Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osa naisista voi syödä niin valtavan paljon? Sellaisia määriä, mitä syö ehkä isokokoinen, raavas mies raskaan fyysisen työn jälkeen!

Vierailija
02.08.2019 |

Olen ihan omin silmin nähnyt mm. työpaikalla. Ensin lapioidaan iso määrä ruokaa lautaselle ja sen jälkeen otetaan vielä samanlainen santsiannos! No, ylipainoisia tai jopa lihavia nämä naiset ovatkin ja ihmekös tuo. Sillä eihän tuollaiset määrät voi olla lihottamatta muita, kuin isokokoista, raavasta miestä, raskaan fyysisen työn jälkeen.

Kommentit (205)

Vierailija
101/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön reiluja annoksia töissä lounaaksi ja hoikka olen. Työkaveri-naiset syövät lounaalla kevyesti ja ylipainoisia ovat.

Vierailija
102/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön mitä vaan ja en liho millään. Isoja annoksia makaronilaatikkoa jossa paljon kermaa ja juustoa, ranskalaisia ja makkaraa puoli peltillistä kerralla jne. Kahvileipää menee joka päivä ja viikottain karkkia, limsaa sun muuta. Paino ei vaan nouse ja ikääkin jo 38v.

Ehkä sä et kuitenkaan syö kovin paljoa yhteensä?

Varmasti jokainen syö joskus huomattavan suuren annonsen, mutta jos jatkuvasti on se tilanne, että ihminen näyttää syövän enemmän kuin kokonsa useasti päivässä, bulimiaa on todennäköinen selitys. Vaikea sairaus

Syön joka päivä isoja annoksia ja 3-4 päivässä lämpimän ruoan. Miksi on niin vaikea tajuta ettei kaikki liho. Meillä on suvussa muitakin jotka syö paljon, mutta kilot ei tartu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tutkimusten mukaan suurempi osa miehistä on ylipainoisia kuin naisista ja silti aina vaan naisten ruokailutottumuksia arvostellaan :D 

ja lihavia naisia on enemmän kuin lihavia miehiä

Nuoli alas painaneille raskaita uutisia THL tilastoista:

Miehistä lihavia oli 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).

Naisista lihavia oli 27,5 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).

Luitko koko jutun? Miehistä vähintään ylipainoisia on 71,9% ja naisista 63,2%.

Vierailija
104/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset voivat syödä ihan siinä, missä miehetkin.

Eri asia, pysyykö sitten laihana järjettömillä ruokamäärillä. Mun miehelle on siunattu ns. läpipaskogeeni. Myös kaikilla lapsilla yhtä lukuunottamatta on sama geeni! Todellakin syövät melko samalla tavalla. Mies ja kaksi lasta läpipaskoja laihoja ja minä ja tyttö ylipainoisia samalla ruokavaliolla.

NE GEENIT!

Pirre

Vierailija
105/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asia, pysyykö sitten laihana järjettömillä ruokamäärillä. Mun miehelle on siunattu ns. läpipaskogeeni. Myös kaikilla lapsilla yhtä lukuunottamatta on sama geeni! Todellakin syövät melko samalla tavalla. Mies ja kaksi lasta läpipaskoja laihoja ja minä ja tyttö ylipainoisia samalla ruokavaliolla.

NE GEENIT!

Pirre

Pirre hei, te tytöt kulutatte vähemmän. Pienentäkää annoskokoa tai juoskaa tunti päivässä.

Vierailija
106/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tutkimusten mukaan suurempi osa miehistä on ylipainoisia kuin naisista ja silti aina vaan naisten ruokailutottumuksia arvostellaan :D 

Luin ja kommentoin että tästä huolimatta lihavia on naisissa enemmän. Se ei saanut  positiivista vastaanottoa.

Vierailija
107/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin ja kommentoin että tästä huolimatta lihavia on naisissa enemmän. Se ei saanut  positiivista vastaanottoa.

Ja itseasiassa en tiedä mistä jutusta puhut joten kerron tässä lukeneeni thl:n sivuilta asiasta. Jos iltapulu on tehnyt jonku jutun niin sitä en ole lukenut.

Vierailija
108/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NE GEENIT!

Pirre

Pirre hei, te tytöt kulutatte vähemmän. Pienentäkää annoskokoa tai juoskaa tunti päivässä.

Mitäs siihen vaikuttikaan... no lihasmassa ainakin ja sitten se kulutus. Annoskoot...

Jos haluat olla 90-kiloinen mies, syö kuin 90-kiloinen mies.

Vierailija
109/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no varmaan siksi, että ihmisen vatsalaukku on suurin piirtein saman kokoinen kaikilla, koosta ja sukupuolesta riippumatta. t. Patologi Pertti

Vierailija
110/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastotkin laaditaan naisia vähemmän ärsyttäviksi.

Vierailija
111/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse syön jatkuvasti roskaruokaa, mäkkäriä, pizzaa, karkkia, sipsiä, kakkuja... Myös silloin, kun on tarjolla "oikeaa ruokaa", syön sitä paljon. En myöskään urheile melkein lainkaan, makaan vain sängyllä ja katson sarjoja. Silti olen normaalipainon alarajoilla, täysin lihakseton tietysti ja muutenkin yleiskunto ihan p*ska, mutta lihoa en osaa. Ja ei, en ole ylpeä.

Vierailija
112/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän persettä voi kutittaa se kuinka paljon muut syö? Mä pystyn helposti syömään saman kokoisia annoksia kun mieheni joka on 188cm ja 90kg. Mä oon 163cm ja alle 60kg.

Vierailija
113/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työpaikalla on kaksi todella hoikkaa naista. He molemmat ovat vahvasti sitä mieltä että voivat syödä mitä tahansa lihomatta. Kuitenkin heidän lautasellaan suurin osa ateriasta on kasviksia. Annos voi nopeella vilkaisulla näyttää isolta mutta ei kalorimäärältään sitä ole. Itse olen myös hoikka mutta joudun säännöstelemään syömistä koska pidän valitettavasti kaikesta lihottavasta epäterveellisestä.

Mun yks työkaveri joka on myös mun bestis painaa 160 kg. Hän syö aivan valtavasti. Esim välipala 5 makkaraleipää ja siitä parin tunnin päästä lounas joka on usein joku jättiannos pastaa ja makeeta päälle. Ollaan hänen syömisestään puhuttu kun on sitä itse halunnut. Kertoo että ei voi hillitä syömistään. On verenpainetauti ja 2-tyypin diabetes. On käynyt ravitsemusterapeutilla ja työterveyslääkärillä mutta mitään ei tapahdu. Olen huolissani.

Vierailija
114/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaverinainen ainakin syö paljon enemmän kuin minä ja se on hoikka kuin mikä. Kaikki menee läpi.

Minä ja työkaverini syömme lounaalla suuria annoksia, mutta se onkin meille kaikille päivän ainoa lämmin ateria. Olemme kaikki hoikkia/normaalipainoisia. Emme syö välipaloja, ja päivällisen tilalla vain pari leipää. Olemme jutelleet tästä, siitä tiedän.

Kannattaa syödä runsas lounas ja jättää illalla syöminen väliin, niin ei liho. 

Ei kai se aika milloin syö vaikuta, vaan energiamäärä suhteessa kulutukseen. Voit syödä nuo kaikki vaikka klo 24 yöllä ja vaikutus on jotakuinkin samanlainen.

Kyllä se ajankohtakin vaan vaikuttaa. Iltasyönti lihottaa. Tästä on useita tutkimuksia.

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/bfc73ed7-f5d0-40bc-8e78-5a6dbc3b4b…;

En epäile tutkimuksia mutta luulen että se on kuitenkin yksilöllistä. Joku sanoi aikaisemmin että hänellä on aina lounasaikaan hirveä nälkä. Minulla taas on illalla nälkä riippumatta olenko syönyt päivällä vai en. Kun päätin laihduttaa ylinääräiset 10kg niin säädin ruokavalion terveellisemmäksi ja vähäkalorisemmaksi mutta söin edelleen iltapainotteisesti. Ihme kyllä kilot ovat pysyneet pois. Minulla on vaikeuksia joskus itsekurin kanssa kun tykkään sellaisista ruoista jotka lihottavat. Sallin joskus itselleni jotain mättöruokaa mutta pääasiassa pyrin syömään vähän askeettisemmin.

Vierailija
115/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut bulimia. Nykyään se on muuttunut pelkäksi ahmimishäiriöksi.

Vierailija
116/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen melko pienikokoinen ja hoikka nainen mutta syön kuin hevonen ja suuria lautasellisia, jopa enemmän kuin mieheni :D. En edes liiku mitenkään hirveän paljon, tavallista arkiliikuntaa vain pääasiassa. Äitini ja siskoni taas ovat lievästi ylipainoisia mutta syövät paljon pienempiä annoksia kuin minä.

Vierailija
117/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön valtavia annoksia.Olen läski minulla on bulimia/ahmimishäiriöSe alkoi koska ollessani 12-vuotias keski-ikäinen mies tai*kasi minut.Olen käynyt rankan teoria, ollut sairaalahoidossa, mutta psykiatri on todennut, että kokemus oli niin traumaattinen, että pidän itseni läskinä, koska en halua että kukaan mies enää koskaan tekisi samaa.Tämä oli helpotus minulle.Jatkan syömistä edelleen.Miehet on juuri tämmöisiä kuin tämän ketjun aloittaja-naisia pitää kontrolloida jos ei syömisen kontrollointia niin sitten seksuaalisen väkivallan kautta.Sama asia

Vierailija
118/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä johtuu aineenvaihdunnasta joka on erilainen toisella kuin toisella. itse olen pienikokoinen ja hoikka, ihannepainostani puuttuu 8 kiloa kehon kuntotestin mukaan. silti syön yhtä paljon tai usein enemmän kuin mieheni joka painaa 130 kiloa. olen aina syönyt paljon ja nyt 60 vuotiaana painan saman verran kuin 20 vuotiaana, enkä ole koskaan tarvinnut valikoida syömisiäni, normaalin ruuan lisäksi voin mättää suklaata ja sipsejä tms niin paljon kuin haluan. toki liikun paljon ja olen aina tehnyt fyysisesti raskasta työtä.

Vierailija
119/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työpaikalla on kaksi todella hoikkaa naista. He molemmat ovat vahvasti sitä mieltä että voivat syödä mitä tahansa lihomatta. Kuitenkin heidän lautasellaan suurin osa ateriasta on kasviksia. Annos voi nopeella vilkaisulla näyttää isolta mutta ei kalorimäärältään sitä ole. Itse olen myös hoikka mutta joudun säännöstelemään syömistä koska pidän valitettavasti kaikesta lihottavasta epäterveellisestä.

Mun yks työkaveri joka on myös mun bestis painaa 160 kg. Hän syö aivan valtavasti. Esim välipala 5 makkaraleipää ja siitä parin tunnin päästä lounas joka on usein joku jättiannos pastaa ja makeeta päälle. Ollaan hänen syömisestään puhuttu kun on sitä itse halunnut. Kertoo että ei voi hillitä syömistään. On verenpainetauti ja 2-tyypin diabetes. On käynyt ravitsemusterapeutilla ja työterveyslääkärillä mutta mitään ei tapahdu. Olen huolissani.

Tuossa tilanteessa ei auta muu kuin hiilarit reippaasti alas. Muussa tapauksessa insuliiniresistenssi huolehtii siitä, että nälkä on koko ajan ja se on ihan todellinen eikä mikään kuviteltu nälkä. 

Vierailija
120/205 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele.

Mä oon syönyt tänään aamulla 3 keitettyä munaa, 3 viipaletta pekonia, 200g kurkkua ja 200g tomaattia.

Lounaalla 350g pihviä, kasvisvartaita, iso annos salaattia reilulla majoneesilla

Päivällisellä söin parsakaalia, lohi-kasvisgratiinia(paljon) ja jälkkäriksi karppimutakakkua.

Iltapalaksi 150g savulohta ja 2 munaa.

Olen 173cm ja painan 54kg. Olen syönyt näin vuosia ja vain laihtunut. :D

Siis 5 kananmunaa päivässä? Miksi salaattiin pitää laitaa majoneesia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi