Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä miehet puhuu toisilleen pariskunnan seksielämästä?

Vierailija
01.08.2019 |

naisena tämä kiinnostaa

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti miehet juttelevat keskenaan parisuhteistaan hyvin paljon vähemmän kuin naiset, monet miehet ei juttele niistä vakavissaan ollenkaan. Korkeintaan tyyliin "höh akka meinasi laittaa ulkoruokintaan kun oli vähän riitaa höhöhöhöhö *lisää kaljaa ja löylyä*".

Tämä on surullista miten monet miehet vetää tällaista roolia läheisimpien ystävienkin kanssa. Olen huomannut että siinä vaiheessa kun tulee ero, moni viimein avautuu, ehkä parin lasillisen jälkeen. Joskus olisi ihan hyvä puhua mieltä vaivaavista asioista.

Periaatteessa näin, mutta jos parisuhteessa on joku ongelma mitä siitä kaverille avautuminen auttaa? Pitää puhua sen kumppanin kanssa.

t. sama

Helpottaa oloa

...eli tällä strategialla naiset pystyvät ritkumaan pidempään huonoissa parisuhteissa?

Eikö siinä molemmat pysy yhtä pitkään?

Huono suhde ei välttämättä tunnu kummastakin huonolta.

Ok, mutta ei, jonkun kanssa keskustelu yleensä auttaa esimerkiksi vähentämään syyllisyyden tunteita. Monesti sitä on itselleen niin ankara. Ja voi saada uusia näkökulmia. En tiedä pidentääkö keskustelut parisuhteita, ehkä pikemminkin päin vastoin. Jos on tosi huonossa suhteessa, saa helposti tukea eroamiseen. Mutta yleensä siinä puhumisessa ei ole mitään sen kummempia tavoitteita. Siitä tulee vaan itsessään jo parempi olo kun puhuu jollekkin. Toki jollekkin luotettavalle. Omat sisarukset ja lapsuudenystävät on itselläni näitä.

Onhan tuokin yksi näkemys mutta ehkä se miehinen vaihtoehto on se että miesporukassa se olo helpottuu sillä tavalla että unohdetaan ne murheet toviksi ja jutellaan ihan muusta leppoisasti yrittämättä leikkiä kalle kotipsykiatria kenellekään.

Eihän sitä isommassa porukassa ole kiva alkaa avautumaan, mutta toisinaan voisi olla hyvä jutella jollekkin ihan syvällisesti. Ei siinä tarvitse mitään psykiatria leikkiä. Eikä toisen tarvitse antaa mitään vastauksia ja ratkaisuja, se taika on siinä puhumisessa. Se myös syventää ystävyyttä että puhutaan muustakin kuin säästä. Suomessahan on tähän ihan mahtavat puitteet, kun on sauna, luonnonrauhaa ja kylmää olutta. Se on sellaista sielun hoitoa. Kyllä miehetkin sitä tekee. Oma isäni enenevässä määrin vanhetessaan. Oli mukavia hetkiä.

Hyi. En haluaisi kuulla vanhempieni parisuhde- tai seksielämästä tai niiden ongelmista, vielä vähemmän jos on jotain puolikkaita kuvioissa. Ne asiat kuuluu puhua joillekin muille kuin lapsille. Kaikenlaisen muun syvällisemmän avautumisen ymmärrän.

Vierailija
62/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mökillä viiden vanhan koulukaverin saunaillassa aika selvin päin ollessa yksi meistä yhtäkkiä kysyi kaikilta ( yli 50 v miehiä) kuinka usein meillä on seksiä kotona? Hetken oli hiljaista ja sitten yksi sanoi jotakin jne. Minä kun kerroin, että noin kaksi kertaa viikossa säännöllisesti rakastellaan, kuten tapahtuukin edelleen, tuli hämmästelyä , että ai niinkö usein....ohhoh.

Se on varmaan ainoita kertoja minulla koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran mökillä viiden vanhan koulukaverin saunaillassa aika selvin päin ollessa yksi meistä yhtäkkiä kysyi kaikilta ( yli 50 v miehiä) kuinka usein meillä on seksiä kotona? Hetken oli hiljaista ja sitten yksi sanoi jotakin jne. Minä kun kerroin, että noin kaksi kertaa viikossa säännöllisesti rakastellaan, kuten tapahtuukin edelleen, tuli hämmästelyä , että ai niinkö usein....ohhoh.

Se on varmaan ainoita kertoja minulla koskaan.

Vähän tätä tarkoitin kun kirjoitin etten halua aiheuttaa kateutta. Moni asia on saanut kavereita kateelliseksi, ja viimeksi kun hyvä kaverini olin mun ja vaimon kanssa iltaa meillä istumassa, niin kaveri huokaisi että hän on todella kateellinen meidän parisuhteesta, että olisipa heilläkin tällaista kotona. 

Vierailija
64/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti miehet juttelevat keskenaan parisuhteistaan hyvin paljon vähemmän kuin naiset, monet miehet ei juttele niistä vakavissaan ollenkaan. Korkeintaan tyyliin "höh akka meinasi laittaa ulkoruokintaan kun oli vähän riitaa höhöhöhöhö *lisää kaljaa ja löylyä*".

Tämä on surullista miten monet miehet vetää tällaista roolia läheisimpien ystävienkin kanssa. Olen huomannut että siinä vaiheessa kun tulee ero, moni viimein avautuu, ehkä parin lasillisen jälkeen. Joskus olisi ihan hyvä puhua mieltä vaivaavista asioista.

Periaatteessa näin, mutta jos parisuhteessa on joku ongelma mitä siitä kaverille avautuminen auttaa? Pitää puhua sen kumppanin kanssa.

t. sama

Helpottaa oloa

...eli tällä strategialla naiset pystyvät ritkumaan pidempään huonoissa parisuhteissa?

Eikö siinä molemmat pysy yhtä pitkään?

Huono suhde ei välttämättä tunnu kummastakin huonolta.

Ok, mutta ei, jonkun kanssa keskustelu yleensä auttaa esimerkiksi vähentämään syyllisyyden tunteita. Monesti sitä on itselleen niin ankara. Ja voi saada uusia näkökulmia. En tiedä pidentääkö keskustelut parisuhteita, ehkä pikemminkin päin vastoin. Jos on tosi huonossa suhteessa, saa helposti tukea eroamiseen. Mutta yleensä siinä puhumisessa ei ole mitään sen kummempia tavoitteita. Siitä tulee vaan itsessään jo parempi olo kun puhuu jollekkin. Toki jollekkin luotettavalle. Omat sisarukset ja lapsuudenystävät on itselläni näitä.

Onhan tuokin yksi näkemys mutta ehkä se miehinen vaihtoehto on se että miesporukassa se olo helpottuu sillä tavalla että unohdetaan ne murheet toviksi ja jutellaan ihan muusta leppoisasti yrittämättä leikkiä kalle kotipsykiatria kenellekään.

Eihän sitä isommassa porukassa ole kiva alkaa avautumaan, mutta toisinaan voisi olla hyvä jutella jollekkin ihan syvällisesti. Ei siinä tarvitse mitään psykiatria leikkiä. Eikä toisen tarvitse antaa mitään vastauksia ja ratkaisuja, se taika on siinä puhumisessa. Se myös syventää ystävyyttä että puhutaan muustakin kuin säästä. Suomessahan on tähän ihan mahtavat puitteet, kun on sauna, luonnonrauhaa ja kylmää olutta. Se on sellaista sielun hoitoa. Kyllä miehetkin sitä tekee. Oma isäni enenevässä määrin vanhetessaan. Oli mukavia hetkiä.

Hyi. En haluaisi kuulla vanhempieni parisuhde- tai seksielämästä tai niiden ongelmista, vielä vähemmän jos on jotain puolikkaita kuvioissa. Ne asiat kuuluu puhua joillekin muille kuin lapsille. Kaikenlaisen muun syvällisemmän avautumisen ymmärrän.

Joo ei seksielämästä puhuttukkaan. 😅 mutta esimerkiksi asioista jotka vaivasivat isää, mitä oli tapahtunut kymmeniä vuosia sitten äidin kanssa, ennen kuin heille tuli ero. Ja vanhemmuudesta, koska selkeästi oli asioita jotka vaivasivat häntä vielä vuosien jälkeen, miten oli toiminut. Se helpotuksen määrä, kun kerroin että asiat on minun puoleltani ok, että tiedän hänen tehneen parhaansa ja että aina ei vain silti onnistu. Vuosien painolasti vaikutti helpottavan, yhdellä keskustelulla.

Vierailija
65/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut puhuu, sinkkumiehet yleensä, heillä kun tällaiset silmään osuu herkemmin. En ota ikinä kantaa tämäntyyppiseen keskusteluun, koska en ole kiinnostunut muista kuin omasta vaimosta. 

M37

Juuri näin. Parisuhteessa olevat eivät yleensä puhu parisuhdeasioista eikä seksistä miesporukassa. Sinkut hakevat hyväksyntää ja yrittävät retostella naisseikkailuillaan, mutta kaikki tietävät että 75% on valetta tai liioiteltua.

Pitäisikö tämä juttuen yksityisenä pitämisen taso tulkita niin että parisuhde on miehille vakavampi asia kuin naisille?

Ei pitäisi? Miksi sinulla on niin kova tarve rakentaa tällaisia taistelukenttiä. Miehillä ei ehkä ole mallia siihen miten puhutaan syvällisistä asioista parisuhde mukaanluettuna. Monet sen kyllä oppivat kun ikää tulee ja huomaa ettei se oma miehisyys siitä mihinkään häviä.

Eipä tuota mallia tunnu olevan naisillakaan, ainakaan mitä tulee pariskunnan seksielämästä jutteluun toisten naisten kanssa.

Tätä vastaavassa ketjussa naisille he ilmoittavat aivan samaan tapaan kuin täälläkin etteivät juttele parisuhteensa seksielämästä mitään muille.

Vierailija
66/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä ainakin laverteli kaiken kaikille, tuntemattomillekin intin aikana. Toki hieman väritettyjä versioita mutta kuitenkin. Minulle tämä selvisi vasta kun erosta oli jo aikaa.

En ole antanut anteeksi, vaikka ei hän minun anteeksiantoani varmaankaan kaipaa. Tuosta on jo 8 vuotta.

Tuollaisessa suljetussa yhteisössä voi olla että osa miehistä puhuu jopa omista seksiasioistaan. Merkittävä tekijä on se että siitä puhutaan mistä on puutetta. Sinun pitää laskea tuo omaksi edukseen, kumppanisi piti touhujanne sellaisina että niillä saa miesporukassa arvostusta.

Aivan, intti on eri asia. Se on suljettu laitos, jossa ei "tunneta" toisten siviiliminää, eikä tavata toisten puolisoja tai tyttökavereja. Lisäksi inttipuheeseen kuuluu seksiasiat, sekä kevyellä tasolla (joka tuo hetken hupia) että vakavammalla tasolla, joka kasvattaa. Seurusteluun ja seksielämään liittyvistä asioista muistaakseni joku sosiaalikuraattori tai pappi kävi puhumassakin.

Vierailija
67/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse kuulin kyllä jotain puheita puolison kautta. Useammin ulkonäön arvostelua, kuin itse aktin arvostelua. Kysyin, että ovatko puhuneet minusta tai meidän asioista ja kielsi sen, mutta... no eipä vissiin. 

Vierailija
68/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi eksäni sanoi, että hänen työporukassaan (ei hänellä sitten muita kavereita ollutkaan) puhuttiin todella paljon seksiasioista, oli sitten kyse parisuhteessa olevat tai sinkut. Muut miehet, joiden kanssa mulla asiasta on ollut puhetta, sanovat aina, ettei miehet puhu keskenään kuin korkeintaan jostain vanhoista yhden illan jutusta.

Ilmeisesti eksäsi ei ollut työkavereineen siviilissä kosketuksissa edes vahingossa.

Vierailija
69/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lähinnä ihmetellään sitä iänikuista pihtaamista.

Heh, ei kannattaisi, koska sillä paljastaa vain olevansa huono rakastaja.

Vierailija
70/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi eksäni sanoi, että hänen työporukassaan (ei hänellä sitten muita kavereita ollutkaan) puhuttiin todella paljon seksiasioista, oli sitten kyse parisuhteessa olevat tai sinkut. Muut miehet, joiden kanssa mulla asiasta on ollut puhetta, sanovat aina, ettei miehet puhu keskenään kuin korkeintaan jostain vanhoista yhden illan jutusta.

Samat kokemukset kuin eksälläsi.

Vierailija
71/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on naiseni ja minun välinen asia.

Ja naisen kavereiden.

Vierailija
72/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lähinnä ihmetellään sitä iänikuista pihtaamista.

Heh, ei kannattaisi, koska sillä paljastaa vain olevansa huono rakastaja.

Heh, mieskaveriporukassa ei vaalita AVmiesvihaa. Heh.

Vierailija
73/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut puhuu, sinkkumiehet yleensä, heillä kun tällaiset silmään osuu herkemmin. En ota ikinä kantaa tämäntyyppiseen keskusteluun, koska en ole kiinnostunut muista kuin omasta vaimosta. 

M37

Juuri näin. Parisuhteessa olevat eivät yleensä puhu parisuhdeasioista eikä seksistä miesporukassa. Sinkut hakevat hyväksyntää ja yrittävät retostella naisseikkailuillaan, mutta kaikki tietävät että 75% on valetta tai liioiteltua.

Pitäisikö tämä juttuen yksityisenä pitämisen taso tulkita niin että parisuhde on miehille vakavampi asia kuin naisille?

Kerrotko vielä millä perustein olet tämän faktaksi ristimässä? eri

Vierailija
74/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naisen kavereiden.

Tämä.

Olen kuullut vaimoltani, mitä hänen (naisvaltaisella) työpaikallaan puhutaan kahvitunnilla. Korvani sulivat jo tästä.

Vaimoni ei (omien sanojensa mukaan) puhu intiimielämästämme työ- tai muille kavereille, mutta työpaikalla iso osa naisista, ainakin penaalin vähemmän terävät kynät, puhuvat siekailematta. Heitellen härskiä läppää. Ja vielä "arvuuttelevat", millaista meillä on. Ja nämä naiset vielä tuntevat myös minut.

Omassa, miesvaltaisessa työporukassamme, ei ikinä, ikinä puhuttaisi tuollaisia.

Vierailija
75/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuuko miehet sitten muista naisista, esim työpaikan uudesta kesäharjoittelijasta tai "eilen näin kaupungilla kuuman muijan"-tyyppisiä juttuja?

Omassa kaveriporukassa eniten puhutaan leffoista, peleistä, työstä ja jonkin verran urheilusta. Erittäin harvoin mitään naisista. Erot tai uudet suhteet ei tarkoituksella tule puheeksi, mutta toki joku houmaa jos joku on saman naisen kanssa useammin tehnyt jotain.

Työporukassa ollut 1-2 henkilöä vuosien saatossa, jotka halunneet kertoa seksijuttujaan. Yleensä muut kuuntelevat odottaen, että tollo tajuaa lopettaa.

Vierailija
76/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naisen kavereiden.

Tämä.

Olen kuullut vaimoltani, mitä hänen (naisvaltaisella) työpaikallaan puhutaan kahvitunnilla. Korvani sulivat jo tästä.

Vaimoni ei (omien sanojensa mukaan) puhu intiimielämästämme työ- tai muille kavereille, mutta työpaikalla iso osa naisista, ainakin penaalin vähemmän terävät kynät, puhuvat siekailematta. Heitellen härskiä läppää. Ja vielä "arvuuttelevat", millaista meillä on. Ja nämä naiset vielä tuntevat myös minut.

Ollut sekä mies- että naisvaltaisella alalla, useammassa paikassa. Miehet puhuivat, tuli selväksi mistä on kotona kinasteltu, mitkä ovat naisen huonot puolet ja onko saatu vai ei. Naiset puhuu lähinnä lapsista ja miehestä perhe-elämätasolla. Omien kokemusten perusteella nää kommentit ketjuun näyttää lähinnä seinäkiistolta. eri

Vierailija
77/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, yhdellä työpaikalla äijät kävi nää keskustelut miesten saunassa. Työpisteissä (jossa työskenteli myös naisia) käyttäydyttiin. Pakka alkoi levitä kun pari määräaikaista päästi vahingossa sammakoita suustaan saunan ulkopuolella naisten kuullen.

Vierailija
78/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naisen kavereiden.

Tämä.

Ollut sekä mies- että naisvaltaisella alalla, useammassa paikassa. Miehet puhuivat, tuli selväksi mistä on kotona kinasteltu, mitkä ovat naisen huonot puolet ja onko saatu vai ei. Naiset puhuu lähinnä lapsista ja miehestä perhe-elämätasolla. Omien kokemusten perusteella nää kommentit ketjuun näyttää lähinnä seinäkiistolta. eri

Riippuu ehkä työpaikoista? Onko korkeasti koulutettua väkeä vai alemman koulutustason duunariporukkaa?

Vierailija
79/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naisen kavereiden.

Tämä.

Riippuu ehkä työpaikoista? Onko korkeasti koulutettua väkeä vai alemman koulutustason duunariporukkaa?

Sama tuli mieleen. Nuo jutut kuuli duunariporukassa. Korkeammin koulutetuilta ei, tosin siellä oli enemmän naisiakin ja työskentely pääosin itsenäistä.

Vierailija
80/121 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuuko miehet sitten muista naisista, esim työpaikan uudesta kesäharjoittelijasta tai "eilen näin kaupungilla kuuman muijan"-tyyppisiä juttuja?

Älä nyt järkyty mutta miesporukassa puhutaan naisista aika vähän. Maailmassa on muita kiinnostavampiakin juttuaiheita.

No mistä te sitten puhutte? Työasiat, viina, autot, koneet, urheilu...? (Stereotyyppisiä vaihtoehtoja...)

Politiikasta, matkustelusta, jalkapallosta, musiikista, kirjallisuudesta, työasioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä