Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ADD ja/tai masennus?

Vierailija
10.08.2019 |

Minua on vuosikausia hoidettu masentuneena. Kognitiiviset oireet vaan eivät mene pois ja vaikeuttavat opiskelua ja työssä pärjäämistä. Olen kuullut, että monia naisia on hoidettu masennuksen takia vuosia, mutta ovat vasta aikuisena saaneet tietää, että kyseessä olikin ADD. Vähemmästäkin masentuu, kun kaikki on niin vaikeaa ja elämä on sarja epäonnistumisia. Onkohan mulle käynyt samoin?

- Lapsena olin kiltti ja hiljainen haaveilija.
- Eksyn helposti, enkä osaa aina sellaisiinkaan paikkoihin, joissa olen ennen ollut. Kotikaupungissakin eksyn
usein.
- Jos joku yrittää neuvoa tietä, suurin osa puheesta menee ohi. Mulle pitää näyttää, mihin suuntaan tästä
seuraavaksi. Loput ohjeet unohtuvat.
- Suulliset ohjeet menevät ohi. Kirjalliset ohjeet auttavat, kun niitä voi lukea omaan tahtiin ja yhä uudelleen.
- En jaksa lukea kirjaa kuin 1-3 sivua kerrallaan, ellei kirja ole todella kiinnostava.
- Jumitan. Saatan jäädä tekemään jotain asiaa tuntikausiksi, esim. AV:lle ja unohdan ajankulun.
- Kaverit haukkuvat hitaaksi ja heillä menee hermot matkoilla kanssani, kun en pääse lähtemään
hotellihuoneesta yhtä nopeasti kuin he.
- Olen sekaisin. Jos joku kysyy mitä tein eilen tai viikonloppuna, joudun vähän aikaa pinnistelemään, että
saisin palautettua asian mieleeni. Tämä on ollut ihan lapsesta saakka.
- On vaikea erottaa olennainen epäolennaisesta. En pysty heittämään mitään tavaraa pois ja kaapit
pursuavat tavaroista ja ovat muutenkin kaaoksessa. Tekstin suhteen sama asia. Vaikea tiivistää.
- Siivoaminen ollut aina vaikeaa. Pöydät ovat täynnä paperikasoja.
- Olen impulssiherkkä. Jos aloitan jotain, ja saan uuden ärsykkeen, jatkan siitä ja edellinen asia unohtuu.
- Mulla on tekemättömien asioiden lista pitkä. Vaikea aloittaa mitään. Joitakin asioita pitänyt tehdä jo
vuosia, mutta en vain saa aikaiseksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on hahmotushäiriö ja hänellä on olematon suuntavaisto. Meillä oli koti aina sekaisin ja paperipinoja kertyi kasoittain. Hänellä oli iso kasa kirjoja kesken, joita hän luki vuorotellen. Hän on aina ollut kova tekemään listoja, esim. omistamistaan tavaroista. Enpä ihmettele, vaikka hänelläkin olisi diagnosoimaton ADD. Nämä neurologiset häiriöt taitavat olla perinnöllisiä. Ap

Vierailija
2/7 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun sopii monet noista mutta töissä täytyy olla täsmällinen ja saan asiat tehtyä hyvin (halutessani ja pakosta siis) niin omalta kohdalta olen ajatellut sen olevan vain laiskuutta ja ehkä jonkinlaista vetelää tempperamenttiä. Ei vaan huvita olla sinkoilemassa koko ajan joka paikkaan. Toi kohta ei sopinut muhun että kaverit aina odottaa. Mä en jaksa meikata ym. niin olen nopeasti valmis ja olen huono odottamaan.

Minä luin kirjoja joskus.. Mutta enää en pysty. Siitä kyllä syytän näitä älyluureja jotka ovat vieneet keskittymiskyvyn.

Vierailija
4/7 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vaan tyhmä ja laiska.

Vierailija
5/7 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole töitä, koska olen saanut potkut niin monista. Työsuhteet ja ihmissuhteet olleet lyhyitä, vaikka parhaani olen yrittänyt tehdä. Uusien tehtävien oppiminen vaivalloista. Koulussa olin kuitenkin hyvä, mutta huolellisuus oli vain tyydyttävä. Ap

Vierailija
6/7 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni noista jutuista kuulostaa samoilta mitä itselläni on ja minulla on ADD.

Vierailija
7/7 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin tuntuu, kun luen ADD-ihmisten tarinoita, että olen vihdoin saanut selityksen tälle, miksi kaikki on niin vaikeaa. Olen vuosikausia elänyt siinä luulossa, että kaikki johtuu vain masennuksesta. Mutta eipä ole mitkään masennuslääkkeet auttaneet. Paitsi kerran käytin voxraa, jolloin opinnotkin sujuivat tosi hyvin. Mutta jouduin lopettamaan sen sivuoireiden takia. Kunpa minut otettaisiin vakavasti julkisella. Ei ole varaa yksityiseen. Ap