaikkaa kannattaisi ottaa vastaan. Nytvaan katotaan mistä löytyy rohkea leikkaaja joka leikka kaikki nyiset tuet alle puoleen.. potkien satoja tuhansia turhia julkisesta ojaan.

Vierailija
142/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi että hänen kaltainen ajattelu on melkein trendi nuorten keskuudessa :( kauhea ajatella heidän tulevaisuuttaan.

Hei, ollaan samixii! Mun 24 v poika myös karttaa työntekoa JA opiskelua, on mieluummin wannabe itseoppinut taiteilija.

Kotona saa asua ilmaiseksi, äitinä olen sen velkaa.

Mutta kun kyseli ttt, alkoivat tuupata kaikenlaista työnhakua, opiskelemaanhakua jne. Eikä tilille kilahtanut killinkiäkään.

No, aika näyttää. Ehkä elätän tulevaa neroa, joka ostaa minulle eläkepäiviksi palatsin.

(sarkasmia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus opiskelijana hanttihommia saadakseni rahaa käydä treffeillä naisten kanssa ja daameja kiinnosti asiansa kunnolla hoitava mies. Eikö nykynuorilla ole samanlaista driveä?

Ei nykyajan naisten takia kannata tehdä mitään. Mahdoton tyydyttää. Jos melkein saat naisen onnelliseksi niin ne vain pystyttävät uusia muuria mitä minun pitäisi kiivetä.

Vierailija
144/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina pitänyt tukia nostavia kommunisteina, mutta tämä ketju tavallaan käänsi ajattelumallini väärinpäin.

Marxilaisuuteen tosiaan kuuluu ajatus työnteosta lähinnä harrastuksena ja sitähän se on nykyään. Ei työnteko tavallaan taloudellisesti kannata.

Vassarit ne tätäkin maata pitää pystyssä. 

Vierailija
145/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helv... naurattaa nämä lokit jotka uhoaa, uhkailee ja yrittää perustella kaikin tavoin että heidän sossuloisen elämä on ”arvokas” älymystön elämä ja ollaan niin ideologista että.

Siis tehän olette alinta pohjasakkaa. Jatkakaa toki kuvitelmissanne sitä että olette ideologisesti älykkäitä, me muut nauretaan. Teillä ei ole eikä tule olemaan mitään osaa päätöksentekoon, ei edes omasta elämästänne tai tukienne tasosta. Heittosäkkejä, aina toisten armoilla ja aina velvollisia raportoimaan rahanne ja kiikuttamaan lappusenne sossuun. Ja siitä olette sitten niin ylpeitä.

Ei hyvää päivää.

Miksi sinua harmittaa niin paljon, että tulet avautumaan vauvapalstalle?

Vain sinunkaltainen pohjasakka itkee vauvapalstalla. Olet orja joka kustantaa muille elämää.

Vierailija
146/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

massatuote, ylivoimainen enemmistö tuon ikäisistä ovat työarkoja  Eikä paljoa tarvitse asiaa funtsia, sossu on aivan liian antelias jotta työpaikkaa kannattaisi ottaa vastaan. Nytvaan katotaan mistä löytyy rohkea leikkaaja joka leikka kaikki nyiset tuet alle puoleen.. potkien satoja tuhansia turhia julkisesta ojaan.

Nykynuoret ovat tosiaan työn arkoja mutta muutenkin arkoja. Eivät osaa/uskalla soittaa esim virastoihin, eivät uskalla vastata puhelineen jos tuntematon numero, eivät osaa työhaastatteluissa esiintyä tai kertoa itsestään. Kaiken haluavat hoitaa chatin/mailin kautta ja minimoida sosiaalisen kanssakäymisen.

Tässä tilanteessa syntyvyuden romahdus on normaalia kun nuoret ovat arkoja pariutumaan, tutustumaan, harrastamaan.

Mutta keksin liikeidean! Perustan halpoja kapselihotelleja (kuten japanissa) pitkäaikaiseen asumiseen jossa hyvät wlanit ja kaistanleveys. Nykynuoriso voi sinne kapselikoppiin sammaloitua eikä tarvitse tavata koskaan ketään tai puhua kellekään, lupaan että kaiken voi hoitaa chatilla! :)

Vierailija
147/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina pitänyt tukia nostavia kommunisteina, mutta tämä ketju tavallaan käänsi ajattelumallini väärinpäin.

Marxilaisuuteen tosiaan kuuluu ajatus työnteosta lähinnä harrastuksena ja sitähän se on nykyään. Ei työnteko tavallaan taloudellisesti kannata.

Duunari tässä, kyllä mulle jää käteen 3000-4000e netto matkatöiden määrästä riippuen, eli ”harrastaminen” tuo muutakin kuin harrastamisen iloa.

Vierailija
148/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla on aatteita. Olisit iloinen kun olet onnistunut kasvattamaan itsenäisesti ajattelevan lapsen, joka ei juokse tahtottomana oravanpyörässä muiden pillin mukaan. 

Jaa siis pummit on sun idoleita? 

Sinäkö ne kaikki elätät vai pitääkö minunkin jos en halua? 

Vierailija
149/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helv... naurattaa nämä lokit jotka uhoaa, uhkailee ja yrittää perustella kaikin tavoin että heidän sossuloisen elämä on ”arvokas” älymystön elämä ja ollaan niin ideologista että.

Siis tehän olette alinta pohjasakkaa. Jatkakaa toki kuvitelmissanne sitä että olette ideologisesti älykkäitä, me muut nauretaan. Teillä ei ole eikä tule olemaan mitään osaa päätöksentekoon, ei edes omasta elämästänne tai tukienne tasosta. Heittosäkkejä, aina toisten armoilla ja aina velvollisia raportoimaan rahanne ja kiikuttamaan lappusenne sossuun. Ja siitä olette sitten niin ylpeitä.

Ei hyvää päivää.

Miksi sinua harmittaa niin paljon, että tulet avautumaan vauvapalstalle?

Vain sinunkaltainen pohjasakka itkee vauvapalstalla. Olet orja joka kustantaa muille elämää.

Olen pääomasijoittaja ja te muut kyllä kustannatte minun elämäni. Sinäkin olet varmaan yksi vuokralaisorjistani...

Vierailija
150/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on köyhät kateellisia ja aggressiivisia tässä ketjussa, katkeruus oikein loistaa.

Vierailija
151/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on köyhät kateellisia ja aggressiivisia tässä ketjussa, katkeruus oikein loistaa.

Katkeruus, kateellisuus ja viha on se joka pyörittää vasemmistolaista aatemaailmaa. 

Vierailija
152/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lokkipojalla on kumminkin laaja kaveriverkosto ja paljon ystäviä. Ehkä sieltä on imenytkin tämän lokkiuden. Tunnen kyllä muutamia, joilla "normaali" näkemys elämästä eli ensin opiskellaan ja sitten töihin.

Mutta paljon (enemmistö?) on näitä, jotka chillaavat ja "tekevät musaa". Kaikille ei mitenkään voi aueta ura, mikä elättää.

Koulussa poika vielä veteli huippuarvosanoja, mutta intin jälkeen asiat alkoivat luisua minun ulottuviltani. Yli kakskymppistä on äidin aika hankala ohjata mihinkään, mitä ei itse halua.

Vierailija
153/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi että hänen kaltainen ajattelu on melkein trendi nuorten keskuudessa :( kauhea ajatella heidän tulevaisuuttaan.

Hei, ollaan samixii! Mun 24 v poika myös karttaa työntekoa JA opiskelua, on mieluummin wannabe itseoppinut taiteilija.

Kotona saa asua ilmaiseksi, äitinä olen sen velkaa.

Mutta kun kyseli ttt, alkoivat tuupata kaikenlaista työnhakua, opiskelemaanhakua jne. Eikä tilille kilahtanut killinkiäkään.

No, aika näyttää. Ehkä elätän tulevaa neroa, joka ostaa minulle eläkepäiviksi palatsin.

(sarkasmia).

Kyllä kuuluu kilahtaa vähintään alennettuna jos ei ole omaisuutta eikä tilillä rahaa. Vaikka ei osallistuisi yhtään mihinkään. Pistäkää valitusta kehiin.

Tosin poikasi kannattaisi ottaa oma asunto koska vanhempansa luona asuvan perusosa on pienempi kuin yksinasuvan. Eikä siellä asunnossa tarvitse jatkuvaan olla. Asunnon maksaa myös kokonaan asumistuki ja toimeentulotuki kunhan sen vuokra on alle kunnan maksimin.

Vierailija
154/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei noista sossupummeista ole kapinoimaankaan. Ja ovat niin veteliä että turpiin saavat jos yrittävät.

Höpsis. Kyllähän se alkaa moraalin veltostumisella. Löytäjä saa pitää-asenne yleistyy ja pikkuhuijaukset. Sitten alkaa keskiluokka pelottamaan ja pitääkin tarkemmin pitää ovet lukossa. Kilpavarustelu alkaa.

Vierailija
155/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkeilijat ei tajua että ovat täysin sivussa päätöksenteossa. Laiskat lokit ei äänestä eikä saa päätöksentekomielessä ääntään kuuluviin. Suurin äänestäjäsakko on eläkeläiset, ja he määräävät marssijärjestyksen aika suvereenisti.

Tämä johtaa (on johtanut jo) voimakkaaseen sosiaaliluokkien eriytymiseen ja vielä pysyväisesti. Eli lokki-köyhälistö lipuu yhä kauemmas keskiverrosta ja sitten ongelmat kasaantuu. Sen huomaa esim nyt sote-alalla, me ketkä on riippuvaisia julkisesta terveydenhoidosta saavat huonoa hoitoa tai ei ollenkaan. Ne kellä työterveys, saavat loistavaa.

Etuudet kasaantuvat jatkossa enemmän työssäkäyville kun työnantajat sitouttavat töihin. Liikuntaetu, terveyshuolto, hammaslääkäri, fysioterapia, kulttuurisetelit... kaikki liitännäisiä työsuhteen olemassaololel.

Jos olisin lokki niin olisin huolissani ja juuri pitemmällä tähtäimellä kuin seuraavat kaksi viikkoa, joka näkyy olevan yleisin päätöksenteon perspektiivi.

Vielä tilanteen voisi korjata. Minusta kyse on vähän siitä että olette luovuttaneet ja ehte arvosta itseänne niin että viitsisitte ponnistella.

Vierailija
156/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän teen töitä, sitä vähemmän prosentuaalisesti saan palkkaa.... V-tu-ttaa suuresti nämä liitelijät. Maksan pirusti veroja (asianajaja olen). Nyt siellä joku urputtaa, että tuloni niin kovat että pitääkin maksaa.... Olisitte itse lukeneet saman ammatin. 

Olen jo alkanut harkitsemaan muuttoa. Tietenkin ongelma se, että osaan Suomen lainsäädännön..... Pitäisi löytää suomalaiset asiakkaat ulkomailta. Espanja todennäköisin.....

F

Vierailija
157/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä huomisesta.

Vierailija
158/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän teen töitä, sitä vähemmän prosentuaalisesti saan palkkaa.... V-tu-ttaa suuresti nämä liitelijät. Maksan pirusti veroja (asianajaja olen). Nyt siellä joku urputtaa, että tuloni niin kovat että pitääkin maksaa.... Olisitte itse lukeneet saman ammatin. 

Olen jo alkanut harkitsemaan muuttoa. Tietenkin ongelma se, että osaan Suomen lainsäädännön..... Pitäisi löytää suomalaiset asiakkaat ulkomailta. Espanja todennäköisin.....

F

Tervemenoa Fugeen. Kukaan ei jää kaipaamaan.

Vierailija
159/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marx tosiaan näki tulevaisuuteen. Minullakin on pätevyydet seitsemään eri alaan ja olen myös sen lisäksi ajanut bussia ja rekkaa keikkatyönä.

Kun perustulo saadaan niin marxilaisuus nousee ihan uusiin svääreihinsä.

On totta että sosialisti ei hyvällä katso työtöntä, joka välttelee työtä ja laskelmoi ettei työnteko kannata. 

Sellainen ajattelu ei kuulu vasemmistolaisuuteen. 

Jos saataisiin koko Eurooppaan kattava perustulo, niin se jalostaisi eurooppalaisista ne sosiaalisimmat geenit  jatkoon ja voittoa ajattelevat syrjäytyisivät alkoholismiinsa pois.

Vierailija
160/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

F

Asianajaja on sosialistinen ammatti. Eli ei tee taloudellista voittoa vaan syö veronmaksajien kuormasta.