Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liian herkkä asiakaspalveluun enkä pärjää missään tilanteissa. Ahdistaa.

Vierailija
01.08.2019 |

Työhöni kuuluu jonkun verran asiakaspalvelua ja ahdistaa, koska tunnen olevani niin huono siinä. Kaikki menee ihan hyvin, jos ei tule mitään ongelmatilanteita ja on tyytyväisiä asiakkaita. Mutta en pärjää, jos vastassa on jostain valittava, suuttunut, vihainen, ilkeä, kyykyttävä tms. tapaus. Mulla menee pasmat ihan sekaisin enkä osaa toimia. Minulla ei ole minkäänlaista taitoa käsitellä hankalia tapauksia. En vaan osaa noita tilanteita. Olen niin herkkäkin, että jotain ilkeää sanaa tai v-tuilua saatan itkeä koko illan kotona.

Auttaako tähän mikään vai pitääkö vaihtaa johonkin erakkoluontoiseen työhön, jossa ei tarvitse nähdä yhtäkään ihmistä koskaan?!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemuksia?

Lääkitys kuntoon, niin pystyt mihin vain. Niin tekevät muutkin.

Vierailija
22/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan kyllä ymmärrän, että tämä on oman pääni sisäinen juttu ainakin osittain. Olen liian herkkä ja jään murehtimaan tilanteita jälkikäteen. Pitäisi olla vahvempi luonteeltaan. Työkaverini tuntuvat pärjäävän paljon paremmin. Ei minullakaan ole mitään ongelmia helppojen ja mukavien asiakkaiden kanssa, mutta en osaa toimia haastavissa tilanteissa tai hankalasti käyttäytyvien kanssa.

Työnantajan puolelta ei ole ollut aiheesta mitään koulutuksia ikinä. Enkä kehtaa oikein kysyäkään neuvoja, jos tämä tosiaan on vain joku oma ongelmani.

Mikset mene sinne terapiaan, mitä sinulle tässä ehdotettiin?

3

Miksi ainoaa tilannetta muuttavaa neuvoa ei hyväksytä?

Ei se ole ainoa tilannetta muuttava asia. Ihan vaan aika ja kokemus auttanee ajan kanssa itsestään. Ei se ole mikään terapiaa vaativa psyykkinen ongelma, jos ihmiselle ottaa koville kun täysin asiattomasti kiihtyneessä tunnetilassa haukutaan ja kritisoidaan päin naamaa. Jos joku, niin sitä hoitoa tarvitsisivat ne öykkäri-aasiakkaat. Mutta nehän ei kyllä sitä hae. Ei se terapia siis mikään huono juttu ole, mutta ehkä vähän overkill, ainakin jos ap ei ole vielä kovin kauaa alalla ollut ja siten ehtinyt antaa mahdollisuutta sille että ajan myötä tottuu.

Mistä sinä sen tiedät? Tuskinpa ap olisi tehnyt aloitusta jos noin näkisi sen ratkeavan itsestään. Ei sellaisia kannata kysyä, joista jo näkee, että minä muuttuu ajan kanssa, mutta siitä ei todellakaan ole MITÄÄN takeita jokaisessa tapauksessa. Etkö ole koskaan kohdannut ongelmaa? Silloin tietäisit, mikä se on. Ongelma on asia, joka ei ratkea vaikka aika kuluukin. On mahdollista, että ap vain kiitos sitten sinunlaistesi neuvonnan kärsii odottaessaan sitä kuuluisaa aikaa, joka auttaisi.

Toki olen kohdannut paljonkin ongelmia, myös työelämässä. Ja monet niistä on ratkenneet ajan kuluessa, kun muutosta on tapahtunut omassa mielessä. Esim. omaa suhtautumistaan muuttamalla, tai vain väsymällä reagoimaan, paatumalla. Osa ongelmista toki vaatii sitten muitakin toimenpiteitä, mutta tämä kuulostaa siltä että erittäin todennäköisesti tuohon työhön tottuu. Kärsiikö sinä aikana kun ei ole vielä tottunut? Toki, mutta sellaista se elämä on, kasvu tekee kipeää. Ei se terapiakaan ole mikään ihmelääke joka taikatempulla muuttaisi asian, että negatiivinen palaute sattuu. Siksi itse ainakaan en viitsisi maksaa isoja rahoja terapiasta (ei saa Kela-korvausta todennäköisesti) jos olisin itse siinä tilanteessa, ellei tosiaan kyse ole tapauksesta että on jo monien vuosien kokemus työstä ja se on edelleen vaikeaa. Tosin siinä tapauksessakin taitaisin vaihtaa työpaikkaa tai ammattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty olemaan sanomatta takaisin, joten lentäisin pihalle aika äkkiä :D

Vierailija
24/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iän tuoma kokemus auttaa ja myös työnantajan tarjoama koulutus. Työnantaja on ottanut sinut töihin, joten hänellä on velvollisuus tarjota työkaluja, jolla selviät haastavista asiakastilanteista.

Kyllä ihmisiä otetaan edelleenkin töihin jopa asiakaspalveluun ilman varsinaista koulutusta, joten joku työkalu selvitä tilanteista oletusarvona on täysi vitsi. Oma alani vaatii korkeakoulututkinnon ja on asiakastyötä, enkä ole ikinä saanut päivääkään koulutusta siihen.

Vierailija
25/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä mennä sinne terapiaan, mutta eihän mihinkään terapiaan mennä noin vaan. Eli se ei auta nyt tähän hätään. Niihinhän saa jonottaa vaikka miten kauan.

Kiitos tänne kirjoitetuista neuvoista ja kokemuksista. Olen yrittänyt opetella kovettamaan itseni, mutta se on ollut aika vaikeaa. En ole ihan vasta-alkaja vaan ollut jonkun aikaa alalla. Silti näitä tilanteita tulee. Ehkä aika auttaa.

Vierailija
26/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaksu "mä oon vaan töissä täällä" asenne

Vierailija
27/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kokemaan myötätuntoa asiakkaita kohtaan. Myös niitä v*ttumaisimpia. Tämä ei tarkoita että huonoa käytöstä pitäisi hyväksyä, mutta kun antaa toisille anteeksi heidän heikkoutensa, on helpompi toimia myös haastavissa asiakaskohtaamisissa.

Vierailija
28/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan kyllä ymmärrän, että tämä on oman pääni sisäinen juttu ainakin osittain. Olen liian herkkä ja jään murehtimaan tilanteita jälkikäteen. Pitäisi olla vahvempi luonteeltaan. Työkaverini tuntuvat pärjäävän paljon paremmin. Ei minullakaan ole mitään ongelmia helppojen ja mukavien asiakkaiden kanssa, mutta en osaa toimia haastavissa tilanteissa tai hankalasti käyttäytyvien kanssa.

Työnantajan puolelta ei ole ollut aiheesta mitään koulutuksia ikinä. Enkä kehtaa oikein kysyäkään neuvoja, jos tämä tosiaan on vain joku oma ongelmani.

Mikset mene sinne terapiaan, mitä sinulle tässä ehdotettiin?

3

Miksi ainoaa tilannetta muuttavaa neuvoa ei hyväksytä?

Ei se ole ainoa tilannetta muuttava asia. Ihan vaan aika ja kokemus auttanee ajan kanssa itsestään. Ei se ole mikään terapiaa vaativa psyykkinen ongelma, jos ihmiselle ottaa koville kun täysin asiattomasti kiihtyneessä tunnetilassa haukutaan ja kritisoidaan päin naamaa. Jos joku, niin sitä hoitoa tarvitsisivat ne öykkäri-aasiakkaat. Mutta nehän ei kyllä sitä hae. Ei se terapia siis mikään huono juttu ole, mutta ehkä vähän overkill, ainakin jos ap ei ole vielä kovin kauaa alalla ollut ja siten ehtinyt antaa mahdollisuutta sille että ajan myötä tottuu.

Mistä sinä sen tiedät? Tuskinpa ap olisi tehnyt aloitusta jos noin näkisi sen ratkeavan itsestään. Ei sellaisia kannata kysyä, joista jo näkee, että minä muuttuu ajan kanssa, mutta siitä ei todellakaan ole MITÄÄN takeita jokaisessa tapauksessa. Etkö ole koskaan kohdannut ongelmaa? Silloin tietäisit, mikä se on. Ongelma on asia, joka ei ratkea vaikka aika kuluukin. On mahdollista, että ap vain kiitos sitten sinunlaistesi neuvonnan kärsii odottaessaan sitä kuuluisaa aikaa, joka auttaisi.

Toki olen kohdannut paljonkin ongelmia, myös työelämässä. Ja monet niistä on ratkenneet ajan kuluessa, kun muutosta on tapahtunut omassa mielessä. Esim. omaa suhtautumistaan muuttamalla, tai vain väsymällä reagoimaan, paatumalla. Osa ongelmista toki vaatii sitten muitakin toimenpiteitä, mutta tämä kuulostaa siltä että erittäin todennäköisesti tuohon työhön tottuu. Kärsiikö sinä aikana kun ei ole vielä tottunut? Toki, mutta sellaista se elämä on, kasvu tekee kipeää. Ei se terapiakaan ole mikään ihmelääke joka taikatempulla muuttaisi asian, että negatiivinen palaute sattuu. Siksi itse ainakaan en viitsisi maksaa isoja rahoja terapiasta (ei saa Kela-korvausta todennäköisesti) jos olisin itse siinä tilanteessa, ellei tosiaan kyse ole tapauksesta että on jo monien vuosien kokemus työstä ja se on edelleen vaikeaa. Tosin siinä tapauksessakin taitaisin vaihtaa työpaikkaa tai ammattia.

Kyllä saa kelan korvausta jos on työkyky uhattuna. Ja tietenkin sitä voi kärsiä jos ei ole mitään ongelmaa vaan vain hetkellisesti osaamattomuutta, ja tilanne ratkeaa, mutta mitä iloa on kärsiä tietäen ettei tilanne muutu vaan vain pahenee? Asiakkaat sanovat pahasti ja alkaa epäillä itseään yhä voimakkaammin, koska asia on ongelma, eikä mikään tottumisen puute. Tuskinpa sellaisesta olisi tarvinnut aloitusta tehdä.

Vierailija
29/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasta emotionaalisesta älykkyydestäni johtuen huomaan ihmisten heikkoudet ja pystyn käyttämään niitä pahuuteen. Esim. Kassahessuja tykkään nälviä ja kyykyttää riippuen heidän subjektiivisista heikkouksistaan. Ehkä olen ap:täkin joskus kiusannut, ken tietää :) Hyvää päivänjatkoa kaikille.

Vierailija
30/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kyllä mennä sinne terapiaan, mutta eihän mihinkään terapiaan mennä noin vaan. Eli se ei auta nyt tähän hätään. Niihinhän saa jonottaa vaikka miten kauan.

Kiitos tänne kirjoitetuista neuvoista ja kokemuksista. Olen yrittänyt opetella kovettamaan itseni, mutta se on ollut aika vaikeaa. En ole ihan vasta-alkaja vaan ollut jonkun aikaa alalla. Silti näitä tilanteita tulee. Ehkä aika auttaa.

Ei auta tähän hätään? Olisiko mukavaa jos olisit reagoinut ongelmaan edelliskerroilla ja olisit nyt terapiassa, jossa voisit purkaa tämän kertaisen tilanteen? Eikö se aina auta, ettätarttuu toimeen jatekee asioille jotakin? Tietää auttavansa itseään?

Vierailija
31/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasta emotionaalisesta älykkyydestäni johtuen huomaan ihmisten heikkoudet ja pystyn käyttämään niitä pahuuteen. Esim. Kassahessuja tykkään nälviä ja kyykyttää riippuen heidän subjektiivisista heikkouksistaan. Ehkä olen ap:täkin joskus kiusannut, ken tietää :) Hyvää päivänjatkoa kaikille.

Onko sittenkään älykästä käyttää älyä pahuuteen?

Vierailija
32/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. :[ !!

En itse kestä esim. huutamista ja kiroilua.

Sellainen laittaa haluamaan pois tilanteesta, hyvin -- ja voimakkaina ilman turtumista --toimivat vaistot kertoo, ettei mitään järkeä koko hommassa ja on vaan tappelun haluisia tyyppejä vastassa.

Korvia särkee huutaminen.

Sellaiseen vastaan aina mahdollisimman tyynellä ja hiljaisella, normaalikuuloiselle sopivalla äänellä.

Silloinkin moni ärsyyntyy ja huutaa ettei kuule mitään.

No en kuule minäkään jos minulle huudetaan ja kiroillaan.

Vierailija
33/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli on ilmeisesti aspoja, joista heti tajuat, että tuolle aukomalla vain munaat itsesi? Minä kuuluisin epäilemättä heihin. En muista milloin v*ttuileva asiakas olisi kokenut erävoiton.

Vierailija
34/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saa.tana käyttää - ja sen palvelijat, joko tahtoen tai tahtomattaan.

Vierailija
35/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. On niin helppo olla paha, ahne ja itsekäs - mutta todellinen hyvyys on monille todella vaikeaa. 

Vaikka luulevat sellaisia olevansa, ovat tekopyhiä useimmat.

Vierailija
36/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa.tana on vain ihmisen keksimä toinen nimi häpeälle, jota meihin kylvettiin oikeudetta. Eli pahojen henkien riivaama ihminen kärsii häpeästä, ei mistään hengistä.

Vierailija
37/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestä kuin mies.

Vierailija
38/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaihtaa ja heti paikalla työhön ,missä et palvele asiakkaita. Olen itse ollut kymmeniä vuosia vaativassa asiakaspalvelutyössä.Rakastin sitä työtä. Ei koskaan mennyt sukset ristiin asiakkaiden kanssa. Se ei sovi ihmiselle , joka ei hyväksy erilaisia ihmisiä, omistaan poikkeavia mielipiteitä, ja joka loukkaantuu heti ,jos toinen on eri mieltä .

Maailma on täynnä erilaisia ihmisiä ja mielipiteitä. So what.

Vierailija
39/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. On niin helppo olla paha, ahne ja itsekäs - mutta todellinen hyvyys on monille todella vaikeaa. 

Vaikka luulevat sellaisia olevansa, ovat tekopyhiä useimmat.

Näinpä. Harva on niin korkealla vältä-listan kärkipäässä kuin ihminen, joka kehuu hyvyyttään.

Vierailija
40/53 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa.tana on vain ihmisen keksimä toinen nimi häpeälle, jota meihin kylvettiin oikeudetta. Eli pahojen henkien riivaama ihminen kärsii häpeästä, ei mistään hengistä.

Valitettavasti sen olemassaolo EI ole keksintöä, kunpa olisikin - kaikki olisi niin paljon helpompaa.