Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)

Vierailija
06.08.2019 |

Olen sinkku joka toivoisi suhdetta. Minulla on tällaisia ulkoisia kriteerejä/toiveita miehelle:

- Iältään suunnilleen 25-32 välillä
- Urheilullinen
- Miellyttävät kasvot
- 185 cm tai pitempi

- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen
- Ei lapsia aiemmista suhteista, mutta haluaa niitä minun kanssani
- Haluaa sitoutua, mennä naimisiin, perustaa perheen
- Ei tupakoi, käyttää alkoholia harvoin tai ei ollenkaan.

... ja tässä olivat vain ulkoiset kriteerit, näiden lisäksi pitää tietysti olla henkinen yhteys, se kokemus että me "klikkaamme" ja sovimme persooniltamme yhteen.

Tällainen minä itse olen:

- 26v
- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni
- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis

- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä
- Ei lapsia, mutta haluan niitä
- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa

- Elän terveellisesti ylipäätään ja pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin ja olen fyysisesti & psyykkisesti terve.

Mitä sanotte? Ovatko vaatimukseni miehelle kohtuulliset sen kanssa, millainen itse olen? Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).

Tuollaista toiveeni täyttävää miestä ei ole helppo löytää. Olen nyt ollut edellisen suhteen jäljiltä sinkkuna jo pian kolme vuotta, vaikka olen silloin tällöin käyttänyt deittipalveluitakin eli ollut sillä tavalla aktiivinen kumppaninhaussa.

Eksäni täytti kaikki nuo kriteerini lukuunottamatta sitä, että hän tiesi vakaasti ettei halua lapsia. Tämän takia suhteemme päättyikin. Olen nyt alkanut miettiä, enkö löydä miestä siksi että odotan liikoja. Olen noissa deittipalveluissa, sekä livenäkin saanut todella paljon lähestymisiä, mutta kukaan ei vain sytytä. Haikailenko minä jotain haavekuvaa joka ei voi koskaan toteutua oikeassa ihmisessä?

Koska tiedän, että läheskään kaikki eivät jaksa kirjoittaa kommenttia, lisään myös kyselyn tähän, niin saa vähällä vaivalla ilmaistua mielipiteensä. Olisin silti tosi iloinen sanallisista kommenteista :)

Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)

Vaihtoehdot

Kommentit (571)

Vierailija
121/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmm keskitulot alkaa aikasta alhaalta eli perus duunari saavuttaa sen.

Vierailija
122/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei saisi olla vaikka 183 cm pitkä? Aivan älytöntä, en ymmärrä tuota pituusasiaa ollenkaan!

Tuosta kohdasta voisit ekana joustaa jos et halua jäädä sinkuksi, todella pinnallista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että täällä on aina tapana hyökätä aloittajan kimppuun, joten minun viestini ei varmasti saa suurta suosiota.

Oma ajatukseni kuitenkin ap:n viestistä on se, että hänhän etsii vain tasoistaan miestä.

Miksi nuori, nätti, urheilullinen, korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, lapseton ja päihteetön nainen ei melko realistisestikin voisi "vaatia" pitkää, urheilullista, väh. keskituloista, lapsetonta ja päihteetöntä miestä?

Jos ap vastaa omaa kuvaustaan, niin varmasti hän miellyttää monia "tasokkaita" miehiä.

Se on toki totta että tuollaisia miehiä on vähän, joten löytäminen ei ole helppoa. Mutta ei minun mielestäni ap vaadi mitään "liikaa" omaan tasoonsa nähden, niinkuin monet ovat täällä torpanneet.

Täällä on nyt kiinnitetty huomiota siihen, että kun ap itse aloitti tekstinsä kuvailemalla itseään "arkiseksi kasvoilta" ja, että hänen paras ulkoinen piirre on "kropan kunto". Jonka jälkeen hän laati listan, jossa hän kertoi hakevansa kiistamatonta valioyksilöä.

Ap saa minulta siitä plussan, että hän rehellisesti kertoi olevansa arkinen naamastaan. Tuo kuitenkin meinaa väistämättä sitä, että hän ei miellytä niitä toivomiaan "tasokkaita" miehiä. Sen kertoo jo sekin, että hän on ehtinyt sinkkuillakin jo ties kuinka kauan. Lisäksi ap:n kriteerit täyttävät miehet ovat todennäköisesti jo varattuja. Ja mikäli he eivät ole, niin heidän perässään on ap:ta kauniimpia ja nuorempia naisia.

Ap:lle vielä tiedoksi, että se kropan kondis ei ole tae mistään paremmasta. Esimerkiksi kasvoiltaan vähemmän komea mies pysyy samanlaisena, vaikka treenaisi itsensä mihin kuntoon tahansa. Ne keskinkertaiset kasvot eivät siitä muutu miksikään, vaikka kuinka olisi pyykkilautaa. Ja kun ihmiset nyt ensimmäiseksi kiinnittävät toisesssa huomiota siihen, että kuinka kauniit/komeat kasvot hänellä on, niin sillä naamalla on eniten väliä.

Vierailija
124/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on kommentoinut pituutta. Tiedän itsekin, että se on sellainen tekijä joka rajaa suuren määrän (hyviä) miehiä ulkopuolelle. Olen vain aina viehättynyt pitkistä miehistä, pituus on oikeastaan se ensimmäinen ulkonäöllinen toiveeni miehelle, jos saisi vain yhden sanoa.

Aina minä yritän kohdata ihmiset ihmisinä, en kulje tuolla lista kädessä. :D Mutta joka kerta siinä vaan käy niin että pitkä mies kiinnittää huomioni, kun taas lyhyessä miehessä se lyhyys vain kaihertaa liikaa vaikka muuten olisi kuinka mukava ja kivannäköinen. En tiedä onko tämä joku fetissi minulla, ainakin todella vahva mieltymys.

Ap

Suosittelen terapiaa, jos pituus on NOIN fetissi. Ei ole normaalia minusta olla noin rajoittunut. Tai ole vain, mutta älä sitten itke kun ei löydy.

ps. esim. 179 cm pitkä ei ole lyhyt...

N48

Vierailija
125/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että täällä on aina tapana hyökätä aloittajan kimppuun, joten minun viestini ei varmasti saa suurta suosiota.

Oma ajatukseni kuitenkin ap:n viestistä on se, että hänhän etsii vain tasoistaan miestä.

Miksi nuori, nätti, urheilullinen, korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, lapseton ja päihteetön nainen ei melko realistisestikin voisi "vaatia" pitkää, urheilullista, väh. keskituloista, lapsetonta ja päihteetöntä miestä?

Jos ap vastaa omaa kuvaustaan, niin varmasti hän miellyttää monia "tasokkaita" miehiä.

Se on toki totta että tuollaisia miehiä on vähän, joten löytäminen ei ole helppoa. Mutta ei minun mielestäni ap vaadi mitään "liikaa" omaan tasoonsa nähden, niinkuin monet ovat täällä torpanneet.

Miksi tavallinen/perusnätti riittäisi? Vaatiihan ap:kin selkeästi pitkää eikä vain perusmittaista. Kai tuon listan mukainen mieskin voi vaatia selkeästi keskimääräistä kauniimpaa naista?

Kuvauksensa mukaan ap on melkoisen timmi ja sporttinen, se nostaa kyllä hänen ulkonäkönsä keskimääräistä naista paremmaksi, vielä kun kasvotkin ovat tavalliset/perusnätit, meikillä kauniit. Miehet arvostavat treenattua kroppaa ihan yllättävän paljon, ja läheskään jokaiselta naiseöta ei sellaista kuitenkaan löydy.

Eli ap on:

- 26v (tavallisin ikä pariutua, naisten suosio kovimmillaan n. 20-25v kieppeillä)

- hoikka/urheilullinen (iso plussa)

- perusnätti (siis tavallinen, "meikattuna kaunista" ei lasketa)

- hyvässä työssä (eli työelämässä, hyvästä palkasta ei saa lisäpisteitä)

- hieman yksinäinen (miinus, koska ap:n tapauksessa kielii epätoivottavasta luonteesta)

- laatii listoja, vaikuttaa laskelmoivalta ja tylsältä (iso miinus)

Tässä olisi kasassa yksi iso plussa, eli hoikka ja timmi vartalo, neutraaleja ominaisuuksia ja miinuksia.

Toivottu mies on:

- iältään suunnilleen 25-32 välillä (tavallisin ikä pariutua, miesten suosio kovimmillaan n. 30-35v kieppeillä)

- urheilullinen (plussa)

- komeakasvoinen (iso plussa)

- 185 cm tai pitempi (iso plussa)

- koulutettu ja hyvässä työssä (iso plussa)

Eli vain plussia, ja lisäksi samoja joita naisten enemmistö arvostaa.

Millähän perusteella ap hakee samantasoista? Haussa on unelmamies, kun taas ap itse on hieman yksinäinen, luonteeltaan laskelmoiva ja tylsä kasvoiltaan tavallinen nainen jonka ainoa merkittävä valtti on hyvä kroppa.

Miksi unelmamies (pitkä, komea, koulutettu, hyvässä työssä, iässä jossa muutkin naiset haluavat pariutua) tyytyisi ap:hen?

Tasothan ovat aivan eri planeetalta.

Vierailija
126/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttäisin muut kuin pituuden vaatimuksen. Toisaalta voin sanoa suoraan, ettei myöskään kiinnostaisi parisuhde noin pinnallisen ihmisen kanssa, joka etsii miestä esitäytetyn listan kanssa. Se kertoo ihmisestä aika paljon. 

Ikinä en ole asettanut minkäänlaista vaatimuslistaa naiselle. Tietysti haluaisin sellaisen naisen, jonka kanssa tulen hyvin juttuun eli ollaan kuin parhaat kaverit ja joka herättää ihastuksen tunteen. Vaikka itse olen erittäin urheilullinen, en esimerkiksi vaatisi sitä, että nainen kävisi salilla, jos sellainen ei kiinnosta. Kyllä muut asiat on tärkeämpiä kuin pinnallisuus. 

Vierailija
127/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alfa kirjoitti:

Minä sinulla on tarjottavana sille parhaaseen a-ryhmään kuuluvalle miehelle? Muutakin kuin omien haaveidesi toteuttamista?

Minulla on tarjota miehelle luotettava ja vastuuntuntoinen kumppani, joka on valmis ja halukas sitoutumaan suhteeseen ja tekemään töitä sen eteen. Olen luonteeltani kiltti ja peruspositiivinen. Olen aina ollut hyvin äidillinen ja muista huolta pitävä, minusta olisi ihanaa huolehtia omasta perheestä. Olen mielestäni erinomaista "äitimateriaalia" sellaiselle miehelle joka myös haaveilee perheen perustamisesta. Jos löytäisin rakkauden, olisi sen vaaliminen tärkein prioriteetti minulle, eli panostaisin mieheen, suhteeseemme ja perheeseemme.

Sitten on näitä ulkoisia asioita. Olen hyvännäköinen (toki tiedän ulkonäön rapistuvan. En kuitenkaan koskaan näe lopettavani liikuntaa, se on minulle intohimo ja elämäntapa. Jos se on itsestäni kiinni, niin tulen pysymään liikunnallisena aina). Minusta saisi hyvän treenikaverin sellainen mies, joka myös rakastaa liikuntaa. Taloudellisesti pystyn tekemään oman osuuteni hyvän ja mukavan yhteiselon eteen, sillä tienaan hyvin ja olen järkevä rahankäyttäjä. Olen raitis ja savuton, kanssani ei tarvitse kestää känniörvellyksiä eikä rahanmenoa tuollaisiin.

Tällaisia nyt tuli mieleen, että mitä minulla olisi tarjota miehelle.

Ap

Eli ei mitään persoonaa, hajuton ja mauton. Miksei haaveilemasi mies valitsisi sijastasi neiti b:tä joka mainitsemiesi ominaisuuksien LISÄKSI sattuu olemaan mahtava, erikoinen persoona. Mikä sussa on niin mielenkiintoista että menisit muiden nättien, pullan tuoksuisten äidiksi haaveilevien urheilijanaisten ohi jonossa? Ja usko pois, jonoa riittää haaveilemallesi miehelle.

Vierailija
128/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset 185-senttiset supermiehet ottavat yleensä mallipituisen vaimon, vaimon pitää olla täydellinen trophy wife, mieluiten kauniin tai ainakin hyvällä tavalla erikoisen näköinenkin. Itse et valitettavasti tähän kategoriaan ihan täysin kuulu. Saatat löytää tuollaisen miehen, mutta pienehköllä todennäköisyydellä, ehkä kannattaa katsoa niitä sieltä nörtimmästä päästä, ne eivät niin välitä ehkä vaimon "laadusta".

Vierailija
129/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt kommentoida vielä noita "arkisia kasvojani", joihin moni on puuttunut. Minusta tuntuu että osalla täällä on eri käsitys siitä mikä on tavallista/kaunista, kuin minulla.

Tuntuu, että jotkut täällä tulkitsivat tuon kuvaukseni siten, että olen lähes ruma kasvoista. En ole. Olen mielestäni tavallinen/perusnätti, mikä tarkoittaa minulle sitä, että kasvoni ovat ihan kivat ja miellyttävät, mutta eivät aiheuta sellaista "wow"-efektiä. En siis ole laittamattomana sellainen päitä kääntävän kaunis, mutta ei minun kasvoissani mitään "vikaakaan" ole.

Ja ehkä myös huomionarvoista se, että tyypillisesti kuljen ihmisten ilmoilla kevyesti meikattuna, mikä heti kaunistaa.

Eli en siis sanoisi, että kasvoni ovat mikään "deal breaker" minussa. Kroppani vain on vielä parempi, siksi mainitsin sen parhaaksi ominaisuudekseni.

Ap

Vierailija
130/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit kriteerit. En käsitä noita, joiden mielestä ne olisivat liian kovat. Outoja.

Vierailija
131/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys:

Ap vetoaa siihen että hänen exänsä on täyttänet suuren osan vaatimuksista. Mutta 20-25v on eri asia kuin 25-30v. Ei vain miesten ikämieltymysten takia, vaan siksi koska 25-35v tienoilla naiset haluavat pariutua ja alkavat ajattelemaan perhettä. Tämä lisää miesten kysyntää, etenkin sitoutumishaluisten ja sitoutumiskykyisten miesten.

Miehet puolestaan saavat itsevarmuutta, miehistyvät ulkonäöltään (kaljut ja mahat, 35v->) ja etenevät työelämässä.

Kun nuoruuden valttikortti on menetetty, pitää löytyä tasoa. Ja sitä ei ap:lta löydy. Timmi kroppa ei riitä unelmamiehille, joilla riittää mistä valita.

Myöskään lähestymiset eivät todista paljoa. Hyvä kroppa kiinnostaa aina, mutta on täysin eri asia kiinnostaako muu kuin seksi. Etenkään sen jälkeen kun ap:n luonne on tullut selville.

Vierailija
132/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos sinulle ei ole ehdottoman tärkeää, että mies on suomalainen, niin käänny ihmeessä  tutkailemaan muiden maiden tarjontaa. Esim. Ruotsi, Saksa, Tanska, Norja.

Vierailija
133/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Parhaaksi ulkonäössäni, siis.

Ap

Vierailija
134/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä mies vaihtaa sinut nuorempaan kun niiden perässä juoksee naisia ja valinnan varaa on. Naiset eivät ole lyhyistä miehistä kiinnostuneita niin olen harvoja ikääntyneistä työpaikalla jolla mies on pysynyt eikä ole vaihtanut nuorempaan. Jos haluaa uskollisen luotettavan kumppanin niin kannataa alentaa sitä pituuskriteeriä.

Awww, miehesi on siis edelleen kanssasi vain ja ainoastaan siksi, ettei saa ketään muuta eikä varsinkaan nuorempaa. Jos saisi, olisit jo mennyt vaihtoon. True love.

Vierailija
135/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko nyt kommentoida vielä noita "arkisia kasvojani", joihin moni on puuttunut. Minusta tuntuu että osalla täällä on eri käsitys siitä mikä on tavallista/kaunista, kuin minulla.

Tuntuu, että jotkut täällä tulkitsivat tuon kuvaukseni siten, että olen lähes ruma kasvoista. En ole. Olen mielestäni tavallinen/perusnätti, mikä tarkoittaa minulle sitä, että kasvoni ovat ihan kivat ja miellyttävät, mutta eivät aiheuta sellaista "wow"-efektiä. En siis ole laittamattomana sellainen päitä kääntävän kaunis, mutta ei minun kasvoissani mitään "vikaakaan" ole.

Ja ehkä myös huomionarvoista se, että tyypillisesti kuljen ihmisten ilmoilla kevyesti meikattuna, mikä heti kaunistaa.

Eli en siis sanoisi, että kasvoni ovat mikään "deal breaker" minussa. Kroppani vain on vielä parempi, siksi mainitsin sen parhaaksi ominaisuudekseni.

Ap

Niin?

Eli kasvosi ovat tavalliset.

Samoin kuin 179cm pituus, tavalliset kasvot, alle keskipalkkainen työ nuorella vastavalmistuneella miehellä, jne.

Vierailija
136/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oh honey, no... lopeta jo ennenku nolaat itses

Vierailija
137/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vaatumuksilla saa vieraissakäyvän komistuksen ja sillä ehdolla että sallii syrjähypyt miehelle.

Vierailija
138/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 26v

- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni

- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis

- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä

- Ei lapsia, mutta haluan niitä

- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa

Noilla antamillasi tiedoilla et ole tasokas, vaan aivan tavallinen parikymppinen nainen. Siinä ei tietenkään ole mitään väärää eikä pahaa. Lähes kaikki meistä ovatkin "taviksia". Mutta noilla pelimerkeillä et tule sen tasoista kumppania löytämään, mitä tällä hetkellä etsit.

Vierailija
139/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ERITTÄIN pinnalliselta.

Vierailija
140/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Lisäys:

Ap vetoaa siihen että hänen exänsä on täyttänet suuren osan vaatimuksista. Mutta 20-25v on eri asia kuin 25-30v. Ei vain miesten ikämieltymysten takia, vaan siksi koska 25-35v tienoilla naiset haluavat pariutua ja alkavat ajattelemaan perhettä. Tämä lisää miesten kysyntää, etenkin sitoutumishaluisten ja sitoutumiskykyisten miesten.

Miehet puolestaan saavat itsevarmuutta, miehistyvät ulkonäöltään (kaljut ja mahat, 35v->) ja etenevät työelämässä.

Kun nuoruuden valttikortti on menetetty, pitää löytyä tasoa. Ja sitä ei ap:lta löydy. Timmi kroppa ei riitä unelmamiehille, joilla riittää mistä valita.

Myöskään lähestymiset eivät todista paljoa. Hyvä kroppa kiinnostaa aina, mutta on täysin eri asia kiinnostaako muu kuin seksi. Etenkään sen jälkeen kun ap:n luonne on tullut selville.

Tämä ei kyllä päde tässä laskevan syntyvyyden hipsterimillenniaalimaailmassa. Päti ehkä ainoastaan 50-luvulla ja silloinkin pääosin sinun fantasioissasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän