Syy, miksi ohitat kokonaan englanniksi kirjoitetun profiilin Tinderissä?
Toivon vastauksia erityisesti miehiltä, mutta muutkin saavat vastata!
Kommentit (118)
Nopeana yhteenvetona. Ap on aika yksin vauva palstalaisten keskuudessa, parisuhde mielessä. Tietty kivaahan jotkut suostuivat pitämään, paitsi ei suomijöröt suostu edes siihen.
Olen epävarma omasta englanninkielentaidostani, joten sen takia jätän välii . Tai jos nimi on Matti Virtanen, pidän merkkinä siitä, että hakee mielummin ulkomaalaista seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Tekstini on pelkästään englanniksi, koska haluan saada siihen mahdollisimman paljon asiaa mahtumaan. Jo se, että laittaisin pelkästään suomeksi, karsisi asiasisältöä liikaa, koska suomen kieli on koukeroista ja monitavuista.
Et siis vain osaa ilmaista itseäsi suomeksi ytimekkäästi!
Koska noloa. Luulee olevansa jotenkin tosi international ja cool. Jos siis kyseessä on suomalainen henkilö, suomea äidinkielenään puhuva ja asuu Suomessa. Ulkomailla asuessani oma tekstikin oli tietty englanniksi - vaihtui suomeksi heti kun palasin Suomeen. Yhdellä mun tutulla on huonolla englannilla kirjoitettu tinder bio, jossa kertoo rakastavansa matkustamista ja harrastavansa surffausta (eli harrasti vuosia sitten ulkomailla ollessaan). Voi myötähäpeä. Ei oo kyllä mätsejäkään näkynyt kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen joka kirjoittaa englanniksi...? Minulla on kokemus muutamasta.
Kaksi oli ylimielisiä yli_ikäisiä pissaliisoja ja yksi hieman yksinkertainen joka oli ilmeiseti aineissa. Kovasti tuntuivat etsimään vain taloudellista hyötyä. Peuhailuun kelpasivat mutta elämänkumppaniksi ei.
Vihjeeksi... jos kirjoitat muulla kuin omalla äidinkielellä, niin panosta tekstiin. Älä käytä googlekääntäjää.
Ja tätä peukutetaan...palstallako luullaan että totta yleisesti?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan suomessa ja suomalaisia.
Tarkentaisitko vielä vähän? Olet Suomessa ja suomalainen - et siis osaa englantia? Vai mikä on se lopullinen syy että ohitat tällaisen profiilin?
Älä selitä.
Kukaan muu missään päin maailmaa ei suostuisi puhumaan omassa kotimaassaan muuta kuin omaa kieltään.
Suomalaiset suostuu vähän liiankin paljon puhumaan suomenkielen tilalla englantia.
MTV3 nettiuutisissakaan ole enää suomennoksia, Helsingissä et saa joka paikassa suomenkielistä palvelua jne jne jne!
Tämä ei onnistui missään muussa maassa!
Täysin järjetöntä, ja te (en minä!) vielä suostutte tähän!
Suomen kielen asemaa uhkaa nopea heikkeneminen, varoittaa suomen kielen lautakunta
https://www.ksml.fi/kotimaa/Suomen-kielen-asemaa-uhkaa-nopea-heikkenemi…
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Voishan tääkin oikeastaan vastata, asiallisesti tietty🙂
Siis ruksiahan täytyy painaa kun aina on olemassa mahdollista että nainen jolla on profiiliteksi enkuksi, tekee Av-palstalle aloituksen aiheesta miksi ohitat enkkuprofiilin Tinderissä, luonnollisesti käyttäen suomea eikä enkkua aloituksessa.
Jos näin kävisi niin täytyy ihmetellä kyseisen henkilön motiiveja? Onko kyseessä uteliaisuus kohdata jotain jota Tinderissä ei ikinä kohtaa? Hakea tukea omalle käsitykselleen että on ne vaan reppanoita, säälittäviä ahdasmielisiä r@sisteja tai kotona asuvia aikamiespoikia vähintään? Vähän samaa kuin tässä taannoin kun eräs naispuolinen kokoomuspolitiikko ja vähän huonommin menevä nainen laitettiin samaan haastatteluun?
Joo mutta tämähän on vain teoriaa kun jotenkin etoisi jos totta moinen olisi.
No, ihan vaan varulta ruksia jatkossakin😄
Ja tämän vuodatuksen pointti on....?!?
Asiallinen aloitus ansaitsee asiallisen vastauksen🤓
Asiallinen vastaus?Ei edes vitsillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan suomessa ja suomalaisia.
Tarkentaisitko vielä vähän? Olet Suomessa ja suomalainen - et siis osaa englantia? Vai mikä on se lopullinen syy että ohitat tällaisen profiilin?
Älä selitä.
Kukaan muu missään päin maailmaa ei suostuisi puhumaan omassa kotimaassaan muuta kuin omaa kieltään.
Suomalaiset suostuu vähän liiankin paljon puhumaan suomenkielen tilalla englantia.
MTV3 nettiuutisissakaan ole enää suomennoksia, Helsingissä et saa joka paikassa suomenkielistä palvelua jne jne jne!
Tämä ei onnistui missään muussa maassa!
Täysin järjetöntä, ja te (en minä!) vielä suostutte tähän!
Suomen kielen asemaa uhkaa nopea heikkeneminen, varoittaa suomen kielen lautakunta
https://www.ksml.fi/kotimaa/Suomen-kielen-asemaa-uhkaa-nopea-heikkenemi…
Kyllä ne suostuu tähän. Suostuvat vielä että suomalainen on vielä tulevaisuudessa marginaaliväestöä.
AP, oletko oikeasti noin vajaa että vielä kysyt MIKSI ET SUOSTU... 😲
Hopeakettu kirjoitti:
Siis ruksiahan täytyy painaa kun aina on olemassa mahdollista että nainen jolla on profiiliteksi enkuksi, tekee Av-palstalle aloituksen aiheesta miksi ohitat enkkuprofiilin Tinderissä, luonnollisesti käyttäen suomea eikä enkkua aloituksessa.
Jos näin kävisi niin täytyy ihmetellä kyseisen henkilön motiiveja? Onko kyseessä uteliaisuus kohdata jotain jota Tinderissä ei ikinä kohtaa? Hakea tukea omalle käsitykselleen että on ne vaan reppanoita, säälittäviä ahdasmielisiä r@sisteja tai kotona asuvia aikamiespoikia vähintään? Vähän samaa kuin tässä taannoin kun eräs naispuolinen kokoomuspolitiikko ja vähän huonommin menevä nainen laitettiin samaan haastatteluun?
Tämä Hopeakettu niin hehkuttaa sitä, että Suomessa kun ollaan, niin pitää käyttää Suomen kieltä.Sinällään hassua, kun kielioppi ja oikeinkirjoitus ei oikein näyttäisi olevan itselläänkään oikein hallinnassa....
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Tämä Hopeakettu niin hehkuttaa sitä, että Suomessa kun ollaan, niin pitää käyttää Suomen kieltä.Sinällään hassua, kun kielioppi ja oikeinkirjoitus ei oikein näyttäisi olevan itselläänkään oikein hallinnassa....
Elämä on matka, päättymätön ja sillä mennään :)
Sitäpaitti minulla on lievä sokeus omaan tekstiini, siis vähän niinku vammainen olen. Muiden teksteistä kyllä hyvinkin tarkasti näen virheet mutta omastani en :) Meinaatko nyt ettei me vammaiset saada pitää kotoista kieltämme arvossa suuressa? Ja vaikken osaa kirjoittaa niin olen kyllä ylpeä tästä meidän kielestämme, kaunein maailmassa :)
Hauska puolihan tässä on se, ettei se minua haittaa jos virheitä on kun en niistä tiedä :D Teillä saattaa olla vähemmän hauskaa X)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Elämä on matka, päättymätön ja sillä mennään :)
Sitäpaitti minulla on lievä sokeus omaan tekstiini, siis vähän niinku vammainen olen. Muiden teksteistä kyllä hyvinkin tarkasti näen virheet mutta omastani en :) Meinaatko nyt ettei me vammaiset saada pitää kotoista kieltämme arvossa suuressa? Ja vaikken osaa kirjoittaa niin olen kyllä ylpeä tästä meidän kielestämme, kaunein maailmassa :)
Hauska puolihan tässä on se, ettei se minua haittaa jos virheitä on kun en niistä tiedä :D Teillä saattaa olla vähemmän hauskaa X)
Oikeuttaako vammaisuus myös selkeästi r*sistisiin kirjoituksiin?
Eikö Tinder ole pääasiassa seksiä varten, joten mitä väliä millä kielellä puhutaan, kunhan hommat toimii.
Siksi, että haluan kommunikoida vain omalla kielelläni.
Halveksun naisia, jotka paneskelevat ulkomaalaisia ja vielä vähemmän haluan sellaista puolisoksi.
Vierailija kirjoitti:
Halveksun naisia, jotka paneskelevat ulkomaalaisia ja vielä vähemmän haluan sellaista puolisoksi.
Tässäpä sitten oiva syy miksi osa kirjoittaa englanniksi, koska halveksivat tuon kaltaisia ihmisiä.
Siellä on miehillä sekä naisilla enkuksi profiileja, kuten monella on myös instassa, facessa jne. karistaa suomi- juntit ja hyvä niin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen joka kirjoittaa englanniksi...? Minulla on kokemus muutamasta.
Kaksi oli ylimielisiä yli_ikäisiä pissaliisoja ja yksi hieman yksinkertainen joka oli ilmeiseti aineissa. Kovasti tuntuivat etsimään vain taloudellista hyötyä. Peuhailuun kelpasivat mutta elämänkumppaniksi ei.
Vihjeeksi... jos kirjoitat muulla kuin omalla äidinkielellä, niin panosta tekstiin. Älä käytä googlekääntäjää.
Ja tätä peukutetaan...palstallako luullaan että totta yleisesti?!
Miten niin luullaan, että on totta yleisesti? Tuossa henkilö kertoi parista omasta kokemuksestaan ja sen jälkeen sanoi, ettei kannata käyttää googlekääntäjää. Missään siinä ei mielestäni puhuttu yleisestä totuudesta. Miksei toisen kokemusta ja yksinkertaista todella hyvää vinkkiä saisi yläpeukuttaa?
Jos ei osaa englantia, niin on kielitaidoton? Maailmassa on viitisentuhatta muutakin kieltä... Myöskään tai oikeastaan etenkään ulkomailla (maasta riippuen) kaikki eivät todellakaan osaa englantia vaan aika pieni osuus väestöstä. Englannin käyttäminen muunkielisessä maassa on vain osoitus oman kielitaidon puutteesta.
Mutta siis mielikuvistahan tässä on kyse: millainen ihminen tietyistä tiedoista tulee mieleen. Itse tiedän useita ehkä korkeastikin ei-humanistiselta alalta koulutettuja, jotka varmaan osaavat oman juttunsa ja voivat olla ihan mukavia ihmisiä. He kuitenkin kuvittelevat olevansa kieltä koskevissa asioissa parempia asiantuntijoita kuin oikeat alan ihmiset, vaikka peruskoulunkin oppimäärä ko. aiheesta on hukassa. Ja tämä varma tieto on, että englanti on vaan parempi kieli kuin mikään muu ja kaikkien pitäisi puhua sitä. He käyttävät sitä mielellään ja kuvittelevat puhuvansa sitä yhtä hyvin kuin suomea ymmärtämättä, että tämä luulo on vain osoitus huonosta kielitajusta ja äidinkielensä taidosta. Tavallaan käy sääliksi mutta enimmäkseen ärsyttää, koska he ovat kaventamassa suomen kielen käyttömahdollisuuksia meiltä kaikilta ja tuhoamassa maailman kielten ja ajattelun luovuuden monimuotoisuutta.
Asiallinen aloitus ansaitsee asiallisen vastauksen🤓
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-