Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaistutkimus: Kauniit naiset saavat todennäköisemmin tyttäriä esikoisekseen

Vierailija
04.08.2019 |

Törmäsin vähän kummallisen kuuloiseen suomalaistutkimukseen, jonka mukaan viehättäville vanhemmille syntyy esikoiseksi todennäköisemmin tyttö kuin poika. Samassa tutkimuksessa väitettiin, että kauniit naiset saavat keskimääräistä enemmän lapsia. Tutkija on nimeltään Markus Jokela mutta en löydä itse tutkimusta mistään. Onko kellään tietoa asiasta?

Kommentit (196)

Vierailija
161/196 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt kiinalaiset miehet järkyttyvät.

Miksi?

Koska he haluavat poikalapsia ja veikkaisin, että naisen kauneus on heille tärkeää kumppanissa.

Miksi he haluavat poikalapsia? Lähde?

Vierailija
162/196 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikia synnyttävillä on enemmän testoa. Esim sodan aikana syntyy enemmän poikia. Tämä opetettiin lääkiksessä jo 90-luvulla.

Totta ja kun tulee homoja niin sitä ei enää tarpeeksi riitäkään. Siksi ne on nuorimmisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/196 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies "määrää" lapsen sukupuolen, siihen ei nainen voi vaikuttaa.

Miksi siis sodan jälkeen syntyy enemmän poikia? Luonnolla on asian kanssa myös tekemistä, saadaan sodassa kaatuneiden vajausta paikattua. Itse olen satavarma että oma keho on halustani tuottanut ne haluamani sukupuolet.

Vierailija
164/196 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se on todettu monissa tutkimuksissa, että pojat pienentävät avioeron riskiä. Mitä useampi poika perheessä, sitä todennäköisemmin perhe pysyy yhdessä.

Joten kauneus ei yksistään tuo onnea. Tai sitten me rumat haahkat, joilla monta poikaa, ymmärrämme ettemme saa vaihtamalla ainakaan parempaa :D

Tuntuu, että perheissä, joissa on vaan jompia kumpia, se yksinäinen vastakkaisen sukupuolen edustaja vähän altavastaaja-asemassa. Varsinkin jos on paljon lapsia ja eletään "sukupuolen mukaan tyypillistä elämää" esim jätkäpojat ja isä tai jotain balleriinatyttösiä... Monesti omasta kokemuksesta vaan huomannut. Sit tätä vähemmistöön jäänyttä on helppo jyrätä... Ei ihme jos mies tuntuu et jää alakynteen. Niin on käynyt monelle äidillekin äijäporukassa.

Vierailija
165/196 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voidaan sanoa näin, että kauniit sitä ja rumat tätä? Eikö kauneuden pitänyt olla katsojan silmässä? Jos minulla on eri näkemys kauneudesta kuin tällä tutkijalla niin miten hän voi väittää että kauniit saavat tyttären esikoisekseen, eikö silloin pitäisi sanoa että hänen mielestään kauniit saavat tyttären esikoisekseen?

Vierailija
166/196 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se on todettu monissa tutkimuksissa, että pojat pienentävät avioeron riskiä. Mitä useampi poika perheessä, sitä todennäköisemmin perhe pysyy yhdessä.

Joten kauneus ei yksistään tuo onnea. Tai sitten me rumat haahkat, joilla monta poikaa, ymmärrämme ettemme saa vaihtamalla ainakaan parempaa :D

Tuntuu, että perheissä, joissa on vaan jompia kumpia, se yksinäinen vastakkaisen sukupuolen edustaja vähän altavastaaja-asemassa. Varsinkin jos on paljon lapsia ja eletään "sukupuolen mukaan tyypillistä elämää" esim jätkäpojat ja isä tai jotain balleriinatyttösiä... Monesti omasta kokemuksesta vaan huomannut. Sit tätä vähemmistöön jäänyttä on helppo jyrätä... Ei ihme jos mies tuntuu et jää alakynteen. Niin on käynyt monelle äidillekin äijäporukassa.

Itse asiassa niissä perheissä, joissa kaikki lapset ovat samaa sukupuolta, se ”sukupuolen mukainen elämä” ei ole ollenkaan niin hallitsevaa kuin niissä perheissä, joissa on molempia sukupuolia.

Täällä jo aiemmin viitattiin tutkimukseen, jonka mukaan poikalasten äidit ovat keskimäärin liberaalimpia kuin tyttöjen äidit. Samoin myös niissä perheissä, joissa on pelkkiä tyttöjä, tytöillä on laajemmat roolit käytettävissään. Ahtaimmat sukupuoliroolit ovat perheissä, joissa on molempia.

Eli kärjistäen: jos perheessä on tyttö ja poika, tyttö harrastaa suuremmalla todennäköisyydellä taitoluistelua ja poika jäkistä. Jos perheessä on kolme poikaa tai kolme tyttöä, on suurempi todennäköisyys että tyttö harrastaakin jääkiekkoa tai poika taitoluistelua.

Vierailija
167/196 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen muutaman normaalia kauniimman naisen,esikoinen tyttö, yrittivät saada miehensä kanssa myös pojan mut tuli 3-4 tyttöö oli pakko taloudellisista syistä jättää lapsiluku tähän. onneksi lapsenlapsis oli tosi paljon poikia noin 3 poikaa per perhe et kai tää on joku luonnon valinta. yhdenkin perheen, isä siis pappa remontoi näiden lapsen lapsi poikien kans oikein sydämmen kyllyydestä kun ei saanu omaa poikaa

Vierailija
168/196 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa ainakin omassa lähipiirissäni. Kaunis serkkuni sai juuri esikoisensa, tytön, ja nätillä kaverillani on kaksi sööttiä tyttöä. Tavallisen näköisemmillä kavereilla on esikoisina poikia. Itsekin olen ihan normi ulkonäöltäni ja esikoiseni on poika. Toista odotan parhaillani, en tiedä vielä kumpi tulee :)

Vierailija
169/196 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen tutkimus ja pääosin yllättävän hyvää keskustelua aiheesta. Itseäni kiinnostaisi tietää enemmänkin siitä, millä kriteereillä naisen keho antaa jonkin tietyn siittiön kiinnittyä kohtuun ja kehittyä lapseksi asti. Olisi naiivia väittää, että tiedämme lisääntymisbiologiasta edelleenkään kovinkaan paljon - varsinkin naisen keho on ollut tieteelle pitkään varsinainen mysteeri. Naisen orgasmistakin päästiin selville vasta viime vuosisadan puolella.

Kauneushan ei ole lopulta mikään mielipide, vaan vaikka makuja on erilaisia, voidaan objektiivisesti kauniit kasvot määrittää. Niihin liittyvät symmetria ja nuorekkuus, eli oikeastaan hedelmällisen näköiset kasvot ovat kauniit. Naisten ja miesten erilaisissa kauneuskäsityksissä vaikuttavat sukupuolihormonit. Tutkitusti naiset pitivät ovulaation aikaan viehättävimpinä miehekkäämmän näköisiä miehiä kuin muina aikoina.

Ja vaikka täällä puhuttiinkin lähinnä naisten kauneudesta tämän tutkimuksen yhteydessä, itse tutkimuksessa (raflaavasta ja varmaan paremmin myyvästä otsikosta, jossa keskityttiin puhumaan vain kauniista naisista, huolimatta) puhuttiin viehättävistä pariskunnista. Eli jos molemmat osapuolet olivat keskimääräistä paremman näköisiä, todennäköisyys esikoistyttäreen nousi 36 %.

Vierailija
170/196 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se sukupuoli määräydykään miehen siittiöissä?

Luulin koko ajan, että se tulee mikä siittiö miehellä nopeimmin ui tai on sitkein.

Vierailija
171/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sukupuoli määräydykään miehen siittiöissä?

Luulin koko ajan, että se tulee mikä siittiö miehellä nopeimmin ui tai on sitkein.

Kyllä, mutta naisen keho päättää, minkä alkion antaa kohtuun kiinnittyä. Naisen keho valitsee alkion nykytiedon mukaan hyvin tarkasti - siksi keskenmenot aivan raskauden alussa ovat niin yleisiä. Jossain oli tutkimus, että iso osa pari päivää tai viikonkin myöhässä olevista kuukautisista ovat todellisuudessa varhaisia keskenmenoja. Yleensä nainen ei itsekään tiedä olevansa raskaana. Näin käy kromosomivirheiden vuoksi, mutta nykytiedon valossa myös muut ominaisuudet voivat vaikuttaa siihen, mikä alkio kiinnittyy. Korkean estrogeenitason omaavat, usein viehättävät naiset synnyttävät esikoisekseen useammin tyttöjä, sillä jälkeläisellä on todennäköisemmin samoja ominaisuuksia ja jatkaa myös useammin sukua kuin tavallisen näköinen. Näin ihan siis evoluution näkökulmasta.

Vierailija
172/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tuosta jo kauan sitten.

Vierailija
173/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten osalta maskuliiniset Alfat saa todennäköisemmin poikia kuin tyttöjä.

Eli kauniille naisille tyttöjä, miehekkäille miehille poikia. Sitten on kysymys, jos on molemmat vanhemmat

Vierailija
174/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa ainakin omassa lähipiirissäni. Kaunis serkkuni sai juuri esikoisensa, tytön, ja nätillä kaverillani on kaksi sööttiä tyttöä. Tavallisen näköisemmillä kavereilla on esikoisina poikia. Itsekin olen ihan normi ulkonäöltäni ja esikoiseni on poika. Toista odotan parhaillani, en tiedä vielä kumpi tulee :)

Minäkin olin nätti nuorena ja esikoinen oli tyttö. Nyt jos synnyttäisin, ei tulisi varmaan tyttöä eikä poikaa, vaan vuorenpeikko. 

Vierailija
175/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittääkö tuo sen että valtaosa muslimeista on miehiä?

Vierailija
176/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin niin asiassa voi olla kyllä jotain perää…ja miettikääpä kauniita julkisuudessa olevia naisia.

Ilmankos minunkin lapseni on tyttö 😄

Vierailija
177/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini oli kaunis ja olen hänen esikoinen. Itse olen tavallisen näköinen ja esikoinen poika.

Vierailija
178/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun tuli kaksoset: tyttö ja poika?

Vierailija
179/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ruma koska en ole liikakansoittanut. Voihan mallitkin olla rumia ja usein ovatkin.

t. lapseton malli

Vierailija
180/196 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita tyttäriä kauniilla naisilla.. Mie tykkään sekä äidistä että tyttärestä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme