Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: miksi olet poistanut whatsapista sen, mikä näyttää, milloin olit viimeksi paikalla?

Vierailija
03.08.2019 |

Ei ehkä tullut ilmaistua parhaiten, mutta ehkä ymmärsit, mitä tarkoitan.

Kiitos jos et kommentoi "en käytä whatsappia".

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en aina ehdi vastata kaikkiin viesteihin heti tai pitää vaikka vähän miettiä mitä vastaisi. Sitten on muutama tuttu, jotka saa hepulin jos näkee, että viesti on luettu (olen ollut wapissa) ja ei ole heti vastattu. 

Mulla on tuttavapiirissä kanssa pari tyyppiä, joille pitäis vastaa heti kun he jotain kysyy. Puolen tunnin päästä viimeistään he jo tsekkaavat milloin joku on ollu viimeksi paikalla ja ”????! ” jos huomaavat, että hlö on ollut paikalla/lukenut viestin.

Ihan sairaan rasittavaa.

Vierailija
22/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti. Vilkuilen kännyä salaa töissä kun lapset kirjottelee. Pomo lähettää myös watsappeja joten en halua että se näkee työpäivien aikana kuinka usein siellä käyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sillä tiedolla kai mitään tee... 

Näkeehän siitä kaikkea mielenkiintoista, esim että työkaveri Sanna on valvonut viime yönä puoli neljään (olikohan se baarissa vai vetäsikö kalsarikännit), teini on herännyt vasta klo 12:45...

Voihan noista päätellä/arvailla kaikenlaista ja sitten tulla hutikin. Työkaveri Sanna saattoi ryyppäämisen sijaan olla vaikka lentokentällä lähdössä lennolle. Ja teini on imuroinut aamupäivän ennen kun tarttui puhelimeen.

Niin. Työkaverin ystävä pisti viestiä yöllä, että hänen sukulaisensa on vakavasti sairaana. Tai jos työkaveri kävi vain katsomassa, onko myöhään töissä oleva ihastus sittenkin vielä pistänyt jotain viestiä.

Mun monet whatsapp-kaverit valvoo myöhään. Eri syistä, jotkut tekee vuorotyötä. Jotkut taas on yökukkujia.

Mulle kellonajasta on vain hyötyä. Jos on ollut jalkeilla kolmelta yöllä, ei välttämättä vastaa heti viestiini aamulla.

ap

Hyötyä muille tai ei, niin en halua omia kukkumisiani tai kukkumattomuuksiani muille näyttää.

Vastaan viestiin sitten kun minulla on sopiva hetki.

Vierailija
24/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että itseäni lähinnä  kiinnostaa, onko joku lukenut viestini, mutta ymmärrän taas, että elämässä on kaikenlaista muuta, miksi joku ei heti vastaa.

Ap

Näinhän se ideaalitilanteessa menee. Uskon, että moni poistaa juuri siksi, että heillä on ystäviä, jotka loukkaantuvat tai alkavat kehitellä kaikenlaisia salaliittoteorioita, jos viestiin ei heti vastaa. Itse olen usein vain töiden vuoksi niin väsynyt ja tarvitsen omaa rauhaa, etten jaksa vastata heti ja olla koko ajan tavoitettavissa. Tämä ei kelpaa kaikille selitykseksi ja vaikka kelpaisi, ei sitä vastaamattomuutya jaksa koko ajan selitellä.

Vierailija
25/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunpelo kirjoitti:

Miten sen saa edes poistettua?

Asetuksista, yllättäen.

Kävin asetuksissa ja en löytänyt mistä kohdasta poistetaan ?

Vierailija
26/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en aina ehdi vastata kaikkiin viesteihin heti tai pitää vaikka vähän miettiä mitä vastaisi. Sitten on muutama tuttu, jotka saa hepulin jos näkee, että viesti on luettu (olen ollut wapissa) ja ei ole heti vastattu. 

Mulla on tuttavapiirissä kanssa pari tyyppiä, joille pitäis vastaa heti kun he jotain kysyy. Puolen tunnin päästä viimeistään he jo tsekkaavat milloin joku on ollu viimeksi paikalla ja ”????! ” jos huomaavat, että hlö on ollut paikalla/lukenut viestin.

Ihan sairaan rasittavaa.

Hohhoijaa, eivätkö ole olleet missään paikassa, jossa ei voi heti vastata. Esim. ei kaikissa työpaikoissa voi heti vastata tai jos menet leffaan, kurkkaat ohimennen puhelinta mutta et kerkiä vastaamaan.. jne.

Vierailija
27/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

G = Guestion?

Miten olis vaikka gallup? 🤔

Minä oon ottanu sen pois just sen takia, ettei kukaan näe koska oon käyny. Ei kuulu muille.

Vierailija
28/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunpelo kirjoitti:

Miten sen saa edes poistettua?

Asetuksista, yllättäen.

Kävin asetuksissa ja en löytänyt mistä kohdasta poistetaan ?

Asetukset> tili > tietosuoja > viimeksi paikalla. Siellä vaihtoehdot.

Vierailija
29/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ajattelen, että joku kaveri ottaa nokkiinsa, jos näkee, että olen käyny Whatsappissa, mutta en ole vastannut viestiin. En aina jaksa vastata heti.

Vierailija
30/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaan rasittavaa.

Tämä. "Mikset vastaa mitään, ootko suuttunu"

Vierailija
31/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua niin kiinnostaa nähdä kellonaikoina yhteystiotojesi paikallaoloja? Valitset yhteystietoja ja käyt katselemassa ja arvailemassa miksi joku on miloinkin ollut paikalla? Mielestäni ihmisellä pitäisi olla elämässä ihan muuta tekemistä, ja koska en halua osallistua kaltaistesi sairaisiin puuhiin, niin paikallaolotieto, tai viestin lukukuittaus eivät ole päällä.

Monesti näkee kirjoitettavan ja kuuluu puhuttavan että eihän minulla ole mitään salaista miksi en laittaisi someen sitä ja tätä, että ihän nyt MINUN elämäni ketään kiinnosta! mutta tässä se taas näkee, ettei pidä paikkaansa, vaan aina löytyy joku joka 24/7 kyttäilee tekemisisäsi, jos sellaiseen antaa mahdollisuuden.

Vierailija
32/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaan rasittavaa.

Onko tällaisia ihmisiä oikeasti? :o

ap

Vierailija
33/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on niitä samoja, jotka ei vastaa tuntemattomiin numeroihin tai avaa ovea jos ovikello soi. Harhaisia hörhöjä.

Joo, mutta aika harvoin tuntemattomasta numerosta soittaminen tai ovikellon soittaminen on mitenkään tärkeää. Olen 62-vuotias ja tasan kolme kertaa elämäni aikana on ollut tilanne, jolloin viranomaisella tai jollain muulla  on todellakin ollut mulle tärkeä asia toimitettavanaan. Ensimmäinen kerta oli 1980-luvun alussa, kun poliisi soitti ovikelloani ja kertoi, että mieheni oli kuollut tapaturmaisesti työmatkalla. Silloinkaan poliisi ei soittanut mulle vaan tuli käymään. En tiedä, miten poliisi nykyisin toimii. Toinen kerta oli samalla vuosi´kymmenellä, kun naapurihuoneistossa syttyi tulipalo ja naapuri soitti ovikelloani. Kolmas kerta oli, kun lapseni oli toimitettu onnettomuuden jölkeen terveyskeskuksen päivystykseen. Kaikki muut kerrat, jolloin joku tuntematon on soittanut ovikelloani tai soittanut mulle puhelimella, on olleet täysin turhia yhteydenottoja. Yleensä haluavat myydä mulle jotain tai jollain muulla tavalla hyötyä minusta. Noin 1/1000 on sellaisia, joilla on oikeasti jotain mulle tärkeää asiaa. 

Ei mun mielestä ole kyse harhaisesta hörhöilystä vaan siitä, että kaikenlaiset hörhöt kuvittelee, että heillä on oikeus soitella ovikelloa ja soittaa puhelimella ihan kenelle vaan haluavat. Jos tämä ihmisten häirikönti turhilla asioilla loppuisi, todennäköisesti ihmiset suhtautuisivat puhelimensa ja ovikellonsa soimiseen toisella tavalla. Lapsuudessani oli sellainen satu kuin Pekka ja susi ja sen sadun opetus on nykymaailmassa unohdettu.

Vierailija
34/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska arvostan yksityisyyttäni.

Voitko vähän valottaa.  :)

Ap

Mihin kohtaan sanasta yksityisyys tarvitset valottamista?

Vierailija
35/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaan rasittavaa.

Näinpä. Tuo vaatimus siitä, että pitäisi olla koko ajan toisen käytettävissä tai jokinnon vialla, on kyllä aika raskas piirre ihmisessä.

Vierailija
36/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaan rasittavaa.

Onko tällaisia ihmisiä oikeasti? :o

ap

On. Todella moni nainen on ollut minulle tällainen.

T: mies

Vierailija
37/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on niitä samoja, jotka ei vastaa tuntemattomiin numeroihin tai avaa ovea jos ovikello soi. Harhaisia hörhöjä.

Joo, niinku minä. En näe mitään syytä vastailla tuntemattomiin numeroihin, avata ovea jos ei huvita tai näyttää kaikille mihin aikaan olen ollut hereillä.

Se ihminen kun muuttuu ihan erilaiseksi, jos numero on tuttu.

Vierailija
38/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että itseäni lähinnä  kiinnostaa, onko joku lukenut viestini, mutta ymmärrän taas, että elämässä on kaikenlaista muuta, miksi joku ei heti vastaa.

Ap

Miksi näin? Ei mua kiinnosta, milloin joku on lukenut viestini vaan se, mitä hän vastaa viestiini.

Vierailija
39/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua niin kiinnostaa nähdä kellonaikoina yhteystiotojesi paikallaoloja? Valitset yhteystietoja ja käyt katselemassa ja arvailemassa miksi joku on miloinkin ollut paikalla? Mielestäni ihmisellä pitäisi olla elämässä ihan muuta tekemistä, ja koska en halua osallistua kaltaistesi sairaisiin puuhiin, niin paikallaolotieto, tai viestin lukukuittaus eivät ole päällä.

Monesti näkee kirjoitettavan ja kuuluu puhuttavan että eihän minulla ole mitään salaista miksi en laittaisi someen sitä ja tätä, että ihän nyt MINUN elämäni ketään kiinnosta! mutta tässä se taas näkee, ettei pidä paikkaansa, vaan aina löytyy joku joka 24/7 kyttäilee tekemisisäsi, jos sellaiseen antaa mahdollisuuden.

Taisin kirjoittaa jo, että joskus kiinnostaa, onko viestini edes nähty. Muuten taas luotan, että joku vastaa kun ehtii.

Enkä kyttäile jonkun tekemisiä koko ajan :D

Itseasiasssa whatsapissa on mun pomo ja työkavereita, ja on tosi hyödyllinen tieto, milloin joku on ollut paikalla. Että jos vaikka en saa tiettyä henkilöä kiinni niin sitten kannattaa vaan kokeilla, saanko jonkun toisen.

ap

Vierailija
40/106 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta aika harvoin tuntemattomasta numerosta soittaminen tai ovikellon soittaminen on mitenkään tärkeää. Olen 62-vuotias ja tasan kolme kertaa elämäni aikana on ollut tilanne, jolloin viranomaisella tai jollain muulla  on todellakin ollut mulle tärkeä asia toimitettavanaan. Ensimmäinen kerta oli 1980-luvun alussa, kun poliisi soitti ovikelloani ja kertoi, että mieheni oli kuollut tapaturmaisesti työmatkalla. Silloinkaan poliisi ei soittanut mulle vaan tuli käymään. En tiedä, miten poliisi nykyisin toimii. Toinen kerta oli samalla vuosi´kymmenellä, kun naapurihuoneistossa syttyi tulipalo ja naapuri soitti ovikelloani. Kolmas kerta oli, kun lapseni oli toimitettu onnettomuuden jölkeen terveyskeskuksen päivystykseen. Kaikki muut kerrat, jolloin joku tuntematon on soittanut ovikelloani tai soittanut mulle puhelimella, on olleet täysin turhia yhteydenottoja. Yleensä haluavat myydä mulle jotain tai jollain muulla tavalla hyötyä minusta. Noin 1/1000 on sellaisia, joilla on oikeasti jotain mulle tärkeää asiaa. 

Ei mun mielestä ole kyse harhaisesta hörhöilystä vaan siitä, että kaikenlaiset hörhöt kuvittelee, että heillä on oikeus soitella ovikelloa ja soittaa puhelimella ihan kenelle vaan haluavat. Jos tämä ihmisten häirikönti turhilla asioilla loppuisi, todennäköisesti ihmiset suhtautuisivat puhelimensa ja ovikellonsa soimiseen toisella tavalla. Lapsuudessani oli sellainen satu kuin Pekka ja susi ja sen sadun opetus on nykymaailmassa unohdettu.

Kannatti varmaan kuitenkin avata noilla kyseisillä kerroilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan