Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)
Olen sinkku joka toivoisi suhdetta. Minulla on tällaisia ulkoisia kriteerejä/toiveita miehelle:
- Iältään suunnilleen 25-32 välillä
- Urheilullinen
- Miellyttävät kasvot
- 185 cm tai pitempi
- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen
- Ei lapsia aiemmista suhteista, mutta haluaa niitä minun kanssani
- Haluaa sitoutua, mennä naimisiin, perustaa perheen
- Ei tupakoi, käyttää alkoholia harvoin tai ei ollenkaan.
... ja tässä olivat vain ulkoiset kriteerit, näiden lisäksi pitää tietysti olla henkinen yhteys, se kokemus että me "klikkaamme" ja sovimme persooniltamme yhteen.
Tällainen minä itse olen:
- 26v
- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni
- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis
- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä
- Ei lapsia, mutta haluan niitä
- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa
- Elän terveellisesti ylipäätään ja pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin ja olen fyysisesti & psyykkisesti terve.
Mitä sanotte? Ovatko vaatimukseni miehelle kohtuulliset sen kanssa, millainen itse olen? Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).
Tuollaista toiveeni täyttävää miestä ei ole helppo löytää. Olen nyt ollut edellisen suhteen jäljiltä sinkkuna jo pian kolme vuotta, vaikka olen silloin tällöin käyttänyt deittipalveluitakin eli ollut sillä tavalla aktiivinen kumppaninhaussa.
Eksäni täytti kaikki nuo kriteerini lukuunottamatta sitä, että hän tiesi vakaasti ettei halua lapsia. Tämän takia suhteemme päättyikin. Olen nyt alkanut miettiä, enkö löydä miestä siksi että odotan liikoja. Olen noissa deittipalveluissa, sekä livenäkin saanut todella paljon lähestymisiä, mutta kukaan ei vain sytytä. Haikailenko minä jotain haavekuvaa joka ei voi koskaan toteutua oikeassa ihmisessä?
Koska tiedän, että läheskään kaikki eivät jaksa kirjoittaa kommenttia, lisään myös kyselyn tähän, niin saa vähällä vaivalla ilmaistua mielipiteensä. Olisin silti tosi iloinen sanallisista kommenteista :)
Kommentit (571)
Vierailija kirjoitti:
Ja moniko mies ulisee ettei kumpoani saa olla ylipainoinen?
Aika pieni vaatimus tuo kuitenkin on, ja sellainen johon jokainen voi ihan itse vaikuttaa. Kerro minulle miten 175-senttinen mies voi tehdä itsestään yli 185-senttisen? Vaikkapa 165-senttinen, 80-kiloinen nainen voi kuitenkin aika pienellä vaivalla tehdä itsestään 60-kiloisen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju vahvistaa sen, että itse pidän entistä tiukemmin oman "listani" vaatimuksista kiinni.Nämä "ei listalla" olevat miehet on nähty ja koettu ja scheissea ja soopaa niistä seurasi.Pidä vaan, ap, sinäkin vaatimukset korkealla, olet sen arvoinen!
Kylläpä siellä voimaannuttiin oikein urakalla! You go girrrrl!
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju vahvistaa sen, että itse pidän entistä tiukemmin oman "listani" vaatimuksista kiinni.Nämä "ei listalla" olevat miehet on nähty ja koettu ja scheissea ja soopaa niistä seurasi.Pidä vaan, ap, sinäkin vaatimukset korkealla, olet sen arvoinen!
Hienoa, menestystä jahtiisi ja toivottavasti viihdyt yksineläjänä.
Kaiken maailman ehdottomat on liian hankalia luonteeltaan ja jätän rannalle.
Elämä ei vaan ole mustavalkoista.
Harmaata on paljon.
No se on sun listas ja sillä hyvä, en äänestänyt. Tiedät mitä etsit niin anna mennä.
Osalla miehistä menee heti tunteisiin kun ei itse ole sopiva vaatimuksiin, liekkö heikkoa itsetuntoa tai jotain muuta?
Eihän jonkun tuntemattoman listat ja vaatimukset pitäisi heilauttaa pätkän(pun intended) vertaa.
t. mies, joka ei täytä listan vaatimuksia.
Hei... se 171 cm pitkä mies voi täyttää kaikki nuo muut kriteerit... mistä ihmeestä jääräpäisyys tuon asian suhteen? Ei eletä maailmassa jossa pitää taistella lohikäärmeitä vastaan, miehen pituus ei korreloi mitenkään miehisyyteen.
Muista että happanet itsekin joka päivä ja miehelläkin on toiveensa. Entä jos kohtaat miehen josta pidät mutta hänene listan mukaan et kelpaa koska et käytä hameita tai olet liian lyhythiuksinen? Miltäs tuntuisi...?
Vierailija kirjoitti:
No se on sun listas ja sillä hyvä, en äänestänyt. Tiedät mitä etsit niin anna mennä.
Osalla miehistä menee heti tunteisiin kun ei itse ole sopiva vaatimuksiin, liekkö heikkoa itsetuntoa tai jotain muuta?
Eihän jonkun tuntemattoman listat ja vaatimukset pitäisi heilauttaa pätkän(pun intended) vertaa.
No ehkä se tuntuu monesta hieman irrationaaliselta että ollaan mielummin vaikka koko elämä yksin kun ei löydy yli 185cm pitkää miestä jos kuitenkin löytyisi esim. 181 cm pitkä mies joka täyttää kaikki muut vaatimukset. Ihanko oikeasti koko elämä ja miehen sopivuus kumppaniksi on kiinni muutamasta sentistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä se tuntuu monesta hieman irrationaaliselta että ollaan mielummin vaikka koko elämä yksin kun ei löydy yli 185cm pitkää miestä jos kuitenkin löytyisi esim. 181 cm pitkä mies joka täyttää kaikki muut vaatimukset. Ihanko oikeasti koko elämä ja miehen sopivuus kumppaniksi on kiinni muutamasta sentistä?
Onko naisen sopivuus kumppaniksi kiinni kiloista?
Vttu nää teininä rakennetut listat on noloja.
Ja mihin hlvettiin 165 senttinen nainen tarvitsee yli 185 senttistä miestä? Jollekin 180 senttiselle koripalloilijalle tajuan jotenkin nuo pituusvaatimukset, muuten ovat lähinnä noloja.
Olen 187 cm pitkä mies. Olet minulle liian lyhyt nainen, sori.
Mä olen 178 senttinen ja mun ukko on 172. Hyvin meillä pelaa, ihan kaikki.
Taitaa olla neidin itsetunnosta kiinni! Täytyy näyttää kavereille, että lapsuuden suunnitelmat pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Joo siis jo 180 senttisenä miehenä suuteleminen seisaaltaan menee omituiseksi jos nainen on 15 senttiä lyhyempi.
Just joo.... Hauska vitsi.
Itse olen 171cm ja mieheni 195cm, eikä pituusero haittaa yhtään missään asiassa. Pitkät miehet on miehekkäitä eikä poitsuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko naisen sopivuus kumppaniksi kiinni kiloista?
Ei esim. 3 kilosta. Sehän juuri on se ongelma kauhean tarkoissa vaatimuksissa että ihmisen olemus ei ole kiinni muutamasta sentistä tai muutamasta kilosta. Itse ainakin ihastun siihen ihmisen ulkonäköön kokonaisuutena eikä siinä katsota onko painoa juuri tietyn verran vaan millaisen kokonaisvaikutelman ihminen antaa.
Toki saa toivoa miestä joka on mielummin pitkä kuin lyhyt tai naista joka on normaalipainoinen mielummin kuin ylipainoinen. Mutta se että olisi joku tarkka raja sille kuka on tarpeeksi pitkä tai tarpeeksi laiha on hassua. Samoin kuin se että ei voisi koskaan ihastua ihmiseen joka onkin erilainen kuin oli ajatellut pitävänsä. Se ei ehkä ole kauhean todennäköistä mutta kuitenkin ihan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla neidin itsetunnosta kiinni! Täytyy näyttää kavereille, että lapsuuden suunnitelmat pitävät.
Kiva että teillä sujuu, mutta miten tämän pitäisi vaikuttaa aphen? Hän saa edelleen valita ihan sellaisen kumppanin kuin haluaa. Miksi tämä pituusvaatimus niin monen takalistoa kaivaa?
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, ap:n kuvailema mies ei ole mikään huippumies vaan aivan keskinkertainen tavismies. Ihan realistinen tavoite ap:lle.
Jos joku luulee tuollaista miestä top 10 mieheksi, niin on viettänyt aikaa melko surkeassa seurassa. Eli luetellut kriteerit ovat ihan ok ap:lle.
Aha. Keskivertomies on 185cm, komeakasvoinen, urheilullinen, korkeakoulutettu, tienaa jo 25-32v iässä yli keskipalkan, luotettava ja perhekeskeinen, raitis ja ei tupakoi, jne.
Minkähänlainen keskivertonainen mahtaa olla? Olisiko 165cm, timmi ja siro, kauniskasvoinen, hyvätissinen ja pyöreäpeppuinen, hauska, empaattinen, naisellinen, tyylikäs, taustalla nolla kevytsuhdetta, ja halukas sitoutumaan jo nuorena?
Kun sinä et ole lähelläkään keskiverto miestä niin nämä on tosi harvinaisia? Yliopistolla noita mahtui kolmetoista tusinaan. Sieltä muuten poimin omankin pitkän , tumman ja komean siippani.
Sinun on pakko olla humanisti jos et kykene hahmottamaan ettei keskivertoa pidempi, keskivertoa paremmin tienaava, keskivertoa urheilullisempi ja keskivertoa komeakasvoisempi ole keskiverto.
Tekniikanalan ylempi korkeakoulututkinto löytyy. Entäs sinulta? Luetun ymmärtäminen ainakaan ei ole vahvuuksiasi.
Pituus. Toive 185 cm. Suomessa alokkaiden keskipituus on 180 cm. Näin ollen ei liene vaikeaa löytää sitä suunnilleen 185 cm pitkää nuorta miestä.
Ammatti. Toive. Vakaa ja vähintään keskituloinen työ TAI VALMISTUMASSA sellaiseen. Eli myös opiskelija kelpaa. Hyvät tulevaisuudennäkymät riittää.
Urheilullisuus. Toive , että on urheilullinen. AP ei määrittele, että pitäisi olla keskimääräistä urheilullusempi. Urheilulliseksi minimissään riittää ettei ole pelkkä sohvaperuna.
Komeus. AP toivoo miellyttävää ulkonäköä. Missään ei vaadita mitään miesmallia tai hunksia. Paitsi sinun mielikuvituksessasi.
Tuo ei voi mitenkään pitää paikkaansa. Olen itse 178 senttiä pitkä mies, ja intissä kolme vuotta sitten olin kyllä pisimmässä 15%. Huomattavasti pidempiä oli muutama hassu, hiukan pidempiä vähän enemmän ja lyhyempiä huomattava määrä.
Taitaa olla intin mittausta vähän pyöristetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että teillä sujuu, mutta miten tämän pitäisi vaikuttaa aphen? Hän saa edelleen valita ihan sellaisen kumppanin kuin haluaa. Miksi tämä pituusvaatimus niin monen takalistoa kaivaa?
Koska se on niin hölmö ja -lapsellinen-?
Mihin tapp i tarvii hoikkaa naista? Tai läski? Ei saa vaatia, vaan pitää ottaa se lihava, kumppanuus ei ole kiloista kiinni. Lapsellista narista naisten painosta, kun sellainen pinnallisuus karisee arjessa. Ei kellään saa olla mitään ulkonäköä koskevia kriteerejä, jollei itse ole täydellinen.
Kaisa H kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis jo 180 senttisenä miehenä suuteleminen seisaaltaan menee omituiseksi jos nainen on 15 senttiä lyhyempi.
Just joo.... Hauska vitsi.
Itse olen 171cm ja mieheni 195cm, eikä pituusero haittaa yhtään missään asiassa. Pitkät miehet on miehekkäitä eikä poitsuja.
Miehesi ei ole kehdannut valittaa, kun ei parempaakaan saa.
Itse en tykkää tuijotella nenäkarvoja.
Vierailija kirjoitti:
Todella erikoista että kaikki naiset väittävät että "kaikilla naisilla on erilainen miesmaku" mutta aina kun listataan miehen ihanneominaisuuksia niin ne ovat tismalleen samat.
Ei kai naiset valehtele miesmaustaan?
Naisille/tytöille suunnatun median rakentama kuva "unelmamiehestä". Aikuisena ei enää tajua, että tämä on hakattu päähän jo lapsena.
Onhan se vähän järkkyä, että jos vastaava systemaattinen naiskuvan rakentaminen olisi mukana miehille suunnatussa mediassa, siitä syntyisi nykyään järkyttävä poru.
Sinänsä järkevä kriteeristö, mutta pituusvaatimus ihmetyttää. Jaksaa aina yllättää, että kääpiömittaiset naiset vaativat keskimittaa huomattavasti pidempiä miehiä... Sen ymmärrän, että halutaan olla samanmittaisia, tai halutaan, että kriteerinä on että mies on edes sentin pidempi. Ja syy on yleensä "mUtKu HaLuUn KäYtTäÄ KoRkKaReiTa NiIn EttEN oO mIeSTä pIdeMpi". Meillä miehen kanssa 5 cm pituuseroa, korkeimmissa korkkareissa hurautan hieman mieheni pituudesta ohi, mutta ei meitä se kiinnosta. Ollaan niin täydellinen pari, eikä mieheltäni kuivu pallit pelosta kasaan, jos satunnaisesti olen häntä pidempi ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, ap:n kuvailema mies ei ole mikään huippumies vaan aivan keskinkertainen tavismies. Ihan realistinen tavoite ap:lle.
Jos joku luulee tuollaista miestä top 10 mieheksi, niin on viettänyt aikaa melko surkeassa seurassa. Eli luetellut kriteerit ovat ihan ok ap:lle.
Aha. Keskivertomies on 185cm, komeakasvoinen, urheilullinen, korkeakoulutettu, tienaa jo 25-32v iässä yli keskipalkan, luotettava ja perhekeskeinen, raitis ja ei tupakoi, jne.
Minkähänlainen keskivertonainen mahtaa olla? Olisiko 165cm, timmi ja siro, kauniskasvoinen, hyvätissinen ja pyöreäpeppuinen, hauska, empaattinen, naisellinen, tyylikäs, taustalla nolla kevytsuhdetta, ja halukas sitoutumaan jo nuorena?
Kun sinä et ole lähelläkään keskiverto miestä niin nämä on tosi harvinaisia? Yliopistolla noita mahtui kolmetoista tusinaan. Sieltä muuten poimin omankin pitkän , tumman ja komean siippani.
Sinun on pakko olla humanisti jos et kykene hahmottamaan ettei keskivertoa pidempi, keskivertoa paremmin tienaava, keskivertoa urheilullisempi ja keskivertoa komeakasvoisempi ole keskiverto.
Tekniikanalan ylempi korkeakoulututkinto löytyy. Entäs sinulta? Luetun ymmärtäminen ainakaan ei ole vahvuuksiasi.
Pituus. Toive 185 cm. Suomessa alokkaiden keskipituus on 180 cm. Näin ollen ei liene vaikeaa löytää sitä suunnilleen 185 cm pitkää nuorta miestä.
Ammatti. Toive. Vakaa ja vähintään keskituloinen työ TAI VALMISTUMASSA sellaiseen. Eli myös opiskelija kelpaa. Hyvät tulevaisuudennäkymät riittää.
Urheilullisuus. Toive , että on urheilullinen. AP ei määrittele, että pitäisi olla keskimääräistä urheilullusempi. Urheilulliseksi minimissään riittää ettei ole pelkkä sohvaperuna.
Komeus. AP toivoo miellyttävää ulkonäköä. Missään ei vaadita mitään miesmallia tai hunksia. Paitsi sinun mielikuvituksessasi.
Tuo ei voi mitenkään pitää paikkaansa. Olen itse 178 senttiä pitkä mies, ja intissä kolme vuotta sitten olin kyllä pisimmässä 15%. Huomattavasti pidempiä oli muutama hassu, hiukan pidempiä vähän enemmän ja lyhyempiä huomattava määrä.
Taitaa olla intin mittausta vähän pyöristetty.
Valitettavasti olet ollut jossain hyvin erikoisesti painottuneessa ryhmässä tuolla intissä. Minä olen 177 cm pitkä ja olin hieman keskimitan alapuolella jo 25 vuotta sitten kun kävin intin.
Sekä omat poikani että lähes kaikki poikieni kaverit ovat minua pidempiä.
Pistää vaan silmään.
Pitäis AP.n olla edes 170cm että kiinnostaisi. Missimitoilla vois tollasta tavoitella.
T. 183cm mies