Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)

Vierailija
06.08.2019 |

Olen sinkku joka toivoisi suhdetta. Minulla on tällaisia ulkoisia kriteerejä/toiveita miehelle:

- Iältään suunnilleen 25-32 välillä
- Urheilullinen
- Miellyttävät kasvot
- 185 cm tai pitempi

- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen
- Ei lapsia aiemmista suhteista, mutta haluaa niitä minun kanssani
- Haluaa sitoutua, mennä naimisiin, perustaa perheen
- Ei tupakoi, käyttää alkoholia harvoin tai ei ollenkaan.

... ja tässä olivat vain ulkoiset kriteerit, näiden lisäksi pitää tietysti olla henkinen yhteys, se kokemus että me "klikkaamme" ja sovimme persooniltamme yhteen.

Tällainen minä itse olen:

- 26v
- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni
- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis

- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä
- Ei lapsia, mutta haluan niitä
- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa

- Elän terveellisesti ylipäätään ja pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin ja olen fyysisesti & psyykkisesti terve.

Mitä sanotte? Ovatko vaatimukseni miehelle kohtuulliset sen kanssa, millainen itse olen? Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).

Tuollaista toiveeni täyttävää miestä ei ole helppo löytää. Olen nyt ollut edellisen suhteen jäljiltä sinkkuna jo pian kolme vuotta, vaikka olen silloin tällöin käyttänyt deittipalveluitakin eli ollut sillä tavalla aktiivinen kumppaninhaussa.

Eksäni täytti kaikki nuo kriteerini lukuunottamatta sitä, että hän tiesi vakaasti ettei halua lapsia. Tämän takia suhteemme päättyikin. Olen nyt alkanut miettiä, enkö löydä miestä siksi että odotan liikoja. Olen noissa deittipalveluissa, sekä livenäkin saanut todella paljon lähestymisiä, mutta kukaan ei vain sytytä. Haikailenko minä jotain haavekuvaa joka ei voi koskaan toteutua oikeassa ihmisessä?

Koska tiedän, että läheskään kaikki eivät jaksa kirjoittaa kommenttia, lisään myös kyselyn tähän, niin saa vähällä vaivalla ilmaistua mielipiteensä. Olisin silti tosi iloinen sanallisista kommenteista :)

Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)

Vaihtoehdot

Kommentit (571)

Vierailija
81/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha-Ikis täällä harjoittaa käänteispsykologiaa lempiaiheestaan: tasoteoria ja "naisten vaatimukset"

Vierailija
82/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "liian kovat vaatimukset"? Et sinä "vaadi" mieheltä yhtään enempää kuin itsekkään olet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha-Ikis täällä harjoittaa käänteispsykologiaa lempiaiheestaan: tasoteoria ja "naisten vaatimukset"

Olet muuten oikeassa😀, Kakkosen tyyli on niin tunnistettava, että ei voi erehtyä.

84/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkku joka toivoisi suhdetta. Minulla on tällaisia ulkoisia kriteerejä/toiveita miehelle:

- Iältään suunnilleen 25-32 välillä

- Urheilullinen

- Miellyttävät kasvot

- 185 cm tai pitempi

- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen

... ja tässä olivat vain ulkoiset kriteerit, näiden lisäksi pitää tietysti olla henkinen yhteys, se kokemus että me "klikkaamme" ja sovimme persooniltamme yhteen.

Tällainen minä itse olen:

- 26v

- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni

- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis

- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä

- Ei lapsia, mutta haluan niitä

- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa

- Elän terveellisesti ylipäätään ja pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin ja olen fyysisesti & psyykkisesti terve.

Mitä sanotte? Ovatko vaatimukseni miehelle kohtuulliset sen kanssa, millainen itse olen? Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).

Tuollaista toiveeni täyttävää miestä ei ole helppo löytää. Olen nyt ollut edellisen suhteen jäljiltä sinkkuna jo pian kolme vuotta, vaikka olen silloin tällöin käyttänyt deittipalveluitakin eli ollut sillä tavalla aktiivinen kumppaninhaussa.

Eksäni täytti kaikki nuo kriteerini lukuunottamatta sitä, että hän tiesi vakaasti ettei halua lapsia. Tämän takia suhteemme päättyikin. Olen nyt alkanut miettiä, enkö löydä miestä siksi että odotan liikoja. Olen noissa deittipalveluissa, sekä livenäkin saanut todella paljon lähestymisiä, mutta kukaan ei vain sytytä. Haikailenko minä jotain haavekuvaa joka ei voi koskaan toteutua oikeassa ihmisessä?

Koska tiedän, että läheskään kaikki eivät jaksa kirjoittaa kommenttia, lisään myös kyselyn tähän, niin saa vähällä vaivalla ilmaistua mielipiteensä. Olisin silti tosi iloinen sanallisista kommenteista :)

Tavallaan hupaisaa, sivulauseessa vain mainitset sen seikan jolla oikeasti on merkitystä. Kaikki muu on epäolennaista kuin tuo "henkinen yhteys+sopivuus"

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
85/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastannut kyselyyn. Myös minusta pituusoletus on naurettava kaltaisellesi tapille. Nuori ihminen ehtii opiskella, tehdä osa-aikatöitä ja etsiä itseään, joten silläkään rintamalla en asettaisi toiveita. Kunhan ei ole elämäntapatyötön. Raittiin miehen löytäminen ei myöskään ole Suomessa helppoa, toki helpompaa kuin esim. 1970 syntyneille.

Vierailija
86/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vastaan tulee kaikki nuo kriteerit täyttävä mies, mutta hän onkin 178cm pitkä. Jos voisit silti ottaa hänen, on koko lista pyyhkimisen arvoinen.

Itse en ikinä alkaisi tapailla naista, jolla tietäisin olevan lista vaatimuksista kumppanilta.

M32

Älä ole tekopyhä.Itselläsi on tastusti lista joten turhaan täällä hurskastelet.

Vierailija
87/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein täytän kriteerisi, tai pari asiaa epävarmoja:

- Urheilullinen

Määrittele urheilullinen? Se perinteinen eli hienompi nimitys kuin "ei ylipainoa"? Rasvaprosentti 0? Riitääkö että harrastaa liikuntaa? Pitääkö kilpaurheilla? Pitääkö olla treenatut lihakset? Pitääkö ne lihakset näkyä selvästi?

- Miellyttävät kasvot

Täysin makuasia, ei voi tähän vastata

Tuskin moni mies tällaiseen 100% varmasti vastaa kyllä. Jos vaatimus että ehdottomasti lapsia niin sillä jo karkoitat monet. Suurin osa miehistä varman sanoo ehkä, olishan se kiva kun aika tuntuu oikealta muttei lupaa mitään.

Sama kuin edellinen, ei tällaiseen voi etukäteen mitään varmaa vastata. Sitten kun aika tuntuu oikealta jos tulee tapahtumaan. Ei tällaisia vaatimuksia voi etukäteen laittaa, itse en menisi treffeille naisen kanssa joka ehdottomasti etsii aviomiestä, kuten en sellaisenkaan kanssa joka ehdottomasti haluaa lapsia. Vaikka on hyvin mahdollista että itsekin haluan joskus naimisiin/lapsia jos silloin tuntuu siltä.

No minä tupakoin mutta en minä kenellekään tässä ole tarjoutumassa mieheksi :)

Vierailija
88/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä olla jossain määrin toiveita, mutta kyllä tällainen lista ja asenne kertoo melkoisesta pinnallisuudesta. En yhtään ihmettele miksi olet noin kauan ollut sinkkuna. Varmasti miehetkin toivovat naisen ulkonäöltä tiettyä miellyttävyyttä ja sopivaa pituutta , mutta loppupeleissä muut asiat ovat paljon tärkeämpiä toimivan suhteen kannalta. En ole katkera, koska nykyään olen hyvässä parisuhteessa, mutta sinkkuna 175 cm pitkänä ärsytti, että erityisesti tämä pituus on todella monelle naiselle jokin elinehto. Omalle pituudellehan mies voi todella paljon tehdä.. APsta poiketen nämä olivat usein vielä niitä, jotka sitten itse loukkaantuvat siitä jos heitä joku haukkuu läskiksi vaikka ihan itse ovat itsensä siihen tilaan päästäneet.

Vierailija
89/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistää silmään tuo pituusero.

Sama. Yli 185 cm on vähemmistö. Ja toisekseen, itse olen 167 cm ja tapailin 185 cm joka tuntui vierelläni hujopilta. En ylttänyt kunnolla pussaamaan joka minulle on tärkeä asia. Ihmekö tuo että puolisoni on alle 180 cm.

Oletko tosissasi?

Mieheni on 176cm

Mun mies on 167cm. Pitkät miehet olivat pettymys. Oli joko liian köyhä, saita tai hyvässä lykyssä liian pienet vehkeet ja iso ego. 

Vierailija
90/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo vaatimukset pituutta ja ikää koskien ovat mielestäni aavistuksen verran liian kovat. Eikö esim. 175cm pitkä, 38-vuotias mies kelpaisi jos täyttäisi kaikki muut (täysin kohtuulliset) kriteerit?

N22

No ei kelpaa jos haluaa suunnilleen oman ikäisen kumppanin. Pariskunnilla ikäero on keskeinen määrin 3 vuotta. 4/5 tapauksissa alle 5 v. Kyllä iso ikäero on todella häiritsevä tekijä. Ei kaikille noita kääpiöitäkään riitä.

Vierailija
91/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastannut kyselyyn. Myös minusta pituusoletus on naurettava kaltaisellesi tapille. Nuori ihminen ehtii opiskella, tehdä osa-aikatöitä ja etsiä itseään, joten silläkään rintamalla en asettaisi toiveita. Kunhan ei ole elämäntapatyötön. Raittiin miehen löytäminen ei myöskään ole Suomessa helppoa, toki helpompaa kuin esim. 1970 syntyneille.

Höpö höpö.Tuo pituus on naisille samanlainen biologinen signaali kuin Nuoruus miehille, sille nyt vaan ei voi mitään.Naisia viehättävät pitkät miehet kulttuurista riippumatta ihan kuten miehiä nuoruudesta kertovat signaalit.Ei se ole pinnallista, vaan geeneissä

Vierailija
92/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Yli 185 cm on vähemmistö. Ja toisekseen, itse olen 167 cm ja tapailin 185 cm joka tuntui vierelläni hujopilta. En ylttänyt kunnolla pussaamaan joka minulle on tärkeä asia. Ihmekö tuo että puolisoni on alle 180 cm.

Oletko tosissasi?

Mieheni on 176cm

Mun mies on 167cm. Pitkät miehet olivat pettymys. Oli joko liian köyhä, saita tai hyvässä lykyssä liian pienet vehkeet ja iso ego. 

Ei nuo mainitsemasi seikat korreloi mitenkään pituuden kanssa , ihan huuhaata, kuten tiedät itsekin.

Vierailija
93/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tästäkin tuli taas tälläinen :"Lyhyet miehet rules, ja naiset ovat pinnallisia jos ovat muuta mieltä...."-ketju😂😂😂

Vierailija
94/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti lista on niin pitkä, että pelkkä listan pituus rajaa potentiaaliset miehet hyvin pieneksi. Arvioisin, että kaikki listan vaatimukset täyttäviä miehiä Suomessa on alle 500, riippuen tietenkin miten kireät kriteerit sinulla on urheilullisuuden ja kasvojen komeuden suhteen.

Esim pituus rajaa jo automaattisesti n 75 % miehistä pois, samoin myös se, ettei käytä alkoholia tai hyvin vähän. Ja kun listan muut vaatimukset jokainen pienentää lähtöjoukkoa pienemmäksi ja pienemmäksi, niin jäljelle jää hyvin pieni määrä miehiä, jotka ovat vielä jakaantuneet ympäri Suomea.

Ja vaikka löytäisitkin haluamasi miehen, on epätodennäköistä, että hän on vapaa. Ja vaikka hän olisi vielä kaiken päälle vapaa, niin listaamaasi miehen perässä on vielä joukko muita naisia.

Eli melkoinen urakka on löytää hakemasi mies. Ei ole tarkoitus lannistaa, mutta realiteetit on hyvä tunnistaa.

Vierailija
95/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mullakin aikoinaan päässäni selkeä lista, joka sisälsi lähinnä juuri em. pinnallisempia asiota. Mutta sitten rakastuin. Itse siinä olisin eniten hävinnyt, jos olisin jäänyt jotain ulkonäkö- ja koulutusvaatimuksia tuijottamaan. Sovittiin vaan yhteen, se riitti.

Vierailija
96/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä mies vaihtaa sinut nuorempaan kun niiden perässä juoksee naisia ja valinnan varaa on. Naiset eivät ole lyhyistä miehistä kiinnostuneita niin olen harvoja ikääntyneistä työpaikalla jolla mies on pysynyt eikä ole vaihtanut nuorempaan. Jos haluaa uskollisen luotettavan kumppanin niin kannataa alentaa sitä pituuskriteeriä.

Vierailija
97/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kamalaa, että 25-vuotiaille naisille sanotaan täällä, että heidän parhaat päivänsä ovat ohi. Ei ihme, että jo nuoret naiset tuntevat paineita tehdä leikkauksia ja laittaa täyteaineita ym.

Naisen arvon mitta on nuoruus ja nuorelta näyttäminen, sellaista viestiä te annatte nuorille, omaa identiteettiään hakeville naisille.

Sitten valitetaan kun naiset ovat niin pinnallisia, keskittyvät vain ulkonäköön, käyttävät ällöjä lisäkkeitä ja pidennyksiä ja botoxia jne. Hieman ristiriitaista?

Ja vielä tuosta iän mukaan arvottamisesta. Jos nyt ihan pelkästä ulkonäöstä puhutaan, niin jos otetaan kaksi terveellisesti elävää naista, joista toinen on 25v. ja toinen 30v., niin heissä ei välttämättä ole ulospäin mitään eroa. Ei välttämättä pysty edes sanomaan kumpi on kumman ikäinen. Tuossa ikävälillä ei tapahdu vielä mitään hormonaalisia tms. muutoksia, jotka merkittävästi alkaisivat muuttaa ulkonäköä.

Lisäksi tuo terveellisesti elävä 30v. saattaa näyttää paljon hehkeämmältä kuin huonoilla elintavoilla varustettu 23v. Kokonaisuus ratkaisee ja itsestä huolta pitäminen kannattaa aina.

Vierailija
98/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Mieheni on 176cm

Ei nuo mainitsemasi seikat korreloi mitenkään pituuden kanssa , ihan huuhaata, kuten tiedät itsekin.

No ei tietenkään mutta mulle vaan sattui ne ihan paskat pitkät miehet.

Vierailija
99/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että täällä on aina tapana hyökätä aloittajan kimppuun, joten minun viestini ei varmasti saa suurta suosiota.

Oma ajatukseni kuitenkin ap:n viestistä on se, että hänhän etsii vain tasoistaan miestä.

Miksi nuori, nätti, urheilullinen, korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, lapseton ja päihteetön nainen ei melko realistisestikin voisi "vaatia" pitkää, urheilullista, väh. keskituloista, lapsetonta ja päihteetöntä miestä?

Jos ap vastaa omaa kuvaustaan, niin varmasti hän miellyttää monia "tasokkaita" miehiä.

Se on toki totta että tuollaisia miehiä on vähän, joten löytäminen ei ole helppoa. Mutta ei minun mielestäni ap vaadi mitään "liikaa" omaan tasoonsa nähden, niinkuin monet ovat täällä torpanneet.

Vierailija
100/571 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa noista kriteeresitä yksinään on kohtuullinen, mutta kuten jokainen todennäköisyyslaskentaa osaava tietää, useampi kriteeri romahduttaa nopeasti mahdollisuudet. Kaikki nuo kriteerit täyttäviä miehiä on jopa alle prosentti kaikista sinkkumiehistä, joten varaudu pitkään odotukseen.

Juuri tämä on se asia, jota naiset eivät tunnu ymmärtävän. Pituusvaatimus pudottaa ehkä 70% miehistä pois, ja ikävaatimus pienentää joukkoa entisestään. Työpaikan vakausvaatimus varsinkin nykyaikana pudottaa kelvollisten määrää edelleen rajusti jne.

Lopulta todellakin päästään tilanteeseen, jossa sadasta miehestä saattaa 1-2 olla vaaditun listan mukainen. Ja tämähän ei vielä takaa sitä, että ehdot täyttävä olisi sinkku ja aloittajasta kiinnostunut.

Tähän naisen tyypillinen vastaus on "mutta nämä ovat juuri minun...".

Ei, vaan nämä ovat muidenkin naisten mieltymyksiä. Ellei kaikkien, niin ainakin enemmistön.

Jos tavoitteena on huippumies, ei välttämättä riitäkään että on <30v, hoikka, liikunnallinen ja työelämässä (hyvästä ammatista ei tule lisäpisteitä, eikä akateeminen loppututkinto ole ihmeellinen asia).

Siispä kysymys kuuluu mikä erottaa naisen muista hoikista, perusnäteistä ja kunnialla asiansa hoitavista naisista ikäluokassa 22-28v? Ja ei kun ei, vastaukseksi ei kelpaa hyvä palkka tai kunnianhimo - nämä ovat arvostetumpia piirteitä miehissä.

Listojen tekeminen? Aspergermainen luonne? Jokin muu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi