Pettäjät solmivat keskenään jo harkinta-aikana julkisen suhteen - minkälaisia kokemuksia tästä? Tuleeko kestämään?
Lyhyesti sanottuna naimisissa olevat mies ja nainen pettivät keskenään ja pitivät salasuhdetta yllä puolisen vuotta. Asia tuli julki molemmille puolisoille ja molemmat pariskunnat päättivät erota, koska pettäjät jatkoivat salasuhdetta.
Ex salasuhdelaiset jatkavat nyt suhdetta, kun molemmilla on avioerojen harkinta-aika päällä. Nainen on miestä yli 10 vuotta nuorempi lapseton ja miehellä muutama lapsi entisestä liitostaan, joiden hoitoon osallistuu.
Minkälaisia kokemuksia teillä on tämän tyyppisistä suhteista? Tuleeko todennäköisesti kestämään loppuiän vai onko suurentunut riski, että asiat menevätkin pieleen?
Kommentit (34)
Sellaiset suhteet ovat harvassa, joiden onnistuminen on todennäköisempää kuin epäonnistuminen. Isäni petti äitiäni ja on ollut sen naisen kanssa yhdessä jo 40 vuotta. Äitini ei pettänyt ja kaikki hänen suhteensa ovat päättyneet lyhyeen.
Sanotaanko näin: miehen kannalta kiva juttu, nuoren naisen kannalta taas ei. Miehellä on lapsia joihin hän on sitoutunut loppuiäkseen.
Nuorena naisena en ikinä ottaisi miestä jolla on jo lapsia, parempiakin miehiä on tarjolla ja minulla on varaa valita. Haluan miehen jolla ei ole aiempia taakkoja harteillaan.
N24
Harkinta-aika ei ole enää avioliittoa, jossa oltaisiin sitouduttu aviopuolisoon ja yksiavioisia häntä kohtaan. Se on vain muodollisuus ja erohakemuksen ja poismuuttamisen jälkeen pidän ihmistä eronneena sinkkuna.
Kyllä minun exäni ja hänen uuden kumppaninsa suhde on kestänyt ja edennyt avioliittoon ja yhteisen lapsen hankintaan asti. Mikä sen toteutumisen estäisi, jospa olivat toisilleen ne jota olivat oikeasti etsineet.
Itse olen juuri kyseisessä tilanteessa. Kiinnostavaa kuulla muiden kokemuksia aiheesta....
Minun ja puolisoni suhde alkoi salasuhteesta, josta jäimme kiinni. Petimme silloisia kumppaneitamme toistemme kanssa. Nyt olemme olleet pitkään yhdessä onnellisesti ja meillä on yhteinen lapsi. Olemme myös hyvissä väleissä entisiin puolisoihimme siitä huolimatta, että he tulivat takiamme petetyiksi. Hekin ovat menneet elämässään eteenpäin ja ovat onnellisia, mistä olen iloinen. Tottakai häpeän ja kadun pettämistä. Uskon ja toivon, että huolimatta siitä, että suhteemme alkoi pettämisellä, pysyisimme yhdessä ja rakkautemme kestäisi. Ainakin tällä hetkellä suhde on vakaa ja luotamme toisiimme.
Ei kovin vahvasti mene, jos pitää netistä kysellä, että tuleeko suhde kestämään.
Vai oletko kenties tarinan petetty osapuoli ja toivot vielä saavasi entisen puolison takaisin?
Parisuhteiden kestävyydestä ei koskaan ole minkäänlaisia takeita oli lähtötilanne mikä tahansa.
Kysymys numero 7:lle...
menikö teillä kauan ennen kuin tilanne rauhoittui eron jälkeen? Mulla erosta nyt 2 kk ja tuntuu välillä niin ristiriitaiselta kun on uusi rakkaus ja samaan aikaan suru ja luopuminen entisestä...
T. Samassa tilanteessa
Jaa, mä luulin että viitattiin kalastajan eksään. Itki just jossain postauksessa kun kalastaja ei tahdo olla puheväleissä, wonder why..? (Lasten asiat on blogista päätellen hoidettu kuitenkin mallikkaasti).
Ehkä ei kuitenkaan suurta rakkautta ole, sillä muutenhan olisivat heti ottaneet eron edellisistä ja halunneet olla yhdessä. Ainakin itse ilmoitin erohaluni heti exälle ennen kuin suhde meni fyysiseksi rakkaani kanssa.
Eihän mistään suhteesta koskaan tiedä kestääkö.
Seuraan läheltä yhtä tuollaista suhdetta. Pari vuotta on mennyt hyvin, mutta vieläkään nainen ei uskalla katsoa tätä uutta suhdetta realistisesti. Avioliitto oli kamala, tarvitsi pelastusrenkaan siitä lähtemiseen ja ilmeisesti tällä uudella miehellä oli samanlainen tilanne, epätoivoiset takertuivat toisiinsa. Nyt nainen maalailee tästä uudesta miehestä elämänsä prinssiä vaikka alusta lähtien ulkopuolisille on näkynyt suhteen ongelmat: nainen epätasapainoinen, mies äärimmäisen jäykkä ja kontrollinhaluinen. Toivoisi onnellista liittoa mutta hieman pelottaa.
Pettäjät ovat sellaista ihmissaastaa, että heille en soisi minkäänlaista onnea. Ikävä kyllä aina löytyy joku jolle pettäminen on ok.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjät ovat sellaista ihmissaastaa, että heille en soisi minkäänlaista onnea. Ikävä kyllä aina löytyy joku jolle pettäminen on ok.
Sanot näin ja tuomitsee, kunnes sattuu omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot näin ja tuomitsee, kunnes sattuu omalle kohdalle.
Se, että sinä olet moraaliton, ei tarkoita että kaikista joskus tulee sellaisia.
Harkinta-ajallinen kirjoitti:
Kysymys numero 7:lle...
menikö teillä kauan ennen kuin tilanne rauhoittui eron jälkeen? Mulla erosta nyt 2 kk ja tuntuu välillä niin ristiriitaiselta kun on uusi rakkaus ja samaan aikaan suru ja luopuminen entisestä...
T. Samassa tilanteessa
Ei mennyt kauankaan. Käsittelimme asiaa paljon niin neljästään kuin petetyiden puolisoidemme kanssa. Molemmissa suhteissa oli ongelmia ja mietteitä erosta jo ennen salasuhdetta ja sen paljastumista. Salasuhde ja sen paljastuminen oli lopullinen naula arkkuun. Toki suru ja entisestä luopuminen oli omalla kohdallanikin voimakas, sillä niin hassulta kuin se kuulostaakin, rakastin häntä kuitenkin paljon huolimatta siitä mitä tein hänelle. Mutta olen iloinen että tilanne rauhoittui nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Et soisi virheen tehneelle ihmiselle mahdollisuutta onneen? Oletko itse elänyt täysin virheetöntä elämää, jossa et kadu mitään? Ei puolisoaan pettänyt ihminenkään välttämättä ajattele pettämisen olevan ok. Tekojaan voi hävetä ja katua ja niistä voi oppia. Koskee niin pettämistä kuin muitakin virheitä.
Mun mies ei pettänyt ex-vaimoaan, mutta tunnettiin työkuvioiden kautta useampi vuosi ennen heidän eroaan. Eron harkinta-aikana mies muutti asumaan mun luo. Ex ei tietenkään uskonut, ettei meillä ollut ollut suhdetta ennen kuin mies halusi eron. Ollaan yhdessä vielä kymmenen vuoden jälkeen ja pari lastakin on. Miehen edellisen suhteen lapset ovat kasvaneet jo aikuisiksi.
Samat riskit ja samat mahdollisuudet kuin kaikilla muillakin suhteilla. Yksikään suhde ei ole turvassa.
Mieheni exän suhde, joka alkoi pettämisestä on esim. on kestänyt nyt jo yli 15 vuotta. Ja kaveripariskunnan kohta 10 vuotta.
Äitini ja ukkopuoleni juhli juuri 35-vuotis hääpäivää.
Mistä sitä ikinä tietää.