Kaikilla on nykyään kädet täynnä tatuointeja.
Mihin tää maailma on menossa....40 vuoden kuluttua vanhainkodeissa kaikilla mummuilla ja papoilla on ryppyset käsivarret täynnä tatskoja ja nuorempi sukupolvi ihmettelee.
Kommentit (85)
10 vuoden kuluttua tatuoituja ihmisiä alkaa kaduttaa, kun tatuoinnit ovat jo pois muodista ja silloin me tatuoimattomat kiltti miehet menemme kuin kuumille kiville :))
M32. kirjoitti:
10 vuoden kuluttua tatuoituja ihmisiä alkaa kaduttaa, kun tatuoinnit ovat jo pois muodista ja silloin me tatuoimattomat kiltti miehet menemme kuin kuumille kiville :))
Pidä toi, sulla ei ole mitään hätää. Et taida päästä lähellekään hopeakettu-ikää, kun jo alkaa olla tunkua.
En itse pidä tatuoinneista, mutta jos joku niitä itselleen haluaa, se ei ole minulta pois. Kuitenkin minua huolestuttaa, että miten ne väriaineet pysyvät ihossa, liikkumatta muualle elimistöön, aiheuttavatko syöpää jne. Varmasti tupakointi on paljon vaarallisempaa terveydelle kuin tatuoinnin hankkiminen.
Vierailija kirjoitti:
En itse pidä tatuoinneista, mutta jos joku niitä itselleen haluaa, se ei ole minulta pois. Kuitenkin minua huolestuttaa, että miten ne väriaineet pysyvät ihossa, liikkumatta muualle elimistöön, aiheuttavatko syöpää jne. Varmasti tupakointi on paljon vaarallisempaa terveydelle kuin tatuoinnin hankkiminen.
Ajattelen samoin. Käsitykseni mukaan on tupakointi ja sen aloittaminen kuitenkin vähenemässä aika hyvin. Kaupunkeja julistetaan savuttomiksi ja valistus on aika kattavaa. Jospa tälle toisellekin asialle käy "yhtä hyvin".
Vierailija kirjoitti:
M32. kirjoitti:
Pidä toi, sulla ei ole mitään hätää. Et taida päästä lähellekään hopeakettu-ikää, kun jo alkaa olla tunkua.
Niin aionkin. Monella on paineita ottaa tatuointi, kun kaikilla muillakin on, mutta itse ajattelen asiaa pidemmälle. Vähän kuin laittaisi rahaa sijoituksiin samalla kun muut törsäävät omansa, mutta myöhemmin pääsen sitten nauttimaan "sijoituksistani", kun markkina-arvoni on noussut. Tällä menolla ei aikaakaan, kun suurin osa on tatuoituja...itse asiassa varmaan jo onkin? Kohta sitä saa... :))
Pakkohan se on huudella tatuointien puolesta (vaikka kuinka vituttaisi), kun ei niistä eroonkaan pääse.
Karulta näytti porukka Riihimäen Lidlissä kesälomalla käväistessä: tatuoidut kaulat, käsivarret ja jalat. Pariskuntia kuin jostakin vankilaleffasta. Kirsikkana kakun päällä erilaiset naamalävärit ja siniset/lilat hiukset.
Jessus mitä jengiä! Tuollaisia en töihin huolisi kuin ehkä puhelinhommiin, missä naama ei näy minnekään.
Muistan kun näin kuvan Ville Valosta joskus vuosituhannen alussa, kun sillä oli toinen käsivarsi kokonaan tatuoitu. Ajattelin että ompa hurjan näköistä, kun niitä oli tuolloin vielä melko harvalla. Nyt vastaavia näkee lähes päivittäin perus suomi junteillakin. Kyllä maailma on muuttunut nopeasti.
Ma kavin just kk takaperin ottamassa uuden tatuoinnin kasivarteen. :)
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väite on epätosi. Minulla ei ainakaan ole yhtään tatuointia enkä aio ottaakaan. Olen 40-vuotias. Miehellänikään ei ole. Eikä siskollani eikä hänen puolisollaan. Vanhemmillanikaan ei ole. Meillä on kolme teini-ikäistä lasta ja heistä jokainen on sanonut pitävänsä tatuointeja tökerön ja suttuisen näköisinä. Tuskin siis hekään ryhtyvät lähitulevaisuudessa itseään tatuoimaan.
No eiköhän tuossa kuitenkin tarkoitettu, että isolla osalla, ei suinkaan kaikilla. Joillain on tapa ilmaista itseään; "Kaikki, koko maailma, ainakin tuhat", kun puhutaan muutamasta, jne. Pelisilmää saa käyttää.
Ja varmasti näyttää aika hassulta, kun kylvetykseen viedään toinen toistaan kirjavampia mammoja ja pappoja ryppyiset kuvat roikkuen. Ja kun kuvat ovat vielä joltain timmin nuoruuden ajoilta, eivätkä istu laisinkaan kantajansa raihnaiseen persoonallisuuteen. Voi olla aika koomisiakin hetkiä hoitsuilla.
Ja tikkauttakaa kaikki sitä haluavat vaan itseänne kaikessa rauhassa. Meitä luonnollisiakin onneksi on omine mielipiteinemme. Jokainen tehköön itselleen mitä haluaa.
Itse en tatuoinneista välitä eivätkä ne tyyliini sopisikaan, mutta silti vähän karsastan tuota ”näyttää hassulta vanhainkodissa” -argumenttia, jota aika usein väläytellään. Oli meillä sitten ihossamme mitä tahansa, me kaikki tulemme näyttämään vanhainkodissa tai saattohoidossa sekä hassuilta että aika kurjaltakin. Vanhuus ja raihnaisuus eivät pue ketään, oli tatuointeja tai ei. Monta muuta syytä keksin kyllä olla ottamatta tai suosittelematta tatuointia kenellekään, mutta vanhainkodin kylvettäjien mielipiteille ulkonäöstäni en tosiaankaan tule suomaan ajatustakaan.
Tämä tatska-muoti kun vaihtuu jokapojan junttimerkiksi, niin alkaa olla yksityisillä klinikoilla jonoa tatuoinnin poistoon. Ihonsiirtoja ja laserointeja tulee liukuhihnalta.
T. Ihotautidoc
Pienet on murheet, jos pelkät tatuoinnit elämässä kaduttaa. Suuren osan vuotta näillä leveysasteilla vaatteet peittää kädet ja jalat, joten mitä väliä.
M32. kirjoitti:
Jännää, mä en oo yhtään tqtuointia ottanut muodin takia, vaan muistotatskoja. Ja tatskoja on vain kaksi.
M32. kirjoitti:
Sinä nihilisti et ikinä tulee millekään kivelle menemään. Hautaan vaan poikuus tallella:))
Suomessa on sellaista, että kun joku juttu tulee muotiin, lähes kaikki alkavat vaistomaisesti miettiä, mihin tämän muotijutun itse laittaisi sen sijaan, että miettisi ensin, onko kyseinen asia ylipäätään minua varten.
Olen kuullut ihan fiksujenkin ihmisten miettivän ääneen, että jos he laittaisivat tatuoinnin niin ”korkeintaan sitten jonkun ihan pienen jutun johonkin piiloon”. Kun olen sitten hämmästellen kysynyt, mikä pakko sitä tatuointia ylipäätään on ottaa, moni on todennut että ”kun nykyään niin moni niitä laittaa niin itsekin alkaa pyöritellä asiaa mielessään”.
Se on siihen aikaan ihan normaalia, että vanhuksilla tatskat roikkuu, koska "kaikilla" on niitä. Paitsi ei mulla.
Ei haittaa, olen päässyt tienaamaan aika hyvin vaan piirtämällä 😂 Mukavaa hommaa!
No eiköhän tuossa kuitenkin tarkoitettu, että isolla osalla, ei suinkaan kaikilla. Joillain on tapa ilmaista itseään; "Kaikki, koko maailma, ainakin tuhat", kun puhutaan muutamasta, jne. Pelisilmää saa käyttää.
Ja varmasti näyttää aika hassulta, kun kylvetykseen viedään toinen toistaan kirjavampia mammoja ja pappoja ryppyiset kuvat roikkuen. Ja kun kuvat ovat vielä joltain timmin nuoruuden ajoilta, eivätkä istu laisinkaan kantajansa raihnaiseen persoonallisuuteen. Voi olla aika koomisiakin hetkiä hoitsuilla.
Ja tikkauttakaa kaikki sitä haluavat vaan itseänne kaikessa rauhassa. Meitä luonnollisiakin onneksi on omine mielipiteinemme. Jokainen tehköön itselleen mitä haluaa.