Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt mullakin on alkanut tulla päänsärkyä hajuvesistä julkisissa!

Vierailija
04.08.2019 |

Hajuvesien lotraajat, pliiiis jättäkää käyttämättä!!

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykosomaattista.

Vain pieni prosentti oireita saavista on oikeasti yliherkkiä hajusteille. Suurin osa luulosairaita.

Mene terapiaan.

Vierailija
82/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas tuoksuttelu jatkuu tasan niin pitkään,  kun tuoksuttelija itse alkaa saada pahoinvointia ja päänsärkyä voimakkaista tuoksuista.

Vasta käsittää mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa lotrattu hajuvesi tuoksuu hirveälle, vaikka olisi miten kallis ja laatutuoksu.

Hienovarainen tuoksu on paras, että juuri ja juuri tuoksahtaa.

Myös miehet inhoavat liikaa tuoksuvia naisia, sanovat että oksettaa ja pakko pysytellä kaukana.

Vierailija
84/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuyliherkkyys ja sähköyliherkkyys ovat samaa ympäristöyliherkkyyttä. Tuoksuyliherkät sanovat tuoksuja käyttäviä itsekkäiksi. Voiko sähköyliherkätkin sanoa sähköä käyttäviä itsekkäiksi? Jos olet tuoksuyliherkkä ja pyydät muita olemaan käyttämättä tuoksuja, vähennätkö sähkönkäyttöäsi, jos sähköyliherkkä sitä pyytää? Ylen Perjantain dokkarissa sähköyliherkkä pyysi naapureitaan huomioimaan hänen herkkyyntensä.

Vierailija
85/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että vielä narsisti, ja vielä peseytymätön sellainen? :'D Tunteeko joku oikeasti ihmisen, joka käyttää hajuvettä jotta ei tarvitsisi peseytyä? En ole koskaan törmännyt tällaiseen ilmiöön.

Palstan hajustehysteerikot ovat kyllä ehkä parasta viihdettä vähään aikaan.

/4

Julkisissa tiloissa noihin törmää. Eipä ole hyvä hajuyhdistelmä se. Tyhminä olen pitänyt, mutta voihan ne olla myös narsistejakin, varsinkin jos on noin periaatteellista.

Okei! Kiinnostavaa. Me taidetaan liikkua aika erilaisissa paikoissa sitten. Onneksi.

/4

Todennäköisesti. Olen sekä töissä kirjastossa että vietän niissä paljon vapaa-aikaani.

Vierailija
86/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan jätä. Itseasiassa nykyään en unohda ikinä laittaa hajuvettä lähtiessäni ulos, ja se on palstan tuoksumussuttajien ansiota. Ennen käytin vain silloin kun muistin.

Rakastan tuoksuja, omiani ja muiden.

Älä sitten valita minun yskimisestä. Rakastan teatteria ja konsertteja, käyn edelleen niissä vaikka hajusteet saavat aikaan pahoja yskänkohtauksia. Joskus minulle on tarjottu mynthoneita yskään, käsittämätöntä.

En välitä. Saat minun puolestani yskiä vaikka keuhkosi pihalle.

/4

No hyvä. Monesti vaan saan mulkaisuja, pitkiä katseita, hyssyttelyä ja kurkkupastillien tarjoamista. Pystyn kuitenkin nauttimaan esityksistä ainakin osittain. Haen sitten saikkua, jos ottaa pahasti henkeen.

Joo, tee se. On kyllä sulta vähän ikävä temppu mennä esityksiin pilaamaan muiden maksavien asiakkaiden nautinto, mutta ei monilta ihmisiltä oikein muuta voi odottaakaan.

/4

Siis hä? Sultahan se on veemäinen temppu, menet pilaamaan monen nautinnon haisemisellasi.

Niin, siis sen yhden keski-ikäisen naisen nautinnon. Sen, joka tunkee yleisöön vaikka tietää että ihmisillä on siellä hajusteita ja hän niistä kärsii. Mutta muiden on mukauduttava hänen tahtoonsa, ja silti ne muut ovat itsekkäitä. :)

/4

Kyllä on voitava lähteä esim. teatteriin ilman hajusteita. Se hajusteyliherkkä ei voi jäädä neljän seinän sisään teidän takia ja kyse on monesta muustakin paikasta kuin vain teatterista. Kun hajuste haisee vahvasti monen metrin päähän, on sitä liikaa, vähempikin riittää. Hajusteyliherkkä ei voi oireilleen mitään, se hajuvesien käyttö taas on vapaaehtoista. Minä minä minä..

Saa lähteä, mutta turha valittaa ja vonkua kun kaikki ei maailmassa toimikaan juuri niin kuin Pirkko-Ritvan mielestä pitäisi.

Itse törmään aika harvoin ihmisiin joilla on selkeästi liikaa hajusteita. Jotkut vanhat rouvat ja toisaalta nuoret miehet ehkä yleisimmin kylpevät tuoksussa, ja se ei tietenkään miellytä ketään. Hyväkään tuoksu ei tuoksu hyvältä jos sitä on liikaa.

Mutta tuoksuhysteerikolle on aivan sama kuinka paljon tuoksua on, tai onko sitä ollenkaan. Heille on tärkeintä uhriutuminen, valittaminen ja muiden ihmisten kontrollointi (tai siis sen yritys).

/4

Sitten muita teatterissa kävijöitä ei haittaa, kun Pirkko-Ritva yskii ja kakoo limaa kurkustaan. Etkös itsekin sanonut, että pitää vain sietää?

Vierailija
87/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan hajuvesistä päänsärkyä, pahoinvointia, jopa epilepsiakohtauksia mutta hei, mitä väliä, vikahan on niissä jotka oireita saa, ei itsekkäissä kusipäissä jotka niitä aiheuttaa.

Sinä aiheutat sen itse itsellesi! Se on sinun päästäsi kiinni. Ihan samalla tavalla kuin joku ei siedä sähköä, ilmaa jne.

Vierailija
88/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan jätä. Itseasiassa nykyään en unohda ikinä laittaa hajuvettä lähtiessäni ulos, ja se on palstan tuoksumussuttajien ansiota. Ennen käytin vain silloin kun muistin.

Älä sitten valita minun yskimisestä. Rakastan teatteria ja konsertteja, käyn edelleen niissä vaikka hajusteet saavat aikaan pahoja yskänkohtauksia. Joskus minulle on tarjottu mynthoneita yskään, käsittämätöntä.

/4

No hyvä. Monesti vaan saan mulkaisuja, pitkiä katseita, hyssyttelyä ja kurkkupastillien tarjoamista. Pystyn kuitenkin nauttimaan esityksistä ainakin osittain. Haen sitten saikkua, jos ottaa pahasti henkeen.

Joo, tee se. On kyllä sulta vähän ikävä temppu mennä esityksiin pilaamaan muiden maksavien asiakkaiden nautinto, mutta ei monilta ihmisiltä oikein muuta voi odottaakaan.

/4

Enhän minä silloin yski, kun lähellä istuvilla ei ole hajusteita. Etkö tosiaan erota syytä ja seurausta toisistaan?

No joo, totta. Kestetään sitten vain toisiamme, jos vierekkäin satutaan istumaan. :)

Kannattaa kuitenkin muistaa, että todella monella ihmisellä esim. teatteriyleisössä on tuoksua. Kannattaa siis pysytellä niistä paikoista pois, jos tuoksut aiheuttavat oireita. Vai etkö tosiaan erota syytä ja seurausta toisistaan?

/4

Osa tuoksujen käyttäjistä on niin luupäistä sakkia, että tunkevat hajuineen jopa tuoksuttomina markkinoituihin näytöksiin. Jos koen pärjääväni joten kuten tavallisissa näytöksissä, niin minulla on oikeus mennä sellaisiin. Varsinkin, jos kyseessä on joku harvinainen tilaisuus kuten vierailunäytös.

Minä en ole sellaisista kuullutkaan, tietenkään en laita tuoksua jos tilaisuus on tuoksuton (ja siitä on etukäteen ilmoitettu). Tosin en näe mitään syytä osallistua sellaisiin tilaisuuksiin.

Ja on sinulla toki oikeus, mutta turha sitten vinkua että kaikki muut on itsekkäitä sikoja jos itse pilaat muilta osan esitysnautinnosta. :) Peiliin katsomisen paikka, nääs.

/4

En ole ketään haukkunut siaksi. Minulla on kuitenkin oikeus elää muuallakin kuin kodin seinien sisäpuolella. Jos väittelisin täysin hajusteita, en voisi käydä kaupassakaan tai edes töissä. Kaltaisesi ihmiset laittavat hajusteita myös töihin. Jos kestän viikonloppuna teatterireissun, maanantaina hajusteet menevät yli kestämiseni ja löhden kesken päivän lääkärin kautta sairauslomalle loppuviikoksi. Ikävää, mutta joskus käy niin.

Kamalaa. Toivottavasti työnantajasi ymmärtää antaa paikkasi jollekin työhaluiselle.

Töissä en käytä hajusteita, sillä se on meillä kiellettyä.

/4

Työhaluiselle? Onko sinulla lukihäiriö? Mitä tekemistä sairastamisella on työhalujen kanssa? Mieluummin minä töissä olisin. Minua ei tosin tällä syyllä voi irtisanoa, joten voit lopettaa sillä ajatuksella hekumoimisen.

Miksi sinun työpaikalla hajusteet on kielletty, kun sinun mukaan niistä ei ole mitään haittaa?

Itse vielä väitit, että laitat hajusteita joka paikkaan.

Kyllä meillä ainakin saa kenkää jatkuvasta saikuttelusta, ja olen valtiolla töissä. Ei työnantaja ole mikään hyväntekijä. Etkä sinä ole sairas.

Työpaikallani on hajusteet kielletty, koska työskentelen sairaalassa. Sitä en osaa sanoa miksi ne ovat sairaalassa kiellettyjä. Varmaan siksi, että on helpompaa kieltää hajusteet kuin palkata joku kuuntelemaan tuoksuhysteerikkojen ulinaa päivästä toiseen. Kyllä meillä silti valtaosa hajusteita käyttää, eikä siitä mitään sanomista ole koskaan tullut.

Ps. En ole sanonut että tuoksuista ei ole mitään haittaa. Vaikka sinua suututtaa, voit silti olla laittamatta sanoja suuhuni. Minä olen sanonut, että käytän tuoksuja ulos lähtiessäni ja että ulisijoiden kitinä kiinnostaa yhtä vähän kuin... No, ei kiinnosta yhtään.

/4

Joo, olen huomannut, että sairaalassa hoitajat ja jopa lääkärit käyttävät hajusteita. Minulla on poissaolosta aina lääkärintodistus, koska menen aina tuon syyn tullen työterveyshuoltoon. Ja ei, en tämän syyn vuoksi voi saada potkuja, se on täysin varma.

"Joo, olen huomannut, että sairaalassa hoitajat ja jopa lääkärit käyttävät hajusteita. "

Lääketieteen parissa työskentelevät tietävät, ettei tuoksut ole vaarallisia muille kuin astmaatikoille ja allergisille.

Vierailija
89/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/4

/4

Enhän minä silloin yski, kun lähellä istuvilla ei ole hajusteita. Etkö tosiaan erota syytä ja seurausta toisistaan?

No joo, totta. Kestetään sitten vain toisiamme, jos vierekkäin satutaan istumaan. :)

Kannattaa kuitenkin muistaa, että todella monella ihmisellä esim. teatteriyleisössä on tuoksua. Kannattaa siis pysytellä niistä paikoista pois, jos tuoksut aiheuttavat oireita. Vai etkö tosiaan erota syytä ja seurausta toisistaan?

/4

Osa tuoksujen käyttäjistä on niin luupäistä sakkia, että tunkevat hajuineen jopa tuoksuttomina markkinoituihin näytöksiin. Jos koen pärjääväni joten kuten tavallisissa näytöksissä, niin minulla on oikeus mennä sellaisiin. Varsinkin, jos kyseessä on joku harvinainen tilaisuus kuten vierailunäytös.

Minä en ole sellaisista kuullutkaan, tietenkään en laita tuoksua jos tilaisuus on tuoksuton (ja siitä on etukäteen ilmoitettu). Tosin en näe mitään syytä osallistua sellaisiin tilaisuuksiin.

Ja on sinulla toki oikeus, mutta turha sitten vinkua että kaikki muut on itsekkäitä sikoja jos itse pilaat muilta osan esitysnautinnosta. :) Peiliin katsomisen paikka, nääs.

/4

En ole ketään haukkunut siaksi. Minulla on kuitenkin oikeus elää muuallakin kuin kodin seinien sisäpuolella. Jos väittelisin täysin hajusteita, en voisi käydä kaupassakaan tai edes töissä. Kaltaisesi ihmiset laittavat hajusteita myös töihin. Jos kestän viikonloppuna teatterireissun, maanantaina hajusteet menevät yli kestämiseni ja löhden kesken päivän lääkärin kautta sairauslomalle loppuviikoksi. Ikävää, mutta joskus käy niin.

Kamalaa. Toivottavasti työnantajasi ymmärtää antaa paikkasi jollekin työhaluiselle.

Töissä en käytä hajusteita, sillä se on meillä kiellettyä.

/4

Työhaluiselle? Onko sinulla lukihäiriö? Mitä tekemistä sairastamisella on työhalujen kanssa? Mieluummin minä töissä olisin. Minua ei tosin tällä syyllä voi irtisanoa, joten voit lopettaa sillä ajatuksella hekumoimisen.

Miksi sinun työpaikalla hajusteet on kielletty, kun sinun mukaan niistä ei ole mitään haittaa?

Itse vielä väitit, että laitat hajusteita joka paikkaan.

Kyllä meillä ainakin saa kenkää jatkuvasta saikuttelusta, ja olen valtiolla töissä. Ei työnantaja ole mikään hyväntekijä. Etkä sinä ole sairas.

Työpaikallani on hajusteet kielletty, koska työskentelen sairaalassa. Sitä en osaa sanoa miksi ne ovat sairaalassa kiellettyjä. Varmaan siksi, että on helpompaa kieltää hajusteet kuin palkata joku kuuntelemaan tuoksuhysteerikkojen ulinaa päivästä toiseen. Kyllä meillä silti valtaosa hajusteita käyttää, eikä siitä mitään sanomista ole koskaan tullut.

Ps. En ole sanonut että tuoksuista ei ole mitään haittaa. Vaikka sinua suututtaa, voit silti olla laittamatta sanoja suuhuni. Minä olen sanonut, että käytän tuoksuja ulos lähtiessäni ja että ulisijoiden kitinä kiinnostaa yhtä vähän kuin... No, ei kiinnosta yhtään.

/4

Joo, olen huomannut, että sairaalassa hoitajat ja jopa lääkärit käyttävät hajusteita. Minulla on poissaolosta aina lääkärintodistus, koska menen aina tuon syyn tullen työterveyshuoltoon. Ja ei, en tämän syyn vuoksi voi saada potkuja, se on täysin varma.

"Joo, olen huomannut, että sairaalassa hoitajat ja jopa lääkärit käyttävät hajusteita. "

Lääketieteen parissa työskentelevät tietävät, ettei tuoksut ole vaarallisia muille kuin astmaatikoille ja allergisille.

Kun minä olin päivystyksessä ja sitten osastohoidossa hajusteista saamani pahan astmakohtauksen vuoksi, niin mistä uudet hoitajat ja lääkärit tiesivät, mistä astmakohtaukseni johtui? Jouduin jopa kieltämään yhtä lääkäriä tulemasta lähelleni, kun hän halusi kuunnella keuhkot. Saman kiellon sai yksi hoitaja, joka oli ilmeisesti pessyt työvaatteensa kotonaan.

Vierailija
90/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa pahentaa, että usein nämä hajusteilla lotraavat ovat tupakoitsijoita, alkoholisteja tai home/eläintaloudessa asuvia ja pyrkivät peittämään ei niin toivottuja hajuja. Tajuamatta, että löyhkäävät entistä karmeammalta. Hyvältä tuoksumiseen riittää yleensä pelkkä perushygieniasta huolehtiminen.

Vierailija
91/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina naurattaa, kun käyn sairaalassa syöpä- ja neurologian poliklinikoilla kontrolleissa, kun ovenpielessä lukee: Tulethan tuoksutta. No, vaikeaa sitä monen on kotoa lähtiessä tietää. Laitan kyl aina vähän hajuvettä, en osaa olla laittamatta. Ja kyllä lääkäritkin käyttää hajuvettä ja partavettä.

Vierailija
92/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina naurattaa, kun käyn sairaalassa syöpä- ja neurologian poliklinikoilla kontrolleissa, kun ovenpielessä lukee: Tulethan tuoksutta. No, vaikeaa sitä monen on kotoa lähtiessä tietää. Laitan kyl aina vähän hajuvettä, en osaa olla laittamatta. Ja kyllä lääkäritkin käyttää hajuvettä ja partavettä.

Kutsutaanko sinut kontrolleihin aina kesken työpäivän etkä aamulla töihin lähtiessäsi tiedä, että samana päivänä oli polikäynti? Vain täysin idiootti ei tajua, että sairaalaan tai lääkäriin mennessä hajusteet jätetään pois.

Vierailija
93/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/4

/4

Siis hä? Sultahan se on veemäinen temppu, menet pilaamaan monen nautinnon haisemisellasi.

Niin, siis sen yhden keski-ikäisen naisen nautinnon. Sen, joka tunkee yleisöön vaikka tietää että ihmisillä on siellä hajusteita ja hän niistä kärsii. Mutta muiden on mukauduttava hänen tahtoonsa, ja silti ne muut ovat itsekkäitä. :)

/4

Kyllä on voitava lähteä esim. teatteriin ilman hajusteita. Se hajusteyliherkkä ei voi jäädä neljän seinän sisään teidän takia ja kyse on monesta muustakin paikasta kuin vain teatterista. Kun hajuste haisee vahvasti monen metrin päähän, on sitä liikaa, vähempikin riittää. Hajusteyliherkkä ei voi oireilleen mitään, se hajuvesien käyttö taas on vapaaehtoista. Minä minä minä..

Saa lähteä, mutta turha valittaa ja vonkua kun kaikki ei maailmassa toimikaan juuri niin kuin Pirkko-Ritvan mielestä pitäisi.

Itse törmään aika harvoin ihmisiin joilla on selkeästi liikaa hajusteita. Jotkut vanhat rouvat ja toisaalta nuoret miehet ehkä yleisimmin kylpevät tuoksussa, ja se ei tietenkään miellytä ketään. Hyväkään tuoksu ei tuoksu hyvältä jos sitä on liikaa.

Mutta tuoksuhysteerikolle on aivan sama kuinka paljon tuoksua on, tai onko sitä ollenkaan. Heille on tärkeintä uhriutuminen, valittaminen ja muiden ihmisten kontrollointi (tai siis sen yritys).

/4

Sitten muita teatterissa kävijöitä ei haittaa, kun Pirkko-Ritva yskii ja kakoo limaa kurkustaan. Etkös itsekin sanonut, että pitää vain sietää?

Kyllä siitä selvitään, sehän on noloa vain Pirkko-Ritvalle itselleen. Kyllä minä ainakin voin siitä huolimatta nauttia esityksestä. :)

/4

Vierailija
94/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykosomaattista.

Vain pieni prosentti oireita saavista on oikeasti yliherkkiä hajusteille. Suurin osa luulosairaita.

Mene terapiaan.

Tuossa linkissä tutkija Hopper "painottaa, että oireet ovat todellisia, aivojen vikasietotilasta johtuvia – eivät psykosomaattisia." 

Eli vaikka sisäilman epäpuhtauksia olisi vain vähän, jo altistunut keho reagoi yliaktiivisesti.  tähän viittaa myös se havainto, että kemikaalialtistuneiden hajuaisti terävöityy. Sen arvellaan liittyvän siihen, että jo altistunut elimistö haluaa suojella elimistöä lisäaltistukselta, ja siksi hajuaisti tehostuu.

Miksi täällä on kummallinen ilmapiiri.  Miksi joissakuissa herättää vihaa se, että jotkut yksilöt eivät kestä kemiallisia hajusteita?  Tehän voitte onnitella itseänne, että olette säilyneet terveinä.  Lucky you!

Vierailija
95/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykosomaattista.

Mene terapiaan.

Tuossa linkissä tutkija Hopper "painottaa, että oireet ovat todellisia, aivojen vikasietotilasta johtuvia – eivät psykosomaattisia." 

Eli vaikka sisäilman epäpuhtauksia olisi vain vähän, jo altistunut keho reagoi yliaktiivisesti.  tähän viittaa myös se havainto, että kemikaalialtistuneiden hajuaisti terävöityy. Sen arvellaan liittyvän siihen, että jo altistunut elimistö haluaa suojella elimistöä lisäaltistukselta, ja siksi hajuaisti tehostuu.

Miksi täällä on kummallinen ilmapiiri.  Miksi joissakuissa herättää vihaa se, että jotkut yksilöt eivät kestä kemiallisia hajusteita?  Tehän voitte onnitella itseänne, että olette säilyneet terveinä.  Lucky you!

Ei herätä yhtään vihaa mikään yliherkkyys tai luulotauti itsessään. Se sen sijaan herättää vähintäänkin suurta ärtymystä, että kys. ihmiset kuvittelevat olevansa oikeutettuja määräämään muiden, tyystin tuntemattomienkin ihmisten elämästä. Minäminäminäminäminä, kuunnelkaa, antakaa huomiota! Tee kuten Sirkkaliisa sanoo tai olet narsisti! (:'D!)

/4

Vierailija
96/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykosomaattista.

Mene terapiaan.

Ovatko lääkäritkin sinusta vihamielisiä, jos kertovat, mistä tuoksuherkkyydessä on kyse? Kyse on faktoista, tieteellisesti todennetusta tiedosta.

Se, että lääkärit ja suuri enemmistö alkaisi uskomaan samaan kuin ympäristöherkät, olisi sama kuin menisi mukaan harhaisen ihmisen harhoihin. Harhoja kuuleva voi kuulla puheen todellisena, se ei silti tarkoita, että "joku puhuisi". Herkkä voi reagoida tuoksuille, sähkölle jne, se ei silti tarkoita, että tuoksu/sähkö jne oli reaktion SYY. Syy on aivoissa ja hermostossa, niitä pitää muuttaa, ei ympäristöä. Muita ihmisiä ärsyttää se, ettei tuoksuherkät hyväksy tätä tosiasiaa, vaan vaativat ympäristön muutosta.

Vierailija
97/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/4

/4

/4

/4

Kyllä siitä selvitään, sehän on noloa vain Pirkko-Ritvalle itselleen. Kyllä minä ainakin voin siitä huolimatta nauttia esityksestä. :)

/4

Miksi yskiminen on sinusta noloa? Entä jos sinulla alkaa vuotaa verta nenästä tai kompastut portaissa, menetkö ihan noloksi? Eikö tuo ole tyypillistä teineille eikä aikuisille?

Vierailija
98/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykosomaattista.

Mene terapiaan.

Ovatko lääkäritkin sinusta vihamielisiä, jos kertovat, mistä tuoksuherkkyydessä on kyse? Kyse on faktoista, tieteellisesti todennetusta tiedosta.

Se, että lääkärit ja suuri enemmistö alkaisi uskomaan samaan kuin ympäristöherkät, olisi sama kuin menisi mukaan harhaisen ihmisen harhoihin. Harhoja kuuleva voi kuulla puheen todellisena, se ei silti tarkoita, että "joku puhuisi". Herkkä voi reagoida tuoksuille, sähkölle jne, se ei silti tarkoita, että tuoksu/sähkö jne oli reaktion SYY. Syy on aivoissa ja hermostossa, niitä pitää muuttaa, ei ympäristöä. Muita ihmisiä ärsyttää se, ettei tuoksuherkät hyväksy tätä tosiasiaa, vaan vaativat ympäristön muutosta.

Tämä. Tämä sata kertaa.

Kuten luennoitsija neurotieteen luennolla meille mielestäni fiksusti huomautti; sähköyliherkän oireilu on totista totta. Se ei ole esittämistä, oireet ovat usein fyysisesti mitattavissa.

Aiheuttaja vain ei ole sähkö, vaan aivot.

/4

Vierailija
99/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tämän ketjun perusteella siltä, ettei tuoksuihin reagoivat itsekään tiedä juuri mitään ongelmastaan. Jos kyseessä ei ole allergia, puhutaan tuoksuherkkyydestä, jota ei voi todentaa lääketieteellisesti. Tautiluokituksessa Suomessa tuo kuuluu ympäristöherkkyyteen. Tuolla siitä tietoa https://www.kaypahoito.fi/nix02353

Ympäristöherkkyys luetaan lääketieteessä toiminnallisiin häiriöihin. Esim. Hus:issa on toiminnallisten häiriöiden poliklinikka.

Vierailija
100/103 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa ja naapurissa asuu pari nuorta naista, joista kumpikin käyttää jumalattomasti hajustetta, tiedän siitä kun lähden aamusta liikenteeseen ja nämä on jo menneet menojaan aiemmin aamulla, niin karsea hajuveden lemu koko rapussa! Saan oikeasti pahan olon ja päänsäryn! Hyi hi tto mitä myrkkyjä-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä