Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)
Olen sinkku joka toivoisi suhdetta. Minulla on tällaisia ulkoisia kriteerejä/toiveita miehelle:
- Iältään suunnilleen 25-32 välillä
- Urheilullinen
- Miellyttävät kasvot
- 185 cm tai pitempi
- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen
- Ei lapsia aiemmista suhteista, mutta haluaa niitä minun kanssani
- Haluaa sitoutua, mennä naimisiin, perustaa perheen
- Ei tupakoi, käyttää alkoholia harvoin tai ei ollenkaan.
... ja tässä olivat vain ulkoiset kriteerit, näiden lisäksi pitää tietysti olla henkinen yhteys, se kokemus että me "klikkaamme" ja sovimme persooniltamme yhteen.
Tällainen minä itse olen:
- 26v
- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni
- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis
- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä
- Ei lapsia, mutta haluan niitä
- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa
- Elän terveellisesti ylipäätään ja pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin ja olen fyysisesti & psyykkisesti terve.
Mitä sanotte? Ovatko vaatimukseni miehelle kohtuulliset sen kanssa, millainen itse olen? Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).
Tuollaista toiveeni täyttävää miestä ei ole helppo löytää. Olen nyt ollut edellisen suhteen jäljiltä sinkkuna jo pian kolme vuotta, vaikka olen silloin tällöin käyttänyt deittipalveluitakin eli ollut sillä tavalla aktiivinen kumppaninhaussa.
Eksäni täytti kaikki nuo kriteerini lukuunottamatta sitä, että hän tiesi vakaasti ettei halua lapsia. Tämän takia suhteemme päättyikin. Olen nyt alkanut miettiä, enkö löydä miestä siksi että odotan liikoja. Olen noissa deittipalveluissa, sekä livenäkin saanut todella paljon lähestymisiä, mutta kukaan ei vain sytytä. Haikailenko minä jotain haavekuvaa joka ei voi koskaan toteutua oikeassa ihmisessä?
Koska tiedän, että läheskään kaikki eivät jaksa kirjoittaa kommenttia, lisään myös kyselyn tähän, niin saa vähällä vaivalla ilmaistua mielipiteensä. Olisin silti tosi iloinen sanallisista kommenteista :)
Kommentit (571)
Alfa kirjoitti:
Minä sinulla on tarjottavana sille parhaaseen a-ryhmään kuuluvalle miehelle? Muutakin kuin omien haaveidesi toteuttamista?
Aivan. Jos on itse keskimittainen nainen (tai ehkä jopa pari senttiä alle), niin onko kohtuullista olettaa mieheltä 5cm yli keskimääräistä pituutta? Jos tavoittelee parasta kymmentä prosenttia, niin kannattaa itsekin olla siellä ihan kärjessä. Toki voi mitä hyvänsä, mutta jos miettii miksi ei tärppää, niin kannattaa vähän kohtuullistaa omia odotuksiaan.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa noista kriteeresitä yksinään on kohtuullinen, mutta kuten jokainen todennäköisyyslaskentaa osaava tietää, useampi kriteeri romahduttaa nopeasti mahdollisuudet. Kaikki nuo kriteerit täyttäviä miehiä on jopa alle prosentti kaikista sinkkumiehistä, joten varaudu pitkään odotukseen.
Juuri tämä on se asia, jota naiset eivät tunnu ymmärtävän. Pituusvaatimus pudottaa ehkä 70% miehistä pois, ja ikävaatimus pienentää joukkoa entisestään. Työpaikan vakausvaatimus varsinkin nykyaikana pudottaa kelvollisten määrää edelleen rajusti jne.
Lopulta todellakin päästään tilanteeseen, jossa sadasta miehestä saattaa 1-2 olla vaaditun listan mukainen. Ja tämähän ei vielä takaa sitä, että ehdot täyttävä olisi sinkku ja aloittajasta kiinnostunut.
Tähän naisen tyypillinen vastaus on "mutta nämä ovat juuri minun...".
Ei, vaan nämä ovat muidenkin naisten mieltymyksiä. Ellei kaikkien, niin ainakin enemmistön.
Jos tavoitteena on huippumies, ei välttämättä riitäkään että on <30v, hoikka, liikunnallinen ja työelämässä (hyvästä ammatista ei tule lisäpisteitä, eikä akateeminen loppututkinto ole ihmeellinen asia).
Siispä kysymys kuuluu mikä erottaa naisen muista hoikista, perusnäteistä ja kunnialla asiansa hoitavista naisista ikäluokassa 22-28v? Ja ei kun ei, vastaukseksi ei kelpaa hyvä palkka tai kunnianhimo - nämä ovat arvostetumpia piirteitä miehissä.
Listojen tekeminen? Aspergermainen luonne? Jokin muu?
Persoonallisuus tietysti. Hauskaa, että aptä arvostellaan ulkokohtaisista vaatimuksista ja tismalleen samoilla ulkokohtaisilla kriteereillä tuomitaan hänet samanlaiseksi kuin kaikki muut kumppania hakevat naiset. AP edellyttää kumppaniltaan tiettyjä arvoja ja toivoo löytävänsä yhteensopivan luonteen ja keskinäistä kemiaa. Kyllähän nyt jokainen tietää, että toisten ihmisten kanssa juttu sujuu, asiat natsaa ja on mukavaa, hauskaa ja helppoa yhdessä. Toisten kanssa taas on väkinäistä ja vaivaantunutta. Ulimiesten mielestä kaikki ja tahansa voi olla kenen tahansa kanssa ,senkun vaan ryhtyy olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että täällä on aina tapana hyökätä aloittajan kimppuun, joten minun viestini ei varmasti saa suurta suosiota.
Oma ajatukseni kuitenkin ap:n viestistä on se, että hänhän etsii vain tasoistaan miestä.
Miksi nuori, nätti, urheilullinen, korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, lapseton ja päihteetön nainen ei melko realistisestikin voisi "vaatia" pitkää, urheilullista, väh. keskituloista, lapsetonta ja päihteetöntä miestä?
Jos ap vastaa omaa kuvaustaan, niin varmasti hän miellyttää monia "tasokkaita" miehiä.
Se on toki totta että tuollaisia miehiä on vähän, joten löytäminen ei ole helppoa. Mutta ei minun mielestäni ap vaadi mitään "liikaa" omaan tasoonsa nähden, niinkuin monet ovat täällä torpanneet.
Miksi tavallinen/perusnätti riittäisi? Vaatiihan ap:kin selkeästi pitkää eikä vain perusmittaista. Kai tuon listan mukainen mieskin voi vaatia selkeästi keskimääräistä kauniimpaa naista?
Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).
Tässä harhaluulossa elää noin 90% naisista. Karua, mutta näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että täällä on aina tapana hyökätä aloittajan kimppuun, joten minun viestini ei varmasti saa suurta suosiota.
Oma ajatukseni kuitenkin ap:n viestistä on se, että hänhän etsii vain tasoistaan miestä.
Miksi nuori, nätti, urheilullinen, korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, lapseton ja päihteetön nainen ei melko realistisestikin voisi "vaatia" pitkää, urheilullista, väh. keskituloista, lapsetonta ja päihteetöntä miestä?
Jos ap vastaa omaa kuvaustaan, niin varmasti hän miellyttää monia "tasokkaita" miehiä.
Se on toki totta että tuollaisia miehiä on vähän, joten löytäminen ei ole helppoa. Mutta ei minun mielestäni ap vaadi mitään "liikaa" omaan tasoonsa nähden, niinkuin monet ovat täällä torpanneet.
En oikein ymmärrä, miten ihmiset joidenkin mielessä typistyvät tällaisiksi listoiksi, joissa on vieläpä selkeä tapa mitata arvia. Itse esimerkiksi harrastan urheilua ja olen menestynyt yrittäjänä, mutta en näe, miksi puolisoni pitäisi harrastaa juuri samoja asioita tai olla valinnut hyväpalkkainen ala.
Sun kannattais heittää tommoset pitkät vaatimuslistat hemmett*in. Ensinnäkin, on epätervettä ja myös epärealistista lähteä deittimaailmaan tollaisen listan kanssa. En väitä etteikö mitään kriteerejä saisi miehelle olla, mutta niiden kannattaisi olla enemmänkin semmoisia kuten: saan olla oma itseni, saan hänestä tukea ja turvaa, hänen kanssaan on hyvä olla, hän saa minut nauramaan. MUTTA ymmärrän kyllä ja olen samaa mieltä että joskus vaan tietyn näköiset miehet "hotsittaa" eikä sille mitään voi. En tarkoita että pitäisi alkaa seurustelemaan miehen kanssa joka ei kiinnosta sillä tavalla. Ei kannata! Kannattaa tehdä itselle muutaman kohdan lista asioista joista et ole valmis joustamaan. Esim. ei kusip*ä, haluaa lapsia kohtuullisessa ajassa, pitkä ja komea/löytyy kemiaa, ei käytä huumeita, ihana. Muista materialistisista asioista voi sitten joustaa.
Minusta tuntuu, että ap ei nyt kerro ihan kaikkia kriteereitään vaan pitää joitakin asioita ihan itsestäänselvinä. Onhan tuollainen mies ihan helppo löytää, jos esim sietää pettämistä ja on vaikka valmis etäsuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Alfa kirjoitti:
Minä sinulla on tarjottavana sille parhaaseen a-ryhmään kuuluvalle miehelle? Muutakin kuin omien haaveidesi toteuttamista?
Minulla on tarjota miehelle luotettava ja vastuuntuntoinen kumppani, joka on valmis ja halukas sitoutumaan suhteeseen ja tekemään töitä sen eteen. Olen luonteeltani kiltti ja peruspositiivinen. Olen aina ollut hyvin äidillinen ja muista huolta pitävä, minusta olisi ihanaa huolehtia omasta perheestä. Olen mielestäni erinomaista "äitimateriaalia" sellaiselle miehelle joka myös haaveilee perheen perustamisesta. Jos löytäisin rakkauden, olisi sen vaaliminen tärkein prioriteetti minulle, eli panostaisin mieheen, suhteeseemme ja perheeseemme.
Sitten on näitä ulkoisia asioita. Olen hyvännäköinen (toki tiedän ulkonäön rapistuvan. En kuitenkaan koskaan näe lopettavani liikuntaa, se on minulle intohimo ja elämäntapa. Jos se on itsestäni kiinni, niin tulen pysymään liikunnallisena aina). Minusta saisi hyvän treenikaverin sellainen mies, joka myös rakastaa liikuntaa. Taloudellisesti pystyn tekemään oman osuuteni hyvän ja mukavan yhteiselon eteen, sillä tienaan hyvin ja olen järkevä rahankäyttäjä. Olen raitis ja savuton, kanssani ei tarvitse kestää känniörvellyksiä eikä rahanmenoa tuollaisiin.
Tällaisia nyt tuli mieleen, että mitä minulla olisi tarjota miehelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo nuori, kaunis, kiva ja fiksu ihminen voi kyllä löytää ja rakastua toiseen nuoreen, kauniiseen, kivaan ja fiksuun.
Aloituksen paljasti kuitenkin miehen käsialaksi kohta "vähintään 185 senttinen adonis", "menestyvä", "paras mahdollinen" jne.
Sen huomaa myös siitä kuinka keskustelu sitten pääasiassa keskittyykin ruotimaan aloittajan liian suuria luuloja itsestään kun tuolle kuvaillulle "alfalle" on tarjolla ap:n kaltaisia keskinkertaisuuksia jonoksi asti, ainakin suhteessa enemmän kuin alfoja naisille.
Kyllä naisilla on pääasiassa ihan riittävän realistinen käsitys itsestään ja muista ja mahdollisuuksistaan. Erona lienee se, että nainen on onnellisempi yksin kuin mies. Siksi yleistäen naisilla (ja kyllä miehilläkin) voi olla suht vaativiakin kriteerejä miehen suhteen sillä mies ei ole mikään välttämättömyys. Ei kannata ottaa huonoa. Nainen taas isolla todennäköisyydellä parantaa miehen elämänlaatua, joten miehillä toiveet kumppanolta ovat usein "kunhan on terve, kiva, nätti".
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavallinen/perusnätti riittäisi? Vaatiihan ap:kin selkeästi pitkää eikä vain perusmittaista. Kai tuon listan mukainen mieskin voi vaatia selkeästi keskimääräistä kauniimpaa naista?
Kuvauksensa mukaan ap on melkoisen timmi ja sporttinen, se nostaa kyllä hänen ulkonäkönsä keskimääräistä naista paremmaksi, vielä kun kasvotkin ovat tavalliset/perusnätit, meikillä kauniit. Miehet arvostavat treenattua kroppaa ihan yllättävän paljon, ja läheskään jokaiselta naiseöta ei sellaista kuitenkaan löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vaatimuksesi ovat täysin normaalit ja kohtuulliset. Ongelmahan onkin se, että Suomessa miesten laatu on niin surkea, ettei hyviä löydy. Kannattaa suunnata katse Eurooppaan päin.
Kaikki olet läpikäyny? Kiirettä pitänyt...
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kamalaa, että 25-vuotiaille naisille sanotaan täällä, että heidän parhaat päivänsä ovat ohi. Ei ihme, että jo nuoret naiset tuntevat paineita tehdä leikkauksia ja laittaa täyteaineita ym.
Naisen arvon mitta on nuoruus ja nuorelta näyttäminen, sellaista viestiä te annatte nuorille, omaa identiteettiään hakeville naisille.
Sitten valitetaan kun naiset ovat niin pinnallisia, keskittyvät vain ulkonäköön, käyttävät ällöjä lisäkkeitä ja pidennyksiä ja botoxia jne. Hieman ristiriitaista?
Ja vielä tuosta iän mukaan arvottamisesta. Jos nyt ihan pelkästä ulkonäöstä puhutaan, niin jos otetaan kaksi terveellisesti elävää naista, joista toinen on 25v. ja toinen 30v., niin heissä ei välttämättä ole ulospäin mitään eroa. Ei välttämättä pysty edes sanomaan kumpi on kumman ikäinen. Tuossa ikävälillä ei tapahdu vielä mitään hormonaalisia tms. muutoksia, jotka merkittävästi alkaisivat muuttaa ulkonäköä.
Lisäksi tuo terveellisesti elävä 30v. saattaa näyttää paljon hehkeämmältä kuin huonoilla elintavoilla varustettu 23v. Kokonaisuus ratkaisee ja itsestä huolta pitäminen kannattaa aina.
Totta! Ja kypsempänä 30-40v ehtii lapsiakin tehtailemaan ja taatusti he ovat tasapainoisempia, kypsempiä vanhemmuuteen kun on nuoruus saatu kunnolla elettyä niin ettei sitä tarvitse samaan aikaan elää silloin kun lapset vanhempia eniten tarvitsevat. Nuorten tarvitsee koko ajan kiikuttaa lapsia hoitoon ettei vaan jää nuoruus elämättä. Erotaan helposti että saadaan lapsivapaata aikaa.
Lääkärimiehet usein on valmiita lapsiin jo alle 30v iässä, etenkin jos ovat näitä en juo, en polta, en käy iltaelämässä -tyyppejä. Heistä vaan on kova kilpailu ja jokaisen lääkärimiehen perässä on tyypillisesti monta himokasta naista vaikka tyyppi olisi kuinka mitäänsanomaton/pahanhajuinen/lihava/lyhyt jne.
Vierailija kirjoitti:
Alfa kirjoitti:
Aivan. Jos on itse keskimittainen nainen (tai ehkä jopa pari senttiä alle), niin onko kohtuullista olettaa mieheltä 5cm yli keskimääräistä pituutta? Jos tavoittelee parasta kymmentä prosenttia, niin kannattaa itsekin olla siellä ihan kärjessä. Toki voi mitä hyvänsä, mutta jos miettii miksi ei tärppää, niin kannattaa vähän kohtuullistaa omia odotuksiaan.
No tässä on ainakin se ero, että naisilla huomattava pituus ei ole yleensä mikään tavoiteltava ominaisuus, vaan jopa päinvastoin. Valtaosa naisista ihannoi pitkiä miehiä, mutta valtaosa miehistä ei todellakaan ihannoi pitkiä naisia.
Onko miehen ihan pakko olla 185 cm, eikö käy esim 178 cm tai 181 cm?
Sitä kun alkaa tosissaan jotain kroppa treeniä vetämään niin saa asua kuntosalilla ja ne kamalat kynnet naisilla niin eivät ne rättiä ja keittiö hommia kestä. En söisi sellaisen tekemää ruokaa jolla ne torakynnet ovat. Ne teko ripset voivat tippua ruokiin. Viemärit ja pesukoneet tukkiutuvat niistä tekokarvoista.
Kannattaa myös muistaa että arvio omasta erinomaisuudesta saattaa olla pahasti pielessä todellisuuteen nähden. Tästä hyvänä esimerkkinä persjalkainen ja tuiki tavallisen näköinen tuttuni, joka on mielestään voittanut geenilotossa. Onhan se oman itsetunnon kannalta tietysti kiva kuvitella kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvauksensa mukaan ap on melkoisen timmi ja sporttinen, se nostaa kyllä hänen ulkonäkönsä keskimääräistä naista paremmaksi, vielä kun kasvotkin ovat tavalliset/perusnätit, meikillä kauniit. Miehet arvostavat treenattua kroppaa ihan yllättävän paljon, ja läheskään jokaiselta naiseöta ei sellaista kuitenkaan löydy.
No itseasiassa jos mies on kuvaillun mukainen nuorehko, sporttinen ja korkeakoulutettu menestyjä niin kyllä hänen elinpiirissään pörrää varmasti tuplatenkin vähintään normaalipainoisia, melko kauniita, mukavia nuoria naisia. Jos sillä miehellä on sisko niin jo jokainen siskon kaveri täyttää nuo tuntomerkit. Minäkin olen hoikka ja hyväkuntoinen, ilman meikkiäkin kauniiksi luonnehdittu nainen eikä se vaadi ihmeitä. En ryyppää ja kipaisen purtsin ympäri aamuisin, kerran viikossa joogatunnit. Enkä ole mikään marginaalinainen, meitä on laumoittain.
Ap vaikuttaa pärjäävältä ja sellaselta, että joku hyvä mies varmasti löytyy. Tuo listasi kertoo minulle, että olet aika kontrolloiva? Kyllä, löydät vielä miehen, ihan hyvän miehen varmasti. Hellitä vähän, kyllä se oikea tulee vastaan jos olet mitä sanot. Ei tietenkään vain odottelemalla, kyllä kaipaamasi mies toivoo naiseltakin jotain aktiivisuutta. Palstailua vähemmäksi. Nyt se lista roskiin tosiaan ja ulos. Jos siis olet ihan oikea nainen.
N25
Toivottavasti omat pojat eivät tuo tällaista ”perusnättiä, meikattuna kaunista” naista sukuumme. Kuulostaa niin tappavan tylsältä, että poikaparat kuolisivat silkkaan ikävystymiseen.
Niinpä. Yleinen asennehan tällä palstalla on että pitää antaa mahdollisuus kaikille mahdollisille lökäpöksyille, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Minkä ihmeen takia? Kai jokainen saa hakea siihen omaan elämään ja tilanteeseen sopivaa yksilöä.
Itselläni ei ollut mitään vaatimuslistostoja mieheni tavatessani, sillä ei ollut pienintäkään aikomusta ryhtyä parisuhteeseen kenenkään kanssa. Silti tunsin heti, että tämä se on. Mieheni täyttää kaikki APN vaatimukset heittämällä ja vielä enemmänkin.