mitä miehet puhuu toisilleen pariskunnan seksielämästä?
Kommentit (121)
Ei mulla edes ole kavereita. Seksielämää kylläkin.
Nuoret poijjaat puhuvat aika yksityiskohtaisestikin, heidän iässään on tärkeää kaveripiirin silmissä olla tyyppi, joka saa naisia ja seksiä.
Näin keski-ikäisenä ja siitä eteenpäin ei enää tule juuri niistä asioista puhuttua, joskus ehkä lähimpien ystävien kanssa uskaltaa mainita että heppi ei ole jossain kohti toiminut kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan vähän ihmisistä/kaveriporukasta.
Aikanaan yhdellä kaverilla oli tarve selittää kaikki peiton heiluttamiset yksityiskohtineen ja saattoi jopa soittaa kesken aktin kertoakseen mitä oli tekemässä.
Nykyään tulee harvakseltaan puhuttua mitään seksi- tai tunne-elämästä. Taitaa olla kaksi-kolme kertaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Siis ihan oikeasti. Läppäähän asioista saatetaan heittää joskus, mutta sen nyt kaikki tietää että niillä jutuilla ei oo totuuden kanssa yhtään mitään tekemistä, kuten "sitä ei voi poikamies ymmärtää, kuin vähällä p*llulla ukkomiehen pitää tulla toimeen".
Näistä vitsillä heitetyistä jutuista on kaikki nämä vakavasti otettavat keskustelutkin sitten heränneet. Tavallaan voisi todeta, että nämä läpänheitot ym. ovat hienovarainen tapa kysellä ystävältä että onko kaikki ok. Yleensä kaikki ei ole ok jos keskustelu menee syvällisemmäksi.
Jotenkin kai se on vaivaannuttavaa puhua seksistä tai tunteista miesten kesken. Yhden kerran olen puhunut syvällisiä seksi/tunne-elämästä ystävän avovaimon kanssa. Sehän vasta vaivaannuttavaa olikin, mutta onnistui silti. Ja jotta kenenkään ei tarvitsisi uniaan menettää, että puhun seksistä ja tunteista ystäväni kumppanin kanssa, niin kerrottakoon, että aloite tähän keskusteluun tuli ystävältäni minulle ja kumppanilleni, jolloin oma kumppanini ehdotti että minä kävisin juttelemassa kahden kesken tämän henkilön kanssa.
Ei pidä paikkaansa, kukaan nainen ei ehdottaisi miehensä puhuvan seksiasioita toisen naisen kanssa.
Ei mitään tai sitten ihan olemattoman vähän.
Joskus kaveriporukan reissulla, jos joku tiedustelee, että "Mitenkäs teillä X:n kanssa?", siihen yleensä vastataan jotain että ihan ookoo, ei kai siinä ihmeempiä.
Mutta toisinaan, tosin harvoin, joku saattaa kahdenkesken vähän avautua, jos on jotain ongelmaa, esim seksin vähäinen määrä tai vastaavaa, mutta eipä niistäkään oikein pitkiä keskusteluja käydä.
Yleisesti se taitaa mennä niin, että sinkkuna voi puhua seksistä ja suhteista enemmän, mutta vakiintumisen myötä näistä asioista tulee salassapidettävää tietoa. Tämä on tietenkin typerää ja samaa suomalaista puhumattomuuden kulttuuria, jossa edelleen suurin osa kärvistelee oli ongelmat suhteessa tai omassa elämässä.
Onneksi on sentään olemassa myös miehiä, jotka avautuvat omasta seksuaalisuudesta, mitä se on parisuhteessa ja siitä, miten sen itse haluaisi toteuttaa. Puhuminen tai pelkkä kuuntelu tässäkin asiassa auttaa, koska muiden kokemuksiin ja ajatuksiin voi peilata omaa seksuaalisuutta ja sitä miten sen kanssa haluaisi elää.
Puhumattomuus usein luo vain illuusion, jossa kuvittelee, että kaikkien elämä on samanlaista, eikä omaa elämäänsä voi muuttaa mihinkään suuntaan.
Teini-iässä silloinen poikaystävä oli mennyt kertomaan kavereille seksistämme yksityiskohtia myöten. Oli myös imitoinut niille minun ääntelyäni. Koko loppu ysiluokan ajan sain sitten kuulla kuinka poikaystävän kaverit matkivat voihkimista, nauroivat mulle ja puhuivat mielikuvistaan. Silloin 16-vuotiaana en todellakaan olisi halunnut kuulla tuollaista, onneksi pääsin eri paikkakunnalle lukioon. Seuraavan kerran seurustelin ja harrastin seksiä vasta 25-vuotiaana koska en luottanut miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan miesten keskinäiset puheenaiheet on aika hemmetin tylsiä. Naiset ruotii keskenään hyvinkin intiimejä asioita, mutta miehet ei. Mun nörtti ex puhui kavereiden kanssa lähinnä koodaamisesta ja nykyinen mies puhuu urheilusta.
En ole ikinä koskaan puhunut ns intiimeistä asioista kenellekään eikä kukaan nainen ole minulle koskaan kertonut tai kysellyt intiimejä asioita. Nehän ovat hyvä tavaton vain pariskunnan keskinäisiå muille kuulumattomia asioita.
Millaisten ihnisten kanssa te oikein hengaatte?
N50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on naiseni ja minun välinen asia.
Ja naisen kavereiden.
Tämä.
Olen kuullut vaimoltani, mitä hänen (naisvaltaisella) työpaikallaan puhutaan kahvitunnilla. Korvani sulivat jo tästä.
Vaimoni ei (omien sanojensa mukaan) puhu intiimielämästämme työ- tai muille kavereille, mutta työpaikalla iso osa naisista, ainakin penaalin vähemmän terävät kynät, puhuvat siekailematta. Heitellen härskiä läppää. Ja vielä "arvuuttelevat", millaista meillä on. Ja nämä naiset vielä tuntevat myös minut.
Omassa, miesvaltaisessa työporukassamme, ei ikinä, ikinä puhuttaisi tuollaisia.
Ollut sekä mies- että naisvaltaisella alalla, useammassa paikassa. Miehet puhuivat, tuli selväksi mistä on kotona kinasteltu, mitkä ovat naisen huonot puolet ja onko saatu vai ei. Naiset puhuu lähinnä lapsista ja miehestä perhe-elämätasolla. Omien kokemusten perusteella nää kommentit ketjuun näyttää lähinnä seinäkiistolta. eri
Olin töissä paperitehtaassa ja miehet puhuivat koko ajan panemisesta. Joku valitti kun ei saa panna kun vaimo on raskaana niin eihän sitå voi panna, toinen puhui että lähtee kotiin antamaan vaimolle taas k.ullia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni ainakin sanoo ettei puhu ja uskon että näin on, ei ole kovin avoin näissä asioissa. Voi olla että kertoo suunnilleen kuinka usein meillä on seksiä. Itsekkään en kerro kavereille mitään yksityiskohtia, vaikka osa kavereista kertoo kyllä todella tarkkaan kaiken, liiankin.
En ikinä kehtaisi kertoa töissä että vaimo ei halua minua ja meillä on seksiä muutaman kerran vuodessa. Vitsinä voi sanoa että saa jouluna ja juhannuksena, mutta toivon samalla että kukaan ei tajua että se on totta.
Kuinkahan moni meistä jotka heittävät tuon saman vanhan heiton on samassa tilanteessa, tuo mitä kirjoitit voisi olla minunkin kirjoittamani
Olen nainen ja joskus kysynyt mieheltä asiasta. Eivät kuulemma puhu. Läpällä voi jotain heittää, mutta käytännössä puolisoa ja suhde-elämää ei mainita juuri koskaan kavereille.
Paras ystäväni seurusteli aikaan miehen parhaan ystävän kanssa. Me naiset kikattelimme keskenämme ja kerroimme kaikenlaisia asioita ja puhuimme ties mistä munan koosta ja kestosta ja huh huh.. miehet eivät kuulemma puhuneet koskaan mitään.
Emme puhu kaveriporukassa mistään parisuhdeasioista, mukaanlukien seksi.
Minusta on vähän oudon häveliästä, jos ei koskaan tule edes lähimpien ihmisten kanssa puheeksi millään tavalla. Seksi on kuitenkin aika iso osa parisuhdetta ja siihen liittyvät ongelmat voivat kouraista todella syvältä. Mutta ehkä se on monen mielestä jotenkin niin privaatti asia, ettei kehtaa edes hankkia vertaistukea. Hyvin suomalaista varmaankin.
Voishan sitä jotain ehkä puhuakkin jos olis puhuttavaa. Kyllä se 16v sitte se hääkakku teki tehtävänsä ja siihen se sit jäi ehkä hyvällä tuurilla kerran vuodessa irtoo.
Joskus jutellut kavereiden kanssa. Kerran yhdeltä kyselin miksi käy huorissa. Vaimo oli lopettanut seksin harrastamisen lapsen saatuaan ja siitä jo monta vuotta. Kun kyselin, etteikö vaimo saa edes nuollessa tyydytystä totesi kaveri ettei siitä tykkää. Oli siis molemmissa vikaa.
Joskus kysellyt kymmenien tai satojen naisten kanssa olleilta vaivihkaa, että ovatko tavanneet oravapilluisia. Suurin osa ei ole ymmärtäneet kysymystä, mutta ne jotka ovat kohdanneet ovat tienneet heti. Hyvin harvassa ovat. Osa syynä ainakin minun mielestä siinä, että nämä miehet keskittyvät enemmän itseensä. Itse oravan kanssa naimisissa.
M62
Eipä tule mitään puhuttua, ei läheisten kavereiden kanssa eikä treenikavereiden kanssa. Ja hyvä niin, se mitä makuuhuoneessa tapahtuu ei kuulu muille. Eikä etenkään yksityiskohdat, millainen kroppa sillä kumppanilla on jne.
Vierailija kirjoitti:
Joskus jutellut kavereiden kanssa. Kerran yhdeltä kyselin miksi käy huorissa. Vaimo oli lopettanut seksin harrastamisen lapsen saatuaan ja siitä jo monta vuotta. Kun kyselin, etteikö vaimo saa edes nuollessa tyydytystä totesi kaveri ettei siitä tykkää. Oli siis molemmissa vikaa.
Joskus kysellyt kymmenien tai satojen naisten kanssa olleilta vaivihkaa, että ovatko tavanneet oravapilluisia. Suurin osa ei ole ymmärtäneet kysymystä, mutta ne jotka ovat kohdanneet ovat tienneet heti. Hyvin harvassa ovat. Osa syynä ainakin minun mielestä siinä, että nämä miehet keskittyvät enemmän itseensä. Itse oravan kanssa naimisissa.
M62
Mikä on oravapillu?
Olen ollut työyhteisössä, jossa kaksi n. 30v kaveria 'kilpaili' siitä kuinka monta kertaa saavat viikossa ja avoimesti siitä puhuivat. Miesvaltainen ala. Ei kivaa kuultavaa.
Kyllä,hyvälle kaverille tulee avauduttua omasta seksielämästä (tai pikemminkin sen puutteesta 19 v. aviosssa). Hän taas poikaiehenä kertoo panoreissuistaan ja kateena kuuntelen miten hän tapaa naisia jotka voi vaikka yöllä herättää naimaan
Vierailija kirjoitti:
Voishan sitä jotain ehkä puhuakkin jos olis puhuttavaa. Kyllä se 16v sitte se hääkakku teki tehtävänsä ja siihen se sit jäi ehkä hyvällä tuurilla kerran vuodessa irtoo.
No puutehan on puheenaihe jo sinänsä. Siitäkin voi puhua haukkumatta kumppania, vähän niin kuin siitä näkökulmasta että mitähän tälle voisi tehdä. Tietysti ratkaisevat keskustelut pitäisi käydä sen kumppanin kanssa, mutta muilta voisi saada näkökulmaa että miten asiaa voisi lähestyä.
Riippuu varmaan vähän ihmisistä/kaveriporukasta.
Aikanaan yhdellä kaverilla oli tarve selittää kaikki peiton heiluttamiset yksityiskohtineen ja saattoi jopa soittaa kesken aktin kertoakseen mitä oli tekemässä.
Nykyään tulee harvakseltaan puhuttua mitään seksi- tai tunne-elämästä. Taitaa olla kaksi-kolme kertaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Siis ihan oikeasti. Läppäähän asioista saatetaan heittää joskus, mutta sen nyt kaikki tietää että niillä jutuilla ei oo totuuden kanssa yhtään mitään tekemistä, kuten "sitä ei voi poikamies ymmärtää, kuin vähällä p*llulla ukkomiehen pitää tulla toimeen".
Näistä vitsillä heitetyistä jutuista on kaikki nämä vakavasti otettavat keskustelutkin sitten heränneet. Tavallaan voisi todeta, että nämä läpänheitot ym. ovat hienovarainen tapa kysellä ystävältä että onko kaikki ok. Yleensä kaikki ei ole ok jos keskustelu menee syvällisemmäksi.
Jotenkin kai se on vaivaannuttavaa puhua seksistä tai tunteista miesten kesken. Yhden kerran olen puhunut syvällisiä seksi/tunne-elämästä ystävän avovaimon kanssa. Sehän vasta vaivaannuttavaa olikin, mutta onnistui silti. Ja jotta kenenkään ei tarvitsisi uniaan menettää, että puhun seksistä ja tunteista ystäväni kumppanin kanssa, niin kerrottakoon, että aloite tähän keskusteluun tuli ystävältäni minulle ja kumppanilleni, jolloin oma kumppanini ehdotti että minä kävisin juttelemassa kahden kesken tämän henkilön kanssa.