Miten osa naisista voi syödä niin valtavan paljon? Sellaisia määriä, mitä syö ehkä isokokoinen, raavas mies raskaan fyysisen työn jälkeen!
Olen ihan omin silmin nähnyt mm. työpaikalla. Ensin lapioidaan iso määrä ruokaa lautaselle ja sen jälkeen otetaan vielä samanlainen santsiannos! No, ylipainoisia tai jopa lihavia nämä naiset ovatkin ja ihmekös tuo. Sillä eihän tuollaiset määrät voi olla lihottamatta muita, kuin isokokoista, raavasta miestä, raskaan fyysisen työn jälkeen.
Kommentit (205)
Niin tutkimusten mukaan suurempi osa miehistä on ylipainoisia kuin naisista ja silti aina vaan naisten ruokailutottumuksia arvostellaan :D
Minulla on eräs ystävä jonka mitat ovat noin 145/50 ja voi syödä yksin kokonaisen perhepitsan. Eikä ole syömishäiriö, ei ryntää oksentamaan tai lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Niin tutkimusten mukaan suurempi osa miehistä on ylipainoisia kuin naisista ja silti aina vaan naisten ruokailutottumuksia arvostellaan :D
ja lihavia naisia on enemmän kuin lihavia miehiä
Vierailija kirjoitti:
Ajattele.
Mä oon syönyt tänään aamulla 3 keitettyä munaa, 3 viipaletta pekonia, 200g kurkkua ja 200g tomaattia.Lounaalla 350g pihviä, kasvisvartaita, iso annos salaattia reilulla majoneesilla
Päivällisellä söin parsakaalia, lohi-kasvisgratiinia(paljon) ja jälkkäriksi karppimutakakkua.
Iltapalaksi 150g savulohta ja 2 munaa.
Olen 173cm ja painan 54kg. Olen syönyt näin vuosia ja vain laihtunut. :D
Tuohan vaikuttaa varsin järkevältä ruokavaliolta. Todennäköisesti lihoisit jos tuohon lisäisit niitä elintärkeitä perunoita, makaronia ja leipää.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele.
Mä oon syönyt tänään aamulla 3 keitettyä munaa, 3 viipaletta pekonia, 200g kurkkua ja 200g tomaattia.Lounaalla 350g pihviä, kasvisvartaita, iso annos salaattia reilulla majoneesilla
Päivällisellä söin parsakaalia, lohi-kasvisgratiinia(paljon) ja jälkkäriksi karppimutakakkua.
Mitä on karppimutakakku? Siis kalaa ja suklaata...ugh.
Olen huomannut että ylipainoiset syövät vähän ja laihat paljon. Nämä laihat ovat sen lisäksi tosi touhukkaan oloisia ja puhuvat paljon. Itse olen laiha mutta hidas, varmasti lihoisin helposti jos söisin suositusten mukaisesti.
Laivan buffetissa näin aika timmiltä vaikuttavan nuorehkon kotelomekkoon pukeutuneen naisen. Nainen oli syönyt niin että maha pömpötti ja nainen piteli sitä pöydästä noustessaan sen näköisenä. Jotta taisi olla aika ähky olo. Siinä on jotain väärää että kaunis nainen syö kuin sika ollen turvoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele.
Tässä on terveellinen ruokavalio. Ravinnetiheää ja energiatiheää. Tulee kylläiseksi, eikä suolisto rasitu turhaa epäruokaa prosessoidessaan.
Ai muka terveellistä syödä 5 kananmunaa päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystykahvit ja leipä vessassa istuessa. Ei muita taukoja ja silti olen lihava. Mitäs nyt?
Et liiku eli ala uimaan ja käymään kuntosalilla ja kävely, fillarointi. Alkaa läsät tippumaan ja kiinteytystä.
Pyöräilen töihin ympäri vuoden yht 8km, töissä askelia vuorossa 14 000-19 000, ainut istumapaikka on tuo vessanpönttö. Vesijumpassa ja joogassa kerran viikkoon. Silti olen lihava. Mitäs nyt?
Niin, naisten pitää vain sievästi siirrellä salaatinlehtiä lautasella, ja siemailla vettä.
Vierailija kirjoitti:
Laivan buffetissa näin aika timmiltä vaikuttavan nuorehkon kotelomekkoon pukeutuneen naisen. Nainen oli syönyt niin että maha pömpötti ja nainen piteli sitä pöydästä noustessaan sen näköisenä. Jotta taisi olla aika ähky olo. Siinä on jotain väärää että kaunis nainen syö kuin sika ollen turvoksissa.
Entä jos ruma mies söisi kuin sika ollen turvoksissa, olisiko se hyväksyttävää ja miksi?
Mun sisko on hoikka ku mikä, ja syö useita kertoja päivässä järkkyjä annoksia. Koko ajan ruokaa laittamassa.
Itse olen ylipainoinen ja närpin ruokaa kuin nirso hiiri, mutta minulla on pari kertaa kuukaudessa jotku tolkuttomat tankkauspäivät. Syön ihan överit, ja sit taas pari viikkoa sellaista onnetonta syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele.
Olet painon perusteella merkittävän alipainon kohdalla. Eihän siinä mitään, jos jaksaa tehdä kaikkea. Alipainostakin voi olla joillekin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele.
Tässä on terveellinen ruokavalio. Ravinnetiheää ja energiatiheää. Tulee kylläiseksi, eikä suolisto rasitu turhaa epäruokaa prosessoidessaan.
Ai muka terveellistä syödä 5 kananmunaa päivässä?
Kananmunassa on kaikki tarvittava paitsi C-vitamiini. Kyllä, se on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaverinainen ainakin syö paljon enemmän kuin minä ja se on hoikka kuin mikä. Kaikki menee läpi.
Minä ja työkaverini syömme lounaalla suuria annoksia, mutta se onkin meille kaikille päivän ainoa lämmin ateria. Olemme kaikki hoikkia/normaalipainoisia. Emme syö välipaloja, ja päivällisen tilalla vain pari leipää. Olemme jutelleet tästä, siitä tiedän.
Kannattaa syödä runsas lounas ja jättää illalla syöminen väliin, niin ei liho.
Ei kai se aika milloin syö vaikuta, vaan energiamäärä suhteessa kulutukseen. Voit syödä nuo kaikki vaikka klo 24 yöllä ja vaikutus on jotakuinkin samanlainen.
Kyllä se ajankohtakin vaan vaikuttaa. Iltasyönti lihottaa. Tästä on useita tutkimuksia.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/bfc73ed7-f5d0-40bc-8e78-5a6dbc3b4b…;
Iltasyöminen ei vaikuta negatiivisesti, päinvastoin se edistää hyvää sikeää unta, mikä taas edistää laihtumista. Monilla lihavilla väärät tiedot laihtumisesta ja lihomisesta. Tämän olen huomannut. Moni lihava syö lounaalla vähän ja epäterveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksaa hämmästyttää nämä toisten ruokien kyttääjät. Että kuinka pientä ja tylsää se oma elämä on, kun kaikkea pitää taivastella?
Ja samaa mieltä olen kuin monet ketkuun kirjoittaneet, kyllä ne useammin ovat hoikkia/normaalipainoisia, jotka jättiannoksia vetelevät. Lihavat syö salaattia ja närppii jotain pientä juuri AP:n kaltaisten kyttääjien pelossa ja illalla sitten lähtee taas lapasesta mättäminen, kun ei päivällä kehtaa syödä nälkänsä mukaan.
Itse pääsin aikoinani iltamässyttämisestä eroon vasta, kun aloin syömään reilun aamupalan ja tuhdin lounaan. Paino putosi kuin itsestään, eikä mielitekoja ole.
Lähes kaikki tuntemani reilusti ylipainoiset eivät syö aamupalaa, ei maistu. Se kertoo vaan siitä, että illalla on syöty liikaa ja lounaallakin syövät todella vähän kokoonsa nähden, työnlomassa napostellaan jotain välipalapatukoita tms. Olen itsestänut huomannut, jos syön kevyesti illalla niin aamulla on taatusti nälkä.
Tuo pitää paikkansa. Mutta jos syön kevyesti illalla, herään yöllä nälkääni. Siksi yleensä syön illalla kunnon iltapalan, aamulla ei sitten ole nälkä.
Ei siihen kuole jos muutamana yönä herää nälkään, juo lasin vettä tms. Syöt vasta aamupalan, kyllä se keho pian tottuu uuteen ruokarytmiin, hieman itsekuriahan se vaatii.
Miksi tekisin niin? Tämä rytmi sopii minulle ihan hyvin.
Mutta ootteko nähneet niitä järkyttäviä buffeteissa käyviä läskipulleromiehiä, jotka lappavat kaiken rasvaisimman ja lihat lautaselleen, vaikka ovat jo valmiiksi 120kg ja epäsiistejä, yöööök. Nuolevat vielä sormiaan jonossa edetessään, kertoo älystäkin jo jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ootteko nähneet niitä järkyttäviä buffeteissa käyviä läskipulleromiehiä, jotka lappavat kaiken rasvaisimman ja lihat lautaselleen, vaikka ovat jo valmiiksi 120kg ja epäsiistejä, yöööök. Nuolevat vielä sormiaan jonossa edetessään, kertoo älystäkin jo jotain.
öö, en. En kiinnitä huomiota muiden syömisiin.
Pitää syödä jos on nälkä.