Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaistutkimus: Kauniit naiset saavat todennäköisemmin tyttäriä esikoisekseen

Vierailija
04.08.2019 |

Törmäsin vähän kummallisen kuuloiseen suomalaistutkimukseen, jonka mukaan viehättäville vanhemmille syntyy esikoiseksi todennäköisemmin tyttö kuin poika. Samassa tutkimuksessa väitettiin, että kauniit naiset saavat keskimääräistä enemmän lapsia. Tutkija on nimeltään Markus Jokela mutta en löydä itse tutkimusta mistään. Onko kellään tietoa asiasta?

Kommentit (196)

Vierailija
181/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni tulihan se todiste sieltäkin että olen ruma.

Terv. tuleva poikalapsen äiti

Vierailija
182/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis ruma koska en ole liikakansoittanut. Voihan mallitkin olla rumia ja usein ovatkin.

t. lapseton malli

Hassu. Miksi höpiset liikakansoituksesta? Ei mallit ole rumia vaan kaikki ihailevat teitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noni tulihan se todiste sieltäkin että olen ruma.

Terv. tuleva poikalapsen äiti

Mikä todiste?

Vierailija
184/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis ruma koska en ole liikakansoittanut. Voihan mallitkin olla rumia ja usein ovatkin.

t. lapseton malli

Ei kaikkien tarvitse tehdä lapsia. Etkö sinä ole halunnut tehdä vai jokin muu syy?

Vierailija
185/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitus käy naisten itsetunnolle?

Vierailija
186/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kun eihän se sukupuoli äidin soluista tule 😄

Vierailija
187/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Another study, reported upon in Discover Magazine in 1988 called “Girls from Space,” found that both high altitude tactical pilots and astronauts fathered far more daughters than sons.[9]

Eli oisko syynä sittenkin alfauroksen tarjoamat X-kromosomit? 

Toki alfauros ehkä todennäköisimmin saa haluamansa naisen? 

Toisaalta poikien saamiseen vaaditaan Y-kromosomeja eli p*nemista H-hetkellä. 

Ehkä tytöt syntyvät järkiavioliitoissa ja pojat alkukantaisesta halusta? Kumpi sitten on parempi. 

Vierailija
188/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun ja tyttäreni kohdalla pitänee paikkansa. Mun esikoinen on tytär ja tyttärellä on tytär. Kaunis, kauniimpi, kaunein.

Vierailija
189/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies "määrää" lapsen sukupuolen, siihen ei nainen voi vaikuttaa.

Miksi siis sodan jälkeen syntyy enemmän poikia? Luonnolla on asian kanssa myös tekemistä, saadaan sodassa kaatuneiden vajausta paikattua. Itse olen satavarma että oma keho on halustani tuottanut ne haluamani sukupuolet.

Tämän oli joku tutkija selittänyt muistaakseni niin, että sodassa kaatuu todennäköisemmin mies, joka tuottaa enemmän tyttösiittiöitä, koska näissä perheissä on vähemmän nuoria miehiä ja enemmän naisia. Monen pojan perheessä taas todennäköisesti kaikki eivät kuole sodassa, jolloin mies, jolla on enemmän poikasiittiöitä säilyy. Miehen sperman koostumus oli tämän perusteella perinnöllinen ominaisuus. Monipoikaisessa perheessä pojat perivät poikia tuottavan sperman ja päinvastoin.

Vierailija
190/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka määrittelee kauneuden? Sanelma Vuorre?

😂

Toisaalta on olemassa ihan hätkähdyttävän kauniita ihmisiä kasvonpiirteiltään ja vartaloltaan. Töissä just eräs aasialainen nainen jolla on sekä kasvot että kroppa hyvin sievät ja kasvot symmetriset ja kuin luotu meikattaviksi. Siis tarkoitan että meikillä on varmasti ihan hätkähdyttävä kun jo meikittä mulle tulee olo että olenkohan yhtä kauniita kasvoja nähnytkään.

Oma mielipiteeni on että suomalaisissa ei ole lähtökohtaisesti kuin nättejä, toki hyvinkin nättejä mutta sellainen erityinen vahvapiirteinen kauneus kuitrnkin sirouteen yhdistettynä on harvinaisempaa. Matkustavat kyllä tietävät että kansallisuudet ovat eroavaisia ulkonäöltään ja joissain maissa esim isot silmät korkeat poskipäät ja täyteläiset huulet ovat ihan perus.

Se vaan että miten geenit sitten suosivat kauneutta, kun myös ravitsemus ja sellaiset vaikuttavat myös takuulla ulkonäköön.

Vierailija
191/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun mietin niin asiassa voi olla kyllä jotain perää…ja miettikääpä kauniita julkisuudessa olevia naisia.

Ilmankos minunkin lapseni on tyttö 😄

Esim. Grace Kelly, Niina Kurkinen, Suvi Tiilikainen, Karita Tuomola, Jenni Dahlman, Minttu Räikkönen, Sami Hyypiän mallivaimo. Näillä selvästi enemmän poikia, viidellä vain poikia.

Vierailija
192/196 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun mietin niin asiassa voi olla kyllä jotain perää…ja miettikääpä kauniita julkisuudessa olevia naisia.

Ilmankos minunkin lapseni on tyttö 😄

Esim. Grace Kelly, Niina Kurkinen, Suvi Tiilikainen, Karita Tuomola, Jenni Dahlman, Minttu Räikkönen, Sami Hyypiän mallivaimo. Näillä selvästi enemmän poikia, viidellä vain poikia.

Osaako kukaan enää lukea? Tuossa tutkimuksessahan puhuttiin todennäköisyyksistä - ei siitä, että kaikki kauniit naiset saisivat tyttäriä ja tavallisemmat poikia esikoisekseen.

Myös, sadannen kerran: Miehen siittiöt määrittävät sukupuolen, mutta naisen keho päättää, mikä hedelmöittynyt alkio saa kiinnittyä kohtuun ja kasvaa lapseksi asti. Nykytiedon valossa myös sukupuoli saattaa aiheuttaa karsintaa, ja kauniin naisen on evolutiivisesti järkevää synnyttää tyttölapsi, joka perii äitinsä geenejä ja todennäköisesti tulee keskimääräistä kauniimpana myös jatkamaan sukuaan.

Omassa kaveripiirissä tätä on itse asiassa havaittavissa, jos tarkemmin ajattelen asiaa. Niillä siroilla, naisellisilla naisilla on useammin tyttö esikoisena.

T. Kolmen pojan äiti

Vierailija
193/196 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka määrittelee kauneuden? Sanelma Vuorre?

😂

Toisaalta on olemassa ihan hätkähdyttävän kauniita ihmisiä kasvonpiirteiltään ja vartaloltaan. Töissä just eräs aasialainen nainen jolla on sekä kasvot että kroppa hyvin sievät ja kasvot symmetriset ja kuin luotu meikattaviksi. Siis tarkoitan että meikillä on varmasti ihan hätkähdyttävä kun jo meikittä mulle tulee olo että olenkohan yhtä kauniita kasvoja nähnytkään.

Oma mielipiteeni on että suomalaisissa ei ole lähtökohtaisesti kuin nättejä, toki hyvinkin nättejä mutta sellainen erityinen vahvapiirteinen kauneus kuitrnkin sirouteen yhdistettynä on harvinaisempaa. Matkustavat kyllä tietävät että kansallisuudet ovat eroavaisia ulkonäöltään ja joissain maissa esim isot silmät korkeat poskipäät ja täyteläiset huulet ovat ihan perus.

Se vaan että miten geenit sitten suosivat kauneutta, kun myös ravitsemus ja sellaiset vaikuttavat myös takuulla ulkonäköön.

Ohis, mutta aasialaisilla on usein oudon litteä naama. Iho on kyllä usein kaunis ja kuulas ja poskipäät korkeat. Yksi kaveri on puoliksi japanilainen ja puoliksi suomalainen, ja hän on kyllä huikean kaunis. Isommat ja pyöreämmät silmät kuin keskivertoaasialaisella sekä vähän kulmikkuutta kasvoissa.

Vierailija
194/196 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mentiin tähän missä kauneimmat naiset. Näin miehen näkökulmasta suomessa on ainakin keskimäärin ihan hemmetin kauniita naisia.

Vierailija
195/196 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa-miehet saa enemmän poikia, kauniit naiset tyttöjä. Jos molemmat vanhemmat, niin menee tasan.

Vierailija
196/196 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on itse asiassa tehty tutkimuksia, että kauniit naiset saavt enemmän lapsia kuin vähemmän kauniit. No, toisaalta onhan se aika selkeää. Se ei tarkoita, ettei kauniita naisia jäisi myös lapsettomiksi. Siomessa joka viides nainen jää lapsettomaksi ja kyllä heissä tietysti on kauniitakin naisia - ei siis siten, että rumin 20% jää lapsettomiksi. Feminiinisinä pidetyt luonteenpiirteet, hoivaavuus ym. ovat jonkin verran voimakkaampia naisilla, jotka ovat sen näköisiäkin. Hormonitoiminnan vuoksi. Kauniit naiset tuppaavat pitämään lapsista keskimäärin enemmän kuin vähemmän feminiinisiä piirteitä omaavat. Lisäksi naiset, joilla on paremmat resurssit vanhemmuuteen haluavat todennäköisemmin lisää lapsia ensimmäisenkin jälkeen kuin naiset, joilla on heikot resurssit. Keskimäärin. Tottakai on joitain naisia, jotka tekevät lapsia resurssejaan kartoittamatta ja jättävät jopa hoitamatta.