Mikä on tekosyysi mikset käytä valurautaisia paistinpannuja?
Meillä kaikki on valurautaa. Jokainen joka on käsitellyt valurautapannua tietää että ne on aivan ylivoimaisia.
Kommentit (60)
Tää on Kurko ja se rulettaa.
Käytän valurautapannua kun teen ruokaa johon se on ehdoton, mm pannupitsa, letut, pihvit yms. Ongelmana on etten jaksa nostaa sitä vaikka se on suht pieni. Ranteeni ei kestä. Olen heikko paska, tiedän.
Ap, miksi aloitat tyhmällä lauseella, mikä on tekosyysi ......
Vierailija kirjoitti:
Käytän valurautapannua kun teen ruokaa johon se on ehdoton, mm pannupitsa, letut, pihvit yms. Ongelmana on etten jaksa nostaa sitä vaikka se on suht pieni. Ranteeni ei kestä. Olen heikko paska, tiedän.
Nainen saa olla hento. <3
En omista sellaista, enkä viitsi edes ostaa.
Ei ole tekosyytä. Käytän vain valurautapannuja. Toinen on peritty, toisen ostin kirppikseltä.
Ei tartu kiinni kun osaa käyttää. Ja notkeaa teräksistä paistinlastaa ei voita mikään.
Hyvän hiiliteräspannun kohdalla kyllä saattaisin hairahtua hetkeksi sivupolulle.
Haluan täyttää maailman teflonilla.
En edes tiedä mikä se on, vihaan kokkaamista ja minun maailmassani kaiken sorttiset pannut on vain pannuja.
Av mammat käyttää vain mikroa valmisruoan lämmitykseen. Ei siis mitään pannuja. Pannu, hihihih
Kaikkien mammojen psta;
-av yh mamma
Koska minulla on Saksasta ostettu kuumataottu hiiliteräspannu!
En jaksa rasvapolttojen kanssa vääntämistä. Enkä sitä, että valurautapannua ei saa pestä tiskiaineella? Miten siitä saa kalan rasvan maun pois? En halua, että pihvini maistuvat kalalta.
En ole myöskään keksinyt vielä yhtään juttua, joka ei paistuisi kunnon teflon-pannulla yhtä hyvin kuin valurautapannulla.
Minulla on valurautapannuja ja hiiliteräspannu. Liikaa nysväämistä valurautapannujen kanssa. Hiiliteräspannu rulaa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa rasvapolttojen kanssa vääntämistä. Enkä sitä, että valurautapannua ei saa pestä tiskiaineella? Miten siitä saa kalan rasvan maun pois? En halua, että pihvini maistuvat kalalta.
En ole myöskään keksinyt vielä yhtään juttua, joka ei paistuisi kunnon teflon-pannulla yhtä hyvin kuin valurautapannulla.
Mikään teflonpannuista, joita olen käyttänyt ei saa samanlaista paistopintaa kuin hiiliteräs tai valurauta. Mutta ehkä tosiaan kokissa vika. Teflonpannut eivät myöskään tunnu kestävän kunnolla lämpöä ja käyristyvät helposti.
Koska en pysty nostaa T. Reumatismia sairastava
Koska kokkini kokkaa minun puolestani. Minun ei tarvitse tehdä sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yhä käytössä äidiltä perimäni valurautapannu, joka oli perinyt sen äidiltään.
Siihen ei ole koskaan tehty mitään rasvapolttoja ja sitä on pesty aina tiskiaineella. Pannu täytyy vaan pesun jälkeen kuivattaa nopeasti liedellä, ettei ruostu. Todella hyvässä kunnossa yhä, ja lähes päivittäisessä käytössä.
Ja te, jotka tulette inttämään tuosta tiskiaineesta: suksikaa kuuseen!
Vierailija kirjoitti:
Miksi rummutetaan valurautaisten pannujen jatkuvasta rasvapoltosta? Minulla on äitini vanha valurautapannu jostain 1960-luvulta, eikä sitä ole varsinaisesti rasvapoltettu kertaakaan käytön jälkeen. Pesu kuumalla vedellä käytön jälkeen riittää ja kuumalle hellalle kuivumaan - ei rasvauksia eikä muitakaan ihme kikkailuja. Noin viiden vuoden välein pannu menee leivinuuniin hiillokselle, jossa vanhat karstat poltetaan pois, rasvaus ihralla ja taas pelittää. Pannua käytetään lähes päivittäin.
Vähän ohis mutta missä vika, osaatteko sanoa? Olen jo 2 induktioliettä pilannut valurautapnnulla ja nyt menossa kolmas ja tätä en halua pilata.
Valurautapannu teki indukriohellan lasin SISÄÄN ihmeellistä metallihilettä eli valurautapannusta irtosi hiukkasia ja me meni lasipinnan ”sisään”. Ei siis ole likaa, ei lähde millään lastalla/höylällä/hankausaineella vaan ne metallihiukkaset lasin sisällä.
Koko liesitaso aivan törkeen näkönen näyttää että olis likaa vaikkei ole.
Ja vain valurauta teki tän. Ei muut matskut.
En halua liikaa rautaa kehooni. Käytän mieluummin teräspannuja. Rautapannuun tarttuu kaikki kiinni kuin tikku paskaan ja ne on vittumaisia puhdistaa.