Nainen: kuinka moni aloitteistasi on torjuttu?
Ihan nyt sillä asialla kyselen, kun joillain miehillä tuntuu olevan ihmeellinen kuvitelma siitä, että naisilla olisi deittimarkkinoilla helpompaa kuin miehillä. Minä puolestani väitän naisten ja miesten välisen eron olevan se, että me naiset emme ole niin kovia syyttelemään muita epäonnestamme, vaan käännämme katkeruuden ennemmin sisäänpäin.
Oma vastaus tulee kommentteihin jatkoksi.
Kommentit (108)
Kun olin saanut niin paljon pakkeja ja töykeää kohtelua, päätin ryhtyä teeskentelemään ilkeää jännänaista. Tämä sattui hyvään saumaan muuttaessani opiskelemaan joten kukaan ei tiennyt millainen olen todella uudella paikkakunnalla. Yhtäkkiä sain sen tasoisia miehiä mistä en aiemmin uskaltanut edes unelmoida ja esimerkiksi mies joka oli aiemmin kertaalleen jo dumpannut minut halusi yhtäkkiä seurustella. Miksei kiltti ja ujo nainen kelpaa?
Johan tuosta viestistäni raivo repesi. Ajattelin valottaa syitä mahdollisiin pakkeihin omalta kohdaltani, josko se vaikka vähentäisi ihmettelyä ja kummastelua.
Toisekseen on hivenen huvittavaa, että miehen pitäisi tyytyä ensimmäiseen vastaantulijaan, mutta mitä olen palstaa nyt hetken mielenkiinnosta seurannut, niin naisilla on täällä mantranomainen hurmos ettei pidä tyytyä siihen mikä ei miellytä. Melkosen huvittavaa risuakhaa palstsalla pyöriikin!
Lukemattomia pakkeja monenlaisilta miehiltä kaikenikäisenä, ja olen missinmitoissa, ehkä vain vähän ujo miesten makuun noin keskimäärin. Ei kaikki viehäty kaikista ja se on ihan ok.
Hei 44, ketjun aihe ei ole ”Mansplainaa naisille kuvitteellisia pakkien syitä”.
Tasoteorian voit kiertää siveällä rullalle ja stimuloida sillä eturauhasta.
Vierailija kirjoitti:
Lukemattomia pakkeja monenlaisilta miehiltä kaikenikäisenä, ja olen missinmitoissa, ehkä vain vähän ujo miesten makuun noin keskimäärin. Ei kaikki viehäty kaikista ja se on ihan ok.
Niin ja siis silti olen saanut varsin ”tasokasta” seuraa ihan millä mittarilla hyvänsä. En vain ole jaksanut katkeroitua siitä, että joka ikinen kaksilahkeinen ei kiinnostu juuri minusta. Mutta että ihan arkea ne pakit on nuorille ja kauniillekin jne. naisille, viimeistään siltä joka haluaa ”näpäyttää”.
T. Sama
Miehenä, kuvittelen että miehet kuvittelevat: nainen saisi yhtä helposti parisuhdetta kuin baarista yhdenillan juttuja (jos päättävät että "pakko saada hinnalla millä hyvänsä patukkaa").
Oma kuvitelma on siis että naiset saavat yhtä tehokkaasti pakkeja kuin miehet kun on parisuhde kiikarissa.
-M38
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yhtä lukuunottamatta
tuo ei sano mitään. Se voi olla 0, luultavasti onkin
Vierailija kirjoitti:
Paljon näköjään tulee naisille pakkeja, mutta ehkä syy on tuossa "ylöspäin yrittämisessä"? Itsekin olen torjunut enemmistön naisten aloitteista, koska ei ole aloitteen tekijä oikein vastannut omaa naismieltymystä. Heilastelen enemmän mallimaisten kuin homssuisten lähiöneitien kanssa. Baarissa seksin suhteen rima on kuitenkin siinä keskivaiheilla. Aloitteet sinänsä ovat arvostettavia ja ainakin nostaa arvostusta naista kohtaan.
Jep. Kaikki miesten saamat pakit johtuu siitä, että miehet tekee aloitteita ylöspäin. Kantdis vaan kuule tuntea tasonsa ja tyytyä niihin pahnanpohjimmaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja siis silti olen saanut varsin ”tasokasta” seuraa ihan millä mittarilla hyvänsä. En vain ole jaksanut katkeroitua siitä, että joka ikinen kaksilahkeinen ei kiinnostu juuri minusta. Mutta että ihan arkea ne pakit on nuorille ja kauniillekin jne. naisille, viimeistään siltä joka haluaa ”näpäyttää”.
T. Sama
Onko pakit siis "mies ei ottanut onkeensa ja pyytänyt treffeille / tarjonnut juomaa vaikka kuinka silmiäni räpytin"
Miehenä, kuvittelen että miehet kuvittelevat: nainen saisi yhtä helposti parisuhdetta kuin baarista yhdenillan juttuja (jos päättävät että pakko saada "hinnalla millä hyvänsä …").
Oma kuvitelma on siis että naiset saavat yhtä tehokkaasti pakkeja kuin miehet kun on parisuhde kiikarissa.
-M38
ps. voi hyvänen aika sensuuria täällä pastalla
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa: oman arvion mukaan vain n. 5% omista aloitteistani on johtanut toivottuun lopputulokseen (yhden illan juttu, treffit, suhde, mikä milloinkin). Yllättävän monesti on käynyt myös niin, että mies on ensin tarttunut aloitteeseen ja sitten lyönyt jarrut pohjaan. En ole mikään kedon kaunein kukka vaikka olenkin muuten hyvä tyyppi, sillä ehkä on tai sitten ei ole vaikutusta asiaan.
Kerro nyt vielä mikä sinusta on ollut aloite?
Olet luonut baarissa pitkiä katseita että saa tulla juttelemaan?
Entä millä ikäjakaumalla? 18-vuotiaita kolleja "viettelevä" 40-v känninen pubiruusu...?
Paljonkin. Olen nelikymppinen, eronnut, ihan kivannäköinen nainen. Teen aloitteita miehiin, ketkä kiinnostaa, olen tavannutkin ja ollut yhteydessä pari kuukautta. Pakit tulevat yleensä siinä vaiheessa, moni ei halua edetä suhteeseen. Tai edes siihen, että tavattas useammin. Sattumalta usea on ollut vastaeronnut ja juuri aloitelleet Tinderin karkkikauppamaailman ja ymmärrettävästi haluavat treffailla eri ihmisiä. Saan pakit, mutta huvittavaa kyllä, nämä samaiset miehet lähes poikkeuksetta palaavat viimeistään noin puolen vuoden päästä. Huvittavaa kyllä, mutta näin on käynyt useasti. Toisia mahdollisuuksia ei kylläkään tule.
Mutta asiaan, kyllä aloitteita tekevät naisetkin saa jatkuvasti pakkeja ja niihin pitää vaan opetella suhtautumaan oikein. Kaikki ei kaikkia kiinnosta. Ajattelen pakeista, että noh, ei se ollut oikea mua varten.
Ne kaikki,joissa olisin halunnut panosuhteesta vakavampaa.
Ihan vapaita miehiä ovat olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon näköjään tulee naisille pakkeja, mutta ehkä syy on tuossa "ylöspäin yrittämisessä"? Itsekin olen torjunut enemmistön naisten aloitteista, koska ei ole aloitteen tekijä oikein vastannut omaa naismieltymystä. Heilastelen enemmän mallimaisten kuin homssuisten lähiöneitien kanssa. Baarissa seksin suhteen rima on kuitenkin siinä keskivaiheilla. Aloitteet sinänsä ovat arvostettavia ja ainakin nostaa arvostusta naista kohtaan.
Kuinka miehet eivät tajua, että sama on toisinpäinkin. Miksi he aina valittavat että naiset antavat pakit? Syy on vain se että ei vastaa mieltymystä.
Miesten yleinen epätoivo ja rätkiminen on toki tuttu ilmiö. En vain osannut arvata että naisten aloitteet torjutaan noin yleisesti, sillä omassa ystäväpiirissä miehet saa aika vähän aloitteita ja niistä harvoista on jotain joskus syntynytkin.
Itse vedän jostakin syystä kaikenlaisia ihmisiä puoleeni ja jutuille, niin asian arvioiminen on hiukka hankalaa.
Ei ole mysteeri, miksi jotkut vetää ihmisiä puoleensa. Yleensä nämä ovat helposti lähestyttäviä, avoimia ja mukavia jutussaan. Sama koskee niin miehiä kuin naisiakin. Katkerat ulisijat ja sosiaalisesti kömpelöt harvoin viehättää ketään.
Mä otan kontaktia nykyään vaan kaukaa salaa hienovaraisesti katselemalla ja kuuntelemalla. Siis katsomossa hiljaa istuskellen, niinkuin me monet muutkin vanhat tehdään. Ei tuu pakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka miehet eivät tajua, että sama on toisinpäinkin. Miksi he aina valittavat että naiset antavat pakit? Syy on vain se että ei vastaa mieltymystä.
Miesten yleinen epätoivo ja rätkiminen on toki tuttu ilmiö. En vain osannut arvata että naisten aloitteet torjutaan noin yleisesti, sillä omassa ystäväpiirissä miehet saa aika vähän aloitteita ja niistä harvoista on jotain joskus syntynytkin.
Itse vedän jostakin syystä kaikenlaisia ihmisiä puoleeni ja jutuille, niin asian arvioiminen on hiukka hankalaa.
Ei ole mysteeri, miksi jotkut vetää ihmisiä puoleensa. Yleensä nämä ovat helposti lähestyttäviä, avoimia ja mukavia jutussaan. Sama koskee niin miehiä kuin naisiakin. Katkerat ulisijat ja sosiaalisesti kömpelöt harvoin viehättää ketään.
Jännä miten ne jotka puhuvat ulisijoista vaikuttavat itse juuri siltä
Ainakin kaksi viimeisintä on torjuttu. Niiden välissä oli aikaa 8 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ne kaikki,joissa olisin halunnut panosuhteesta vakavampaa.
Ihan vapaita miehiä ovat olleet.
Ui-uli-uliiiiii
Mä ajattelin otsikosta, että kyseessä olisi seksialoitteet parisuhteessa. Ainakin parisataa kertaa. Mieheni oli haluton käyttäessään masennuslääkkeitä useamman vuoden. Ihan harkittuja, tunnelmaaluovia, erilaisia aloitteita eikä ihan sarjatulena. Mutta aina kun oli pienikin toive, että mies voisi innostua. Mitään erekrio-ongelmaa hänellä ei oo ollut, ei vain haluttanut. Minä oon torjunut miehen seksialoitteen tasan 2 kertaa. Sairastaessa, mies ei siis edes joudu miettimään mahdanko haluta. Eihän se vielä pahaa tee jos kerran 10 vuodessa torjutaan. Tulin vain avautumaan, että kyllä naiset tekee aloitteita, ei ehkä u.l.ien suuntaan kyllä. "Uliuliuliuliuliuli" o.O "ah, siinäpä vasta mies!" <3
Just näin, eli nainen voi määritellä "tasonsa" olevan sama tai alempi kuin kadunkulman spurgun (sori ilmaus, en nyt keksinyt parempaa), joka tekee hänelle aloitteen. Siitä enempää ei voi vaatia.
Jaksan epäillä olisiko kuitenkaan ihan noin yksiselitteistä.