G: miksi olet poistanut whatsapista sen, mikä näyttää, milloin olit viimeksi paikalla?
Ei ehkä tullut ilmaistua parhaiten, mutta ehkä ymmärsit, mitä tarkoitan.
Kiitos jos et kommentoi "en käytä whatsappia".
Kommentit (106)
Ymmärrän, että lapsen pitää salata se, ettei äiti näe kuinka myöhään on valvonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska arvostan yksityisyyttäni.
Voitko vähän valottaa. :)
Ap
Mihin kohtaan sanasta yksityisyys tarvitset valottamista?
No minulle ei ole yksityistä se, jos joku näkee, milloin olen ollut whatsapissa. Mutta jollekulle muulle se on. Siksi sitä voi valottaa. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en aina ehdi vastata kaikkiin viesteihin heti tai pitää vaikka vähän miettiä mitä vastaisi. Sitten on muutama tuttu, jotka saa hepulin jos näkee, että viesti on luettu (olen ollut wapissa) ja ei ole heti vastattu.
Mulla on tuttavapiirissä kanssa pari tyyppiä, joille pitäis vastaa heti kun he jotain kysyy. Puolen tunnin päästä viimeistään he jo tsekkaavat milloin joku on ollu viimeksi paikalla ja ”????! ” jos huomaavat, että hlö on ollut paikalla/lukenut viestin.
Ihan sairaan rasittavaa.Tämä. "Mikset vastaa mitään, ootko suuttunu"
Onko tällaisia ihmisiä oikeasti? :o
ap
On valitettavasti. Kaikki ei suutu mutta tosi moni haluaa jonkun selityksen sille, että ei vastaa heti vaikka on lukenut viestin. Mulla se selitys vaan ei ole usein sen kummempi kuin että tarvitsen oman jaksamisen takia omaa rauhaa ja en jaksa siksi vastata heti.
No minulla kun ei ole mitään salattavaa, enkä liioin koe, että ihan salamana pitää vastata, en ole poistunut "näkyvistä". Vaikka on iso perhe- ja ystäväpiiri, ehdin kyllä aina jossain välissä viestin laittamaan.
Hauskimpia ovat omat nuoret jotka ovat "piileskelleet" 14-16-vuotiaina ja sitten taas palanneet näkösälle.😉
Pitkässä listassani on vain yksi aikuinen ystävä joka halusi "piiloutua". Enää ei tule hänelle juuri mitään läheteltyä etten vaan häiritse.
Jokainen tehköön tyylillään.
Tää on ohis, minulla mies tekee vuorotyötä, ja on hyvä että näkyy se kellonaika, koska voin nähdä, onko hän ollut aamulla jo watsapissa vai nukkuuko vielä. Koska jos on ollut jo puhelimen äärellä, niin voin soittaa hänelle herättämättä häntä, jos on siis asiaa liittyen vaikka asiaan x. Itse teen pelkkää aamua, niin parisuhteemme kommunikaatio on puhelimen varassa arkisin.
Minulla on kaikista some yms. sovelluksista poissa päältä nuo "näytä koska viimeksi paikalla" ja "näytä onko lukenut viestin" -toiminnot, koska mielestäni on oma asiani, koska menen ja tulen ja vastaanko heti vai vasta parin tunnin päästä. Jos tietämättömyys tekemistäni jotakuta ahdistaa, ei tarvitse olla kaverini.
Ymmärrän hyvin miksi jotkut piilottaa sen tiedon. Minulla on eräs ystävä, joka tykkää käydä pitkiä reaaliaikaisia keskusteluja whatsappin kautta. En kuitenkaan aina jaksa sitä tai tilanne ei ole sellaiseen sopiva. Ja mikäli hän näkee, että käytän parhaillaan whatsappia mutta en kuitenkaan ryhdy keskusteluun hänen kanssaan niin sitten hän alkaa pommittaa viesteillä, argh.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin miksi jotkut piilottaa sen tiedon. Minulla on eräs ystävä, joka tykkää käydä pitkiä reaaliaikaisia keskusteluja whatsappin kautta. En kuitenkaan aina jaksa sitä tai tilanne ei ole sellaiseen sopiva. Ja mikäli hän näkee, että käytän parhaillaan whatsappia mutta en kuitenkaan ryhdy keskusteluun hänen kanssaan niin sitten hän alkaa pommittaa viesteillä, argh.
Aikuiselle ei tarvitse vastata HETI kuin pikkulapselle. Siis terve aikuinen ymmärtää että toinen voi olla töissä, ruuanlaitossa, syömässä, saunassa, kaupassa, tai missä vain. Jos joku siitä suuttuu ettei heti vastaa niin omaa tyhmyyttään.
Mitäs mun paikalla olemiset sulle kuuluu? SAIRAS KYYLÄ!!!
Ei kiinnosta jakaa muille tietoa kuinka usein käytän ja mihin vuorokaudenaikaan. En myöskään kaipaa tätä tietoa muista.
Toinen hyöty on että herkemmät ihmiset pahastu jos näkevät minun olleen paikalla mutten vielä vastannut heidän viestiin. Vastaan kun minulle sopii.
Kurkkaan sieltä ylälaidasta viestin alun ja vastailen sitten kun on aikaa. Silloin ei viesti kuittaudu katsotuksi.
W.appilla tuskin kukaan mitään tosi tärkeetä lähettää.
Eli jos aika on piilotettu, väkäset eivät muutu sinisiksi, kun käy whatsapissa? Eli toinen ei näe, että olen ollut paikalla, mutten vaan lukenut hänen viestiään?
Puheluun sensijaan pitäisi vastata heti.
Lähipiirissä sattui viime viikolla aivoinfarktitapaus ja silloin on todella kiire!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiselle ei tarvitse vastata HETI kuin pikkulapselle. Siis terve aikuinen ymmärtää että toinen voi olla töissä, ruuanlaitossa, syömässä, saunassa, kaupassa, tai missä vain. Jos joku siitä suuttuu ettei heti vastaa niin omaa tyhmyyttään.
Mutta eihän tämä toinen ole kaupassa tai saunassa tai ruoanlaittokiireissä, jos toinen näkee, että olet sillä hetkellä paikalla, muttet vaan vastaa juuri hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Puheluun sensijaan pitäisi vastata heti.
Lähipiirissä sattui viime viikolla aivoinfarktitapaus ja silloin on todella kiire!
Toisaalta silloin kannattaa kyllä soittaa ihan hätäkeskukseen.
Mitäpä se muille kuuluu milloin olen ollut paikalla. En halua että kukaan kyttää paikallaoloani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisella voi olla ADHD jolloin kokee että vastauksen on tultava yhtä nopeasti kuin pienelle lapselle. Oppikoon odottamaan.
Elämäni helpottui huomattavasti sen jälkeen, kun estin pahimman viestipommittajan wa:ssa, fb:ssa ja puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä se muille kuuluu milloin olen ollut paikalla. En halua että kukaan kyttää paikallaoloani.
Et varmaan käytä kotona pimeällä valojakaan, ettei kenellekään paljastu oletko paikalla.
En muuten ymmärrä miten pettämisen saa tietoonsa sillä, että näkee whatsapp-käyttäjän käyttäneen ko. sovellusta tietyllä kellonlyömällä.