Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako työtön ihminen olla tyytyväinen tilanteeseensa?

Vierailija
08.08.2019 |

Minä ainakin olen. Ei ole haitannut yhtään, ettei minulla ole vakituista palkkatyötä.
Nautin aamuisin, kun ei tarvitse lähteä töihin, saan nukkua niin pitkään kuin huvittaa. Nautin pitkistä aamiaisistani. Voin tehdä mitä milloinkin päivän aikana; ja mennä minne lystään.
Minulla on todellinen vapaus ja onni omanani.

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tyytyväinen tilanteeseeni koska tulen yksin elävänä tuilla hyvin toimeen näinkin. Asun syrjässä ison kaupungin kupeessa josta huonot mahdollisuudet liikkua töihin. Asun siis edullisessa vuokra asunnossa 310e/kk sis. vesi ja sähkö. Kuten työttömän kuuluukin asua mahdollisimman edullisesti. Sain eilen työkkäristä työtarjouksen (supermarketti) jossa velvoitetaan olemaan käytettävissä kaikkina kaupan aukioloaikoina. Pääsen bussilla aamuisin töihin 58min matka-ajalla mutta kotiani kohti viimeinen bussi lähtee klo18, kauppa on kuitenkin auki klo21 asti. Kävelemällä mapsin mukaan matka on 4h 30min, eli todellisuudessa 4h jos hölkkää tai juoksee osan matkasta. Koitan toki hakea tätä työtä mutta saanko toimeentulotuesta tai jostain rahaa makuupussiin ja telttaan? Kyseessä on osa-aikatyö jossa 5-15h/vko ja määräaikainen työsuhde joulukuuhun asti.

Ja ehdin ilostua tästä työtarjouksestakin kunnes tajusin että työmatkoihin menee yli 5h/työpvä. Ehdotuksia tilanteeseen?

Ota realismi käteen ja muuta sinne missä työt on. Se ei ole mikään syy että asuu jossain puskassa. Kukaan ei ole velkaa sinulle työpaikkaa. Niin monella on ihan ihme harhaluuloja tämän asian suhteen. Menkööt johonkin puskavaltioon elämään ja sitten ymmärtäkööt mitä oikeasti toimeen tuleminen on.

Kaupungille on ollut hakemus voimassa 6 kuukautta, opiskelijat menee tähän vuodenaikaa edelle. Luottotietoja ei ole koska pilasin ne r*iskauksen jälkeisen masennuksen jälkeen vuosia sitten. Eli yksityiseltä en helposti asuntoa saa.

Sulla on selitys. Töitä ei saa selityksillä. En saanut minäkään. Joten piti luopua selittelystä ja vaan olla halukas tekemään työtä. Mitä et ole. Vaan halukas selittämään. Selitystaidon maistereita on tämä palsta täynnä ylipäänsä.

Elämä ei ole mustavalkoista vaikka niin luulisit. Jollakin voi olla oikeasti niin paljon vaikeampi elämäntilanne kuin sinulla, että se vaikuttaa töiden tekemiseenkin.

T: eri

Mulla oli juurikin niin vaikea elämäntilanne, ettei sitä olisi millekään toimistoille edes voinut selittää. Menin töihin, jotta erottuisin teistä p-skoista.

Ja ennen kuin joku tarttuu tuohon "menin"-sanaan: hain lukuisia työpaikkoja ilman mitään tulosta ja lopulta otin sen kaikista surkeimman vastaan jotta edes olisin työelämässä. Paria vuotta myöhemmin olen jo esimiestyötä lähentelevässä hommassa hyvällä palkalla. Pari vuotta erittäin raakaa työtä takana, ei ollut ruusuilla tanssimista. Mutta tietysti palstan mielestä töissäkäyväthän vain tanssivat ruusuilla ja elävät ihanasti samalla kuin he ponnistelevat "tilanteessaan" omalla kotisohvalla.

Ei kukaan ole väittänyt, että työssäkäyvät tanssivat ruusuilla. Ja tällä palstalla kommentoi kaikenlaisia ihmisiä, työttömiä työssäkäyviä ja siltä väliltä. Ja ajattelusi on edelleen mustavalkoista, sinä kuitenkin kykenit etsimään töitä ja sait niitä. Mikä on tietysti hyvä asia. Kaikilla ei ole kuitenkaan sama tilanne.

Vierailija
102/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsehän nostelen surutta kaikki tuet mihin olen oikeutettu, vuosia työttömänä ja vielä vuosia jäljellä :) jos  esikuvinani toimivat n.200 loista, jotka nostelevat huippupalkan lisäksi kaikenlaisia etuja minkä ehtivät ja perinteeksi muodostunut joka kierroksen oman palkan nostaminen on nerokas idea myös! tuon siipeilyn ohella järjestelevät verovaroja myös lähipiirilleen ja perheelleen ja kun kausi on ohi ja kauhottu kaikki minkä vain ovat kyenneet niin työttömyyskään haittaa sopeutumisrahojen ja erityiseläkkeen takia.

ja nyt ajatusleikkinä jos minä, tästä verorahojen puurokulhosta kauhon teelusikalla, näiden porsaiden skaala on puskutraktorin ja maansiirtokoneen välimaastossa. silti jostain kumman syystä yhteiskunnan silmissä minä olen selkärangaton nuljaska ja nämä toiset yhteiskunnan kermaa ja arvostettuja menestyjiä.

näitä miettiessä ei itselläni paljon omatunto paina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsehän nostelen surutta kaikki tuet mihin olen oikeutettu, vuosia työttömänä ja vielä vuosia jäljellä :) jos  esikuvinani toimivat n.200 loista, jotka nostelevat huippupalkan lisäksi kaikenlaisia etuja minkä ehtivät ja perinteeksi muodostunut joka kierroksen oman palkan nostaminen on nerokas idea myös! tuon siipeilyn ohella järjestelevät verovaroja myös lähipiirilleen ja perheelleen ja kun kausi on ohi ja kauhottu kaikki minkä vain ovat kyenneet niin työttömyyskään haittaa sopeutumisrahojen ja erityiseläkkeen takia.

ja nyt ajatusleikkinä jos minä, tästä verorahojen puurokulhosta kauhon teelusikalla, näiden porsaiden skaala on puskutraktorin ja maansiirtokoneen välimaastossa. silti jostain kumman syystä yhteiskunnan silmissä minä olen selkärangaton nuljaska ja nämä toiset yhteiskunnan kermaa ja arvostettuja menestyjiä.

näitä miettiessä ei itselläni paljon omatunto paina

Kyllä kansanedustajat töitä tekevät, eivät he vain kotona ole. Jos siis heihin viittaat. Eri asia on taas se, onko heillä liian isot palkat tai edut. Ainakin edut ovat mielestäni liian hyvät, kun esim.taksillakin voi vapaasti ajella ilmaiseksi verorahoilla.

Vierailija
104/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tyytyväinen tilanteeseeni koska tulen yksin elävänä tuilla hyvin toimeen näinkin. Asun syrjässä ison kaupungin kupeessa josta huonot mahdollisuudet liikkua töihin. Asun siis edullisessa vuokra asunnossa 310e/kk sis. vesi ja sähkö. Kuten työttömän kuuluukin asua mahdollisimman edullisesti. Sain eilen työkkäristä työtarjouksen (supermarketti) jossa velvoitetaan olemaan käytettävissä kaikkina kaupan aukioloaikoina. Pääsen bussilla aamuisin töihin 58min matka-ajalla mutta kotiani kohti viimeinen bussi lähtee klo18, kauppa on kuitenkin auki klo21 asti. Kävelemällä mapsin mukaan matka on 4h 30min, eli todellisuudessa 4h jos hölkkää tai juoksee osan matkasta. Koitan toki hakea tätä työtä mutta saanko toimeentulotuesta tai jostain rahaa makuupussiin ja telttaan? Kyseessä on osa-aikatyö jossa 5-15h/vko ja määräaikainen työsuhde joulukuuhun asti.

Ja ehdin ilostua tästä työtarjouksestakin kunnes tajusin että työmatkoihin menee yli 5h/työpvä. Ehdotuksia tilanteeseen?

Ota realismi käteen ja muuta sinne missä työt on. Se ei ole mikään syy että asuu jossain puskassa. Kukaan ei ole velkaa sinulle työpaikkaa. Niin monella on ihan ihme harhaluuloja tämän asian suhteen. Menkööt johonkin puskavaltioon elämään ja sitten ymmärtäkööt mitä oikeasti toimeen tuleminen on.

Kaupungille on ollut hakemus voimassa 6 kuukautta, opiskelijat menee tähän vuodenaikaa edelle. Luottotietoja ei ole koska pilasin ne r*iskauksen jälkeisen masennuksen jälkeen vuosia sitten. Eli yksityiseltä en helposti asuntoa saa.

Sulla on selitys. Töitä ei saa selityksillä. En saanut minäkään. Joten piti luopua selittelystä ja vaan olla halukas tekemään työtä. Mitä et ole. Vaan halukas selittämään. Selitystaidon maistereita on tämä palsta täynnä ylipäänsä.

Elämä ei ole mustavalkoista vaikka niin luulisit. Jollakin voi olla oikeasti niin paljon vaikeampi elämäntilanne kuin sinulla, että se vaikuttaa töiden tekemiseenkin.

T: eri

Mulla oli juurikin niin vaikea elämäntilanne, ettei sitä olisi millekään toimistoille edes voinut selittää. Menin töihin, jotta erottuisin teistä p-skoista.

Ja ennen kuin joku tarttuu tuohon "menin"-sanaan: hain lukuisia työpaikkoja ilman mitään tulosta ja lopulta otin sen kaikista surkeimman vastaan jotta edes olisin työelämässä. Paria vuotta myöhemmin olen jo esimiestyötä lähentelevässä hommassa hyvällä palkalla. Pari vuotta erittäin raakaa työtä takana, ei ollut ruusuilla tanssimista. Mutta tietysti palstan mielestä töissäkäyväthän vain tanssivat ruusuilla ja elävät ihanasti samalla kuin he ponnistelevat "tilanteessaan" omalla kotisohvalla.

Raada vaan lisää, tee vaikka kahta vuoroa, raada raada, kun sinä lähdet töihin niin minä käännän vain kylkeä, päivällä tai miksei yölläkin niin minä teen mitä haluan ja mistä nautin, sinä haluat raataa koko elämäsi, minä taas haluan nauttia ainoasta elämästäni ja sinä maksat lystin

Vierailija
105/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös tyytyväinen tilanteeseeni. Tuet juoksee Suomesta käsin (työmarkkinatuki, asumistuki, ja tt-tuki), teen joskus täällä töitä missä asun, elämä hymyilee. :)

Miten muka saat nuo tuet jos asut ulkomailla?

Asun miesystäväni tädin omistamassa asunnossa (kirjat ovat siellä). Maksan näennäisesti vuokraa jotta se näkyy tiliotteessa. Miehen täti siirtää mieheni tilille joka kuukausi vuokraa vastaavan summan takaisin. Mies on kirjoilla toisaalla josta ei maksa vuokraa mutta saa täyden asumistuen ja työmarkkinatuen (näitä varten ei tarvitse tiliotteita) joten toimeentulotukea mies ei hae. 1500e ilmaista rahaa onnistuu näin, lisäksi maassa jossa asumme on erittäin edullista elää. :)

>Jäätte vielä kiinni ja korvausten kera täytyy maksaa kaikki tuet takaisin, tuo on talousrikollisuutta.

Sinne ne saa mennä muiden ulosottovelkojen jatkoksi. Pärjäisimme jopa ilman tukia täällä, mutta nostamme niitä niin kauan kunnes joku puuttuu asiaan. Tällä hetkellä saamme säästöönkin sen verran että ei se pidemmän päälle edes haittaa jos tuet loppuu. Asumistuet on molemmilla ainakin vuodeksi taas eteenpäin.

En ole koskaan kannattanut tukien vastikkeelisuutta, mutta kun tällaista saa lukea alan olla jo Kokoomuksen kanssa samaa mieltä siitä, että tuet voisi laittaa ainakin osittain vastikkeellisiksi. Ymmärrän sairaat ihmiset, mutta en tällaista että työkykyiset nostelevat huvikseen etuuksia jopa ulkomailla asuessaan.

Tällä tavalla Kokoomus on kannatuksensa rakentanutkin. Aina ilmestyy joku laiskamato, joka käyttää tukia väärin. Siitä sitten yllytetään ihmiset raivostumaan ja kostamaan niille, jotka käyttävät tukia tarpeeseensa.

Tuo ylläolevan toiminta on kyllä yksiselitteisesti tuomittavaa, mutta onneksi varmasti erittäin harvinaista ja todennäköisesti hän onkin juuri tällainen kostotoimintaan yllyttävä trolli.

Mitä hittoa jonkun työttömien pienen tuen vahtaaminen sulle kuuluu? Saa kyllä tehdä mitä vaan!

Vierailija
106/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös tyytyväinen tilanteeseeni. Tuet juoksee Suomesta käsin (työmarkkinatuki, asumistuki, ja tt-tuki), teen joskus täällä töitä missä asun, elämä hymyilee. :)

Asun miesystäväni tädin omistamassa asunnossa (kirjat ovat siellä). Maksan näennäisesti vuokraa jotta se näkyy tiliotteessa. Miehen täti siirtää mieheni tilille joka kuukausi vuokraa vastaavan summan takaisin. Mies on kirjoilla toisaalla josta ei maksa vuokraa mutta saa täyden asumistuen ja työmarkkinatuen (näitä varten ei tarvitse tiliotteita) joten toimeentulotukea mies ei hae. 1500e ilmaista rahaa onnistuu näin, lisäksi maassa jossa asumme on erittäin edullista elää. :)

>Jäätte vielä kiinni ja korvausten kera täytyy maksaa kaikki tuet takaisin, tuo on talousrikollisuutta.

Sinne ne saa mennä muiden ulosottovelkojen jatkoksi. Pärjäisimme jopa ilman tukia täällä, mutta nostamme niitä niin kauan kunnes joku puuttuu asiaan. Tällä hetkellä saamme säästöönkin sen verran että ei se pidemmän päälle edes haittaa jos tuet loppuu. Asumistuet on molemmilla ainakin vuodeksi taas eteenpäin.

En ole koskaan kannattanut tukien vastikkeelisuutta, mutta kun tällaista saa lukea alan olla jo Kokoomuksen kanssa samaa mieltä siitä, että tuet voisi laittaa ainakin osittain vastikkeellisiksi. Ymmärrän sairaat ihmiset, mutta en tällaista että työkykyiset nostelevat huvikseen etuuksia jopa ulkomailla asuessaan.

Tällä tavalla Kokoomus on kannatuksensa rakentanutkin. Aina ilmestyy joku laiskamato, joka käyttää tukia väärin. Siitä sitten yllytetään ihmiset raivostumaan ja kostamaan niille, jotka käyttävät tukia tarpeeseensa.

Tuo ylläolevan toiminta on kyllä yksiselitteisesti tuomittavaa, mutta onneksi varmasti erittäin harvinaista ja todennäköisesti hän onkin juuri tällainen kostotoimintaan yllyttävä trolli.

Edelleenkään en ole trolli ja tiedän pari muutakin pariskuntaa jotka toimivat samalla tavalla kuin me, joten tuskin mitään kovin harvinaista tämä on. En oikein pysty todistamaan sitä sinulle mitenkään esim. kuvilla vuokrasopimuksesta/tiliotteesta tai vaikka asunnostamme, koska alkaisi olla vaara että tunnistetaan. Mutta kyllä, olen tyytyväinen elämääni työttömänä. :)

Ei se mitään. Kun meillä ei (pian) ole enää varaa elättää pummeja, teidän todellinen arvonne paljastuu. 0> tms.

Ööööö? Mitä sitten on tapahtumassa?

Vierailija
107/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen ollut pätkätöiden välissä työttömänä, ekat kaksi viikkoa on ollut ihanaa mutta sen jälkeen alkanut tympiä. Kaikki päivät alkoi pikkuhiljaa olla samanlaisia, väsytti vain ja passiivisuus lisääntyi. Olo oli aika lailla merkityksetön.

Töissä ollessa olen virkeämpi vaikka en saakaan nukkua pitkään. Työyhteisö ja mielekäs työ antaa sisältöä ja rutiinit rytmiä elämään. Töissä sattuu ja tapahtuu, on mielenkiintoisia koulutuksia ja päivät erilaisia. Työkaverit on kuin toinen perhe.

Onneksi sain vakkarityön, ei ollut ollenkaan itsestäänselvyys mun alalla.

Pisti silmääni tuo lause: ..."Työkaverit on kuin toinen perhe"...   ja kyllä täytyy olla onneton se varsinainen perhe, jossa elät, jos siis työkaverit ovat sun toinen perhe.  Huh, huh, itselläni on lapsuuden perhe, ja oma perhe, ja vielä lapsieni omat perheet eli lapsenlapseni jne. ja en kyllä ikinä ole ollut sellaisessa duunipaikassa, vaikka niissä oli helmiäkin joukossa työkavereiden kemioiden pelittämisten suhteen, niin silti en perheeksi työyhteisöä kutsuisi.   

Mullakin oli töissä ollessani kaikenlaista aikoinani, mutta olin sellaisissakin työpaikoissa, etteipä siellä sen kummempaa sattunut ja tapahtunut, tylsiä työpäiviä oli paljonkin, ja kotona olisi ollut "satasilla" enemmän tekemistä ja tärkeämpiä asioita kuin mitä töissä, ja tuntui,  että joku muukin olisi voinuti ne hommat tehdä kuin mä silloin, mutta palkkahan se motivoi, ei mikään muu.   Saanen sanoa, etten ollut missä tahansa hanttihommissa ja liukuhihnaduuneissa kuitenkaan työhistoriani aikana.  Pääsin näköalapaikalle näkemään enemmän kuin moni muu tässä valtiossamme omissa töissään, mutta käynyt on niin kuin on käynyt mun kohtaloni työpaikan suhteen, ja olen jo sopeutunut tähän työttömyyteeni liiankin hyvin, etten edes kaipaa joka päiväistä työssä käyntiä enää, ja tuskin enää jaksaisinkaan ikäni puolestanikaan olla kovin tehokas muurahaiskeon rakentaja.

No miksi et sen oikean perheesi varaan sitten laske toimeentuloasi? Mitä ihmettä lauot täällä niille, jotka maksavat toimeentulosi? Kuka olet heille? Et yhtään kukaan. Joku joka hyväksikäyttää toisia, ahkeria ihmisiä. Hyi.

Kaikenmaksaja kappas!

Vierailija
108/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa jonkun työttömien pienen tuen vahtaaminen sulle kuuluu? Saa kyllä tehdä mitä vaan![/quote

Jos joku elää huvikseen veronmaksajien rahoilla ja vielä kehuskelee sillä, niin muilla ihmisillä on oikeus paheksua sitä. Kukaan ei kävisi töissä, jos kaikilla olisi tuollainen asenne.

Vierailija
109/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään käydä töissä, mutta mulla onkin todella kiva työ, jossa ei ole stressiä ollenkaan. Tai en ole koskaan elämässäni kärsinyt stressistä. Olen 44-v. Teen it-alan töitä ja kotona etänä pari päivää viikossa. Aivan mahtavaa hommaa ja palkkaus yli keskipalkan, en missään nimessä haluaisi olla työtön. Toivon että saan olla töissä kunnes kuolen, tai vähintäänkin jonnekkin 75-v korville. Minulle esim. palkka on hyvin tärkeä, ollut aina, työttymyys tuhoaisi minut täysin. En todellakaan kadehdi työttömiä, jos joku haluaa vielä omasta tahdosta olla työtön, niin olkoon ihan rauhassa.

Aika köyhä elämä sulla...

Vierailija
110/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa jonkun työttömien pienen tuen vahtaaminen sulle kuuluu? Saa kyllä tehdä mitä vaan!

Jos joku elää huvikseen veronmaksajien rahoilla ja vielä kehuskelee sillä, niin muilla ihmisillä on oikeus paheksua sitä. Kukaan ei kävisi töissä, jos kaikilla olisi tuollainen asenne.

Kaikenmaksaja! Terve!

Vierailija
111/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on itsesuojelurefleksi että ihminen pyrkii tekemään siitä tilanteesta jossa on mahdollisimman siedettävän. Muuten ihminen ei kestä. Työttömyydessä on vielä alemmuudentunne ja halveksinta muun yhteiskunnan taholta, joka nakertaa mielenterveyttä kovasti. Vähitellen kääntyy pois yhteiskunnasta, kun sieltä päin ei ole mitään hyvää luvassa ja syrjäytyminen on valmis.

Aika höpinää!

Vierailija
112/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään käydä töissä, mutta mulla onkin todella kiva työ, jossa ei ole stressiä ollenkaan. Tai en ole koskaan elämässäni kärsinyt stressistä. Olen 44-v. Teen it-alan töitä ja kotona etänä pari päivää viikossa. Aivan mahtavaa hommaa ja palkkaus yli keskipalkan, en missään nimessä haluaisi olla työtön. Toivon että saan olla töissä kunnes kuolen, tai vähintäänkin jonnekkin 75-v korville. Minulle esim. palkka on hyvin tärkeä, ollut aina, työttymyys tuhoaisi minut täysin. En todellakaan kadehdi työttömiä, jos joku haluaa vielä omasta tahdosta olla työtön, niin olkoon ihan rauhassa.

Sinulla on taas on huono asenne.

Vierailija
113/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on itsesuojelurefleksi että ihminen pyrkii tekemään siitä tilanteesta jossa on mahdollisimman siedettävän. Muuten ihminen ei kestä. Työttömyydessä on vielä alemmuudentunne ja halveksinta muun yhteiskunnan taholta, joka nakertaa mielenterveyttä kovasti. Vähitellen kääntyy pois yhteiskunnasta, kun sieltä päin ei ole mitään hyvää luvassa ja syrjäytyminen on valmis.

Älä viitsi jauhaa peetä. Jos ei ole sairauseläkkeen rajan ylittävä ihminen, jotain soopahommaa löytyy kyllä ensimmäiseksi työksi. Palstan ja koko työttömyyssektorin ongelma on se, ettei haluaisi noihin lähtöruudun tehtäviin oikein taipua. Kun seli seli sitä ja seli seli tätä. Kun haluaisin heti hyvään hommaan koska... haluaisin? No aijaa, arvaa kuinka moni muu haluaa? Työelämä ei ole oman olkkarin jatke vaan kisoittelu siitä, kuka jaksaa kisoitella ja tehdä jotain palkan arvoista. Ai oikein palkan arvoista? Ai pitäisi oikein ansaita omalla vaivannäöllä jotain? Kun meinaan tämä käsite on ihan vieras monille työttömille. Että oikein pitäisi tehdä jotain palkan arvoista eikä vain olla olemassa ja saada palkkaa ihan vain koska olen yksilö ja pälä pälä? Karu totuus on se, ettei niistä surkeimmistakaan hommista kukaan maksa liksaa hyväntekeväisyysmielessä vaan ihan siitä, että tekee työsuorituksen.

Karu totuus on, että lähes kaikki hommat on pelkkää peetä!

Vierailija
114/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenmaksaja! Terve!

En maksa kaikkea, teen vain oman osani itseni ja yhteiskunnan hyväksi. Teethän sinäkin samoin?

Vierailija
115/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä kyllä keksin elämääni sisältöä ilman, että pomo sen minulle määrittelee.

Vierailija
116/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenmaksaja! Terve!

En maksa kaikkea, teen vain oman osani itseni ja yhteiskunnan hyväksi. Teethän sinäkin samoin?

Tiedätkö, mistä raha tulee?

Vierailija
117/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kokoomustrolliketju saanut vastauksia😂

Ja sinä olet kuka? Lattenjuoja jostain kaupungin asunnosta?

Heheheheheheh! Voi sun trollin kanssa! Pusi-pusi!

Vierailija
118/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno mikäs siinä jos on onnellinen sillä että vetää makaronia päivät pitkät, on heti kusessa jos kodinkone poksahtaa eikä oikein mihinkään voi matkustella. Ei se itsellä nyt mitään masennustakaan aiheuttanut mutta kyllä sitä itse työttömänä halusi enemmän rahaa sitä mukaa kun tarvehankinnat alkoi kasaantua huushollissa. Nyt onneksi osa-aikaistyöläisenä ne saa sentään hankittua, ei tarvi enää pesuloissa pestä pyykkiä kun on uusi pesukone ostettu ja vanha roudattu kaatopaikalle.

Vierailija
119/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä kyllä keksin elämääni sisältöä ilman, että pomo sen minulle määrittelee.

Kai tämä ihminen jota äsken paheksuit myös keksii.

Vierailija
120/133 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap ole työtön, työtön on ihminen joka on työnhakijana työkkärin kirjoilla.

Ihan eri asia kuin olla ylläpidetty vaimo tai mikä lie, mutta vapaa työkkärin ikeestä ja systeemin puristuksesta.

Niinhän minä olenkin työtön työnhakija työkkärissä kirjoilla, entäs sitten? Hakisinkin töitä, mutta kun niitä ei näytä olevan edes 100 kilometrin sätehellä haettavana asuinpaikastani. Miehelläni on työnsä täällä, joten muuttaa emme voi, ja en lähde yksin asumaan mihinkään muualle.  Samahan se sitten kun ottaisi avioeron ja muuttaisin ulkomaille jonkun öljysheikin haaremiin.

Ylläpidettynä vaimona ja perheenäitinä en ole itseäni pitänyt milloinkaan, sillä minä teen osani kotiin liittyvistä asioista sanotaan nyt sitten ns. elatukseni vastineeksi.

Jaa. No kenes velvollisuus se on sitten taikoa sinulle työpaikka syrjäseudulta? Joku pyssynpiipulla pakotti teidän asumaan siellä? Ihmisillä on aina selityksiä siitä, miksi kaikki muut ovat vastuussa heidän elämänvalinnoistaan...

On se kyllä kumma, kun ei poliisi halua ampua niskalaukauksia noiden päähän! Perkele!