Nainen: kuinka moni aloitteistasi on torjuttu?
Ihan nyt sillä asialla kyselen, kun joillain miehillä tuntuu olevan ihmeellinen kuvitelma siitä, että naisilla olisi deittimarkkinoilla helpompaa kuin miehillä. Minä puolestani väitän naisten ja miesten välisen eron olevan se, että me naiset emme ole niin kovia syyttelemään muita epäonnestamme, vaan käännämme katkeruuden ennemmin sisäänpäin.
Oma vastaus tulee kommentteihin jatkoksi.
Kommentit (108)
Asioista tietävä kirjoitti:
Miehet tekevät aloitteita, joilla on jotain mahdollisuuksia johtaa suhteeseen. Naiset tekevät aloitteita paljon yli oman tasonsa, joilla on mahdollisuus lähinnä päästä sängynlämmittäjäksi.
Onhan tuo lohdullinen ajatus, kun joutuu jonkun itseä viehättämättömän iskemisyrityksen kohteeksi. Että jos itse olisikin sitä tasoa. Hui.
nolla torjuttua. 7v & 17v parisuhteet tuli niistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki 6 poikakaveriani olen itse aktiivisesti iskenyt mutta ei niistä kukaan pidemmäksi ajaksi jäänyt. Opin jo että tuskin olivat oikeasti kiinnostuneitakaan, kunhan vähän aikaa hengasivat kun joku kiinnostui.
Mutta yksi torjuttiin kokonaan.
Mulla ihan sama kokemus, periaatteessa ollut helppoa saada mies hetkeksi rinnalleen ihan vaan kun ovat olleet liian nössöjä sanomaan ei. Totuus selvinnyt vasta myöhemmin, siis ettei oikeasti edes kiinnostanut. Mun mielestä paljon kipeämpää kuin suora ja selkeä torjunta.
Tämä on mielestäni totuus. Miehet ottaa sen minkä saa helposti. Eli torjutuksi tuleminen on harvinaista, mutta pitääkö ne naisestaan niin ei se ainakaan käytöksessä eikä parisuhteessa näy. Myöskään eroaminen ei näitä liikuta mitenkään koska puolisosta ei tunnetasolla välitetä. Sama kuin vaihtaisi autoa tai jotain muuta kulutustarviketta.
Ei ainoatakaan. Johtuu tosin siitä, etten koskaan ole tehnyt yhtäkään aloitetta. En uskalla.
Noin 2/3
"Hyväksytyistä" aloitteista noin puolet on sellaisia joista myöhemmin selviää, ettei miestä oikeasti kiinnostanutkaan. Yksikään aloite ei ole johtanut suhteeseen.
En ole ikinä pitänyt suhteisiin liittyvästä pelleilystä joten jos mies on kiinnostanut ja on vaikuttanut siltä että kiinnostus on molemminpuolista, olen voinut tehdä aloitteen. En enää. Palstamiesten ulinoista päätellen miehet ovat ikionnellisia aloitteellisista naisista, mutta käytännössä 2/3 miehistä aloite on aika suora turnoff. Joskus joku kaverimies on pienessä sievässä sanonutkin, etteivät miehet pidä aloitteellisista naisista kuin teoriassa. Kuulemma jotenkin hyökkäävää ja "erikoista", ja pelkäävät että nainen sitten suhteessakin on päällepäsmäri.
Ei sitten.
Kaikki torjuttu. Toisaalta en tiedä onko niitä ymmärretty aloitteiksi vaan tavalliseksi kohteliaisuudeksi/small talkiksi.
Toisaalta olen niin ruma etten ihmettele ettei ole kiinnostanut. Kukaan ei ole myöskään tehnyt minulle aloitteita.
-ikisinkku 33v
Mikä lasketaan torjunnaksi? Olen Tinderissä ja muualla avannut paljon keskusteluja, joihin vastapuoli ei vastannut koskaan mitään.
Joidenkin kanssa olen keskustellut deittisivustoilla ja tullut torjutuksi ”...koska sinulla on lapsia”.
IRL olen myös aloittanut keskusteluja, joista toinen ei ole olut kiinnostunut edes keskustelemaan juurikaan.
Treffeille netissä olen pyytänyt monia, saanut myös pakkeja.
Jossain tanssilattialla joskus vuosia sitten kuvittanut jotain kontaktia vähän ottaa, mutta ei ole siinä etenkään ollut suurempaa menestystä.
Yhdelle olen tarjonnut seksisuhteen mahdollisuutta ja saanut pakit.
Eli joo, paljon! Mut moni on keskustellut netissä ja muutenkin ja olen itsekin joutunut suuren määrän torjumaan. Sellaista se on, hyvin harva on oikeasti match, mutta onneksi yksi hyvä riittää (minulle aikakin). Nykyisessä suhteessa olin aloitteellinen myös ja kyllä kannatti.
Uskon saaneeni enemmän pakkeja kuin moni mies on tehnyt aloitteita, mutta en ole niistä kauheasti harmistunut. Enhän ole itsekään tiennyt olisinko oikeasti pitänyt ihmisestä yhtään.
Syyksi torjunnoille treffiahdotuksille yms. olen ajatellut, että minusta varmaan heti huomaa, että en ole mikään helppo kaato, vaan että oikeasti tarvitsisi panostaa. Kaikista ei ole siihen, vaan jotkut etsivät kertakaikkisesti jotain kevyempää. Osa ihan fyysisesti, koska olen lyhyt ja aika pyöreä. :D
Monta torjuntaa on tullut. On ihan naurettavaa paskanjauhantaa väittää, että naiset saavat aina halutessaan. Toisaalta u-lien aivokapasiteetilta ei voi muuta odottaakaan.
Olin nuorena aloitteellinen mutta tuli paljon torjumista ja jopa aika rumasti, myös sellaista että mies tulee panolle mutta on samalla jotenkin epäystävällinen. Sitten yksi kaveri neuvoi että miehet haluaa metsästää, muuten nainen ei kiinnosta. Lopetin aloitteet ja miessuhteet paranivat heti. En siedä näitä kommentteja että naiset saavat aina. Ei pidä paikkaansa. Miehet käyttävät näitä tilanteita jopa nöyryyttämään naisia.
Paljon näköjään tulee naisille pakkeja, mutta ehkä syy on tuossa "ylöspäin yrittämisessä"? Itsekin olen torjunut enemmistön naisten aloitteista, koska ei ole aloitteen tekijä oikein vastannut omaa naismieltymystä. Heilastelen enemmän mallimaisten kuin homssuisten lähiöneitien kanssa. Baarissa seksin suhteen rima on kuitenkin siinä keskivaiheilla. Aloitteet sinänsä ovat arvostettavia ja ainakin nostaa arvostusta naista kohtaan.
Ehkä vähän yli puolet. En kyllä ihmettele, kiinnostuin usein niistä suosituista pojista vaikka itse olin vähän outo ja aspergerpiirteinen. Pakit nolotti joka kerta ja hävettää joskus vieläkin, vuosien päästä.
Olen saanut rumat pakit jopa sellaiselta mieheltä joka aina valittaa että naiset eivät ole kiinnnostuneita hänestä ja joka aina selittää näitä juttuja että naisilla on niin helppoa deittimarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Paljon näköjään tulee naisille pakkeja, mutta ehkä syy on tuossa "ylöspäin yrittämisessä"? Itsekin olen torjunut enemmistön naisten aloitteista, koska ei ole aloitteen tekijä oikein vastannut omaa naismieltymystä. Heilastelen enemmän mallimaisten kuin homssuisten lähiöneitien kanssa. Baarissa seksin suhteen rima on kuitenkin siinä keskivaiheilla. Aloitteet sinänsä ovat arvostettavia ja ainakin nostaa arvostusta naista kohtaan.
Kai nyt jokainen mieluummin heilastelee mallien kuin rumilusten kanssa, se ei vielä kerro omasta tasosta mitään...
Vierailija kirjoitti:
Kuinka miehet eivät tajua, että sama on toisinpäinkin. Miksi he aina valittavat että naiset antavat pakit? Syy on vain se että ei vastaa mieltymystä.
Mikä ihmeen ylöspäin yrittäminen?
Olen tehnyt aloitteita ja olen saanut pakkeja. En kuitenkaan aina. Olen päätynyt sekä pieniin seikkailujuttuihin että pitkiin suhteisiin.
Lyhyemmissä jutuissa on aina ollut minullekin selkeä syy, jonka takia pidempään ei olisi kannattanut lähteä. Eikä syynä ollut koskaan taso. Pakit antaneista moni on tullut kuukausia ja jopa vuosia myöhemmin toisiin ajatuksiin, mutta joutunut pettymään, kun olen ollut suhteessa.
Sehän nyt olisi kumma maailma, jossa 100% aloitteista saisi heti vastakaikua.
Jos halveksii toista sukupuolta niin paljon, ettei usko yksinkertaisia kertomuksia normaalissa elämässä ihan helposti havaittavasti asiasta, naisten tekemistä aloitteista, joutaa pysyäkin yksin. Ihan oikeasti, olen itse nähnyt lukuisia kanssasisarteni iskuyrityksiä elämäni aikana. Ei niitä ole vaikea huomata, ellei ole keskittynyt märehtimään jotain katkeraa íncel-teoriaa tasoista ja karuselleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka miehet eivät tajua, että sama on toisinpäinkin. Miksi he aina valittavat että naiset antavat pakit? Syy on vain se että ei vastaa mieltymystä.
Miesten yleinen epätoivo ja rätkiminen on toki tuttu ilmiö. En vain osannut arvata että naisten aloitteet torjutaan noin yleisesti, sillä omassa ystäväpiirissä miehet saa aika vähän aloitteita ja niistä harvoista on jotain joskus syntynytkin.
Itse vedän jostakin syystä kaikenlaisia ihmisiä puoleeni ja jutuille, niin asian arvioiminen on hiukka hankalaa.
Olen ihastunut kaksi kertaa ja molemmat on johtaneet suhteeseen. Ensimmäisen kerran ihastuin 15 - vuotiaana ja uskalsin lähestyä häntä 17 - vuotiaana. Hänen kanssa perustin perheen. Toisen kerran ihastuin 36 - vuotiaana. Tunteet julki 38 - vuotiaana ja nyt kaksi vuotta olemme olleet yhdessä.
Misään tasoista en tiedä. Olen vain ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän tämä taas tuli. Moni mies -palstaincelit mukaan lukien- ei edes laske naisiksi kuin hyvännäköisimmän 10% naissukupuolen edustajista. Muita ei voi ajatellakaan, sillä eihän ketään miestä voi vaatia kiinnostumaan naisesta joka on tyylitään prismaa, ylipainoinen, lyhytjalkainen, huonoihoinen, väärän ikäinen jne. Kuitenkin naisten enemmistön ulkonäössä on jotain vikaa, siksi ne mallitytöt erottuvatkin.
Naurettavaa miehiltä valittaa jos totuus on se, että vain 10% naisista herättää kiinnostuksen, toiset 10% on sellaisia jotka ehkä noteerataan jotenkin mutta torjutaan kuitenkin jonkun yksittäisen "vian" varjolla. Loput herättävät lähinnä lievää kiusaantumista miehessä joka on keskenään päättänyt olevansa parempaa tasoa koska käy välillä lenkillä, asuu velkaisessa OMISTUSkaksiossa ja on koulutukseltaan insinööri AMK.
Olin nuorena kaunis ja todella sosiaalinen. Mukavaksikin kehuivat, olin semmoinen kaikkien kaveri ja pojat/miehet tekivät aloitteita usein. Yksi niistä johti kymmenen vuoden suhteeseen. Pari vuotta sitten erosin ja olin sinkkuna vuoden. Enpä olekaan enää yhtä nätti ja sosiaalinen. Ajattelen paljon enemmän mitä minusta ajatellaan ja miltä näytän. Minusta tuli ujo! Aloitteen tekeminen pelotti ihan hirveästi. Vuoden olin kiinnostunut yhdestä miehestä ennenkä uskalsin aloitteen tehdä ja nyt olemme seurustelleet puoli vuotta. Mies vielä ujompi kuin minä. Mutta en todellakaan uskaltaisi tehdä aloitetta enää ikinä 😅 mutta niin, ei siis ole torjuttu kertaakaan.
Yhtä miestä olen pyytänyt treffeille. Hän suostui ja olemme vielä yhdessä. Yhden yön juttuja en ole koskaan edes halunnut.