Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaistutkimus: Kauniit naiset saavat todennäköisemmin tyttäriä esikoisekseen

Vierailija
04.08.2019 |

Törmäsin vähän kummallisen kuuloiseen suomalaistutkimukseen, jonka mukaan viehättäville vanhemmille syntyy esikoiseksi todennäköisemmin tyttö kuin poika. Samassa tutkimuksessa väitettiin, että kauniit naiset saavat keskimääräistä enemmän lapsia. Tutkija on nimeltään Markus Jokela mutta en löydä itse tutkimusta mistään. Onko kellään tietoa asiasta?

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tietoo. 

Aika oudon kuuloista, että kauneus siihen lapsen sukupuoleen vaikuttaisi. 

Vierailija
2/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätit kertomatta, että lapsi on valitettavasti isänsä näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan saaminen vaatii sitä, että pannaan lähempänä ns. oikeaa hetkeä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shettles_method

Vierailija
4/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan uutisoinnin tuosta hämärästi...ehkä vähän vanha juttu? Siinä oli kai että kauniit naiset sai just esikoisekseen useammin tytön kun pojan, mutta sen jälkeen vanhempien ulkonäkö ei enää vaikuttanut lapsen sukupuoleen. Jotain siinä muistaakseni selitettiin, että naiselle on enemmän hyötyä hyvästä ulkonäöstä kuin miehille ja siksi kauniin naisen elimistö suosii jonkun verran tyttösiittiöitä tms. Helppo sinänsä on myös uskoa, että kauniit lisääntyy usein enemmän. 

Itselläni on vaan poikia, tiedä sitten mistä se kertoo :D

Vierailija
5/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ruma koska sain pojan?

Vierailija
6/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos meidän esikoinen on tyttö!

Vierailija
7/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tietoo. 

Aika oudon kuuloista, että kauneus siihen lapsen sukupuoleen vaikuttaisi. 

Etenkin kun naisten kauneudesta joku 50% on maallisin tempuin tehtyä. Eli meikkiä, värjättyjä hiuksia, nykyään jopa kirurgiaa tai ainakin erilaisia pistoksia. Tuskin ne perimää muuttavat.

Vierailija
8/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen tutkimuksen muistan, että vähemmän stressaaville naisille syntyy enemmän poikia. Mitä stressaantuneempi äiti, sitä enemmän tyttäriä.

Tämä liittyy varmaan jotenkin siihen, että poikalapset lyhentävät äidin elinikää joka tapauksessa, kun taas tyttäret pidentävät sitä. Jos hermoiluun taipuvainen nainen joutuu hoitamaan poikia, se ei elä pitkään.

Vierailija
9/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

luojan kiitos, minulla on vain kauniita poikia!

Vierailija
10/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen kuulleeni tuosta tutkimuksesta, mutta en minäkään muista sen tarkemmin. Siinä kaiketi pyrittiin toteamaan, että kauneus periytyy äidiltä tyttärelle. Mutuna olen ollut tekevinäni saman suuntaisen havainnon, että viehättävillä naisilla on tyttäriä. Jälleen yksi todiste siitä, että minä olen ruma.

Vierailija
11/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka määrittelee kauneuden? Sanelma Vuorre?

Vierailija
12/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka määrittelee kauneuden? Sanelma Vuorre?

😂

Vierailija
14/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen tutkimuksen muistan, että vähemmän stressaaville naisille syntyy enemmän poikia. Mitä stressaantuneempi äiti, sitä enemmän tyttäriä.

Tämä liittyy varmaan jotenkin siihen, että poikalapset lyhentävät äidin elinikää joka tapauksessa, kun taas tyttäret pidentävät sitä. Jos hermoiluun taipuvainen nainen joutuu hoitamaan poikia, se ei elä pitkään.

Jaa. Meillä esikoinen on tyttö ja kuopus poika. Ainakin tähän mennessä poika on ollut se helpompi hoidettava.

Vierailija
15/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi ole ennemminkin ulkomainen tutkimus?

Tai että kauniimmilla vanhemmilla on enemmän lapsia?

Vierailija
16/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun tutkimuksen mukaan poikien äidit ovat merkittävästi liberaalimpia kuin tyttöjen äidit.

Vierailija
17/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, poikalapset onkin ihan helvetillisen rumia.

Vierailija
18/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se on todettu monissa tutkimuksissa, että pojat pienentävät avioeron riskiä. Mitä useampi poika perheessä, sitä todennäköisemmin perhe pysyy yhdessä.

Joten kauneus ei yksistään tuo onnea. Tai sitten me rumat haahkat, joilla monta poikaa, ymmärrämme ettemme saa vaihtamalla ainakaan parempaa :D

Vierailija
19/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meillä esikoinen on tyttö ja kuopus poika. Ainakin tähän mennessä poika on ollut se helpompi hoidettava.

Elinajan lyhentyminen liittyy raskausaikaan ja synnytykseen. Pojat koettelevat äidin immuniteettia enemmän ja ovat isompia syntyessään.

Vierailija
20/196 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, poikalapset onkin ihan helvetillisen rumia.

Olen eri mieltä. Mulla on kauniita poikia vaikka olenkin itse ruma nainen. Ehkäpä rumat naiset saavat aikaiseksi hyvännäköisiä poikia.