Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikäs introverteissä on vialla?

Vierailija
22.05.2023 |

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/13409b57-1fe8-4529-a15c-045457afe9ad

En pääse lukemaan, mutta sanon että lukematta paskaa, tai klikkiotsikko. Miksi pitäisi olla päässä vikaa vain siksi, että viihtyy yksin.

Voisiko joku kertoa, mikä tuon asiantuntijan mielestä introverteissä mättää.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta jo näkyvän kirjoituksen mukaan introvertillä on vaikea löytää aitoja ystäviä, onnistuneita ihmissuhteita ja kokee yksinäisyyttä, ulkopuolisuutta ja hylätyksitulemisen pelkoa.

Ei minulla ainakaan tällaista ole.

Vierailija
2/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeisyys. Pää omassa perseessä.

En lukenut artikkelia, mutta tämä ainakin on selvä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta jo näkyvän kirjoituksen mukaan introvertillä on vaikea löytää aitoja ystäviä, onnistuneita ihmissuhteita ja kokee yksinäisyyttä, ulkopuolisuutta ja hylätyksitulemisen pelkoa.

Minä kun olen aina elänyt siinä uskossa, että introvertti nimenomaan haluaa olla yksin. Ettei vaan jollakin olisi mennyt introvertti ja ekstrovertti sekaisin?

Vierailija
4/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä minulla, viihdyn yksin eikä sen pitäisi olla kenellekään ongelma, ilmeisesti tälle "asiantuntijalle"  se on ongelma.

Vierailija
5/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas käsitteet selviksi. Introvertti ainoastaan lataa akkujaan yksin, ekstrovertti seurassa. Introverttiys ei tarkoita, että ei halua olla ihmisten kanssa tai on epäsosiaalinen paska.

Vierailija
6/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä minulla, viihdyn yksin eikä sen pitäisi olla kenellekään ongelma, ilmeisesti tälle "asiantuntijalle"  se on ongelma.

Kerrotko vielä

A. Sanoiko se asiantuntija oikeasti noin

B. Mitkä olivat perustelut

Vähän haiskahtaa, et joku marttyyri haluaa taas mölistä tyhjästä

Ohis

Vierailija
7/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun olen aina elänyt siinä uskossa, että introvertti nimenomaan haluaa olla yksin. Ettei vaan jollakin olisi mennyt introvertti ja ekstrovertti sekaisin?

Tavallaan joo, koska sillä tavalla hän latautuu. Haluaa moni introverttikin ihmisten seuraa tai on sosiaalisesti todella taitava, mutta esimerkiksi juhlien jälkeen tarvitsee monta päivää latautuakseen juhlien jälkeen ekstrovertteihin verrattuna. 

Vierailija
8/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä taas joku extrovertti purkaa omat pelkonsa yksin olemisesta ja kritisoi introverttejä omilla kriteereillään.

Vierailija
9/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha alapeukuttaa. Kuinka moni ihana, lämmin, muita auttava ihminen on introvertti?

Tällä palstallakin huomaa, millaista sakkia. Paskaa puhutaan ja valehdellaan "ku mulle on niin kuormittavaa...." Oikeutetaan oma epäkunnioittava toiminta aina introverttiydellä.

Muita ei koskaan kuormita introvertissä tai tämän toimintatavassa mikään. Introvertillä on aina rankempaa ja vaikeampaa.

Itsekeskeistä sakkia.

Vierailija
10/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekeskeisyys? Perustele vähän.

Vierailija
11/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei tuo kyllä Introverttiutta ole. Kuulostaa enemmänkin siltä, että joku ujo extrovertti luulee ujoutensa takia olevansa introvertti. 

Vierailija
12/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Vierailija
13/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha alapeukuttaa. Kuinka moni ihana, lämmin, muita auttava ihminen on introvertti?

Tällä palstallakin huomaa, millaista sakkia. Paskaa puhutaan ja valehdellaan "ku mulle on niin kuormittavaa...." Oikeutetaan oma epäkunnioittava toiminta aina introverttiydellä.

Muita ei koskaan kuormita introvertissä tai tämän toimintatavassa mikään. Introvertillä on aina rankempaa ja vaikeampaa.

Itsekeskeistä sakkia.

Minusta taas moni introvertti on hyvinkin lämmin ja ihana. Rauhallisia, asiallisia, ei pidä mölyä itsestään.

Vierailija
14/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tästä ole alan tutkijoiden mukaan ihan selkeä käsitys, että introverttiys on synnynnäinen piirre, eikä se ole mitään itse aiheutettua paheksuttavaa tai jotain, josta pitää päästä eroon (vrt. vasenkätisten oikeakätistäminen) ?

Vierailija
15/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää että introverteistä tehdään psyykkisesti sairaita. Yhdellä ip lehden otsikolla. Törkeää.

Vierailija
16/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekeskeistä sakkia.

Kaikki mun tuntemat introvertit on ihania, lämpimiä ja auttavaisia ihmisiä.

Vierailija
17/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on introverttinä paljon hyviä ihmissuhteita, mutta nautin paljon myös itsekseen olosta. Ei ole koskaan ollut vaikea solmia ihmissuhteita, en kylläkään tee joka hyvänpäivän tutusta uutta bestistä.

Vierailija
18/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ekstrovertit on ihan yhtä lailla itsekeskeisiä. Ei suuri osa ihmisistä hakeudu toisten seuraan niitä muita ihmisiä vaan itseään varten. Ihmisillä on kummallinen käsitys asioista. Monet ei edes itse ymmärrä että tekevät asioita parantaakseen omaa mieltään.

Vierailija
19/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Eikä sun tarvitse kun vähän aikaa viettää aikaasi intorverteiksi itseään (yleensä muuten suurella ylpeydellä) tituleeraavien kanssa, niin huomaat miten itsekeskeinen se ajatusmaailma on. Kaikki perustuu sille, miten itse kokee ja näkee ja tulkitsee asiat. Toisten näkökulmia vähätellään ja mitätellän, eihän ne ymmärrä mitään...

Tosin kaikki eivät aina välttämättä ole introverttejä oikeasti, sekin on hyvä muistaa.

Vierailija
20/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on ainoastaan siinä, että jonkun/ joidenkin mielestä kaikkien pitäisi olla täysin samanlaisia.

Kyllähän siitäkin on ollut kirjoituksia sekä keskustelua että jo pidempään työmaailma yms. suosivat sosiaalisuutta.

Kaikkien pitäisi siihen tietysti sitten osallistua ja sopeutua.

Toisille luontaisempaa ja siksi helpompaa.

Jos ei sellainen ole luonnostaan, joku alkaa keksimään ja väittämään täysin olemattomia.

Ymmärryksen ja varsinkin empatian puutetta, mitä muunlaiset ihmiset aina joutuvat kokemaan ja sitten vielä oikein lietsotaan näitä joidenkin toimesta.

Erityisen paha, jos tällaista tekee joku asiantuntija tai sellaiseksi itseään väittävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän