Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)
Olen sinkku joka toivoisi suhdetta. Minulla on tällaisia ulkoisia kriteerejä/toiveita miehelle:
- Iältään suunnilleen 25-32 välillä
- Urheilullinen
- Miellyttävät kasvot
- 185 cm tai pitempi
- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen
- Ei lapsia aiemmista suhteista, mutta haluaa niitä minun kanssani
- Haluaa sitoutua, mennä naimisiin, perustaa perheen
- Ei tupakoi, käyttää alkoholia harvoin tai ei ollenkaan.
... ja tässä olivat vain ulkoiset kriteerit, näiden lisäksi pitää tietysti olla henkinen yhteys, se kokemus että me "klikkaamme" ja sovimme persooniltamme yhteen.
Tällainen minä itse olen:
- 26v
- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni
- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis
- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä
- Ei lapsia, mutta haluan niitä
- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa
- Elän terveellisesti ylipäätään ja pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin ja olen fyysisesti & psyykkisesti terve.
Mitä sanotte? Ovatko vaatimukseni miehelle kohtuulliset sen kanssa, millainen itse olen? Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).
Tuollaista toiveeni täyttävää miestä ei ole helppo löytää. Olen nyt ollut edellisen suhteen jäljiltä sinkkuna jo pian kolme vuotta, vaikka olen silloin tällöin käyttänyt deittipalveluitakin eli ollut sillä tavalla aktiivinen kumppaninhaussa.
Eksäni täytti kaikki nuo kriteerini lukuunottamatta sitä, että hän tiesi vakaasti ettei halua lapsia. Tämän takia suhteemme päättyikin. Olen nyt alkanut miettiä, enkö löydä miestä siksi että odotan liikoja. Olen noissa deittipalveluissa, sekä livenäkin saanut todella paljon lähestymisiä, mutta kukaan ei vain sytytä. Haikailenko minä jotain haavekuvaa joka ei voi koskaan toteutua oikeassa ihmisessä?
Koska tiedän, että läheskään kaikki eivät jaksa kirjoittaa kommenttia, lisään myös kyselyn tähän, niin saa vähällä vaivalla ilmaistua mielipiteensä. Olisin silti tosi iloinen sanallisista kommenteista :)
Kommentit (571)
On aivan hyödytöntä vatvoa täällä vauvalla sitä että ovatko vaatimuksesi liian korkeat. Kysymykseesi on olemassa helppo vastaus:
Jos kykenet saamaan tuollaisen miehen, niin sitten vaatimuksesi ovat ihan sopivat. Jos et kykene iskemään tuollaista miestä vaan "kilpasiskot" vievät heidät nenäsi edestä, niin siinä tapauksessa tasosi ei riitä, ja vaatimuksesi ovat liian korkeat. Asia selviää vain kokeilemalla.
Suomesta ei löydä tervettä, tasapainoista miestä. Oikeasti. Eli ihan sama miten matalat kriteerit, suomalaisten miesten keskuudesta ei tule löytymään. Jossain vaiheessa se kusipäisyys käy aina ilmi.
Miksi miehen pitää olla vähintään 185 cm pitkä kun itsekin AP olet vain 165cm? Miksei käy vaikka 170cm pitkä mies?
No tähän ole oikeita tai vääriä kriteereitä, mutta listojen tekeminen etukäteen on kyllä vähän outoa kun ei sitä ihminen rationaalisesti valitse kehen ihastuu ja kehen ei. Sen voi sitten valita alkaako vakavaan parisuhteeseen ko. henkilön kanssa (jos se toinenkin osapuoli siis on ihastunut), eli onko riittävästi yhteistä jotta sille voi rakentaa yhteisen tulevaisuuden (esim. lapsitoiveet ja sen sellaiset).
Tuollaiset listat toimivat, ehkä, lähtökohdaksi järkiparisuhteille joissa ei haeta mitään rakastumisen tunnetta vaan hyvää diiliä raha-asioiden, jaetun arjen ja vanhemmuuden osalta.
Sen sijaan että yrität kuvitella itsellesi täydellisen miehen, niin opettele tunnistamaan vaaralliset, henkisesti epäterveet ihmiset. Siitä on oikeasti aikuisten maailmassa enemmän hyötyä. Joku voi näyttää ulospäin hyvältä ja olla sisältä ihan läpimätä tyyppi. Lopulta vain henkilökemia kertoo kenestä kiinnostut, ja sattuma sanelee keihin edes tulet törmäämään elämässä, eli pidä muiden asioiden osalta mieli ja sydän avoimena.
Mielestäni tuon miehen pituuden suhteen kannattaisi olla joustavampi. Mielestäni aivan järjetöntä, että tapaat omaa silmää mielyttävän, miehen, jonka kanssa uskomaton henkinen yhteys, samanlainen arvomaailma, huumorintaju ja tulevaisuuden tavoitteet, mutta kaikki kaatuu siihen, että mies on 184 cm eikä 185 cm.
" - 185 cm tai pitempi "
Olet itse 165cm, joten miksi rajaat hyviä miehiä ulos älyttömällä pituusvaatimuksella...?
" Suomalaisen miehen keskipituus on 180cm.
Arviolta noin 20-25 % suomalaisista miehistä on 185 cm tai pidempiä. Tämä perustuu väestön pituusjakaumiin ja tilastotietoihin, jotka osoittavat, että noin neljännes suomalaisista miehistä ylittää tämän pituusrajan. Tarkka prosenttiosuus voi kuitenkin vaihdella hieman tutkimuksesta ja aineistosta riippuen. " Chat GPT
Huh huh, mä en voi ymmärtää tuollaista ajatusmaailmaa. Mutta kai se on nykyaikaa. t. nainen 41v
Huvittaa tuo, että ap on 165cm pitkä ja hän toivoo, että mies olisi vähintään 185cm pitkä! Mitä vit*un väliä sillä on, että onko se mies 170cm vai 185 cm pitkä, AP itse on lyhyt? Sen ymmärrän, että pitkä nainen ei halua itseään reilusti lyhyempää miestä, mutta mitä väliä sillä on, onko mies 1cm vai 20 cm itseä pidempi .
LouLou kirjoitti:
Huvittaa tuo, että ap on 165cm pitkä ja hän toivoo, että mies olisi vähintään 185cm pitkä! Mitä vit*un väliä sillä on, että onko se mies 170cm vai 185 cm pitkä, AP itse on lyhyt? Sen ymmärrän, että pitkä nainen ei halua itseään reilusti lyhyempää miestä, mutta mitä väliä sillä on, onko mies 1cm vai 20 cm itseä pidempi .
No tottakai on merkitystä. Pitkä mies herättää huomiota ja kunnioitusta muissa ihmisissä sekä sellaisia kuunnellaan, eikä tarvitse vakuutella tai todistella mitään. Niin se vain on naisten sekä miesten keskuudessa, biologia määrittelee sen.
Onko niillä pitkä muna?