Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy, miksi ohitat kokonaan englanniksi kirjoitetun profiilin Tinderissä?

Vierailija
09.08.2019 |

Toivon vastauksia erityisesti miehiltä, mutta muutkin saavat vastata!

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanninkielinen teksti antaa ymmärtää, että se on kohdistettu nimenomaan ei-suomenkielisille tai suomalaisille äidinkieltään halveksuville.

Ei siis jatkoon.

Faktatasolla ei anna, vaan tämä on itse tekemäsi tulkinta, jossa näkyy mustavalkoinen ja alistuva asenteesi. Elämänmyönteinen ja itsevarma henkilö keksii monia hyviäkin syitä siihen, miksi jonkun profiiliteksti on englanniksi.

ap

Vierailija
82/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituuskatkerointi on todella epäviehättävää. Karkottaa erittäin kätevästi myos meidät joille miehen pituus on aika lailla sivuseikka. Mutta mitäpä sitä ei ihminen tekisi sen eteen että saa pidettyä luulonsa ja oikeassaolemisensa.

Teitä on marginaalin marginaali.

Leikitään että tämä on totta. Vain x% naisista ei välitä miehen pituudesta. Mitä tekee lyhyt mies: jankuttaa katkerana naisten pituusmieltymyksistä joka ikisessä tilaisuudessa, jotta saa varmasti karkotettua myos sen x% naisista.

Missä tässä on logiikka? Pilataan loputkin mahdollisuudet kun niitä jo ennestään koetaan olevan vähän??

Jos yleistät, niin olet ihan yhtä lailla syyllinen. Eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englanninkielinen teksti antaa ymmärtää, että se on kohdistettu nimenomaan ei-suomenkielisille tai suomalaisille äidinkieltään halveksuville.

Ei siis jatkoon.

Faktatasolla ei anna, vaan tämä on itse tekemäsi tulkinta, jossa näkyy mustavalkoinen ja alistuva asenteesi. Elämänmyönteinen ja itsevarma henkilö keksii monia hyviäkin syitä siihen, miksi jonkun profiiliteksti on englanniksi.

ap

Kylläpä jaksatkin imarrella itseäsi. Esittelytekstisi on varmasti lisää samaa kehua.

Vierailija
84/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen suomalainen. En myöskään pidä yhteyttä serkkuuni joka päivittää englanniksi. Jos haluaa leikkiä olevansa muuta kuin on niin voi ihan rauhassa etsiä kaltaistaan seuraa.

85/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan tääkin oikeastaan vastata, asiallisesti tietty🙂

Siis ruksiahan täytyy painaa kun aina on olemassa mahdollista että nainen jolla on profiiliteksi enkuksi, tekee Av-palstalle aloituksen aiheesta miksi ohitat enkkuprofiilin Tinderissä, luonnollisesti käyttäen suomea eikä enkkua aloituksessa.

Jos näin kävisi niin täytyy ihmetellä kyseisen henkilön motiiveja? Onko kyseessä uteliaisuus kohdata jotain jota Tinderissä ei ikinä kohtaa? Hakea tukea omalle käsitykselleen että on ne vaan reppanoita, säälittäviä ahdasmielisiä r@sisteja tai kotona asuvia aikamiespoikia vähintään? Vähän samaa kuin tässä taannoin kun eräs naispuolinen kokoomuspolitiikko ja vähän huonommin menevä nainen laitettiin samaan haastatteluun?

Joo mutta tämähän on vain teoriaa kun jotenkin etoisi jos totta moinen olisi.

No, ihan vaan varulta ruksia jatkossakin😄

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
86/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri mikään ei ole ehdoton ei. Mutta, englanniksi kirjoitteleva ns kantasuomalainen aiheuttaa ennakkoluuloja. Kuvitteleeko hän olevansa jotenkin muita fiksumpi ja "cool" kun ei käytä "junttisuomea", hui oikein englantia osaa.  Tod. en joka tapauksessa kuulu kohderyhmään ja osaan kyllä englantia. Ilmeisesti sitten pitäisi treffeilläkin puhua englantia. Sen sijaan voisi herättää mielenkiintoa, jos joku kirjoittelisi esim. ranskaksi.

Monihan päivittää instaakin englanniksi. On varmaan niin paljon kv. seuraajia. Juuri missään, ei edes Ruotsissa, ole niin halveksivaa suhdetta omaan äidinkieleen kuin Suomessa.

Minä päivitän instaa englanniksi, koska noin 80 % seuraajistani on ulkomaalaisia. Instakuvat liittyvät harrastuksiini. 

Vierailija
87/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituuskatkerointi on todella epäviehättävää. Karkottaa erittäin kätevästi myos meidät joille miehen pituus on aika lailla sivuseikka. Mutta mitäpä sitä ei ihminen tekisi sen eteen että saa pidettyä luulonsa ja oikeassaolemisensa.

Teitä on marginaalin marginaali.

Leikitään että tämä on totta. Vain x% naisista ei välitä miehen pituudesta. Mitä tekee lyhyt mies: jankuttaa katkerana naisten pituusmieltymyksistä joka ikisessä tilaisuudessa, jotta saa varmasti karkotettua myos sen x% naisista.

Missä tässä on logiikka? Pilataan loputkin mahdollisuudet kun niitä jo ennestään koetaan olevan vähän??

Jos yleistät, niin olet ihan yhtä lailla syyllinen. Eikö niin?

Naisen pitää saada muuttaa mieltänsä vaikka kesken lauseen eikä ole kohteliasta huomauttaa asiasta.

Vierailija
88/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheata huomata miten moni on sitä mieltä että englanninkielinen profiili tarkoittaa että kirjoittaja luulee olevansa cool tai muita parempi! Tällainen ajatustapa kielii vain siitä että on itse niin epävarma tai itsetunto hukassa kielitaitonsa kanssa että "en minä nyt mittää ameriikkaa sönkötä ku kekkosellekko kelepas hieno suomen kieli"...

Kielitaito on rikkaus ja kuten ap on sanonut, jos omalle kohdalle tulisi match jonka mielestä englanniksi kirjoittaminen on noloa tai tyhmää niin tervemenoa😂

No on tämäkin kyllä lapsellinen ajattelutapa, että kaikki erilaiset mielipiteet leimataan toisen epävarmuudesta tai huonommuudesta johtuvaksi. Kas kun et väittänyt väärää mieltä olevien olevan vaan kateellisia. 🙄

Vierailija
89/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis jatkoon.

ap

Ei tähän voi mitään "faktatasoa" soveltaa, koska se miksi joku valitsee tai ohittaa jonkun profiilin, perustuu nimenomaan henkilökohtaiseen tulkintaan, eikä mihinkään "faktatasoon". Ja henkilökohtaista syytähän ohittamiseen sinä kysyitkin.

Vaikka hyviä syitä keksisikin englanninkieliseen profiiliin, ei se sitä tarkoita, etteikö silti voisi pitää kyseistä henkilöä todennäkäisesti sellaisena johon ei halua enemmin tutustua. Siis ohi.

Vierailija
90/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri mikään ei ole ehdoton ei. Mutta, englanniksi kirjoitteleva ns kantasuomalainen aiheuttaa ennakkoluuloja. Kuvitteleeko hän olevansa jotenkin muita fiksumpi ja "cool" kun ei käytä "junttisuomea", hui oikein englantia osaa.  Tod. en joka tapauksessa kuulu kohderyhmään ja osaan kyllä englantia. Ilmeisesti sitten pitäisi treffeilläkin puhua englantia. Sen sijaan voisi herättää mielenkiintoa, jos joku kirjoittelisi esim. ranskaksi.

Monihan päivittää instaakin englanniksi. On varmaan niin paljon kv. seuraajia. Juuri missään, ei edes Ruotsissa, ole niin halveksivaa suhdetta omaan äidinkieleen kuin Suomessa.

Minä päivitän instaa englanniksi, koska noin 80 % seuraajistani on ulkomaalaisia. Instakuvat liittyvät harrastuksiini. 

Niin, tässähän onkin selvä syy englanninkielen käyttöön, koska 80% kohdeyleisöstä on ei-suomalaisia.

Vierailija
91/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti oletan, ettei englanniksi kirjoittava henkilö osaa suomea. Osaan itse erinomaisesti englantia, kirjoitin siitä L:n ja olen asunutkin englanninkielisessä maassa, mutta etsin silti ensisijaisesti kumppania jonka kanssa minulla on yhteinen äidinkieli. En ole myöskään erityisen innostunut englantia huvikseen kirjoittavista suomalaisista, koska minulle kielen ja kulttuurin säilyminen on tärkeä arvo ja englantia tulee ihan riittävästi joka tuutista muutenkin ilman että suomalaiset alkavat keskenään kommunikoimaan englanniksi. Livenä tutustuessa nämä eivät ole kynnyskysymyksiä, mutta netissä pitää valikoida jotenkin eikä minulla ole erityistä tarvetta heittää verkkoja mahdollisimman laajalle.

N38

Tässä on minusta pari ongelmaa. Ensinnäkin, miksi ihmeessä oletat, että henkilö osaa ainoastaan sitä kieltä jolla profiiliteksti on laadittu? Eikö tuo ole aika kapeakatseista? Ainakin minulle tulee oudon rajoittunut kuva henkilöstä, joka muitta mutkitta tekee tuollaisen oletuksen.

Ja sitten tämä "suomalaiset kommunikoivat keskenään englanniksi". Minua ärsyttää ihan yhtä lailla se, että Suomessa käytetään englannin kieltä yhteyksissä, joissa kohderyhmä on yksiselitteisesti suomenkielistä. Mutta Tinderissä näin ei lähtökohtaisesti ole, vaan sitä käyttävät kaikenkieliset ihmiset. Sinä siis jostain syystä teet oletuksen, että minä olen kirjoittanut profiilitekstini ainoastaan suomenkieliselle kohderyhmälle, ja sitten pahastut siitä että teksti on englanniksi.

Jos olisit tällaisia oletuksia tekevä mies, olisin vain tyytyväinen jos karsiutuisit matcheistani.

ap

No hyvänen aika, pata kattilaa soimaa kun itse teet noin pitkälle vietyjä tulkintoja minun ajatuksistani. En minä tuollaista oleta enkä varsinkaan pahastu (mitä ihmettä?) siitä että joku kirjoittaa tietyllä kielellä. Ei se ole mitään pahastumista, ettei tee tuttavuutta jokaisen netissä kohtaamansa ihmisen kanssa. Ihan varmasti moni jonka kanssa en matchaa on todella hyvä tyyppi. Minulla ei vaan ole aikaa kirjoitella kaikkien tämän maailman hyvien tyyppien kanssa, vaan jotenkin pitää seuloa.

Vierailija
92/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis jatkoon.

ap

Ei tähän voi mitään "faktatasoa" soveltaa, koska se miksi joku valitsee tai ohittaa jonkun profiilin, perustuu nimenomaan henkilökohtaiseen tulkintaan, eikä mihinkään "faktatasoon". Ja henkilökohtaista syytähän ohittamiseen sinä kysyitkin.

Vaikka hyviä syitä keksisikin englanninkieliseen profiiliin, ei se sitä tarkoita, etteikö silti voisi pitää kyseistä henkilöä todennäkäisesti sellaisena johon ei halua enemmin tutustua. Siis ohi.

Juu, tämä. Tosin ap:n jankkaus alkaa kuulostaa siltä, että ehkä molemmin puolin ihan hyvä jättää väliin.

Vierailija
93/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitan englanniksi kirjoittavat profiilit, koska oletan että en kuulu niiden kohderyhmään. En ole kiinnostunut deittailemaan turisteja, ja toisaalta olen sitä mieltä, että jos joku tulee Suomeen asumaan pidemmäksi aikaa, niin hänen tulee opetella paikallinen kieli (joko suomi tai ruotsi). 

Vierailija
94/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, että vastaan naisena.

VAlitsin TInderissä niin suomea kuin englantia puhuvia miehiä. Jälkimmäisiä syystä, että ainakin saisin kieliharjoitusta. Ilokseni kaikki englantia puhuvat mätsäsivät.

Se jännä juttu englannin kielisissä kuitenkin oli, että kaikki olivat feikkejä: nigerialaisia, aasialaisia jne. 

Feikit oli helppo selvittää alun kliseisten kohteliaisuuksien jälkeen.Tunnistamiseni vuoksi en kerro parhaita paloja, joita jaoin someryhmässä muillekin esimerkkinä feikkien törkeydestä-. Ilimiannoin osan Tinderille ja myös FB:n, sillä seassa oli varastettuja profiileja. Jäljitin aikani kuluksi feikkejä kuvien ja nimien perusteella tavallisella hakuohjelmalla,.

Feikit ovat ikävä asia , joten kehoittaisin jokaista olemaan harkitsevainen onpa kyse suomalaista tai ns ulkomaalaisesta Tinderin tyypistä. Feikit pilaavat reilua peliä pelaavien ulkomaalaisten asemaa Tinderissä. 

Hassua itse olen tavannut paljon suomeen työhön, opiskelemaan ja jopa suomalaisen naisen tänne tuomia enkuksi puhuvia miehiä. En yhtäkään feikkiä.

Uskon miesten enkku vastaisuuden kielivän pelosta että ulkkikset vievät naiset ja työt.

Täällä on paljon urheilijoita joita on tullut suomeen, jalkapallo, koripallo ja jääkiekko nyt ensimmäisenä mieleen juolahtanut, kaikki eivät ole maastan paossa olevia, vaan elämä tuonut tänne.

Joten jos miestä häiritsee englanti profiilissa niin on vain hyvä, koska se kertoo siitä, että mies on pelokas ja ei niin avarakatseinen, jota ainakin itse pidän hyvänä ominaisuutena ihmisissä ylipäätänsä.

Vierailija
95/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Voishan tääkin oikeastaan vastata, asiallisesti tietty🙂

Siis ruksiahan täytyy painaa kun aina on olemassa mahdollista että nainen jolla on profiiliteksi enkuksi, tekee Av-palstalle aloituksen aiheesta miksi ohitat enkkuprofiilin Tinderissä, luonnollisesti käyttäen suomea eikä enkkua aloituksessa.

Jos näin kävisi niin täytyy ihmetellä kyseisen henkilön motiiveja? Onko kyseessä uteliaisuus kohdata jotain jota Tinderissä ei ikinä kohtaa? Hakea tukea omalle käsitykselleen että on ne vaan reppanoita, säälittäviä ahdasmielisiä r@sisteja tai kotona asuvia aikamiespoikia vähintään? Vähän samaa kuin tässä taannoin kun eräs naispuolinen kokoomuspolitiikko ja vähän huonommin menevä nainen laitettiin samaan haastatteluun?

Joo mutta tämähän on vain teoriaa kun jotenkin etoisi jos totta moinen olisi.

No, ihan vaan varulta ruksia jatkossakin😄

Ja tämän vuodatuksen pointti on....?!?

Vierailija
96/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanniksi kirjoitettu naisen profiili herättää mielikuvan että nainen haluaa mamupatjaksi. Ei jatkoon

🤣🤣😁😁😁Uhuhuuuhaaaahahaha.Mistä näitä Jurpoja oikein tulee..

Vierailija
97/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan silloin,että henkilö matkustelee paljon ja etsii reissuillansa aina seksiseuraa ja yhden illan juttuja. Siksi ei kiinnosta.

Vierailija
98/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa japanilainen ihmetellä, kun suomalainen nainen hakee 185-senttistä miestä matkaoppaaksi ja mitä kaikkea muuta siellä pitkässä vaatimuslistassa onkaan.

Voivoi.Ikävää, että olet lyhyt mies ja katkera siitä.Have a nice day, anyway!

Vierailija
99/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan suhteeseen vain kunnolla suomea osaavan henkilön kanssa. Tässä ei ole mukana mitään muuta ennakkoluuloa tai syrjintää kuin se, että olen aika verbaalinen ihminen ja tykkään keskustella kokemuksista ja tunteista, ja tiedän, etten itse millään muulla kielellä osaa tarpeeksi hyvin kuin suomeksi.

Vierailija
100/118 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut englanninkieliselle profiilille ja asiasta syntyi hyvä Suomi-USA -avioliitto. En kyllä todellakaan vastaisi millekään suomenkieliselle pellelle, joka leikkii kosmopoliittia kirjoittamalla englanniksi.