Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liian herkkä asiakaspalveluun enkä pärjää missään tilanteissa. Ahdistaa.

Vierailija
01.08.2019 |

Työhöni kuuluu jonkun verran asiakaspalvelua ja ahdistaa, koska tunnen olevani niin huono siinä. Kaikki menee ihan hyvin, jos ei tule mitään ongelmatilanteita ja on tyytyväisiä asiakkaita. Mutta en pärjää, jos vastassa on jostain valittava, suuttunut, vihainen, ilkeä, kyykyttävä tms. tapaus. Mulla menee pasmat ihan sekaisin enkä osaa toimia. Minulla ei ole minkäänlaista taitoa käsitellä hankalia tapauksia. En vaan osaa noita tilanteita. Olen niin herkkäkin, että jotain ilkeää sanaa tai v-tuilua saatan itkeä koko illan kotona.

Auttaako tähän mikään vai pitääkö vaihtaa johonkin erakkoluontoiseen työhön, jossa ei tarvitse nähdä yhtäkään ihmistä koskaan?!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
42/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeasta emotionaalisesta älykkyydestäni johtuen huomaan ihmisten heikkoudet ja pystyn käyttämään niitä pahuuteen. Esim. Kassahessuja tykkään nälviä ja kyykyttää riippuen heidän subjektiivisista heikkouksistaan. Ehkä olen ap:täkin joskus kiusannut, ken tietää :) Hyvää päivänjatkoa kaikille.

Onko sittenkään älykästä käyttää älyä pahuuteen?

Ei. On niin helppo olla paha, ahne ja itsekäs - mutta todellinen hyvyys on monille todella vaikeaa. 

Vaikka luulevat sellaisia olevansa, ovat tekopyhiä useimmat.

Näinpä. Harva on niin korkealla vältä-listan kärkipäässä kuin ihminen, joka kehuu hyvyyttään.

Nimenomaan ja laiska töitään luettelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaihtaa ja heti paikalla työhön ,missä et palvele asiakkaita. Olen itse ollut kymmeniä vuosia vaativassa asiakaspalvelutyössä.Rakastin sitä työtä. Ei koskaan mennyt sukset ristiin asiakkaiden kanssa. Se ei sovi ihmiselle , joka ei hyväksy erilaisia ihmisiä, omistaan poikkeavia mielipiteitä, ja joka loukkaantuu heti ,jos toinen on eri mieltä .

Maailma on täynnä erilaisia ihmisiä ja mielipiteitä. So what.

Tässä on hyvä asenne. On todellakin täysin turhaa koittaa opettaa asiakkaita omille (en siis puhu alasta tai yrityksestä, vaan yksittäisestä työntekijästä) tavoillesi (enkä nyt puhu aloittajasta) ja tuohtua, kun ei synny tulosta.

Vierailija
44/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeasta emotionaalisesta älykkyydestäni johtuen huomaan ihmisten heikkoudet ja pystyn käyttämään niitä pahuuteen. Esim. Kassahessuja tykkään nälviä ja kyykyttää riippuen heidän subjektiivisista heikkouksistaan. Ehkä olen ap:täkin joskus kiusannut, ken tietää :) Hyvää päivänjatkoa kaikille.

Onko sittenkään älykästä käyttää älyä pahuuteen?

saa.tana käyttää - ja sen palvelijat, joko tahtoen tai tahtomattaan.

Saa.tana on vain ihmisen keksimä toinen nimi häpeälle, jota meihin kylvettiin oikeudetta. Eli pahojen henkien riivaama ihminen kärsii häpeästä, ei mistään hengistä.

Valitettavasti sen olemassaolo EI ole keksintöä, kunpa olisikin - kaikki olisi niin paljon helpompaa.

Tietenkään häpeän olemassaolo ei ole mitään keksintöä. Ilman sitä kaikki olisikin tosiaankin paljon helpompaa. Mitään yliluonnollista siihen ei kuitenkaan liity.

Vierailija
45/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittele omat tukahdutetut vihantunteet - viha ei sen jälkeen pelota.

Ei se pelota.

Se särkee korvat ja tekee ikävän fiiliksen kaikille läsnäolijoille.

Ja aiheuttaa jonkinlaista myötähäpeää ja ikävää fiilistä monille muille potentiaalisille asiakkaille, jotka poistuvat paikalta vaikka aikomuksena oli ostaa jotain/tehdä sopimus tms.

Asiakkaan kiroilu ja huutaminen on hänen käytöksensä ja tunteidensa säätelyn ongelma ja apua saa ja voi hakea...

Tekee haittaa vaan kaikille ne typerät asiakkaat jotka eivät osaa ihan tavallisia käytöstapoja.

Vierailija
46/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemuksia?

Lääkitys kuntoon, niin pystyt mihin vain. Niin tekevät muutkin.

Okei, hyvä homma. Muutkin vetää troppia, niin ei haittaa enää työnantajiakaan vaikka seuloissa on vähän sitä sun tätä. Thank you all! ;)

Vierailija
47/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen

"Ja aiheuttaa jonkinlaista myötähäpeää ja ikävää fiilistä monille muille potentiaalisille asiakkaille, jotka poistuvat paikalta vaikka aikomuksena oli ostaa jotain/tehdä sopimus tms."

Tämä on totta. Muut asiakkaat lähtee jo ovelta pois jonkun ääliön takia.

Vierailija
48/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian herkkä. Sen taakse on hyvä piiloutua aina kun jokin on vaikeaa.

Vierailija
49/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et sitä ole joten et ymmärrä.

Vierailija
50/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistapa onko sinulla työterveydessä oikeus esim. työpsykologikäynneille. Voisi auttaa saamaan etäisyyttä asiaan. Työlääkärille voit muutenkin keskustella asiasta.

Vierailija
51/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sitä ole joten et ymmärrä.

Ymmärrän vallan mainiosti.

Vierailija
52/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä teiltä, jotka kerrotte olevanne asiantuntijatehtävissä ettekä joudu kohtaamaan asiakkaita, niin minkä koulutuksen olette käyneet?

Vierailija
53/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 17 v tehnyt työtä jossa tulee vaikeita asiakaspalvelutilanteita aika useinkin (onneksi vain puhelimitse)). Aluksi pahimmat asiakkaat pääsivät ihon alle pahastikin ja tilanteita jäi miettimään. Pikkuhiljaa asiaan kuitenkin siedättyi, olen myös saanut koulutusta. Nykyinen työnantaja on hyvä ja tilanteita voi käydä läpi esimiehen ja kollegoiden kanssa, myös työpsykologille pääsy on mahdollista. Minusta on selvää että koulutusta vaikeisiin asiakasapalvelutilanteisiin tarvitaan ja olemme yksilöitä sii miten ne ottaa mutta koiulutuksen avulla ja työkokemuksen karttuessa työssä on kyllä mahdollista viihtyä ja pärjätänoista huolimatta. Meillä noista väännetään mustaa huumoria.