Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: kuinka moni aloitteistasi on torjuttu?

Vierailija
10.08.2019 |

Ihan nyt sillä asialla kyselen, kun joillain miehillä tuntuu olevan ihmeellinen kuvitelma siitä, että naisilla olisi deittimarkkinoilla helpompaa kuin miehillä. Minä puolestani väitän naisten ja miesten välisen eron olevan se, että me naiset emme ole niin kovia syyttelemään muita epäonnestamme, vaan käännämme katkeruuden ennemmin sisäänpäin.

Oma vastaus tulee kommentteihin jatkoksi.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukemattomia pakkeja monenlaisilta miehiltä kaikenikäisenä, ja olen missinmitoissa, ehkä vain vähän ujo miesten makuun noin keskimäärin. Ei kaikki viehäty kaikista ja se on ihan ok.

Niin ja siis silti olen saanut varsin ”tasokasta” seuraa ihan millä mittarilla hyvänsä. En vain ole jaksanut katkeroitua siitä, että joka ikinen kaksilahkeinen ei kiinnostu juuri minusta. Mutta että ihan arkea ne pakit on nuorille ja kauniillekin jne. naisille, viimeistään siltä joka haluaa ”näpäyttää”.

T. Sama

Onko pakit siis "mies ei ottanut onkeensa ja pyytänyt treffeille / tarjonnut juomaa vaikka kuinka silmiäni räpytin"

Eivät. En ymmärrä miksi edes keksit jotain lisämerkityksiä ja väännät asiaa muuksi kuin se on, kyllä ”pakit” on ihan yleisesti ymmärretty käsite.

T. Sama

Se että nainen tekee aloitteen ei ole miesten keskuudessa yleisesti tunnettu käsite joten olisi mukava kuulla mitä te kuvittelette teidän aloitteen olevan.

Hymy ja katse "saa tulla juomien kanssa" on se normi.

Missä unimaailmassa sä oikein elät vai komerossako?

Ei tässä reaalimaailmassa ole lainkaan noin paljon ”kuvittelua” ja jotain ihme haaveellista haahuilua kuin luulet, vaan mm. keskustelua ja muuta sellaista, jota sanotaan sosiaaliseksi kanssakäymiseksi. Asiat myös voidaan ilmaista molemmin puolin ihan suoraan ilman sen kummempia piilomerkityksiä, niin ettei jää kuvittelun varaa, niin paitsi tietysti kaltaisillesi...

T. Sama

kaltaisillesi... pikkusen paistaa halveksunta läpi

Vierailija
82/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeen kaikilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt yhden aloitteen opiskeluaikana bileissä ja se torjuttiin. Vieläpä niin että mies sanoi ilmeisesti hätäpäissään että olen täällä "Hannan" kanssa ja satun tietämään että on Hanna on lesbo 😀. Ehkä mies oli sitten homo, jos niissä piireissä liikkui. Joka tapauksessa narukätinen nörtti ja tosi kiltin näköinen. Olen naisvaltaisilla alalla ja bileet oli tällaiset jotks oli järjestetty tekniikan alan opiskelijoiden kanssa. No en siitä masentunut ja mieheni ehti iskeä minut ennen kuin ehdin kiinnostua tarpeeksi jostakin niin paljon että olisin tehnyt aloitteen. Myös mieheni oli tuohon aikaan narukätinen nörtti.

Vierailija
84/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin menin jo 20-vuotiaana naisimisiin niin ei siinä ehtinyt paljon pakkeja saada. Mieheni ei tanssinut wanhoja mun kanssa. :( Ennen kuin joku ehtii sanomaan, että "aha! Niin jut, naiset ei tee aloitetta/saa pakkeja!" niin eipä tuota miestäkään ole paljon torjuttu. Enkä tiedä kumpi meistä teki aloitteen, ei hajuakaan. Eli mies?

Vierailija
85/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/1. Miehet lähestyvät minua melko usein selvinkin päin ja ainakin kuulemani mukaan olen kaunis. Olen kuitenkin todella ujo enkä tästä syystä siis koskaan lähesty miehiä itse. Kuitenkin kerran baarissa alkuillasta eräs ns. "alemman tasoluokan", kuitenkin mukavan näköinen mies viereisestä pöydästä vilkuili mua jatkuvasti katsekontaktia hakien, ja kaverini rohkaisusta päätin mennä miehelle juttelemaan. Ajattelin että kokeillaan nyt kerrankin, ei voi mennä pieleen kun mies kuitenkin vaikuttaa kiinnostuneelta. Mies kuitenkin torppasi mut heti kättelyssä kertomalla että hänellä on tyttöystävä, joten kiitin tiedosta ja palasin nolona (ja hämmentyneenä) takaisin ystäväni luokse. Oli siis ensimmäinen ja viimeinen kerta kun teen itse aloitteen :D

Vierailija
86/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itselläni oli niin sanotusti haku päällä, sain aloitteita naisilta muistaakseni 2 kertaa. Molemmilla kerroilla ymmärsin vasta useampi päivä jälkeenpäin, että kyseessä oli aloite. Miesten valtaosalle naisten tekemä aloite on niin kaukaista utopiaa, ettei moisesta osaa nähdä edes unta. Siksi aloitetta ei osaa tunnistaa, jos sellainen sattuu tapahtumaan.

Mulle on köynyt tämä kaksi kertaa. Ekan kerran menin yökerhossa moikkaamaan miestä ja kysyin, haluaako hän lähteä tanssimaan. Hän kieltäytyi tylysti ja lähdin pois. Vähän ajan päästä hän tuli perässä ja pyyteli anteeksi, ettei tajunnut sen olleen aloite. Mulla oli vähän mennyt jo maku kuitenkin joten lähdin vaan pois.

Toinen kerta kövi niin, että menin juttelemaan miehelle baarissa ja juttu sujui hyvin. Hän oli selvänä autolla, joten pyysin voisiko hän heittää mut kotiin. Heittikin ja oli kivaa juttelua ajomatka. Mutta... hän jätti mut sitten vaan siihen alaovelleni ja lähti iloisesti ajamaan kotiinsa! Olin ihan että whaat?

Seuraavana päivänä mua odotti tekstari häneltä, jossa selitti nolona tajunneensa vasta jälkeenpäin silloin aamulla, että olin tehnyt aloitteen... Ei kuulemma ollut tajunnut sitä silloin. No tämäkin sukeama meni sitten vähän ohi. Seurasi ihan ok viestittelyä jonkun aikaa, mutta se juttu ei ikinä edennyt mihinkään siitä.

Vierailija
87/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukemattomia pakkeja monenlaisilta miehiltä kaikenikäisenä, ja olen missinmitoissa, ehkä vain vähän ujo miesten makuun noin keskimäärin. Ei kaikki viehäty kaikista ja se on ihan ok.

Niin ja siis silti olen saanut varsin ”tasokasta” seuraa ihan millä mittarilla hyvänsä. En vain ole jaksanut katkeroitua siitä, että joka ikinen kaksilahkeinen ei kiinnostu juuri minusta. Mutta että ihan arkea ne pakit on nuorille ja kauniillekin jne. naisille, viimeistään siltä joka haluaa ”näpäyttää”.

T. Sama

Onko pakit siis "mies ei ottanut onkeensa ja pyytänyt treffeille / tarjonnut juomaa vaikka kuinka silmiäni räpytin"

Eivät. En ymmärrä miksi edes keksit jotain lisämerkityksiä ja väännät asiaa muuksi kuin se on, kyllä ”pakit” on ihan yleisesti ymmärretty käsite.

T. Sama

Se että nainen tekee aloitteen ei ole miesten keskuudessa yleisesti tunnettu käsite joten olisi mukava kuulla mitä te kuvittelette teidän aloitteen olevan.

Koitas ny hahmottaa, että maailma on netin ulkopuolella ja miehiä on muitakin kun sun oma pieni lähipiiri...

Aika harvoin saan pakkeja, oon sen verran määrätietoinen :D. Ja ilmeisesti ihan ok näköinen, saan itse tiuhaan aloitteita myös. En kuole harmiin jos joku tuntematon sanoo ettei kiinnosta, kaikki ei syty kaikille, se on ihan ok.

Eksä pakittelikin sit vähän väliä, olin aina se halukkaampi ja toistuva torjunta kyllä satutti. Samoin ystävän kans ollut kylmää/kuumaa-peli, kun ei tuu selvää, ei oo ees suoraa torjuntaa vaan vetäytymistä. Jos on läheinen ihminen johon on tunteita mukana, tilanne on täysin eri, aloitteella iso paino ja pakeilla myös.

Ööh...? Jos aloitteiksi lasketaan netissä laitetut viestit, parisuhteessa saadut pakit seksiehdotuksissa ja ystävälle tehdyt tapaamisehdotukset niin alan ymmärtää paremmin, miksi naisten "aloitteet" johtavat niin valtaisassa määrin pakkeihin!

Joo vähän tämän takia yritin kysyä mikähän on aloite.

Jos uli-miehet alkaisivat laskemaan mukaan radiohiljaisuuden netttiviestinnässä niin voi hyvää päivää.

Vierailija
88/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sama

T. Sama

Koitas ny hahmottaa, että maailma on netin ulkopuolella ja miehiä on muitakin kun sun oma pieni lähipiiri...

Aika harvoin saan pakkeja, oon sen verran määrätietoinen :D. Ja ilmeisesti ihan ok näköinen, saan itse tiuhaan aloitteita myös. En kuole harmiin jos joku tuntematon sanoo ettei kiinnosta, kaikki ei syty kaikille, se on ihan ok.

Eksä pakittelikin sit vähän väliä, olin aina se halukkaampi ja toistuva torjunta kyllä satutti. Samoin ystävän kans ollut kylmää/kuumaa-peli, kun ei tuu selvää, ei oo ees suoraa torjuntaa vaan vetäytymistä. Jos on läheinen ihminen johon on tunteita mukana, tilanne on täysin eri, aloitteella iso paino ja pakeilla myös.

Ööh...? Jos aloitteiksi lasketaan netissä laitetut viestit, parisuhteessa saadut pakit seksiehdotuksissa ja ystävälle tehdyt tapaamisehdotukset niin alan ymmärtää paremmin, miksi naisten "aloitteet" johtavat niin valtaisassa määrin pakkeihin!

Joo vähän tämän takia yritin kysyä mikähän on aloite.

Jos uli-miehet alkaisivat laskemaan mukaan radiohiljaisuuden netttiviestinnässä niin voi hyvää päivää.

Ei ollut oma vastaukseni, joka myöskin löytyi tuolta aiempaa ja lukuisia muita samankaltaisia myös. Vähän valikoivaa lainaamista siis :)

T. Alkuperäinen

Vierailija
89/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sama

T. Sama

Ei tässä reaalimaailmassa ole lainkaan noin paljon ”kuvittelua” ja jotain ihme haaveellista haahuilua kuin luulet, vaan mm. keskustelua ja muuta sellaista, jota sanotaan sosiaaliseksi kanssakäymiseksi. Asiat myös voidaan ilmaista molemmin puolin ihan suoraan ilman sen kummempia piilomerkityksiä, niin ettei jää kuvittelun varaa, niin paitsi tietysti kaltaisillesi...

T. Sama

Hyvin huomattu!

T. Sama

Vierailija
90/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon näköjään tulee naisille pakkeja, mutta ehkä syy on tuossa "ylöspäin yrittämisessä"? Itsekin olen torjunut enemmistön naisten aloitteista, koska ei ole aloitteen tekijä oikein vastannut omaa naismieltymystä. Heilastelen enemmän mallimaisten kuin homssuisten lähiöneitien kanssa. Baarissa seksin suhteen rima on kuitenkin siinä keskivaiheilla. Aloitteet sinänsä ovat arvostettavia ja ainakin nostaa arvostusta naista kohtaan.

Kai nyt jokainen mieluummin heilastelee mallien kuin rumilusten kanssa, se ei vielä kerro omasta tasosta mitään...

Minä olen mielummin sielunkumppanini kanssa enkä usko sellaista yhteyttä löytyvän päätoimisen mallin kanssa. Mutta minä olenkin nainen.

Vierailija
91/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On absurdia väittää ettei naiset saa pakkeja. Sehän tarkoittaisi sitä että jokainen mies lähtisi jokaisen naisen matkaan joka vaan keksii kysyä. Kertoo eniten näiden miesten oman persoonallisuuden kehittymättömyydestä, projisoivat sitä muuhun maailmaan. He itse lähtisivät kenen tahansa kannettavaksi kuin matkalaukku, ilman minuutta ja omaa tahtoa.

Vierailija
92/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sama

T. Sama

T. Sama

Hyvin huomattu!

T. Sama

Ymmärrän, toivottavasti olet kuitenkin ulkoisesti kaunis ihminen.

Vierailija
93/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän on ihan tutkittu: miehet eivät ymmärrä naisia (kärjistäen, kovin hyvin ainakaan). Miehet ymmärtävät naisia kohtalaisesti, muita miehiä ongelmitta. Naiset osaavat tulkita kummankin sukupuolen viestejä aika hyvin. Vitsi kun löytäisin nää lähteeni.. :D

Tämä on hauska juttu. Tavallaan...

Parisuhteissa naiset osaavat tulkita miestä aika tarkalleen. Tietävät onko mies esim. halukas vai ei. Parisuhteesta miehet taas kuvittelevat naisensa olevan haluttomampi kuin tämä onkaan. Jos mieheltä kysytään naisensa halukkuudesta niin mies vastaa naisen olevan vähemmän halukas kuin tämä on itse kertonut olevansa. Sen sijaan miehet kuvittelevat vieraat, tuntemattomat muikkelit halukkaammiksi kuin mitä he itse kertovat olevansa.

Miehet vain ei ymmärrä mitä on tekeillä.

Vierailija
94/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutaman kertaa on tärpännyt. Parhaimmillaan olen saanut 22 kertaa putkeen pakit (vuosien saatossa). Sen ainoan kerran kun mies teki aloitteen, se johti tähän nykyiseen avioliittooni. 

Vierailija
95/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluavat metsästää. On tärkeää, että heillä itsellään on tunne, että he ovat halunneet naisen ja tehneet jotain sen saavuttaakseen. Ihan kuin tuntuu hyvältä saada uusi hyvä työpaikka tai ostaa uusi koti.

Siispä en tee mitään tunnustuksia sisältäviä aloitteita. Mutta nytkin olen aikeissa ottaa yhteyttä erääseen henkilöön. Hän sitten saa joko kiinnostua ja tehdä aloitteen tai olla tekemättä, minä muistuttelen itseäni että pitää himmata ja antaa miehen määrätä alussa tahti. Sillä selviää miehen kiinnostusaste ja jos sitä ei ole, ei kannata antaa itseään tarjottimella, se kostautuu myöhemmin.

Vierailija
96/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sama

T. Sama

Luitko tokan kappaleen? Nettideittailua en harrasta ollenkaan, ei oo tarpeen. Teen kyllä ihan suoria aloitteita tuntemattomille, meen juttelemaan, pyydän tanssilaittialle, pyydän puhelinnumeroa jne.. Ja ystävälle ei ollut kyseessä mikään tapaamisehdotus, vaan kerroin hyvin selkeästi et mul on muita tunteita häneen. Eksän mainitsin, koska ne on ne pakit jotka satutti ja jotka jäi mieleen, on ne sun luokittelussa mitä vaan.

Ymmärrän et on vaikea hyväksyä muita kuin oman ennakkoluulon mukaisia ajatuksia, mut tolla menolla oot ikuisesti yksin.

Vierailija
97/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aloitteista ei ole torjuttu koskaan yhtäkään, sillä miehet ovat olleet erittäin aloitteellisia mua kohtaan. Sitten satuin tutustumaan mieheen, joka ei kiinnittänytkään minuun mitään huomiota. Kaameinta mun tilanteessa oli, että rakastuin tähän mieheen tulenpalavasti. Niinpä mun ei auttanut muu kuin kertoa suoraan mun tunteista, että "olen täysin sun lumoissa". Sitten kävi ilmi, ettei hän ollut uskaltanut olla aloitteellinen, koska pelkäsi torjutuksi tulemista. Nyt mulla on omana maailman ihanin mies, jotan rakastan mun sydämen pohjasta saakka:)

N23

Vierailija
98/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sama

T. Sama

Luitko tokan kappaleen? Nettideittailua en harrasta ollenkaan, ei oo tarpeen. Teen kyllä ihan suoria aloitteita tuntemattomille, meen juttelemaan, pyydän tanssilaittialle, pyydän puhelinnumeroa jne.. Ja ystävälle ei ollut kyseessä mikään tapaamisehdotus, vaan kerroin hyvin selkeästi et mul on muita tunteita häneen. Eksän mainitsin, koska ne on ne pakit jotka satutti ja jotka jäi mieleen, on ne sun luokittelussa mitä vaan.

Ymmärrän et on vaikea hyväksyä muita kuin oman ennakkoluulon mukaisia ajatuksia, mut tolla menolla oot ikuisesti yksin.

Ja kuten ap mainitsikin, oon nyt sivusta liittynyt, unohtui.

Vierailija
99/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on torjunut koska oli varattu.

Aloitteita tein kun törmäsin ihmiseen kenen kanssa kemiat kohtasi. Ikinä en ole ollut liikenteessä parisuhde tai pano mielessä. Joten en monia kertoja tehnyt aloitteita. Mutta kertaakaan en pettynyt. Aina oli hauskaa ja vähintään hyvää seksiä, joskus jäi yhteen iltaan, joskus useampaan, yksi johti nykyiseen parisuhteeseen.

Vierailija
100/108 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. Ja ihan ensimmäiseksi pitäisi määritellä, mitä aloitteella tarkoitetaan. Jos aloitteeksi kelpaa vain se, että on mennyt miehen luo kysymään kiinnostaisiko (seura, seksi, seurustelu) niin en ole tehnyt yhtään aloitetta. Jos aloitteeksi kelpaa se, että on viestittänyt katseella ja hymyllä, että "saa lähestyä", niin olen tehnyt lukemattomia aloitteita. Ja sellaisen silmäpelin jälkeen olen voinut itsekin olla se, joka lähestyy. Mutta ei tulisi pieneen mieleenikään mennä tekemään tuttavuutta miehen kanssa, joka ei selkeästi osoita itsekin kiinnostusta.

Mutta jään odottamaan määritelmää ja yritän sitten miettiä asiaa.