Entä jos työnteko ei vaan kiinnosta?
Älkää ymmärtäkö väärin. Teen osa-aikatyötä sen verran, että liiton raha juoksee koko ajan. Mutta ei vaan kiinnosta. Olen opiskellut, kokeillut eri juttuja, mutta kyllästyn aina vaan. Ahdistun ja uuvun. Tuntuu, että viihtyisin kotona vaikka 6 päivää viikossa. En ole masentunut, mutta en vain löydä "omaa juttuani", joka jaksaisi kiinnostava pidempään. Mitä ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (66)
En ymmärrä mistä on tullut idea siihen että ihmisen tehtävä olisi raataa päivät pitkät vaatimattomalla palkalla. Eli siinä mielessä vaikutat terveeltä. Olen itse mielenkiintoisissa asiantuntijahommissa ihan kivalla liksalla, ja nämä kinnostavat minua. Mutta samaan hengenvetoon haluan todeta, että muiden ihmisten työkuviot eivät juurikaan vaikuta elämääni.
Toivottavasti löydät sen oman juttusi, oli se sitten mitä tahansa :)
Mä viihtyisin kotona 7pv viikossa.
Kotona on kaikki ihanaa, paitsi ettei täällä tienaa. Olen vähentänyt töitä rajusti, teen vain n.15h per viikko.
Liitto maksaa ansiosidonnaista:)
Vierailija kirjoitti:
Olet laiska paska.
Toki sulla on oikeus sun mielipiteeseen, mutta olen opiskellut useamman vuoden sivutoimisesti ja aion jatkaa, kunhan tämä loppuu. Mutta siltikään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa verorahoilla elävät.
Ansiosidonnainen maksetaan verorahoista osittain, mutta sen lisäksi en saa muita 😊
Miksi työnteon pitäisi kiinnostaa? Rahan takia useimmat töissä käy, ei siksi että se on niin kivaa.
Toki työnantajat työpaikkailmoituksissa kyselee innostuksen perään ja "oletko aina halunnut tehdä blaa-blaa-blaa, meillä onnistuu" -tyyliin, mutta ne nyt kai lähinnä itseään pettääkseen uskottelee olevansa parempaa kuin ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mistä on tullut idea siihen että ihmisen tehtävä olisi raataa päivät pitkät vaatimattomalla palkalla. Eli siinä mielessä vaikutat terveeltä. Olen itse mielenkiintoisissa asiantuntijahommissa ihan kivalla liksalla, ja nämä kinnostavat minua. Mutta samaan hengenvetoon haluan todeta, että muiden ihmisten työkuviot eivät juurikaan vaikuta elämääni.
Toivottavasti löydät sen oman juttusi, oli se sitten mitä tahansa :)
Kiitos! Sitä minäkin toivoisin, oikeasti. Toki adhd on yks iso syy miksi kiinnostukseen kohteet menee ja tulee, mutta toivoisin löytäväni jo "paikkani". Yksi iso syy näille ajatuksille on oletus siitä, että töitä on tehtävä.
Hei, se on ok, jos työ ei kiinnosta. Mua ei taas kiinnosta verorahoin kustantaa kenenkään lomia, etenkään sellaisen ,jota työ nyt ei satu kiinnostamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen maksetaan verorahoista osittain, mutta sen lisäksi en saa muita 😊
Ansiosidonnaisestakin maksetaan veroa.
Kun työnteko ei kiinnosta, pitää elää niillä tuloilla, joita sattuu yhteiskunnalta saamaan.
Tulevaisuudessa se näyttää olevan yhä vaikeampaa, joten valmistaudu näkemään nälkää,
ainakin silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Et taida sinäkään niitä hirveemmin maksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ansiosidonnaisilla olevaille maksetaan paljon enemmän verorahoista kun tavallisille työttömille vaikka tuon esille tuominen saa kaikkia aina valehtelemaan ettei niin ole, mutta jos tutustuu asiaan niin näin on.
Vierailija kirjoitti:
Kun työnteko ei kiinnosta, pitää elää niillä tuloilla, joita sattuu yhteiskunnalta saamaan.
Tulevaisuudessa se näyttää olevan yhä vaikeampaa, joten valmistaudu näkemään nälkää,
ainakin silloin tällöin.
En nyt usko, että ansiosidonnnainen ihan heti lähtee. Ja jos lähtee niin säästöillä eläisin niukasti muutaman vuoden. Jos siis mieskin lähtisi 😁
Vierailija kirjoitti:
Mä viihtyisin kotona 7pv viikossa.
Kotona on kaikki ihanaa, paitsi ettei täällä tienaa. Olen vähentänyt töitä rajusti, teen vain n.15h per viikko.
Liitto maksaa ansiosidonnaista:)
Turhaan alapeukku...annoin mun tunteja niitä enemmän tarvitsevalle työkaverilleni :😁
Tämä on varmaan kokoomuksen tms provo.
Ei tuollaisia ole
Harva työ on ihmiselle. Itse valitsin elämän ilman palkkatyötä ja elän pienillä tuilla. Kulutan vähän ja elän terveellisesti joten en tule kalliiksi millään mittareilla ja laskureilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ansiosidonnaisilla olevaille maksetaan paljon enemmän verorahoista kun tavallisille työttömille vaikka tuon esille tuominen saa kaikkia aina valehtelemaan ettei niin ole, mutta jos tutustuu asiaan niin näin on.
Enhän mä muuta väittänytkään. Mutta turha oletus, että ansiosidonnaista saava nostaisi automaattisesti muitakin tukia. Ja kuten sanoin, teen myös töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisestakin maksetaan veroa.
Sama kun selittäisi että Alkon toimitusjohtajan liksa on ok (maksetaan verorahoista) koska siitä maksetaan veroja. Itse asiassa sitähän voisi nostaa koska sitten siitä maksettaisiin enemmän veroja.
Jengi hei, nyt mä keksin miten me tienataan tällä!
Jos työnteko ei nappaa, niin sitten vain et tee töitä, vaan elät yhteiskunnan tuilla.
Monet maksavat palkastaan suuren osan veroa ja kun ne rahat eivät riitä, niin valtio ottaa vielä velkaa. Näillä rahoilla voidaan hyvin elättää se joukko, joka ei töitä tee.