Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaistutkimus: Kauniit naiset saavat todennäköisemmin tyttäriä esikoisekseen

Vierailija
04.08.2019 |

Törmäsin vähän kummallisen kuuloiseen suomalaistutkimukseen, jonka mukaan viehättäville vanhemmille syntyy esikoiseksi todennäköisemmin tyttö kuin poika. Samassa tutkimuksessa väitettiin, että kauniit naiset saavat keskimääräistä enemmän lapsia. Tutkija on nimeltään Markus Jokela mutta en löydä itse tutkimusta mistään. Onko kellään tietoa asiasta?

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tottakin :D siis keskimäärin

Yleistäen:

-Naiselliset naiset ovat keskimäärin kauniimpia kuin vähemmän naiselliset naiset. Syy tähän keskimääräisyyteen löytyy nais/mieshormoneista ja elintavoista.

-Naisellisimmat naiset saavat keskimäärin(!) enemmän lapsia kuin vähemmän naiselliset sillä ovat edellä mainituista syistä keskimäärin(!) hedelmällisempiä ja hoivaavampia.

-Kauniiden ihmisten elämä on keskimäärin helmpompaa, mukavampaa ja onnellisempaa kuin todella rumien. Kauniit ihmiset siis stressaavat vähemmän. Stressi taas lisää poikaraskauden todennäköisyyttä, TAAS keskimäärin.

Äitini on superkaunis ja olen tyttöesikoinen (tosin hän oli saanut minua ennen yhdn keskenmenon, saattoi olla kumpi vain). Itse olen nätti ainakin, esikoiset tyttöjä. Toisaalta töistä tiedän naisen, joka on klassisella tavalla ruma ja heillä on neljä tyttöä, poikaa yrittivät viimeiset 3 krt. Yksilötasolla ei siis päde, mutta kuten todettu, keskimäärin varmaan.

Vierailija
122/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, joilla on elimistössään enemmän testosteronia, saavat todistetusti hieman todennäköisemmin poikia.

Eli poikien äidit ovat keskimäärin hieman rumempia, urheilullisempia ja kunnianhimoisempia kuin muut naiset. Mutta syynä ei tosiaankaan siis ole se kauneus tai rumuus vaan testosteroni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, joilla on elimistössään enemmän testosteronia, saavat todistetusti hieman todennäköisemmin poikia.

Eli poikien äidit ovat keskimäärin hieman rumempia, urheilullisempia ja kunnianhimoisempia kuin muut naiset. Mutta syynä ei tosiaankaan siis ole se kauneus tai rumuus vaan testosteroni.

En nyt ole varma tuostakaan ,mitä sanoit poikalasten äitien ulkonäöstä, mutta siitä olen jo ihan varma ettei täällä kannata tästä(-kään) asiasta keskustella .

Sanoi täällä sitten näet asiasta mitä tahansa (varsinkin jos se on  jotain ajateltua) ,niin alapeukkuja tulee.

Nyt tärkeämmät asiat (kuin täällä roikkuminen ) kutsuvat minua, joten: moi vaan!

Vierailija
124/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni on kuin ladon seinästä revitty ja 10 kakaraa.

Vierailija
125/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa Torppa on superkaunis nainen ja hänellä on poika

Vierailija
126/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin omaa lähipiiriä niin enemmän melkeen toisin päin. Eli kauniit naiset saa poikia 😁

Vierailija
127/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisa Torppa on superkaunis nainen ja hänellä on poika

Ymmärrätkö, mitä sana todennäköisemmin tarkoittaa?

Vierailija
128/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kauniiden ihmisten elämä on keskimäärin helmpompaa, mukavampaa ja onnellisempaa kuin todella rumien. Kauniit ihmiset siis stressaavat vähemmän. Stressi taas lisää poikaraskauden todennäköisyyttä, TAAS keskimäärin.

Stressi lisää tyttöraskauden todennäköisyyttä. 

Vierailija
129/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on joku ikivanha juttu josta on keskusteltu sivukaupalla jo vuosia sitten. Ilmeisesti mm. Gwen Stefani ja herttuattaret Katherine ja Meghan ovat sitten rumia ja niin moni muukin julkkis 🤔.

Gwen ja Meghan ovat mielestäni kauniita, mutta jos tarkemmin asiaa miettii niin Gwen Stefani on ollut aika kolhon näköinen ennen No doubtia ja etenkin ennen kasvokirurgiaa. Meghan on nätti mutta jos katsot tarkemmin niin kasvot ovat todella epäsymmetriset. Toinen puoli ylempänä kuin toinen ja ilman meikkiä luihun näköinen, katherine ei ole koskaan ollut spesiaali. Ei ole ruma mutta minun silmiini tusinanaama (ei näitä botox-tyyppejä) jota en muistaisi nähneeni jos vastaan tulisi.

Vierailija
130/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla tottakin :D siis keskimäärin

Yleistäen:

-Naiselliset naiset ovat keskimäärin kauniimpia kuin vähemmän naiselliset naiset. Syy tähän keskimääräisyyteen löytyy nais/mieshormoneista ja elintavoista.

-Naisellisimmat naiset saavat keskimäärin(!) enemmän lapsia kuin vähemmän naiselliset sillä ovat edellä mainituista syistä keskimäärin(!) hedelmällisempiä ja hoivaavampia.

Äitini on superkaunis ja olen tyttöesikoinen (tosin hän oli saanut minua ennen yhdn keskenmenon, saattoi olla kumpi vain). Itse olen nätti ainakin, esikoiset tyttöjä. Toisaalta töistä tiedän naisen, joka on klassisella tavalla ruma ja heillä on neljä tyttöä, poikaa yrittivät viimeiset 3 krt. Yksilötasolla ei siis päde, mutta kuten todettu, keskimäärin varmaan.

Tekstisihän  kuulostaa ihan hemmetin tieteelliseltä.

Taidat olla itsekin joku alan tutkijaprofessori !!

(...tietäis vaan minkä alan )

Vierailija
131/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on joku ikivanha juttu josta on keskusteltu sivukaupalla jo vuosia sitten. Ilmeisesti mm. Gwen Stefani ja herttuattaret Katherine ja Meghan ovat sitten rumia ja niin moni muukin julkkis 🤔.

Gwen ja Meghan ovat mielestäni kauniita, mutta jos tarkemmin asiaa miettii niin Gwen Stefani on ollut aika kolhon näköinen ennen No doubtia ja etenkin ennen kasvokirurgiaa. Meghan on nätti mutta jos katsot tarkemmin niin kasvot ovat todella epäsymmetriset. Toinen puoli ylempänä kuin toinen ja ilman meikkiä luihun näköinen, katherine ei ole koskaan ollut spesiaali. Ei ole ruma mutta minun silmiini tusinanaama (ei näitä botox-tyyppejä) jota en muistaisi nähneeni jos vastaan tulisi.

Ja nyt päästiin sitten tässä  tieteellisessa tarkastelussa oikein kuninkaallis-osastoon.

Eiköhän nyt vielä oteta mukaan se Meghanin   kynsilakan värikin...

Vierailija
132/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen stressi lisää poikaraskauden todennäköisyyttä. Sotatilassa olevissa maissa sybtyy suhteessa enemmän poikia kuin tyttöjä. "Tyttösiittiöt" ovat tosin sinnikkäämpiä ja ympäristömyrkyille ja kuumille kylvyille altistuva mies saa todennäköisemmin tyttöjä.

Naisen elimistö toki suosii tyttöraskauksia resurssien ollessa vähissä sillä tyttöraskaus on vähemmän kuormittava.

Se ei kuitenkaan ole ainoa stressitekijä maailmassa.

Myös sillä spermanlaadulla on vaikutusta siihen millä siittiöllä on mahdollisuudet valikoitua hedelmöittäjäksi ja stressaavissa olosuhteissa se on yleisemmin "poikasiittiö".

Tästä nämä alapeukut sitten tuolla tulikin? Kun en painottanut ylitse muiden naisen ravitsemustilan vaikutusta raskautumisessa. Miksi? Koska Länsimaissa suurin osa naisista on riittävän ravittuja kantamaan tyttöä tai poikaa. Täällä stressi lisää sitä poikaraskauden todennäköisyyttä.

Vierailija
133/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on kaunotar ja olen naispuolinen esikoinen. Minusta vaan tuli valitettavasti sysiruma :D eli taidan saada poikalapsen. Toivottavasti kauneusgeenit periytyisivät edes hänelle...

Vierailija
134/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas nää Turun juntit...

Vierailija
135/196 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se tutkimus ei ainakaan ole, koska siittiö määrittää sukupuolen. Naisella kun on vain x-kromosemeja ja mieheltä tulee joko toinen x (tyttö) tai y (poika).

Vierailija
136/196 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveripiirissä se menee kyllä juuri näin. Yksi hieman tavallisemman näköinen nainen sai tytön, mutta isä on taas todella komea. En tiedä, vaikuttaako isän ulkonäkö esikoisen sukupuoleen jotenkin, jäi vähän epäselväksi?

Vierailija
137/196 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kaunis äitini sai vain tyttäriä - ensin kaksoset ja sitten minut. Veikkaan, että minua tehdessä yritettiin kyllä poikaa...kaikille siskoille on kyllä siunaantunut hyvä ulkonäkö, erityisesti vanhemmat siskoni ovat todella näyttäviä. Heistä toisella on oma pieni tytär, joka on myös hyvin söpö.

Vierailija
138/196 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta se tutkimus ei ainakaan ole, koska siittiö määrittää sukupuolen. Naisella kun on vain x-kromosemeja ja mieheltä tulee joko toinen x (tyttö) tai y (poika).

Naisella on 46 kromosomia, ja niistä 44 on muita kuin x-kromosomeja.

Ja tutkimus on muuten ihan totta.

Vierailija
139/196 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sukupuolen antaa mies.

Vierailija
140/196 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen stressi lisää poikaraskauden todennäköisyyttä. Sotatilassa olevissa maissa sybtyy suhteessa enemmän poikia kuin tyttöjä. "Tyttösiittiöt" ovat tosin sinnikkäämpiä ja ympäristömyrkyille ja kuumille kylvyille altistuva mies saa todennäköisemmin tyttöjä.

Naisen elimistö toki suosii tyttöraskauksia resurssien ollessa vähissä sillä tyttöraskaus on vähemmän kuormittava.

Se ei kuitenkaan ole ainoa stressitekijä maailmassa.

Myös sillä spermanlaadulla on vaikutusta siihen millä siittiöllä on mahdollisuudet valikoitua hedelmöittäjäksi ja stressaavissa olosuhteissa se on yleisemmin "poikasiittiö".

Tästä nämä alapeukut sitten tuolla tulikin? Kun en painottanut ylitse muiden naisen ravitsemustilan vaikutusta raskautumisessa. Miksi? Koska Länsimaissa suurin osa naisista on riittävän ravittuja kantamaan tyttöä tai poikaa. Täällä stressi lisää sitä poikaraskauden todennäköisyyttä.

Ei, vaan sodissa syntyi poikia suurten yhdyntätiheyksien vuoksi (= lyhyet lomat + naidaan paljon).

Naisen stressi abortoi keskimäärin useammin poikasikiöitä alkuraskaudesaa, koska äidin keholta vaatii enemmän saattaa poikaraskaus loppuun kuin tyttöraskaus. Tätä on tutkittu mm. Terroristi-iskujen ja erilaisten maanjäristysten/luonnonkatastrofien aikaan, jolloin syntyvien tyttöjen ja poikien suhde tasoittuu (poikia syntyy normaalioloissa enemmän).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi