Kaikilla on nykyään kädet täynnä tatuointeja.
Mihin tää maailma on menossa....40 vuoden kuluttua vanhainkodeissa kaikilla mummuilla ja papoilla on ryppyset käsivarret täynnä tatskoja ja nuorempi sukupolvi ihmettelee.
Kommentit (85)
Otin ensimmäisen tatuointini jo v. 97 ennenkuin niistä tuli suurta muotia, nyt kuvia on 14 ja jokainen kertoo elämäni tarinaa. Kun olen vanha, hampaaton ja sekoilen vanhainkodissa vaipoissa kuvat ovat ainoa asia jäljellä siitä kuka olin, kun minulla oli vielä oma tahtoni ja tatuoinnit ovat myös ainut asia jonka saan mukaan hautaan.
Naurattaa katsoa näitä kotimaisia hääohjelmia, kun joka morsiamella on musta läntti olkapäässä ja sen pitää näkyä. Hääpuvun malli valkataan sen mukaan, että läiskä varmasti näkyy. Oikein junttiuden ylistys!
Vierailija kirjoitti:
Juu, eivät ole tyylikkään näköisiä. Ennemminkin katsoo ensivaikutelmana, että mikä ihosyöpä tms. vaiva tuolla ihmisellä on.
Näyttävät muutenkin jotenkin likaisilta, hepatiitti ja huumeongelma ainakin tulevat mieleen.
Tatuoiduista naisista tulee myös vaikutelma helppoudesta ja hu-raamisesta tai muuten ongelmaisesta terassiluuskasta. Jos on muuten siisti ulkonäöltään, niin lähinnä säälittävä trendien mukaan juokseva Insta-pelle.
Kokeilla ja muilla ihmisten tai ruuan kanssa työskentelevillä tatuoinnit ovat vastenmielisen näköisiä. Ei tee mieli koskettaa tai syödä tuollaisen rapakouran safkoja.
No, kukin tyylillään.
Tämä! Minustakin tatuoinnit näyttävät likaisilta. Tulee mieleen vankilamenneisyys tai muuten ongelmainen elämänhistoria. Kierrän kaukaa.
on ne naisella ainakin hirveen näköisiä. varsinkin tississä ja jalassa. tai pyllyssä tai vatsassa.
MUTTA tuli sellainen känkkäränkkä -vahinko tehtyä humalispäissään keväällä että tein puukollla muka hienoja ristinmerkkejä käsiini, sen verran syviä että nyt on monta kk näknyt käsissä ja olkapäissä merkit, näyttää ihan kuin olisi tehnyt jotain satanistisia itsemurhaviitoja, vaikka niiden piti esittää kristinuskon symboleja. Kyllä on tullut sanomista varsinkin kesällä ja ne on vain vahvemmin esillä kun aurinko on ruskettanut ihon ympäriltä
eli millaisiahan peitetatskoaj kehtaisi ottaa pääälle?! tai saako noita hiottua hiekkapaperilla yms pois?
Minä näin rannalla lihavan naisen joka oli tatuoinut siivet selkäänsä. Olivat vähän rullalla ne siivet, mutta varmaan hänen omasta mielestään kivat. No. Sanotaanhan sitä että erilaisuus on rikkautta.
Huomaa kyllä ihmisen köyhyyden kun jaksavat arvostella ihmisen omia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit ovat todella hyviä. Niiden avulla näkee vähä-älyisen roskasakin jo kaukaa ja voi sitten välttää sitä. Suosittelen kaikkia wt-tyyppejä tatuoimaan naamansakin niin tunnistaminen helpottuu entisestään.
Olen nähnyt täyteen tatuoidun käsivarren lääkärillä
Noloja on myös jos aikuiset miehet kirjoittaa lapsiensa nimet isolla käsivarteen. Näin yhdellä keski-ikäisellä miehellä 'JENNA' tatuoinnin sydämen kera. Ja nolo on myös Vallu Valpion 'ÄITI' tatuointi keskellä rintakehää isolla kirjoitettuna.
Se joka valittaa, sillä on jotain vaivaa aivoissa.
Jos ei näe ihmistä ihmisenä vaan jonakin ulkoisena seikkana.
Mulla on iso luomi naamassa eikä kukaan näe minussa mitään muuta.
Sama tatuoiduissa, te valittajat ette näe ihmistä sen tatskan takana.
Samoin kuin muissakin asioissa.
Ihana että jollakulla on aikaa huolehtia siitä miltä jotkut tatuoidut näyttää 30 vuoden päästä, jos vanhainkotiin asti edes pääsevät. Lohdutukseksi voin sanoa, että siinä perse ja selkä makuuhaavoista ruvella, muistisairaana 60 vuotta takaperin kuolleen koiransa perässä huutelevana mummelina tuskin välittää tuon taivaallista, jos joku hempukka ihmettelee muutamaa piirustusta iholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, eivät ole tyylikkään näköisiä. Ennemminkin katsoo ensivaikutelmana, että mikä ihosyöpä tms. vaiva tuolla ihmisellä on.
Näyttävät muutenkin jotenkin likaisilta, hepatiitti ja huumeongelma ainakin tulevat mieleen.
Tatuoiduista naisista tulee myös vaikutelma helppoudesta ja hu-raamisesta tai muuten ongelmaisesta terassiluuskasta. Jos on muuten siisti ulkonäöltään, niin lähinnä säälittävä trendien mukaan juokseva Insta-pelle.
Kokeilla ja muilla ihmisten tai ruuan kanssa työskentelevillä tatuoinnit ovat vastenmielisen näköisiä. Ei tee mieli koskettaa tai syödä tuollaisen rapakouran safkoja.
No, kukin tyylillään.
Tämä! Minustakin tatuoinnit näyttävät likaisilta. Tulee mieleen vankilamenneisyys tai muuten ongelmainen elämänhistoria. Kierrän kaukaa.
Mulla on ainakin ollut vaikea ja ongelmainen menneisyys, mutta oon kyllä tosi kiva ihminen, avoin ja avarakatseinen. Musta pidetään niin töissä kuin töiden ulkopuolella ja useampi tutkintokin löytyy, ettei voi ihan valkoroskaksikaan oikein sättiä. Ei mun leimat tai pinkki tukka ole pitänyt poissa kuin kaltaisenne tyypit, ja sekös minulle käy aivan mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Karulta näytti porukka Riihimäen Lidlissä kesälomalla käväistessä: tatuoidut kaulat, käsivarret ja jalat. Pariskuntia kuin jostakin vankilaleffasta. Kirsikkana kakun päällä erilaiset naamalävärit ja siniset/lilat hiukset.
Jessus mitä jengiä! Tuollaisia en töihin huolisi kuin ehkä puhelinhommiin, missä naama ei näy minnekään.
Näitä riittää. Ei voi ymmärtää mitä siellä pikku päässä oikein liikkuu. Ja kun on sitten vielä kova hinku ängetä telkun hääohjelmiin "kesän upeimmaksi morsiameksi".
Metallia päässä, tukka on porkkanaisen oranssi mustilla irtotöyhdöillä, kaulaa myöten kirjavaa leimaa, rinnukset eri fonteilla tekstailtuja mitä kliseisimpiä sanontoja täynnä ja käsivarsissa vuosia sitten muotia olleet tribaalit. Puku on kaksi numeroa liian pieni, ruusu- ja pääkallokuvioiset rinnat pursuavat väkisin ulos, ja kolttua revitään kaksin käsin ylös, tupakka yhdessä- ja lonkerotölkki toisessa kädessä. Ympärillä kirmailee kolmesta avioliitosta molempien omat ja pari yhteistä pellavapäätä.
Rusetein koristellun hääauton takalasissa joku "Äsken jo naineet" -teksti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karulta näytti porukka Riihimäen Lidlissä kesälomalla käväistessä: tatuoidut kaulat, käsivarret ja jalat. Pariskuntia kuin jostakin vankilaleffasta. Kirsikkana kakun päällä erilaiset naamalävärit ja siniset/lilat hiukset.
Jessus mitä jengiä! Tuollaisia en töihin huolisi kuin ehkä puhelinhommiin, missä naama ei näy minnekään.
Näitä riittää. Ei voi ymmärtää mitä siellä pikku päässä oikein liikkuu. Ja kun on sitten vielä kova hinku ängetä telkun hääohjelmiin "kesän upeimmaksi morsiameksi".
Metallia päässä, tukka on porkkanaisen oranssi mustilla irtotöyhdöillä, kaulaa myöten kirjavaa leimaa, rinnukset eri fonteilla tekstailtuja mitä kliseisimpiä sanontoja täynnä ja käsivarsissa vuosia sitten muotia olleet tribaalit. Puku on kaksi numeroa liian pieni, ruusu- ja pääkallokuvioiset rinnat pursuavat väkisin ulos, ja kolttua revitään kaksin käsin ylös, tupakka yhdessä- ja lonkerotölkki toisessa kädessä. Ympärillä kirmailee kolmesta avioliitosta molempien omat ja pari yhteistä pellavapäätä.
Rusetein koristellun hääauton takalasissa joku "Äsken jo naineet" -teksti.
Joo. Aika paha. =DDDDD
Niin, ihmistä ei tosiaan näe tatskan takaa, sen joku jo tuolla sanoikin ja tottahan se on. Se tatska pilaa ihmisen maineen jo ennen kuin se on sanonut sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja se vaikuttaa sinun elämääsi... miten? Tatuointeja ei ole pakko kenenkään ottaa. Onhan kaikilla nykyisillä mummoilla permanentti ja nuori sukupolvi ihmettelee. Mitäs sitten.
Apua! Olen mummo eikä minulla ole ollut permanenttia sitten 1990-luvun alkupuolen! Mitä minun pitäisi tehdä? En halua permanenttia, pitääkö minun siis luopua mummoudestani (ja miten se tapahtuu)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väite on epätosi. Minulla ei ainakaan ole yhtään tatuointia enkä aio ottaakaan. Olen 40-vuotias. Miehellänikään ei ole. Eikä siskollani eikä hänen puolisollaan. Vanhemmillanikaan ei ole. Meillä on kolme teini-ikäistä lasta ja heistä jokainen on sanonut pitävänsä tatuointeja tökerön ja suttuisen näköisinä. Tuskin siis hekään ryhtyvät lähitulevaisuudessa itseään tatuoimaan.
No eiköhän tuossa kuitenkin tarkoitettu, että isolla osalla, ei suinkaan kaikilla. Joillain on tapa ilmaista itseään; "Kaikki, koko maailma, ainakin tuhat", kun puhutaan muutamasta, jne. Pelisilmää saa käyttää.
Ja varmasti näyttää aika hassulta, kun kylvetykseen viedään toinen toistaan kirjavampia mammoja ja pappoja ryppyiset kuvat roikkuen. Ja kun kuvat ovat vielä joltain timmin nuoruuden ajoilta, eivätkä istu laisinkaan kantajansa raihnaiseen persoonallisuuteen. Voi olla aika koomisiakin hetkiä hoitsuilla.
Ja tikkauttakaa kaikki sitä haluavat vaan itseänne kaikessa rauhassa. Meitä luonnollisiakin onneksi on omine mielipiteinemme. Jokainen tehköön itselleen mitä haluaa.
Itse en tatuoinneista välitä eivätkä ne tyyliini sopisikaan, mutta silti vähän karsastan tuota ”näyttää hassulta vanhainkodissa” -argumenttia, jota aika usein väläytellään. Oli meillä sitten ihossamme mitä tahansa, me kaikki tulemme näyttämään vanhainkodissa tai saattohoidossa sekä hassuilta että aika kurjaltakin. Vanhuus ja raihnaisuus eivät pue ketään, oli tatuointeja tai ei. Monta muuta syytä keksin kyllä olla ottamatta tai suosittelematta tatuointia kenellekään, mutta vanhainkodin kylvettäjien mielipiteille ulkonäöstäni en tosiaankaan tule suomaan ajatustakaan.
Mä olen itse ollut vanhainkodilla harjoittelussa ja aika usein juuri saunottamassa. Olen empaattinen, en naureskele kenellekään ja kunnioitan asiakkaita/hoidettavia. Olen ollut viemässä useita viimeiselle matkalleen, esim. vanhainkodin autossa saattamassa asiakasta lääkäriin kaatumisen yms. jälkeen, melkeinpä joka kerran tietäen, että ei enää palaa. Yhdessä on viimeiset hetket kädestä pitäen juteltu ja lohtua annettu.
Mutta tätäkin asiaa voi käsitellä eri näkökulmista. Kenenkään mieli ei varmaankaan pahoitu, jos hypoteettisesti ja huumorin kautta antaa välillä mielikuvituksen hieman lentää. Ja ihan samalla tavalla voisin olla itsekin kohteena joskus, jos kuvia kehooni laittaisin.
Jos tässä nyt hieman poikkeaa puritaanisesta asenteestaan, ei se mitään ivaamista suinkaan tarkoita. En ikinä usko, että hoitajat tulevat ääneen/muulla käytöksellään ilmaisemaan mielipiteitään kuvia nähdessään. Ja jos näin joku tekee, ei kauaa alalla pyöri.
Millaisessa seurassa aloittaja oikein liikkuu jos kaikilla on tatuointeja? Näkyyhän noita katukuvassa entistä enemmän, mutta sanoisin silti tatuoitujen ihmisten olevan yhä selvä vähemmistö musteettomiin verrattuna. Samalla tavalla nykynuorison tatuointivillitys menee hiljalleen ohi kuin muutkin muotiaallot, ajan mittaan tatuointeja närkästyneenä arvostelevat vanhukset kuolevat ja tatuoidut ovat itse niitä vanhuksia, jotka puolestaan paheksuvat jotain muuta nuorison villitystä. Nuorille tatuoinnit voivat tuohon mennessä olla jo vanha mummojem juttu, joka ei kohauta tai kiinnosta. Ketä enää kiinnostaa levähtäneet piirustukset iholla kun on muodikasta asennuttaa päähänsä kyberosia ja väriä mielialan mukaan vaihtavat älypiilolinssit. Tai sitten voi olla muotia venyttää kaula mahdottoman pitkäksi.
Olisipas kädet täynnä töitä niin olisi paljon parempi!
Mutta ehkä se on niin, että työttömät joutuu piirtelyttämään kuvia käsiinsä aikansa kuluksi kun ei muutakaan ole. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 vuoden päästä ihmetellään kaikkea muutakin vuodelta 2019.
Vaikkapa flow-festareita. Nuoret ihmiset miettivät, että onko joku ottanut vitsin liian tosissaan.Häh? Eihän nytkään naureta Woodstockille.
Todellakin huumeita käyttäville hipeille nauretaan 😁
No, kukin tyylillään.