Suojeluvaisto on mieheen biologisesti sisäänrakennettu
Naiset vain eivät ymmärrä sitä. Hyvä mies nauttii ja voi hyvin, kun saa pitää naisesta huolta. Tämä ei tarkoita, että naisen pitäisi esittää avutonta tilanteessa jossa ei sitä ole.
Kommentit (72)
Ei sitä kaikissa ole. Miehen äiti saa rauhassa haukkua minut eikä miehen suojeluvaistot mihinkään herää. Ei varmaan välitä minusta niin paljon. Mutta ajattelen, ettei sellaista asiaa olekaan mikä saisi miehen puolustamaan ketään muuta kuin äitiään.
Ei miehillä ole suojeluvaistoa. Kuka tänkin taas vetäisi hatusta?
Kunnollisilla miehillä on suijeluvaisto. Ei pervo-penoilla tai muuten väkivaltaisilla.
Ai jaa. Miksi miehet sitten lyövät naisiaan ja hylkäävät lapsiaan?
Vierailija kirjoitti:
Koska miesten osalta suojeluvaisto tarkoittaa yleensä itsesuojeluvaistoa. Ei muiden suojeluvaistoa.
Vierailija kirjoitti:
Niin niitä esimerkkejä, miten miehen suojeluvaisto ilmenee käytännössä?
Missä ne esimerkit viipyy?
silittäjämies kirjoitti:
Jostain syystä naiset eivät ole koskaan tykänneet kun olen halunnut silittää heitä. Aina kuulee että älä koske mun hiuksiin, en oo mikää lapsi, byää byää. Ei sit :o
Tuo on kyllä jännä !
Mulla on ihan samat kokemukset, kun haluaisin siittää naisen. Kauheaa huutamista ja kiukuttelua kun yrittää tarjota siitintään naiselle. En tiedä onko sillä mitään korrelaatioita asian kanssa, että useimmiten kun sitä yritän, teen se tuolla ulkona puskista käsin niin tuo on reaktio. Että onko se siinä pusikossa se syy vai mustassa 3-reiässä, jonka olen laittanut päähäni. Vähän samanlaisia reaktioita tulee kun menen se päässä pankkiini suorittamaan käteisnostoa jonkun toisen tililtä.
Mitenhän tuo mahtaa olla.....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miesten osalta suojeluvaisto tarkoittaa yleensä itsesuojeluvaistoa. Ei muiden suojeluvaistoa.
Oikeistomies ajattelee että nainen ja lapset ovat omaisuutta, joihin hän sijoittaa rahaa ja nämä sitten toimivat kuten hän haluaa. Kun elämässä tulee vastoinkäymisiä, asiat eivät mene odotetusti tai omaisuus ei muuten tottele komentelua, palaa oikeistomieheltä käämi. Silloin käydään naiseen ja/tai lapsiin kiinni, josko se vaikka "parantaisi" tilannetta. No ei tietenkään paranna. Pettäminen ja hylkääminen ovat saman taudinkuvan muita oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojeluvaisto on myös naiseen biologisesti sisäänrakennettu. Samoin hoivavietti. Naiset suojelevat ja hoivaavat lapsiaan, mutta myös esim. eläimiä. Itse huolehdin myös muiden lapsista, liekö sitten suojeluvaistoa vai totuttu tapa.
T: nainen 33v.
Ei ole vaan suojeluvaisto ja hoivavietti kehittyy tai oikeastaan räjähtåä naiseen kun lapsi syntyy. Sama tapahtuu miehissä .
Mutta suojeluviettiå eikä hoivaviettiä ole ennen omaa lasta.
Siis oikeasti ei kai noin tyhmiä ihmisiä voi oikeasti olla olemassa? Please sano, että kirjoitit vain provosoidaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeistomies ajattelee että nainen ja lapset ovat omaisuutta, joihin hän sijoittaa rahaa ja nämä sitten toimivat kuten hän haluaa. Kun elämässä tulee vastoinkäymisiä, asiat eivät mene odotetusti tai omaisuus ei muuten tottele komentelua, palaa oikeistomieheltä käämi. Silloin käydään naiseen ja/tai lapsiin kiinni, josko se vaikka "parantaisi" tilannetta. No ei tietenkään paranna. Pettäminen ja hylkääminen ovat saman taudinkuvan muita oireita.
Puhumattakaan henkisistä nitistämisyrityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä suojeluvaistoko saa miehiä pahoinpitelemään puolisoitaan?
Pahoinpitelyn taustalla on ajatus pahoinpitelyn kohteesta alempiarvoisena ja suuttumus siitä kun hän ei käyttäydy ylempiarvoisen mielen mukaan. Tämä on vain yksi syy monista miksi miestä ei koskaan saa päästää "parisuhteen pomoksi". Koska se on naisille ja mahdollisille lapsille hengenvaarallista.
Toki monet miehet nykypäivänä eivät näe naisen pahoinpitelyssä, raiskaamisessa tms. mitään ongelmaa. Sairasta mutta totta. Oikeistolainen maailmankuva oikein kannustaa tällaiseen ajatteluun. Omille tavaroilleen saa tehdä mitä ikinä sattuu huvittamaan ja rahan hallitsemassa maailmassa nainen nähdään tällaisena.
Olet sairas.
Oikeistomies ajattelee että nainen ja lapset ovat omaisuutta, joihin hän sijoittaa rahaa ja nämä sitten toimivat kuten hän haluaa. Kun elämässä tulee vastoinkäymisiä, asiat eivät mene odotetusti tai omaisuus ei muuten tottele komentelua, palaa oikeistomieheltä käämi. Silloin käydään naiseen ja/tai lapsiin kiinni, josko se vaikka "parantaisi" tilannetta. No ei tietenkään paranna. Pettäminen ja hylkääminen ovat saman taudinkuvan muita oireita.[/quote]
Ai "oikeistomies"?
Ikäviä uutisia sinulle, mutta tuo piirre ei katso puoluekantaa.
Millä tavalla naista suojellaan jokapäiväisessä elämässä? Ts. mihin tuo suojeluvaisto ajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä suojeluvaistoko saa miehiä pahoinpitelemään puolisoitaan?
Pahoinpitelyn taustalla on ajatus pahoinpitelyn kohteesta alempiarvoisena ja suuttumus siitä kun hän ei käyttäydy ylempiarvoisen mielen mukaan. Tämä on vain yksi syy monista miksi miestä ei koskaan saa päästää "parisuhteen pomoksi". Koska se on naisille ja mahdollisille lapsille hengenvaarallista.
Toki monet miehet nykypäivänä eivät näe naisen pahoinpitelyssä, raiskaamisessa tms. mitään ongelmaa. Sairasta mutta totta. Oikeistolainen maailmankuva oikein kannustaa tällaiseen ajatteluun. Omille tavaroilleen saa tehdä mitä ikinä sattuu huvittamaan ja rahan hallitsemassa maailmassa nainen nähdään tällaisena.
Olet sairas.
Kuvaamanikaltainen ajattelu on, todella sairasta. Ja se on täyttä totta nykypäivänä, turha sitä on itseltään kiistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojeluvaisto on myös naiseen biologisesti sisäänrakennettu. Samoin hoivavietti. Naiset suojelevat ja hoivaavat lapsiaan, mutta myös esim. eläimiä. Itse huolehdin myös muiden lapsista, liekö sitten suojeluvaistoa vai totuttu tapa.
Ei ole vaan suojeluvaisto ja hoivavietti kehittyy tai oikeastaan räjähtåä naiseen kun lapsi syntyy. Sama tapahtuu miehissä .
Mutta suojeluviettiå eikä hoivaviettiä ole ennen omaa lasta.Kyllä on, jopa pienillä tytöillä on voimakkaampi hoivavietti kuin pojilla. Toki pojillakin sellainen on, ennen kuin heille opetetaan että miesten rooli on aiheuttaa tuhoa ja päästä niskan päälle, ei hoivata. Vain niitä hoivataan jotka ovat omia, muut jääköön oman onnensa nojaan.
Mutta juu tosiaan, naisen hoivavietti räjähtää täyteen voimaansa silloin kun hänestä tulee äiti. Lapsi menee itsestään oman itsen edelle. Naisen itseys unohtuu tyystin, ellei hän tai joku muistuta häntä että hänen on itse pysyttävä kunnossa pitääkseen huolta toisista.
Miksikäs sitten jo pienet tytöt vaativat miehiä tappamaan hämähäkit ja muut ötökät, jotka eivät ole söpöjä? Empaattisuus kohdistuu aina kivoiksi koettuihin ryhmiin.
Minusta olisi kiva löytää mies, joka haluaisi ja suojelisi minua.Minua vain lähestyvät sellaiset , saa anteeksi, nössykkämiehet, jotka sanovat:"Olet niin vahva ja itsevarma!"Juu olen ,joissakin asioissa.Nämä miehet tuntuvat hakevan äitiä tai jotain....ei iske, Sori.Ehkä en ole vielä tavannut miestä, jonka itseluottamus kestää sen, että olen tosi älykäs(en nyt kehu, olisin päässyt elämässä helpommalla, jos olisin tyhmempi)...
Tottakai on. Evoluutio. Ne miehet, jotka on suojelleet naisia, on lisääntyneet todennäköisemmin kuin ne, jotka eivät ole (esim. koska on ollut elossa oleva nainen, jonka kanssa lisääntyä).
Ei tää tietenkään tarkoita, että kaikilla miehillä tää olis kovin korostunu, tai etteikö miehet myös vahingoittais naisia.
Ihmisillä, sekä miehillä että naisilla, on myös suojeluvietti lapsia kohtaan (vaikka ei ois omia lapsia), koska miten tää laji ois ikinä muuten selviytynyt.
Oletan että aloittaja tarkoittaa suojelulla valmiutta ja halua pahoinpidellä muita miehiä, jos vaan onnistuu tekemään tilanteen sellaiseksi että nämä muut miehet on mahdollista nähdä uhkana jollekulle.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta suojeluviettiå eikä hoivaviettiä ole ennen omaa lasta.Kyllä on, jopa pienillä tytöillä on voimakkaampi hoivavietti kuin pojilla. Toki pojillakin sellainen on, ennen kuin heille opetetaan että miesten rooli on aiheuttaa tuhoa ja päästä niskan päälle, ei hoivata. Vain niitä hoivataan jotka ovat omia, muut jääköön oman onnensa nojaan.
Mutta juu tosiaan, naisen hoivavietti räjähtää täyteen voimaansa silloin kun hänestä tulee äiti. Lapsi menee itsestään oman itsen edelle. Naisen itseys unohtuu tyystin, ellei hän tai joku muistuta häntä että hänen on itse pysyttävä kunnossa pitääkseen huolta toisista.
Miksikäs sitten jo pienet tytöt vaativat miehiä tappamaan hämähäkit ja muut ötökät, jotka eivät ole söpöjä? Empaattisuus kohdistuu aina kivoiksi koettuihin ryhmiin.
Maailmassa on paljon myrkyllisiä hämähäkkejä, mikä lienee hämähäkkikammon taustalla. Tai käärmekammon. Sitä en kyllä usko, että olis mitenkään erityisen sukupuolisidonnaista, miten lapset pyytää aikuisilta apua pelottavissa tai vaarallisen oloisissa asioissa (siis biologisesti, kulttuuriset tekijät toki voivat vaikuttaa tähän).
Niin niitä esimerkkejä, miten miehen suojeluvaisto ilmenee käytännössä?